Pokaż listęUkryj listę

Jak uchronić Polaków przed wielką falą tsunami ("Nie patrz w górę")?2

Ta góra musi być w podstawie kolista. Dlaczego? Jeżeli odkryjemy wielką asteroidę lub planetoidę o wielkości przekraczającej 10 km zagrażającej życiu na Ziemi, będzie dużo czasu na budowę "góry". Takie wielkie obiekty są odkrywane z dużym marginesem czasowym. Będzie pewnie około dziesięciu lat na przygotowanie się do katastrofy. Apophis jest niewielką asteroidą, ma zaledwie ponad 300 metrów w przekroju, a jej czas ewentualnego zderzenia z Ziemią jest dobrze poznany z oszacowanym prawdopodobieństwem.

Jeżeli planetoida będzie dużo większa niż 10 km, to fale tsunami mogą zmieść wszystko co będzie na górze proponowanej przeze mnie we wcześniejszym odcinku. Falochrony z Burdż al- Arab mogą być bezużyteczne. Fala przeleje się po łagodnych stokach tej góry. Dlatego potrzebujemy dobrych programów modelujących zachowanie się wielkich mas wody po uderzeniu. Pozwolą nam oszacować czoło fali i dostosowanie się góry do nacierającej masy wody. Góra zatem musi być częściowo ruchoma. Kształt góry powinien przypominać kapelusz bikorn, tak aby rozpruć falę na dwie części i skierować ją po bokach góry. Dodatkowo platforma na górze powinna być osłonięta kopułą lekką, stalową. Aby się nie zapadła powinna stanowić stałą wielką i sztywną konstrukcję wielkiego jaja ptasiego, na przykład kurzego. Będzie bardzo wytrzymała od góry i dość lekka. Wtedy ona może być zakotwiczona w gruncie, a ruchoma może być konstrukcja bikorna przekierowująca wielkie ponad dwukilometrowe fale na boki.

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (1)

  • LBnDrabble 04.01.2022
    Zapraszamy do wzięcia udziału w Bitwie na Stosłówka - Drabble
    Tematy to:
    1) Żywa Choinka w Plastikowym Lesie.
    2) Dzieciątko na Skrzyżowaniu Dróg
    Możesz pisać na pierwszy albo na drugi temat, albo połączyć obydwa.
    Uwaga! - Piszemy tylko jedno drabble.
    Czas do: 10 stycznia do: 23.55
    Nie myśl, nie czekaj tylko pisz...
    Liczymy na Ciebie!!!

    Więcej w zakładce na Głównej: https://www.opowi.pl/konkursy/
    oraz w Profilu: https://www.opowi.pl/profil/lbndrabble/

    Literkowa

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania