XXX

XXX

Średnia ocena: 3.4  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (55)

  • betti 07.07.2019
    Kochał dwie ojczyzny - jedna go zabiła. Bardzo dobry tekst!
  • yanko wojownik 07.07.2019
    Bardzo dobra Pani - pogłaskała, za udostępnienie. Historia ta akurat bardzo dobrze znana. A autor treści podany (zgodnie z zasadą i źródło) , ale on chyba nie stąd - gratulacje wysłać mu pocztą - może być e-mail jeśli ów żyw, bo nie sprawdzałem.

    Zaś autora wiersza tu http://nawolyniu.pl/wiersze/index.htm#dwiematki pośród innych chyba nie podano, tako nie znany.

    Wzruszyłem się - prawie że postawą,, choć nie wiedząc kto dostał pochwałę .

    Idziesz Pani zajumać coś na lolu dla beki? Pewnie moje grafo po facebookach włóczysz.
  • betti 07.07.2019
    yanko przepraszam, ale twoja twórczość jakoś mnie nie rusza, dasz radę wybaczyć?
  • yanko wojownik 07.07.2019
    betti, Tak mi żal, że jak dziecko ryczę. Tego się da wybaczyć i żyj z tym na sumieniu.
  • yanko wojownik 07.07.2019
    *wybaczyć nie da.
  • betti 07.07.2019
    Czyli chcesz, żebym sławiła twoje dzieła... to za trudne, nawet dla mnie. Sorry.
  • yanko wojownik 07.07.2019
    Tak te z ósmego - myślałem o tobie, je pisząc i takie wyszły, aż błyszczą.
  • betti 07.07.2019
    yanko wojownik a wiesz, że to czułam... pomyślałam sobie, ten yanko nie może o mnie zapomnieć... aż cieplej na sercu. Można powiedzieć, że jestem twoją weną...
  • yanko wojownik 07.07.2019
    betti, widać w poprzednim wcieleniu sobie na to zasłużyłem - trudno - zamorduję to pisanie, bede rzeźbił.
  • betti 07.07.2019
    Pisz yanko, ja ciebie czytam, naprawdę. Mogę nadal być twoją muzą... to fajnie zapisać się w czyichś wierszach. Tak niewiele po nas zostaje.
  • sensol 07.07.2019
    jaki sens ma wklejanie nie swoich tekstów na portal literacki. czy to w ogóle jest dozwolone? to nie jest kącik pamięci męczeństwa tylko portal gdzie umieszczamy WŁASNE utwory
  • betti 07.07.2019
    Bohaterom należy się pamięć... w każdej formie i miejscu.
  • Angela 07.07.2019
    betti to sobie utwórzcie kółeczko pamięci i adoracji, ale nie koniecznie TUTAJ.
    Może własny portalik, gdzie będą zbierali się wam podobni? A my odetchniemy od waszego jadu?
  • Angela 07.07.2019
    taaa, wiem, pobożne życzenia...
  • betti 07.07.2019
    Angela a gdzie tu masz jad?
  • Canulas 07.07.2019
    Żadnego.
  • Canulas 07.07.2019
    Żadnego to odp. do sensola
  • Angela 07.07.2019
    betti nie w tym konkretnym, jednak w twórczości Pana, co ów tekst dodał, było dotąd go tyle,
    że nie jedno stado żmij by obdzielił i jeszcze by ostało.
  • betti 07.07.2019
    Angela, jesteś zbyt surowa... poza tym ten Pan, dodał właśnie trochę historii. Nie kpił z nikogo, prawda?
  • Angela 07.07.2019
    betti ale czy było to coś co sam napisał? No raczej nie.
    Czy ja jestem surowa, szczerze, nie sądzę.
  • betti 07.07.2019
    Angela dla niektórych jesteś, a dla innych bardzo tolerancyjna.

    Bogumił lubi satyrę, niech pisze, dlaczego trzeba zabraniać?
  • Angela 07.07.2019
    betti dla nikogo nie jestem, nie lubię podziałów, a ów Pan je z największą przyjemnością tworzy.
    Jest to główny powód mojej niechęci do niego i nic raczej tego nie zmieni.
  • Tomek Bordo 07.07.2019
    Angela twoja niechęć wynika z tego że jest prawicowcem
  • betti 07.07.2019
    Angela ale tak dużo mówimy o tolerancji, czy to są tylko puste słowa?
  • Angela 07.07.2019
    Nie, drogi Tomciu, na moją niechęć zdecydowanie nie ma wpływu, czy ktoś jest z prawicy, lewicy,
    wierzy w Boga czy druszlak, hetero czy homo, biały, czarny czy zielony. Każdy ma prawo do swoich
    własnych przekonań, nie zdzierżę jednak, jeśli te swoje przekonania będzie pchał innym na siłę.
  • Angela 07.07.2019
    betti, to też odpowiedź na Twoje pytanie. i na tym temat zakończmy.
  • betti 07.07.2019
    Angela ale nie możemy być wybiórczo tolerancyjni. Dla jednych tak, bez względu na to jakie głupoty piszą, a dla innych nie, bo nie.

    Tolerancja, to szerokie pojęcie.
  • Angela 07.07.2019
    betti a kogoż to tak chwalę, nawet jeśli głupoty pisze?
    Są wszak gusty i guściki, coś co Tobie może się nie podobać, mnie do gustu przypadnie i na odwrót.
  • sensol 07.07.2019
    betti - czy powinienem ten cytat z internetu umieścić jako utwór (prozę) na stronie głównej. według mnie jest pouczający i każdy powinien się z nim zapoznać:

    "ŻYJMY ZGODNIE Z BIBLIJNYMI ZASADAMI! A oto co w tej „świentej ksiendze” (dla sadystów?) można znaleźć:

    Seks i wartości rodzinne:
    - Abraham prostytuuje własna żonę faraonowi (Rdz. 12:11-16)
    - Ojciec wydaje 2 córki na zbiorowy gwałt (Rdz. 19:1-8)
    - Mężczyzna wydaje swoją konkubinę na zbiorowy gwałt. Po zakończeniu orgii ćwiartuje jej ciało (Rdz. 19:22-30)
    - Dwie córki Lota upijają swojego ojca w celu podjęcia z nim czynności prokreacyjnych (Rdz 19:30-38)
    - Kobieta udaje prostytutkę, aby uwieść swego teścia (Rdz 38:12-30)
    - Opis rozmiarów męskiego przyrodzenia oraz obfitości ejakulatu, w kontekście erotycznym (Ezekilek 23:20)
    - Wytrysk pozapochwowy jako metoda antykoncepcji Onana (Rdz 38:1-10)

    Prawa człowieka:
    - Nakaz podboju sąsiednich narodów i ludobójstwa (Pwt 7:1-2)
    - Opis mordowania dzieci na oczach ojców, oraz gwałtów na ich żonach (Iz 13:15-16)
    - Prawo wojenne: jeńców należy wymordować wraz z ich rodzinami (Liczb 31:17)
    - Prawo ojca: nieposłuszne dziecko należy ukamienować, szczególnie jeśli chce zmienić wyznanie (Pwt 21:18-21)
    - Za męski homoseksualizm należy karać śmiercią (Kpł 18:1-22, 20:1-13)
    - Sakralna dyskryminacja chorych i niepełnosprawnych (Kpł 21:16-24)
    - Nakaz dyskryminacji kobiet (list do Efezjan 5:22-23, 1 list do Tymoteusza 2:11-12) (Pwt 22:5)

    Niewolnictwo:
    - Niewolnik powinien być posłuszny pan (list do Eefzjan 6:5-9, list do Kolossan 3:22-24)
    - Niewolnik powinien znosić złe traktowanie przez surowego pana (1 list św. Piotra 2:18-21)
    -Niewolnictwo seksualne: jeśli córka pokonanego wroga jest dziewicą, może zachować życie jako twoja zabawka seksualna (Liczb 31-17-18)

    Inne ciekawostki:
    - Kanibalizm rodzinny: rodzice zjadają swoje dzieci (2 Królów 6:28-29)
    - Noc żywych trupów: zombie powstały z grobów i rozlazły się po Jerozolimie (Mt 27:52)
    - Wysmarowanie twarzy fekaliami jako forma kary (Malachiasz 2:3)
    - Zalecanie samookaleczenia jako prewencja przed grzechem (Mt 5:28-30, Mk 9:43-45)
    - Gościnność: kobieta zaprasza gościa na nocleg, po czym morduje go śpiącego, wbijając mu młotkiem palik w skroń (Sdz 4:21)

    Potwory, magiczne rośliny i zwierzęta:
    - gadający wąż
    - gadający krzak
    - gadający osioł
    - jednorożec (koń z pojedynczym rogiem)
    - manna spadająca z nieba
    - wielka ryba, w brzuchu której Jonasz spędził 3 dni
    - olbrzymy Nefilim (spłodzeni przez „synów bożych” z ziemskimi kobietami)
    - Moloch
    - Behemot
    - Lewiatan
    - satyr (pół człowiek-pół kozioł)
    - bazyliszek (skrzyżowanie koguta ze smokiem)
    - baran z siedmioma rogami i siedmioma oczami (postać Boga w dzień apokalipsy)
    - lew z sześcioma skrzydłami (towarzysz Boga w sali tronowej w Niebie)
    - siedmiogłowy smok

    Magia:
    - woda zamieniona w wino
    - kij zamieniony w węża
    - kobieta zamieniona w słup soli (żona Lota)
    - dziewica która magicznie zaszła w ciążę
    - włosy Samsona jako źródło nadludzkiej siły
    - ludzie żyjący 900 lat (Adam i jego rodzinka)
    - zatrzymanie słońca w ruchu na czas bitwy
    - rozstąpienie sie morza
    - woda wypływająca ze skały po uderzeniu w nią kijem
    - chodzenie po wodzie
    - uleczenie ślepoty za pomocą błota z piasku i śliny"
  • betti 07.07.2019
    Nie wiem, czy to nie zainteresowałoby ludzi... pewnie znalazłbyś wyznawców. Mnie to nie przeszkadza.
  • puszczyk 07.07.2019
    Cudzy tekst... dobre :)
    Może jakaś akademia ku czci, ale bronić na portalu literackim przeklejek i kopiowania jako tekst główny?
    Niesamowite miejsce i ludzie.
  • sensol 07.07.2019
    jest nawet wątek "pamiętamy" na forum. więc po co tu?
  • betti 07.07.2019
    Skoro jest podany autor... przecież wklejamy wiersze Mickiewicza, Słowackiego, Szymborskiej... wszystko dla edukacji.
  • Canulas 07.07.2019
    betti - w wątku. Tutaj jeśli dostanie propsy, czy cokolwiek, to jaka jego zasługa. Że wkleił. Ja (zresztą z Twojego polecenia) kupiłem ze 30 tomów. Mogę na wkleice zrobić publikacji do przodu na 15 lat. Ma to sens?
  • betti 07.07.2019
    Mógłbyś zrobić ''polecanki'' - żeby zachęcić do czytania, ponoć mało ludzi czyta.
  • puszczyk 07.07.2019
    betti Proszę Cię, nie spadaj niżej, niż trzeba.
    Nawet tu nie widziałem wiersza Mickiewicza, jako tekstu głównego.
    Może wkleić fragmenty Reymonta, czy Prusa, abyśmy analizowali?
    A edukować to się mamy na tekstach własnych.
    Żenada.
  • betti 07.07.2019
    puszczyk ja spadam, a nie Ty, więc czemu tak przeżywasz?

    Ja bym tam mogła analizować jakieś dobre fragmenty, jeżeli poruszą. Portal literacki, można chyba na nim myśleć, dzielić się jakąś wiedzą, pokazywać swój punkt widzenia.

    To może byłoby nawet lepsze od wierszy, które tutaj często wierszami nie są.
  • puszczyk 07.07.2019
    betti Przeżywam dlatego, że to Ty piszesz takie głupoty.
    Są portale analizujące wiersze i prozę przez kogoś znanego napisane.
    Z takim założeniem są stworzone, ale wstawiać pod własnym nickiem cudzy tekst, to kompromitacja.
    I co z tego, że wskazany jest autor?
    Nie stać tego tuza intelektu na własny?
    I nie udawaj, że nie rozumiesz problemu.
    Ty tylko na przekór. Tym razem mnie, bo tekst, gdyby był autorstwa właściciela konta, to można by o nim rozmawiać, a tak kompromitujecie się oboje.
    No, ale skoro Ci partner pasuje...
  • betti 07.07.2019
    puszczyk toż Bogumił napisał, że to nie jego... swoją drogą ładny wiersz, trochę czuć Słowackiego, prawda? Szkoda, że tak szybko i w tak tragiczny sposób - zmarł.
  • puszczyk 07.07.2019
    betti Szkoda gadać.
    Baw się dobrze przy tekście na głównej ks. Zalewskiego.
    Nie wiedziałem, że tu pisze.
  • betti 07.07.2019
    puszczyk czasami czytam Biblię, to źle?
  • Canulas 07.07.2019
    Nie powinno się zamieszczać cudzych treści. Kiedyś wrzucał tłumaczenia Klakson, i że coś tam, jak ktos nie żyje 70 lat to moze czy coś. Było wzglednei ok. Ja jednak nie jestem za tym. Wątek zrobić i tam się pałować idolami.
  • betti 07.07.2019
    Jeśli jest wątek ''pamiętamy'' to faktycznie tam można.
  • Canulas 07.07.2019
    Pamiętamy jest dla Tych, co odeszli, żeby informować o śmierci, ale jest gdzieś wątek. Ench pamięta. Ona tam świetne wiersze wrzucała.
  • betti 07.07.2019
    Ja lubię czytać o bohaterach, czy to źle?
  • Canulas 07.07.2019
    Nie, ale naprawdę: Głupia nie jesteś. Udajeszcz teraz czy o co chodzi. Przecież musisz to rozumieć. Nie uwierzę, że nie. W jakieś złośliwości czy coś - ok. Każdy jest człowiekiem, ale przecież widzisz to wszystko
  • sensol 07.07.2019
    przyjdzie Nuncjusz i się zdenerwuje
  • betti 07.07.2019
    A co on nie lubi bohaterów?
  • sensol 07.07.2019
    nie lubi spamu
  • betti 07.07.2019
    On ma już swój portal... ten ''jeszcze Piotrowy''
  • Zaciekawiony 07.07.2019
    Tekst niezły, ale właśnie szkoda że nie twój.
    Otwieram tekst. Zaczynam czytać wiersz i myślę "kurcze, tak szybko się nauczył robić takie niezłe metafory?", ale widzę, że nie, to tylko wiersz poety o którym jest mowa. Więc czytam opis pod spodem i myślę "jakby inne jego teksty publicystyczne były tak napisane, chętnie bym czytał", i znów zonk, to Isakowicz napisał.

    Lepiej by było wrzucić tekst gdzieś na forum, a na portal wrzucić swoją refleksję na ten temat, linkując do miejsca w którym znajdziemy coś więcej. Bo teraz wybacz, ale tutaj nie ma nic od ciebie.
  • Nuncjusz 07.07.2019
    No pasowałoby tio zgłosić do usunięcia
    Bogumił, oszczędź nam i Piotrowi fatygi i sam to wykasuj. Nie swoje teksty na forum
  • piliery 07.07.2019
    Bogumił opublikowałeś tu cudzy tekst (gdybyż jako cytat w dyskusji) jako samodzielny wpis. Za zgodą autora? Radziłbym usunąć.
  • Canulas 07.07.2019
    To tak, jakbyś chciała postawić sztorcem dwa złote. Dziesięć godzin trudu, dwie sekundy zysku. Ale z drugiej mańki są wakacje soł...
  • piliery 08.07.2019
    Canulas ?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania