Homo Catholicus

Czym ten człowiek się wyróżnia... ?

Choćby cię mąż bił, choćby gwałcił i kopał w twój ciężarny brzuch i zdradzał, ten człowiek zawsze stanie po stronie męża. Albowiem z jego żebra Ewa powstała.

Czym się ten człowiek wyróżnia?

 

Choćbyś dostała twardym wieszakiem na ubrania od ojca, choćby twoja matka w przypływie złości waliła cię po głowie warzechą, ten człowiek zawsze stanie po stronie rodziców, bo napisano dawno byś ojca i matkę czcił.

 

Choćbyś pił i nie wiem jak bardzo chciał chodzić do kościoła, to przecież pijany nie pójdziesz, ale ten człowiek zawsze stanie po stronie księdza i kościoła, bo napisane jest byś dzień wolny święcił.

 

Choćbyś leżała pijana pod płotem, zdradzała męża, nie była wzorem matki, ten człowiek przeklnie cię i nie wybaczy, albowiem zapomniał, że napisane jest: kto bez winy, niech pierwszy rzuci w tę pod płotem.

 

Kim ten człowiek?

Jeśli w ogóle jest.

Średnia ocena: 2.4  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (82)

  • laura123 18.07.2021
    A kto jest przy mężu, który pije, bije, kopie w ciężarny brzuch? Komu i do czego takie bydlę może być potrzebne?

    Nie mamy wpływu na dzieciństwo, ale mamy na dorosłe życie, ale z tego materiału wynika, że peelka wybrała takie samo zło, w którym żyła. Kto jest temu winien?

    Poza tym jaki sens widzisz w publicznym ''praniu brudów''?
  • kigja 18.07.2021
    Nie wszyscy piszą o swoich przeżyciach. Podmiot liryczny to nie autor. Skąd pomysł, że Agnes pierze swoje brudy? Pomyśl, jesli potrafisz...
  • laura123 18.07.2021
    Bo już to wyjaśniała?
  • Abbie Faria 18.07.2021
    "A kto jest przy mężu, który pije, bije, kopie w ciężarny brzuch?"
    Na przykład DDA. Wychowując się w patologicznej rodzinie, bardzo trudno wyjść z tego zatrutego, zaklętego koła przemocy.
  • kigja 18.07.2021
    Nie wszyscy piszą o przeżyciach innych. Niektórzy piszą o swoich własnych, jako forma autoterapii. I co w tym złego, że Agnes pierze swoje brudy? Wolałabyś, żeby prała twoje? Pomyśl, jesli potrafisz...
  • laura123 18.07.2021
    kigja portal to nie fotel u terapeuty, a nawet jeśli ktoś pisze o takich przeżyciach, to po co się z tym utożsamiać? Niechby to było oddzielone jakąś kreską od autora.
  • kigja 18.07.2021
    laura123 Jak ty lubisz się czepiać. Jesteś upierdliwa i mało tolerancyjna. Nie rozumiem, jak taka osoba nazywa siebie chrześcijanka i gada o miłości do boga. A gdzie miłość do drugiego człowieka, który jest na podobieństwo boga?!
    Może bóg jest taki, jak Agnes? Ułomny.
    Czy ty myślisz, że bóg to superbohater z kreskówki?

    ...
  • laura123 18.07.2021
    kigja Bóg dał nam rozum po to, żebyśmy z niego korzystali. Tyle w temacie.
  • laura123 18.07.2021
    Agnes nie jest ułomna, nie obrażaj ludzi. Agnes lubi i chce, żeby się nad nią litować. Nie wiem do czego jej to potrzebne, ale nie powinna aż tak bardzo na sobie się skupiać, tylko więcej na tym, co ją otacza.
  • kigja 18.07.2021
    laura123 No i to jest ułomność...

    A co tobie dał bóg: serce czy rozum?
  • laura123 18.07.2021
    kigja dał mi to, co potrzebne człowiekowi do życia i mi to wystarczy.
  • kigja 18.07.2021
    A może tobie dał, a poskąpił Agnes...
    Wolna wola, boski wybór.
    Nie każdy rodzi sie w dobrej kochającej rodzinie.
    Ludzie mają różne traumy, z którymi walcza przez całe życie.

    Miej serce i pozwól Agnes zmierzyć się ze swoimi demonami...
  • laura123 18.07.2021
    kigja, czy jest tutaj ktoś, kto nie mierzy się z jakimiś ''demonami''? Każdy ma jakieś problemy, ale portal to nie gabinet psychoterapeuty.
    Tylko brakuje żeby każdy zaczął tu prać...
  • Angela 18.07.2021
    laura123 ty pierzesz, przeważnie cudze i wtedy jest git, prawda?
  • laura123 18.07.2021
    Angela ja się mogę pośmiać z jakiegoś knura, któremu się wydaje, że jest orłem... i tyle.
  • kigja 18.07.2021
    laura123

    Ogrom pisarzy mierzy się ze swoimi demonami, dzięki temu powstaje dobra literatura, z którą wielu czytelników się utożsamia.
  • laura123 18.07.2021
    kigja nie masz racji, nawet kiedy ktoś ''przemyca'' jakieś swoje problemy, to robi to subtelnie, a nie wprost i jeszcze wyjaśnia w komentarzach. Trzeba zachować jakiś umiar. Choćby niewielki.
  • kigja 18.07.2021
    laura123

    Ale ludzie nie są tacy sami. Sa różni. Może Agnes błaga o atencję, a ty ją ciągle opieprzasz i szturchasz łokciem, jak mnie kiedyś.
    Tylko, że ja mam silny charakter, a nie wiem jaki ma Agnes...
  • laura123 18.07.2021
    kigja Agnes jest bardzo silna, poradzi sobie. Pisze dobrze i będzie pisać lepiej, kiedy znajdzie dystans.
  • Angela 18.07.2021
    laura123 wyjście z tej sytuacji jest proste: nie pasuje ci, wkurza cię takie pisanie, zwyczajnie
    nie wchodzisz t tekst i nie czytasz.
    Zaoszczędzi to nerwów autorce, tobie i innym komentującym.
  • kigja 18.07.2021
    laura123
    Ale musi dostać czas, żeby złapać dystans...
  • laura123 18.07.2021
    kigja im szybciej, tym lepiej... dla niej i dla nas.
  • Angela 18.07.2021
    laura123 każdy ma swój czas, każdy inny. Pamiętaj, ona nie jest tobą i musi to zrobić
    we własnym tempie, na własnych zasadach.
    Można wspierać, nie pospieszać.
  • kigja 18.07.2021
    laura123

    Mnie nie przeszkadza ani Agnes ani jej twórczość.
    Jestem TOLERANCYJNA.
    W przeciwieństwie do innych...
  • laura123 18.07.2021
    Angela a co ja robię? Jak myślisz?
    Cały czas pokazuję dziewczynie inne możliwości, które przed nią leżą. Niech korzysta. Dla siebie, przecież nie dla mnie.
  • laura123 18.07.2021
    Chociaż dla mnie też, bo lubię ją czytać. Pamiętam początki Agnes tutaj... zaciekawiła mocno.
  • kigja 18.07.2021
    laura123

    https://sukcespisanyszminka.pl/jak-dogadac-sie-z-mama/
    Tu jest opisany syndrom złej macochy i Kopciuszka...
  • Angela 18.07.2021
    laura123 ale nie możesz stać nad nią i tupiąc wołać: no zdecyduj się wreszcie.
    Potrzebna jest delikatność i cierpliwość. Nawet jeżeli masz dobre intencje, to w ten
    sposób prędzej ją wystraszysz.
  • laura123 18.07.2021
    Dobra. Będę delikatna, postaram się.
  • pansowa 18.07.2021
    Jak zawsze mylenie podmiotu lirycznego z autorem.
    Klasyka.
  • Angela 18.07.2021
    Dawno, dawno temu, na lekcji religii w szkole średniej zapytałyśmy siostrę zakonną, czy kobieta ma prawo
    odejść od męża, który katuje ją i dzieci. Zgadnijcie jaka była jej odpowiedź.
    Oczywiście że NIE, gdyż zarówno dla niej jak i potomstwa jest to próba zasłana przez Boga i powinni się z nią zmierzyć.
    Wściekłe wyszłyśmy wtedy z sali, ale ile jest takich, które tym podobne brednie wzięło za prawdę?
  • Patriota 18.07.2021
    Pasjonująca historia, dobrze że się nią z nami podzieliłaś.
  • Angela 18.07.2021
    Patriota masz jakiś problem?
    Jak nie masz nic mądrego do napisania, to sugerowałabym nienachalnie, co byś się odwalił.
  • Patriota 18.07.2021
    Angela o co ci chodzi, opowiedziałaś nam inspirującą historię.
  • pansowa 18.07.2021
    Angela Byle co napisać, żeby zaistnieć.
    Ot, cel oszołomstwa.
  • Abbie Faria 18.07.2021
    Myślę, że oficjalna wykładania jest taka, że kobieta MUSI się bronić, jak i swoich dzieci. Nie ma przyzwolenia na maltretowanie. Jeżeli ktoś Cię biję, masz obowiązek się bronić. Kościół dopuszcza separację, która w tym wypadku byłaby najbardziej wskazana. Odejście od męża i pójście do innego mężczyzny jednak jest przez kościół, który stoi niejako na straży dekalogu zabroniony. Nie cudzołóż. Ale to już zależy od religii ( tutaj mowa o rzymskim rycie), bo inaczej na rozwód patrzy kościół protestancki, inaczej prawosławni, a inaczej judaizm.
  • Angela 18.07.2021
    Patriota ty już wiesz o co. Nie błaznuj.
  • Angela 18.07.2021
    pansowa racja.
  • Patriota 18.07.2021
    Abbie Faria czyli zakonnica miała rację.
  • Angela 18.07.2021
    Abbie Faria tylko czy jest to sprawiedliwe dla ofiary? Brak szansy na ułożenie sobie życia.
  • Abbie Faria 18.07.2021
    Patriota Nie do końca. Bo została zrozumiana, że kobieta powinna zostać przy mężu i dalej znosić bicie po twarzy, gwałty, kopanie w brzuch i inne patologiczne zachowania tej "świni". Tak naprawdę powinna odejść, ale jako separacja, do czasu aż ta "świnia" stanie się człowiekiem.
  • Patriota 18.07.2021
    Angela już sobie raz ułożyła. Widziały gały co brały. Teraz pozostaje walczyć o związek.
  • Angela 18.07.2021
    Patriota serio? W twoim mniemaniu też? Czyli powinni dać się tłuc, bo to próba?
    I może jeszcze być wdzięcznymi?
  • Patriota 18.07.2021
    Abbie Faria oto właśnie mi chodzi, walka o związek i pomoc terapeutyczna partnerowi.
  • laura123 18.07.2021
    Patriota, tutaj ja widzę tylko jedno rozwiązanie: dobry tłuczek do mięsa albo wałek do ciasta. Zawsze można powiedzieć, że to wypadek ''przy pracy''
  • Angela 18.07.2021
    Patriota ona może wybrała, albo on stał się taki później, różnie to bywa, ale co z dziećmi?
    One ojca nie wybierały, dlaczego mają znosić krzywdę? Co dobrego z nich wyrośnie po
    takich przejściach? Najpewniej powielą wzorce wyniesione zdomu.
  • Angela 18.07.2021
    laura123 kurczę, rzadko się z tobą zgadzam, ale w tym przypadku, w pełnej rozciągłości.
  • Patriota 18.07.2021
    Angela dobrze napisał AF, separacja i próba zdalnej walki o zwiàzek. Nikogo nie Wilno skreślać od razu. Skierować faceta fmdo jakiegoś terapeuty.
  • Patriota 18.07.2021
    Err wolno
  • laura123 18.07.2021
    Patriota, a po co męczyć się z takim ''damskim bokserem''? Żadna kobieta nie pretenduje do miana świętej czy męczennicy. Normalnie chcemy żyć. A takie dno, jeśli nie potrafi, to niech idzie i nie wraca.
  • Abbie Faria 18.07.2021
    Patriota Jeżeli gość jest alkoholikiem i ma do tego syndrom Otella, to szansa na uleczenie gościa jest jak jeden do miliona. Ale jeżeli kobieta go kocha powinna dla dobra dzieci i swojego odseparować się od psychola.
  • Angela 18.07.2021
    Patriota jak skierować? Nie ma przymusu terapii, chyba że przez sąd, a to nie jest proste.
    Oprawcy przeważnie nie chcą się zmieniać dobrowolnie.
  • Patriota 18.07.2021
    Angela był taki przypadek ostatnio. Żona i córka błagały prezydenta, żeby męża i ojca ułaskawił. Mimo wcześniejszych jego ewidentnych win. I prezydent to zrobił.
  • Abbie Faria 18.07.2021
    Patriota Ten zboczeniec co dokonywał czynności seksualnych z córką? To nie jest dobry przykład. Do tego syndrom sztokholmski.
  • Patriota 18.07.2021
    Z tym, że dobrze byłoby wiedzieć, jak oni obecnie żyją? Czy tworzą kochającą się rodzinę?
  • Angela 18.07.2021
    Patriota to nie jest dobry przykład. Zresztą jeden na milion, to chyba trochę mało.
  • laura123 18.07.2021
    Patriota weź, nie mogę tego czytać. Dziecko skrzywdzone, oprawca nadal w domu. Tę kobietę na leczenie powinni skierować, a dzieciaka rodzinie najbliższej oddać. To na wskroś chore.
  • Patriota 18.07.2021
    Angela ale skąd wzięłaś ten 1; milion? Sądzę, że ludzie częściej się zmieniają. Na lepsze, albo na gorsze.
  • Patriota 18.07.2021
    Lauro, ale to tylko przykład z życia. Autentyk.
  • Angela 18.07.2021
    Patriota nie piszę w skali kraju. Co do zmian, ja tam wolałabym jednak bezpieczeństwa
    dzieci nie ryzykować,
  • laura123 18.07.2021
    Patriota takich przykładów nie powinno być.
    Ta kobieta ewidentnie jest chora. Żadna matka, prawdziwa matka, nie zgodziłaby się, żeby oprawca jej dziecka, był w pobliżu tego dziecka.
  • Patriota 18.07.2021
    Angela ale w przypadku tego faceta chyba jakieś konsylia lekarskie wydawały opinie, zanim go zwolnili z więzienia.
  • Patriota 18.07.2021
    laura123 ale samo dziecko też chciało.
  • Angela 18.07.2021
    Patriota dobra, to kolejna jałowa dyskusja i każde z nas pozostanie po swojej stronie
    płotu, tak więc nie ma co ciągnąć tego dalej.
  • Patriota 18.07.2021
    Nie znamy szczegółów tej sytuacji. Może po alkoholu go poniosło i nie wiedział co robi? Ja tylko dywaguję, nie wiem jak to wyglądało.
  • Abbie Faria 18.07.2021
    Angela W Niemczech przez 30 lat bezdomne dzieci były oddawane do opiekunów ze skłonnościami pedofilskimi CELOWO - jako część tzw. eksperymentu Kentlera. Było o tym głośno. Czy to jest dobre?
  • laura123 18.07.2021
    Patriota poniosło? Ojca może tak ponieść? Co Ty piszesz?
  • Angela 19.07.2021
    Abbie Faria żadna przemoc względem kogokolwiek nie jest dobra. W moim odczuciu, za
    coś takiego tylko pluton egzekucyjny. Przy pociąganiu za spust nawet powieka by mi
    nie drgnęła.
  • Abbie Faria 19.07.2021
    Angela Ja też jestem za karą śmierci za pedofilię. Kościół katolicki powinien odświeżyć palenie na stosie i tych księży pedofili spalić. Przed egzekucją oczywiście pojednanie z Panem Bogiem na spowiedzi. Palić dziewicę orleańską łatwo, ale swoich już trudno. Od razu pedofile w sutannach zakończyliby gwałtów na dzieciach, a tak jest jak jest. Przeniesienie do innej parafii, a jak ksiądz ma pecha to trafi do więzienia.
  • Angela 19.07.2021
    Abbie Faria uruchamiasz lawinę. KAŻDEGO PEDOFILA powinien czekać ten sam los.
  • Abbie Faria 19.07.2021
    Angela Tak, tyle że kościół katolicki NIE MA PRAWA palić ludzi będących obywatelami obcego państwa - rozdział państwa od kościoła, konkordat itd.. Ponieważ jednak Papież jest "monarchą" Watykanu, każdy ksiądz powinien dostawać obywatelstwo Watykanu i w przypadku gwałtu na dziecku ekstradycja do Watykanu i spalenie go na placu świętego Piotra.
  • laura123 19.07.2021
    Abbie Faria przeczytałam właśnie o tych biednych dzieciach w Niemczech. Nie do wyobrażenia. BRAK MI SŁÓW.
  • pansowa 19.07.2021
    Angela Trochę się zagolopowujecie,
    Łapać i karać bezwzględnie to tak, ale w czym morderca rodziny jest lepszy od pedofila, że jeden na stos, a drugi do więzienia?
  • Abbie Faria 19.07.2021
    pansowa To ja proponuje stos, Angela pluton egzekucyjny. Tutaj mówimy o pedofili, dla morderców też powinna być kara śmierci. Ale ponieważ jesteśmy w Unii Europejskiej, to rząd tego nie przeforsuje bo straciłby pieniążki, a komu służycie Mamonie?
  • pansowa 19.07.2021
    Abbie Faria Jaka kara to inna sprawa, ale nie róbmy jakiś specjalnych wyjątków.
    Pedofilia jest równie odrażająca co morderstwo czy gwałt.
  • Abbie Faria 19.07.2021
    pansowa Więc co Pan proponuje? Wyśle się pismo do superministra o wprowadzenie zmian w kodeksie karnym i zmianę konstytucji.
  • pansowa 19.07.2021
    Abbie Faria Ja nie jestem od proponowania.
    Po prostu czuję, że coś jest nie tak, a od propozycji to są prawnicy.
  • Abbie Faria 23.07.2021
    laura123 https://www.o2.pl/informacje/tlukla-meza-jak-kotlety-tak-swietowala-urodziny-6664011270408960a
  • Abbie Faria 23.07.2021
    to a propos Twojego "tutaj ja widzę tylko jedno rozwiązanie: dobry tłuczek do mięsa albo wałek do ciasta. Zawsze można powiedzieć, że to wypadek ''przy pracy''" :)
  • Grain 18.07.2021
    Straszne, co się w tej zacofanej, pisowskiej Polsce wyrabia.
  • Okropny 19.07.2021
    Jak czytam te komentarze to poniekąd cieszę się, że jestem na tyle mało popularny, że moich auto-psychologicznych wynurzeń nikt nie atakuje.
  • Pan Buczybór 19.07.2021
    Przypadek w tym wierszu jest wyjątkowo skrajny, ale jestem w stanie uwierzyć, że tacy ludzie istnieją. Ogólnie wiersz taki trochę na siłę kontrowersyjny, pod tezę. Bo ostatecznie mądry człowiek nie przysłoni sobie ślepą wiarą rozumu...
    Pozdrawiam

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania