Jak Scarlett O'Hara

lubię chrupać rzodkiewki

 

choć nie mam zielonych oczu

i sukienki z pluszowych zasłon

jestem niewygodna

 

k ł o p o t l i w a

 

na przekór i pod prąd

szarpię się czasami

dławiąc z bezsilności

 

nic na to nie poradzę

że kipię i płonę

sypiąc iskrami

 

może jestem ogniem

może wiatrem który musi być wszędzie

albo burzą

 

a ty mówisz do mnie słońce

Średnia ocena: 4.6  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (75)

  • Cicho_sza 22.11.2021
    Sukienka z pluszowych zasłon. O tak! Uwielbiam Przeminęło z wiatrem!
    A co do Scarlett i nawiązań w wierszu. Zakończyła bym go słowami: Nie wiem, zastanowię się nad tym jutro ?
    Serdeczności
  • Agata Durka 23.11.2021
    Też tak pomyślałam :)
  • ... do szuflady 23.11.2021
    Agata Durka ?
    Witam Agato i proszę o sugestie/będzie mi miło.
    Zakończyłam tak... prawdziwie/'życiowo', ale zawsze mogę przecież zmienić.

    Pozdrowionka
  • Piecuszek 23.11.2021
    ... do szuflady
    Pomyśl o tym jutro, jak mówiła Scarlett ?
    Myślę, że Twój wiersz kończy się okej, a pożartować zawsze można.
  • Agata Durka 23.11.2021
    ... do szuflady słońce nic nie zmieniaj, Ty tak to czujesz i jest super. Mnie raczej chodziło o pierwsze skojarzenie z panną O"hara, to jej zastanowię się jutro i tyle. Dostałaś 5, nie za ładne oczy bynajmniej ?
  • ... do szuflady 23.11.2021
    Agata Durka ?
    Aguś, wiem... dlatego tak mnie rozśmieszył komentarz Cicho_sza, do którego i Ty 'się podpiełaś'. Ale wiesz, pomyślałam też, że pomimo mojego/tak, jak jest w rzeczywistości/ zakończenia niewiersza, miałabyś pomysł na inne.

    Serdeczności Agula
  • Agata Durka 24.11.2021
    ... do szuflady wiesz ja to dziwne kino oglądam ale jeśli już coś w stylu ' Przeminęło z wiatrem" to "Casablanca ' bierz ????
  • MartynaM 22.11.2021
    Po lekturze tego wiersza, można przypuszczać, że ''Przeminęło z wiatrem'', to tani romans, a to przecież klasyka romansu.
    Chyba Autorko pobieżnie przeczytałaś powieść i w głównej bohaterce zobaczyłaś tylko salonową lalę, dlatego odsyłam do ponownego zagłębienia się w treść, mało tego dla lepszego zrozumienia namawiam jeszcze do kontynuacji powieści autorstwa Alexandry Ripley pt. ''Scarlett''. Pozwoli Ci to w pełni zrozumieć tę nietuzinkową postać.
  • ... do szuflady 22.11.2021
    MartynaM???
    Jakże jest mi przykro, że znowu obrażam Twoją wrażliwość... nie będę się powtarzać po raz enty...
  • MartynaM 22.11.2021
    ... do szuflady przyjmuję przeprosiny. No, kocham tę powieść, jak i kontynuację, to jedyny romans, jaki przeczytałam, bo ogólnie nie lubię tego gatunku. Dlatego będę broniła Scarlett, to wyjątkowo silna osobowość.
  • ... do szuflady 22.11.2021
    MartynaM
    Ooo❗A jednak potrafimy się zgodzić, a to bardzo miłe?
  • MartynaM 23.11.2021
    ... do szuflady, ale problem w tym, że Ty niczego o ''żelaznym'' charakterze Scarlett nie napisałaś w tym ''wierszu'', jakieś tylko popierdółki i że niby Ty jak ta Scarlett żyjesz sobie ponoć.

    A tak w ogóle czytałaś książkę, czy tylko filmik obejrzałaś?
  • ... do szuflady 23.11.2021
    MartynaM ?????

    "A tak w ogóle czytałaś książkę, czy tylko filmik obejrzałaś?" = oglądałam tylko obrazki w książce, może w ten sposób/w trosce o Twoje palce /oszczędzę Ci dalszych komentarzy na temat mojej niezbornej pisaniny... przecież nie ma co tworzyć poematów na temat guana/szkoda Twojego cennego czasu.
  • MartynaM 23.11.2021
    ... do szuflady, co za niewdzięczność!
    Zamiast mi tu podziękować za te komentarze poparcia, które popłynęły tutaj szeroką falą, to Ty martwisz się o moje paluszki.
    Nie rób tak, bo więcej nie przyjdę... hahaha
  • ... do szuflady 23.11.2021
    MartynaM ?
    A nie uważasz, że takim komentarzem, obrażasz/w pewnym sensie/ innych, komentujących... czyniąc z nich swoistą/delikatnie mówiąc/ opozycję, jedynie po to, żeby nie zgodzić się z Tobą?
    A to, to już nie jest śmieszne, tylko baaardzo niegrzeczne.
  • MartynaM 23.11.2021
    ... do szuflady, życzę Ci zawsze multum komentarzy i zawsze przychylnych.

    Niech moc będzie z Tobą!
  • pansowa 23.11.2021
    ... do szuflady tylko nie odpisuj bo się nigdy nie uwolnisz.
    Zawsze musi mieć ostatnie słowo.?
  • ... do szuflady 23.11.2021
    Puchaczu ???
    A właśnie chciałam odpisać, prosząc o jeszcze jeden malutki dopisek /hakuna matata/, który spotęgował by tę życzeniową moc... ale masz rację.
  • pansowa 23.11.2021
    ... do szuflady u ciebie będzie się to nazywało szczerą krytyką.
    Żadne tam czepialstwo, udawanie mundurej czy obrażanie.
    Spróbuj zaś ty skrytykować...????
  • ... do szuflady 23.11.2021
    Puchaczu, wiedząc już z kim mam okoliczność = nie chodzi mi o samą krytykę, bo tę zawsze przyjmę z pokorą - tylko formę i kukuryczenie się... będę omijała takie persony szerokim łukiem. Ale co ja widzę... jesteś rozgorączkowany, boli Cię głowa, masz jakąś zaburzoną mimikę twarzy i na dodatek stan kataralny... zastanowię się co Ci przepisać???
    .
  • ... do szuflady 22.11.2021
    DZzPnP ???
    ... ja Cię po prostu kocham za takie komentarze.
    Hmmm, ale 'Un' tak do mnie/póki co/mówi?

    Gładzę ptaszynę po łebku... z włosem i Serdeczności jak zwykle ślę.
  • Piecuszek 22.11.2021
    Też jestem fanką "Przeminęło z wiatrem". I książki i filmu?
    Scarlett jest nieokiełznana, lubiłam ją i jednocześnie doprowadzała mnie do szewskiej pasji. ?
    Kontynuacja pani Ripley natomiast nie podobała mi się w ogóle.
    Fajnie nawuązałaś do charakteru Scarlett ?
  • ... do szuflady 22.11.2021
    Piecuszku ?
    I taki był mój zamiar = nawiązać/w jakimś sensie/ do charakteru filmowej bohaterki.
    Dziękuję za poczytanie.
  • pansowa 22.11.2021
    Kurczę. szukam w tym wierszu tego obrazu pustoty Scarlett i nie hu, hu!
    W tym wierszu jest akurat tym, czym była - przeciwstawnymi żywiołami, iście chłopską zawziętością, a jednocześnie nieodrodną członkinią swojej klasy i kobietą, której nieobce są słabości typowe dla kobiet.
    Co tu z niej marvelowskiego super-bohatera robić?
    Pamiętam fragment jak bardzo cieszyła się na tę suknię z zielonego pluszu. To jakaś ujma dla niej?
    Niektórzy powinni przeczytać powtórnie, ale wiersz.
  • ... do szuflady 23.11.2021
    pansowa?
    Hu huuu Puchaczu, miło Cię 'widzieć'.
    Wiesz, mamy z Dekaosem taki zwrot = 'grzebanie w szyszynce', które jest praktycznie niemożliwe, dlatego tak bardzo cieszy, gdy ktoś tak dokładnie rozszyfrowuje przekaz 'aŁtora'.
    Dziękuję za wizytę.
    3M się ?
  • pansowa 23.11.2021
    ... do szuflady Kurczę, przecież była wprost zafascynowana jak dziecko tym pluszem z kotar.
    Jak można jej odebrać ten fragment osobowości?
    Nie wiem czy wątroba boli na widok głupoty, ale spuchłem.
    Bynajmniej nie od alkoholu :)
  • ... do szuflady 23.11.2021
    pansowa hahahahaaa puchaczu, a wiesz, mnie się wątroba czasami po prostu nicuje... i wcale nie z powodu nadużycia?
  • pansowa 23.11.2021
    ... do szuflady A ponoć nie boli, bo nieunerwiona.
    Ale jak czytam pierdolety to chyba dostała siatkę neuronową.
  • ... do szuflady 23.11.2021
    Puchaczu???
    Im bardziej niedobre z Ciebie ptaszysko... tym bardziej Cię lubię... no nie potrafię wytłumaczyć tego fenomenu???
  • pansowa 23.11.2021
    ... do szuflady Mnie się nie lubi z zasady.
    Piszę co myślę i nie ubieram tego w ciuchy blablabla.
    Przemądrzałych dywagacji i wysilonych mądrości :)
  • ... do szuflady 23.11.2021
    ... bo widzisz, wątroba... to taka specyficzna sieć neuronowa/taki system przeznaczony do przetwarzania informacji???
    Sorki, ale w samotne wieczory nachodzi mnie głupawka?
  • pansowa 23.11.2021
    ... do szuflady Ja podobno myślę wątrobą.
    Czy za jej pomocą piszę...?
    A chudy byk wie.
  • ... do szuflady 23.11.2021
    puchaczu... a ja Cię lubię i już. Widocznie lepiej myślisz wątrobą, niż inni w tradycyjny sposób... znaczy włoskim orzeszkiem?
  • pansowa 23.11.2021
    ... do szuflady Weeeespółczuję, bo takie słowa to benzyna do gaszenia Warszawy w 44.
    Poniesiesz konsekwencje. (:
  • ... do szuflady 23.11.2021
    Puchaczu
    Kurczę, już przysypiam, ale jeszcze Ci odpowiem i pójdę grzecznie rzucić swoje kości niezgody do łózia?
    No nie wypada mi/bo kobitą jestem i portal literacki przecież, ale takie konsekwencje to ja mam... w najgłębszym poważaniu.
    Dobrej i spokojnej nocy życzę.
  • Piotrek P. 1988 23.11.2021
    Dobry utwór. Ma zabawne, zaskakujące zakończenie.
    5, pozdrawiam :-)
  • ... do szuflady 23.11.2021
    Piotrze?
    Dziękuję za pochwałę... pozdrawiam serdecznie.
  • rozwiazanie 23.11.2021
    "może jestem ogniem

    może wiatrem który musi być wszędzie

    albo burzą" ...i to jest To:) i kto by tak nie chciał...?
  • ... do szuflady 23.11.2021
    rozwiązanie ?
    Dzięki serdeczne, pozdrawiam.
  • Szpilka 23.11.2021
    Ładny wiersz, przypomniał mi się motyw z "Rzeczpospolitej babskiej", w filmie kobitki też z firan kiecki sobie poszyły ?
  • Piecuszek 23.11.2021
    I każda myślała, że to będzie ona wpadła na taki genialny pomysł, a na przyjęciu okazało się, że wszystkie, na szczęście sukienki różniły się fasonami?
    Ostatnio powtarzali w TV i trafiłam akurat na ten fragment. ?
  • Szpilka 23.11.2021
    Piecuszek

    Kapitalna komedia, wracam do niej co jakiś czas ?
  • ... do szuflady 23.11.2021
    Szpilka?
    Bardzo mi miło, że się choć trochę spodobało.
    To ja dołączam do Ciebie i piecuszka = do fanek :Rzeczypospolitej babskiej... "uwaga, jaaadę" ?

    Serdeczności
  • pansowa 23.11.2021
    Dopisz jaki wers o żelaznej damie i może ta małpia złośliwość w starym stylu się kończy :)))
    Wszytko wie, wszystko widziała, wszystko czytała, wszytko słusznie interpretuje.
    Reszta to ciemniaki (:
  • ... do szuflady 23.11.2021
    Hu huu huuu?
    A ja mam cd głupawki i zaraz powiem, że Cię kocham za tę żelazną damę???
    No cóż puchaczu, są ćwoki i 'widminniki'... i "nic nie poradzisz bracie mój"... la la lała lala la
    No chyba telepatycznie podrzucę Ci jakiś Sylimarol, albo inną Eechinaceę???
  • pansowa 23.11.2021
    ... do szuflady zmieniłaś dilera?
  • ... do szuflady 23.11.2021
    pansowa ???
    Nooo... nowy ma lepszy towar?
  • Piecuszek 23.11.2021
    Nie wiadomo, czy śmiać się, czy płakać.
    Scarlett była silna, ale też była pusta, zadufana w sobie, podstępna, arogancja, wykorzystywała uczucia innych. Miała wszystkie cechy przydatne do przeżycia, do brnięcia dalej mimo przeciwności losu. Przysięgła sobie, że nigdy już nie będzie głodna i dotrzymała słowa. Kobieta z krwi i kości, człowiek z krwi i kości, pełen wad i zalet, pełen dobra i zła. Przy tym piękna, urocza kokietka z dołeczkami w policzkach i wąską talią. Niestety nie wszystko, co robiła było godne podziwu.?
  • Angela 23.11.2021
    "nic na to nie poradzę

    że kipię i płonę

    sypiąc iskrami" - z powodzeniem mogę odszukać tu Scarlett, mogę odszukać kobietę, ze wszystkimi jej małościami
    i wielkościami. Podoba mi się.
  • ... do szuflady 23.11.2021
    Angela?
    Bardzo dziękuję za podobanie i miłe słowa.

    Pozdrawiam
  • Dobry wiersz. Pozdrawiam 5 ps. Gdyby nie komentarze to nie zawarzyłbym nawiązania do "przeminęło z wiatrem".
  • ... do szuflady 23.11.2021
    Marku?
    Z nawiązaniem czy bez... zawsze miło Cię widzieć. Dziękuję.

    Serdeczności
  • Dekaos Dondi 23.11.2021
    Szufladio?↔Pierwsze skojarzenie me... ojej, jaki rezolutny wiersz, który nie może dotyczyć "oklapłej panienki"
    jeno mającej "za uszami" nie tylko włosy→w sensie pozytywnym, co to się prawdziwie cieszy, lub prawdziwie złości.
    Takiej można mówić "słońce"↔Film oglądałem, ale nie wszystko pamiętam:)↔Pozdrawiam szy-szynką":)?
  • ... do szuflady 23.11.2021
    Deduluś?
    Jeszcze raz powtórzę, że cieszę się jak ten gwizdek z Twojego powrotu... a szyszykę to Ty masz po prostu 'konkursową' ?
    No taka jestem = wszystkie moje emocje są na 100%.

    Nieustające
  • ... do szuflady 23.11.2021
    Zapomniałam dodać/choć to oczywiste/, że czekam na Twoje nowości❗
  • Dekaos Dondi 23.11.2021
    Doszufi↔Taki tytuł, też by pasował:))↔Burze na Słoneczku, które lepiej pokochać?
  • ... do szuflady 23.11.2021
    Dedośku?????
  • Trzy Cztery 23.11.2021
    Zamieniłabym tytuł na "Moja planeto". Tzn. nie jest to propozycja, a tylko taka osobista refleksja. Dla mnie wiersz mógłby się obejść bez nawiązania do innej postaci, tu akurat - bardzo popularnej i wyrazistej. W wierszu jest wystarczająco dużo, żeby się nie podpierać panią Scarlett. A jeśli ktoś miałby skojarzenia, niechby i miał. Lecz nie byłyby one najważniejsze.
  • ... do szuflady 23.11.2021
    Walczyku miły?
    Takie sugestie, jak Twoje... zawsze są warte uwagi❗Mądre, baaardzo mądre i bardzo za nie dziękuję.

    Serdeczności
  • ... do szuflady 23.11.2021
    A co byś powiedziała na - moja mała Tara❓
    Eeee, chyba zbyt pretensjonalne... 'z deszczu pod rynnę' ?
  • Trzy Cztery 23.11.2021
    ... do szuflady, ja sobie wyobraziłam jedno osobiste słońce, i jedną, osobistą planetę, ktora jest od tego słońca uzależniona, a rzodkiewki - kulki, jak kosmiczne kamyczki,.przez swoją okrągłość, podkręciły mi ten "kosmos". Tara... Czy chodzi o bohaterkę dawnego serialu? Chyba oglądałam.
    Tara i rynna! I pranie w deszczówce! :)
  • ... do szuflady 23.11.2021
    Walczyku szalony ?????
    Tara to od posiadłości tej "nieszczęśliwie zatytuowanej" ?????
  • Trzy Cztery 23.11.2021
    ... do szuflady, ja nie oglądałam filmu, ani też nie czytałam " Przeminęło z wiatrem". Widziałam za to kadr z Rhettem Butlerem i uznałam,. że nie odpowiada mi jego uroda, że nie warto na niego patrzeć.
    Naprawdę nie wiedziałam, że Tara to nazwa posiadłości. A teraz wiem:)
  • pansowa 23.11.2021
    Trzy Cztery Umiesz sobie robić jaja z klasą :)))
    Jak mogłaś nie wiedzieć, nie oglądać, nie interpretować klasyki romansu i iron lady?
    Bo jedynie słuszna interpretacja do mnie nie przemawia, ale chyba powinna być obowiązująca.
    Brzmi bowiem jak nakaz interpretacyjny, a kto myśli i postrzega inaczej to głąb. (:
  • ... do szuflady 23.11.2021
    Trzy Cztery ?
    A widzisz walczyku, a ja się zakochałam w Clarku Gable,, ale to był zupełnie inny film = "skłóceni z życiem".
  • pansowa 23.11.2021
    ... do szuflady Kurczę, jakie szuflady, tacy amanci :)
  • pansowa 23.11.2021
    Viven twierdziła, że mu strasznie z japy jechało.
  • ... do szuflady 24.11.2021
    Puchaczu ???
  • pansowa 24.11.2021
    ... do szuflady Poważnie!
  • ... do szuflady 24.11.2021
    No takich szczegółów nie znałam?, ale i tak mi nie obrzydzisz mojej fascynacji urodą/ i innymi wyobrażeniami/ tego aktora, ale wiesz, ja jestem troszkę zboczona???
  • pansowa 24.11.2021
    ... do szuflady Nic nie wiem o rodzaju Twojego zboczenia, ale dentastic używam :)
    Wąsa ni mom (:
  • ... do szuflady 24.11.2021
    Puchaczu ???
    W tamtych czasach nie było pewnie jeszcze halitominu?
    No właśnie o tego wąsa chodzi hehehe... takiego pachnącego cygarem z nutą cynamonu?
  • IgaIga 23.11.2021
    Podoba mi się. I to bardzo.
  • ... do szuflady 23.11.2021
    Igalga
    Bardzo dziękuję za podobanie... i to bardzo?
  • pansowa 23.11.2021
    Nooo... jak Igax2 pochwaliła...

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania