...

...

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (63)

  • AMAIMON 24.11.2021
    Przybyłem, zobaczyłem, notę zostawiłem. Fajnie się czytało. Szczególnie dwie ostatnie strofy. Przedostatnia - znakomita. Mam jednak zastrzeżenie odnośnie zapisu drugiego wersu pierwszej strofy:

    wiatr im gra na gałęziach pożegnalny koncert

    tutaj bym dokonał zmiany na:

    wiatr im gra w gałęziach pożegnalny koncert

    Moim zdaniem lepiej współbrzmi z całością zwrotki. Pzdr.
  • AMAIMON, nie wiem, dlaczego proponujesz zmienić ten wers. Wiatr im gra na gałęziach jak na smykach, w tym znaczeniu. Po drugie zaburzyłby się rytm. Ale zawsze warto przemyśleć uwagi.
    Dzięki.
  • AMAIMON 24.11.2021
    piszęwięcjestem Rzeczywiście masz rację. Przyznaję, pobłądziłem. Ludzka rzecz. Sylabizuje się płynnie w postaci j/w. U mnie, niestety nie:

    wiatr im gra w ga (zjeżdzamy w dół ) , łęziach (i znowu na górę) :) pożegnalny koncert

    Reasumując: głupi AMAIMON, głupi AMAION (policzkuje siebie przed monitorem). Miłego.
  • AMAIMON oj tam, oj tam. Każdą uwagę analizuję dla dobra wiersza. Wyczuję przestawiony akcent w zestroju, ale nawet ja robię wyjątki dla zachowania słusznej frazy.
    Zawsze pisz, jak masz jakieś wątpliwości:)
    thx
  • AMAIMON 24.11.2021
    piszęwięcjestem Oki.
  • AMAIMON 24.11.2021
    Może by tak wydać jakąś antologię twórców Opowi. O ile znaleźliby się chętni pociągnąć ten temat. Jest tutaj wielu ciekawych twórców.
  • AMAIMON 24.11.2021
    Myślę, że pomysł niegłupi. Niech świat ujrzy jakie perełki się marnują ;)
  • AMAIMON 24.11.2021
    Rzecz jasna z zachowaniem ideologii. Jedna antologia dla TVN, druga dla TVP info. Hahaha.
  • pansowa 24.11.2021
    AMAIMON Jest jeden wartościowy twórca.
    Z przybudówkami.
    Reszta to badziewie i nie ma co myśleć o takich głupotach :)
  • AMAIMON 24.11.2021
    pansowa Znaczy się ty?
  • AMAIMON 24.11.2021
    No jak jeden? JA ;) Laura, befana, JacoM JacaM, pansowa, szpilka , trzy-cztery i jeszcze bym sporo autorów wymienił
  • pansowa 24.11.2021
    AMAIMON Ja???!!!
    W życiu!!!
    Jestem beznadziejny, niepoprawny, nagonasienny i okrytozalążkowy.
  • Angela 24.11.2021
    AMAIMON dlaczego mam wrażenie, że ironizujesz (patrz sześć komentarzy wyżej)?
  • AMAIMON 24.11.2021
    Każdy z wierszokletów przedłożyłby dwa (w jego mniemaniu najlepsze ze swoich wierszy) i myślę, że pięćdziesiąt by się spokojnie znalazło. Akurat na jakiś tomik. Dodatkowo, o doborze liryków do niego zadecydowaliby recenzenci posiadający już osobisty dorobek.
  • AMAIMON 24.11.2021
    Angela już taki jestem...
  • AMAIMON 24.11.2021
    pansowa Ok. Ciebie bym przerzucił do: Poczytaj mi Mamo.
  • Angela 24.11.2021
    AMAIMON czasem to zaleta, czasem wada : /
    Ale spam pod wierszem nie jest konieczny, sugeruję zmykać.
  • AMAIMON 24.11.2021
    pansowa Oki. Ciebie przerzuciłbym do: Poczytaj mi Mamo.
  • AMAIMON 24.11.2021
    Plum ;)
  • pansowa 24.11.2021
    Angela Nie pierwszy raz. Najfajniejsze było z ropuchą :)
  • Angela 24.11.2021
    pansowa chyba przegapiłam. Ale chyba się cieszę, że już nie publikuję : )))
  • pansowa 24.11.2021
    Angela jesteś przed klimakterium czy po andropauzie? :)))
  • Angela 24.11.2021
    pansowa XD, no wiesz Ty co : ))
    Dobra, o tym spamie pisałam serio. Spadam.
  • pansowa 24.11.2021
    Angela :)))
  • AMAIMON jak się załapię, można mnie dać do Polsatu;) To ma być antologia czy ideologia, czy antologia ideologii;)
  • AMAIMON 24.11.2021
    piszęwięcjestem Zbiór wierszy użytkowników portalu. Nie podzielam w tym względzie stwierdzenia puszczyka odnośnie absurdalności owego zamysłu. Jest tutaj naprawdę z czego wybierać.
  • AMAIMON 24.11.2021
    Tylko nie wiem czy tą propozycję traktujesz poważnie, czy z przymrużeniem oka.
  • AMAIMON z założenia przeważnie żartuję, ale nie z Twojego pomysłu. Wiesz, że nie chodzi o wiersze, bo dobrych pewnie by się uzbierało, ale o chęci, organizację, zaangażowanie i czas, a z tym może być gorzej.
    Ja niczym puszczyk w puszczy z różnych względów chyba nie jestem właściwym adresatem tego pomysłu:( Niemniej życzę powodzenia w dokonaniu się, jeśli tylko znają się chętni. Dla niektórych mógłby być istotny zapach farby drukarskiej na ich wierszach.
  • AMAIMON 24.11.2021
    piszęwięcjestem Wszystko jasne. Jak na budowie za komuny. Dziesięciu się opiera o łopatę, a jeden kopie. I jeszcze stojący go opierdalają, że za wolno.
  • AMAIMON jeszcze nie ruszyłeś łopatą, a już pochwaliłem za pomysł kopania. Teraz tylko wystarczy znajdź chętnych, komu zależy na wspólnym rowie. Mówili mi, że z kierownika nie będzie pracownika, więc za komuny zostałem kierownikiem;) Wiem, nie pomagam, ale i nie przeszkadzam, nawet już poświęciłem wykop;)
  • pansowa 24.11.2021
    Gdybyś ty był równie spontaniczny co techniczny...
  • Sowo, jesteś równie nieprzejednany (ortodoksyjny) jak MartynaM, tylko że w innej kwestii;)
    Ciągle mi to powtarzasz: a to, że bezosobowo, a to, że niespontanicznie, jednymi słowy bez jaj. Bez jaj! Daj się pobawić rymem. Właściwie od jakiegoś czasu, z rozmysłem piszę bezosobowo, w roli lirycznego obserwatora.
    Pisałem już, że za dużo czasu poświęciłem na studiowanie technik numerycznych, żebym ich teraz nie wykorzystywał jak krągłą Mańkę;) Dlatego też wierze wolne są przerywnikiem mojego matematycznego myślenia. Wystarczy tej samo-psycho-analizy.
    W tym wierszu nie wiem dlaczego doszukujesz się spontaniczności? W tytule z premedytacją dobrałem rapsodia*. Co prawda, i jak widać, nie jest to utwór muzyczny, ale wykorzystałem tę fantazję opartą na tematach pieśni ludowych w klimacie, tajemniczości i guseł przekazywanych z ust do ust.
    Piszę, jak czuję, ot cała filozofia - zabawa słowem, rymem, rytmem, akcentem.
    Dzięki.
  • pansowa 24.11.2021
    piszęwięcjestem ee tam, nieprzejednany?
    Kwestia indywidualnego odbioru, a z tym trudno dyskutować.
    Ale tą Martyną to mnie nie obrażaj.
    Ja nie walczę z tobą o jedynie słuszną (czyli moją) interpretację i nie wciskam ci treści, których nie zawarłeś.
    W przeciwieństwie do, ja nie jestem mądrzejszy od autora.?
  • pansowa, nie jestem aż tak rozpasany, żeby wciskać Cię w bieliznę damską;) Skupiłem się na zjawisku ortodoksyjności i nawet nie w znaczeniu pejoratywnym.
    Tak, można popsioczyć na odmienność swojej wizji wiersza, ale cóż pozostanie bez zaufania autorowi.
    Zatem zostaje nam założyć, że to szkoła świadomego macierzyństwa;)
  • pansowa 24.11.2021
    piszęwięcjestem Jak tam stryjenka sobie życzy :)
  • pansowa Stryjenka nie wiem, ale kapryśne to to, przemądrzałe, bez kija nie podchodź;)
  • pansowa 24.11.2021
    piszęwięcjestem Świadome porody to w końcu podstawa prawidłowego rozwoju rodziny w/g ob. Godek.
    Choć różne rzeczy można rodzić :)
  • pansowa
    Ponoć najlżejsze są porody... głupoty;)
  • pansowa 24.11.2021
    piszęwięcjestem Te są na granicy rozkoszy :)
  • pansowa i to bez seksu:) O AIDS nie się co, same plusy. Od dzisiaj głupocie mówimy tak;)
  • pansowa 24.11.2021
    piszęwięcjestem Yessss!
  • pansowa coś syczy, pewnie znowu nie zakręciłem gazu;)
  • ... do szuflady 24.11.2021
    piszęwięcjestem ?
    Piękna ta Twoja jesienna rapsodia... mnie po prostu urzekła.
    Nie wiem czy przez te Eurydyki, ale odruchowo włączyłam płytę Michaja Burano pt. 'Orfeusz w piekle'... no cudny uzyskałam komplecik.
  • Na pewno za Eurydyki tańczące:)
    Uczta słowno-muzyczna? No, no i to z moim udziałem? Ja cię kręcę, że się tak wyrażę;)
    thx
  • Nuria 24.11.2021
    Ha! począwszy od "działu" botaniki / spadające liście/,zjawisk atmosferycznych / mgły, niskie ciśnienie atmosferyczne a więc mgły/, kącik kulinarny / polne licho pichci strawę/....po kronikę "towarzyską" / miłość parobka do dworskiej panny/ cała paleta , którą można odczytać w Twoim obrazie zapisana w przemyślany sposób, nic tylko podziwiać...i trochę zazdrościć takiego kunsztu.
    Twoje rymowane wiersze to górna półka współczesnej poezji......................................................................................................................i nic tylko 5 !
  • Nurio, nie jestem nieczuły na łaskotanie za uszkiem;), ale tak już jest, że jedna pochwała przyciąga sto krytyk.
    Dobrze mnie rozpracowałaś, znaczy wiersz - w najdrobniejszych szczegółach. To jak zbieranie śladów na miejscu przestępstwa;)
    Dla ciekawostki powiem, że to jedyny mój wiersz pisany na zamówienie - pewnej, zaprzyjaźnionej polonistki, do zaprezentowania jesiennym uczniom. Co prawda poza programem nauczania, chyba raczej jako wybryk natury współczesnej poezji rymowanej;)
    Bóg zapłać za dobre słowo:)
  • Nuria 24.11.2021
    piszęwięcjestem
    Tym bardziej podziwiam, że pisany na zamówienie.
    Ja nawet nie biorę udziału / tak jak tu bywa/ w zabawach rymowanych na dany temat...Jakoś wyrosłam z wieku szkolnego, kiedy zamęczano nas "pisaniem na temat.../

    Dobrego dnia:)
  • Nuria, jedyny z bardziej poważnych, inne pisane na zadany temat, to tylko zabawne, łatwe, lekkie i przyjemne.
    Miłego:)
  • MartynaM 24.11.2021
    Rym bardzo ładny, nie podoba mi się jedynie stylizacja, czuć tu ducha romantyczności, ale skoro takie było zamówienie, to trudno się przyczepić, chociaż nie ukrywam, ciekawi mnie jak wyglądałby wiersz spod Twojego pióra we współczesnej odsłonie.

    Zostawiam 5 i pozdrawiam.
  • Martyno, nie było zamówienia na romantyczną stylizację, tylko na wiersz o jesieni. Czyli spokojnie możesz się przyczepiać, zgodnie z tradycją;) Romantyczność raczej wymusiło założenie rapsodii. Jak romantyk może pisać pozytywizmem... pytanie retoryczne.
    We współczesnej odsłonie? Hm, przecież czytałaś moje wolne, a rymowane współczesne, może jeszcze kiedyś... choć nie wiem, co dla Ciebie znaczy współczesne rymowanie.
    Dzięki.
  • MartynaM 24.11.2021
    piszęwięcjestem, no dla mnie współcześnie, to bez takich określeń jak ''na sercu blizna'', ''na drzewie się zwiesił'' i wszystko temu podobne, co już było w poezji.

    Sorry za inne zdanie, ale ja zawsze szczerze.
  • MartynaM już pisałem nie obrażam się o inne zdanie, to by dopiero było. Przy takich samych zdaniach nie ma dyskusji.
    Akurat te określenia, które przytoczyłaś, jak jak cały wiersz jest stylizowany na klimat ludowy, przaśny, niedzisiejszy można by rzec.
    W poezji wszystko było, nawet każde Twoje słowo i co to oznacza? Ale zostawmy to.
    Ciekawy jezdem, co znajdziesz we współczesnej poezji mej;) Już drżę ze strachu, czy podniecenia;)
    Z tym się zgodzę - zawsze szczerze.
  • kikimora 24.11.2021
    Zmieniłeś krok, ale dzięki temu wiersz jest mi jeszcze bliższy i czulszy. Znalazłam wytchnienie.
  • kikimora, czasem zmieniam krok, mam nadzieję, że nie wygląda to jak w ministerstwie głupich kroków;)
    Dzięki za wytchnienie.
  • Piecuszek 24.11.2021
    Ładnie, śpiewnie, melancholijnie... Mnie się podoba, bo lubię takie klimatyczne opowieści na dodatek zamknięte w dobrej formie.
    ?
  • Piecuszek, jedni lubią formy inni reformy, a ja tylko piszę, mając nadzieję, że wiersz wywoła pozytywne odczucia.
    Dziękuję:)
  • Piecuszek 24.11.2021
    piszęwięcjestem
    Rozumiem. Wszystko Ci jedno co kto lubi.
    Na przyszłość może inaczej sformuułuję komentarz. W każdym razie Twój wiersz wywołał pozytywne odczucia. ?
  • Piecuszek Ależ skąd, że mi wszystko jedno! Pisałem w przenośni w tym znaczeniu, że jedni (jak choćby Ty) zwracają uwagę na formę, inni uważają, że forma numeryczna to przeżytek. A ja powtarzam, że bez formy nie ma treści.
  • Piecuszek 24.11.2021
    piszęwięcjestem
    ?
  • Piecuszek 24.11.2021
    Ale są też wiersze, które wywołują negatywne uczucia i to także może być komplement. ?
  • Pozytywne odczucia negatywnych emocji;)
    Wiemy o co chodzi.
  • Dekaos Dondi 24.11.2021
    Piszęwięcjestem↔Ja też jestem na Tak!→co do wiersza. Tak trochę, jak drzewiej bywało. Trzynastozgłoskowiec, a rymy w poświacie sonetu, jeżeli dobrze jarzę. Wszystkie strofy są "wizyjne" lecz szczególnie→przedostatnia↔Pozdrawiam:)↔%
  • Dekaos Dondi, że rymy okalające? W sonetach też takich się używa, to fakt. Zresztą wszystko, co piszesz, to prawda.
    Dzięki i pozdrawiam:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania