Pokaż listęUkryj listę

Jak uchronić Polaków przed wielką falą tsunami ("Nie patrz w górę")?

Powinniśmy jako naród przewidzieć uderzenie wielkiej asteroidy w Ziemię i zaplanować środki zaradcze. To co zniszczy na początku większość ludzi na ziemi, to wielkie trzęsienia ziemi i fale tsunami zatapiające ludzi.

Decyzja o budowie wielkiej góry, gdzie każdy Polak będzie miał metr kwadratowy powierzchni powinna być podjęta arbitralnie. Nie wiemy jakiej wysokości fale powstaną. Dlatego wysokość góry powinna być przyjęta z dużym marginesem. Tę wysokość jako bezpieczną oceniam na pięć tysięcy metrów nad poziomem morza.

Powierzchnia szczytu powinna zatem mieć wielkość ponad trzydziestu sześciu kilometrów kwadratowych. Nie wszyscy uwierzą w tsunami, więc wielu ludzi zostanie zatopionych w domach - "antyasteroidianie".

Gdzie wybrać miejsce na budowę góry i z czego ją usypać? Góra nie może być na dwóch płytach tektonicznych, ponieważ w przypadku impaktu, cała skorupa ziemska zacznie drżeć i rozstępować się na "szwach" tak jak czaszka dziecka podczas porodu.

Taką bezpieczną płytą może się okazać platforma wschodnioeuropejska. Góra powinna być inżynieryjną konstrukcją niezwiązaną trwale z podłożem. Na stalowej grubej "posadzce" umiejscowione specjalne stalowe pełne tuleje ściankami na podłożu, tak aby góra mogła zamortyzować trzęsienia ziemi poruszając się w osi OXY. Aby nie "odjechała" całkiem musi być brzegami zakotwiczona elastycznymi wielkimi łańcuchami do skalnego podłoża głęboko w ziemi. Góra powinna być z zewnątrz wyłożona konstrukcją łamiącą fale, na przykład ściągnięty pomysł za odpłatnością zastosowany w Burdż al-Arab.

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • satyrekrol 02.01.2022
    W razie asteroidy — różne ludy wierzące padną na kolana i Pan Bóg swoją wszechmocą pstryknie asteroidę w innym kierunku. Czy mu się to nie uda jednak?
  • Zapytaj Noego.
  • Domenico Perché 02.01.2022
    Za mało wina mam w domu, aby się zachwycić tym tekstem.
  • Hedonista. A tu o los ludzkości się rozchodzi.
  • Domenico Perché 02.01.2022
    Edward Handscissors Przy uderzeniu asteroidy bałbym się - poza samym kraterem w miejscu wybuchu - potwornej zimy trwającej kilka lat bez przerwy, a nie tsunami.

    Uderzenie w ocean i tsunami to najbezpieczniejsze wyjście dla Ziemi. Jednorazowa katastrofa na wybrzeżach. Uderzenie w ląd (czy płytką wodę) i miliardy ton najdrobniejszego pyłu w atmosferze przez kilka - kilkanaście lat...
  • Domenico Perché Tak naprawdę to sobie gdybamy, bo co innego jak asteroida ma 10 km średnicy a co innego gdy ma 100 km średnicy. Kąt uderzenia też ma duże znaczenie. Jeżeli atmosfera ziemska rozgrzeje się na chwilę do kilkuset stopni, to spadający później deszcz (woda wybita z oceanu przez uderzenie) o temperaturze 99,9 stopni Celsjusza będzie zabójczy dla nieposiadających parasoli.
  • Domenico Perché 02.01.2022
    Edward Handscissors Ależ pełna zgoda. A co to jest 100 km średnicy w skali kosmosu?
  • Typowo synajostyczna prowokacja. Jeśli na Ziemię faktycznie leci asteroida i wybudujemy górę na 5 km wysoką, to istnieje prawdopodobieństwo, że asteroid uderzy właśnie w wystający, niemały kraj, rozwali go doszczętnie, a tsunami dla reszty świata nie będzie. Izrael jest krajem nadmorskim, więc w razie wystąpienia tsunami idzie na pierwszy ogień, na pierwsza falę. Stąd też powyższy pomysł strącenia asteroidy Polską, tradycyjnie, bo Polacy biją się przecież za mersi. Proponuję w zamian wybudowaniu w Izraelu góry na 20 km wysokiej, co wyjdzie taniej, bo kraj mniejszy, wystającej z Ziemi jak nos Pinokia. Arabska technologia zapewni mobilność nosa, tak aby na pewno wcelować w asteroid. Powinnismy jako naród wybudować jamę na 5 km głęboką, gigantyczny okop w którym unikniemy odprysków Izraela.
  • Wykopaną ziemię sprzedajemy do Izraela na budowę góry. Brzmi jak brzmi, ale cel jest wzniosły. Rozsiewamy w Izraelu propagandę, że idzie potop. Siedzimy w dole i liczymy szekle.
  • KawaMelisaPapierosy Czy jesteś czytelnikiem Dänikena?
  • Korespondüjemy.
  • Pan Buczybór 03.01.2022
    interesujące

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania