Poprzednie częściKartka z pamiętnika
Pokaż listęUkryj listę

Kartka z pamiętnika, 14.01.23r.

Pierwszy raz od dawna Cię zobaczyłam.

Nasze spojrzenia się spotkały

Na ułamek sekundy.

Dojrzałam Cię w tłumie-

Byłeś gdzieś w dali

Taki wyraźny

Wśród

Szarych twarzy.

 

Pierwszy raz od dawna zabiło mi serce-

Myślałam, że je zabrałeś.

Przez jedną czwartą sekundy

Uwierzyłam naiwnie,

Lecz mocno w nas.

Pół mrugnięcia oka,

A promień

Ten zgasł.

 

Przez jedną ósmą sekundy

Miałam nadzieję,

Że może wrócę.

Na ćwierć mrugnięcia oka

Myślałam,

Że nie zgubię

Ciebie w tym tłumie,

wierząc,

Że nie widzę Twej twarzy

Ostatni raz.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (65)

  • Kita ponad rok temu
    O wow
    Piękne słowa ♥️
  • Akwadar ponad rok temu
    Kita, komentujesz tylko Dusię... ciekawe
  • Dusia2000 ponad rok temu
    Akwadar siostry zawsze się wspierają ✌️
  • Akwadar ponad rok temu
    Dusia2000 a wsparcie w jakim celu? Obronnym, pochlebczym, dowartościowania...?
  • Dusia2000 ponad rok temu
    Akwadar Myślę, że jeśli zamieściła komentarz taki jak wyżej, to raczej w celu docenienia tego utworu i zachęty, by pisać dalej;) Jasne, że bliskiej osobie jest ciężej być obiektywnym i spojrzeć krytycznie na moją twórczość, ale nie uważam tego za coś złego. I nie widzę żadnego problemu. Ale niektórzy kochają je tworzyć :p
  • Akwadar ponad rok temu
    Dusia2000 a jest jakiś problem albo złego?
  • Dusia2000 ponad rok temu
    Akwadar Oczywiście że dla mnie nie ;)
  • Akwadar ponad rok temu
    Dusia2000 dla mnie też ;)
  • MartynaM ponad rok temu
    Czy on będzie czytał ten pamiętnik?
  • Dusia2000 ponad rok temu
    Nie? ?
  • MartynaM ponad rok temu
    Dusia2000, a czemu zwroty grzecznościowe z wielkiej, kiedy stosuje się jedynie w listach i sms-ach?
  • Dusia2000 ponad rok temu
    MartynaM w poprzedniej części masz wyjaśnienie;) nie traktuję tego wpisu, jako wiersz, a tak jak mówi tytuł - to kartka z pamiętnika, czyli bardziej przemyślenia niż poezja ;)
  • MartynaM ponad rok temu
    Dusia2000, ale to nie ma żadnego znaczenia czy to proza, czy poezja. W tekstach literackich zwroty grzecznościowe piszemy małą literą.
  • Dusia2000 ponad rok temu
    MartynaM moja kartka z pamiętnika to osobisty list do pewnej osoby- a w listach użycie wielkiej litery jest konieczne podczas stosowania tychże zwrotów. Ale dobrze, zakładając nawet, że to poezja/ proza (w sumie uważam to za komplement, więc dziękuję) powiedzmy że zastosowanie wielkiej litery miało podkreślić, jak bardzo ważna jest osoba wspomniana w utworze.
  • Dusia2000 ponad rok temu
    MartynaM "W WSO PWN w regule [97/19.1] mówi się wprost: „Użycie wielkiej litery ze względów uczuciowych i grzecznościowych jest indywidualną sprawą piszącego. Przepisy ortograficzne pozostawiają w tym wypadku dużą swobodę piszącemu, ponieważ użycie wielkiej litery jest wyrazem jego postawy uczuciowej (np. szacunku, miłości, przyjaźni) w stosunku do osób, do których pisze, lub w stosunku do tego, o czym pisze”.
    Tradycyjna polska etykieta językowa wymaga od piszącego szacunku dla odbiorcy korespondencji i zapisywania form jego dotyczących wielkimi literami. Wielką literą zapisujemy zwyczajowo nazwy osób, do których się zwracamy w listach prywatnych i oficjalnych oraz w podaniach urzędowych. Czasami również nazwy osób trzecich – jeśli osoby te są nam bliskie – wyróżniamy wielką literą (np. Pozdrów i ucałuj od nas Mamę)."
  • MartynaM ponad rok temu
    Dusia2000, przeczytałaś to, co wkleiłaś?
  • MartynaM ponad rok temu
    Dusia2000, to nie listy, to pamiętnik...
  • Dusia2000 ponad rok temu
    MartynaM pozwól że ja będę decydować o tym, czy pisany przeze mnie tekst, który jest kartką z pamiętnika, traktuje też jako list do danej osoby. Mogę ? :P śmieszy mnie jedynie fakt, że najwyraźniej nie masz się czego doczepić w moim tekście, albo masz trudność z wyrażeniem opinii, bo tak się uczepiłaś tych zwrotów grzecznościowych. Ludzie gdy chcą, zawsze sobie wymyślą problem. Mniej zawiści życzę na przyszłość, pozdrawiam :)
  • Dusia2000 ponad rok temu
    MartynaM dobra no, ułatwię Ci sprawę i wkleję jedynie fragment powyższej definicji, może wtedy zrozumiesz :p "W WSO PWN w regule [97/19.1] mówi się wprost: „Użycie wielkiej litery ze względów uczuciowych i grzecznościowych jest indywidualną sprawą piszącego. Przepisy ortograficzne pozostawiają w tym wypadku DUŻĄ SWOBODĘ piszącemu, ponieważ użycie wielkiej litery jest wyrazem jego postawy uczuciowej (np. szacunku, miłości, przyjaźni) w stosunku do osób, do których pisze, lub w stosunku do tego, o czym pisze”.
  • MartynaM ponad rok temu
    Dusia2000, nie piszesz tak, żeby można było Ci czegoś zazdrościć... te teksty są cienkie jak d...a węża, ale rozumiem że dla Ciebie są szczytem możliwości stąd zachwyt nad sobą.
    Ponieważ od razu zwroty grzecznościowe z wielkiej litery przeszkadzają w czytaniu, na początku zwróciłam na nie uwagę, myślałam że potrafisz myśleć... myliłam się i więcej nie przyjdę.

    Nie autor decyduje jak ma pisać, tylko zasady są określone. W listach zwroty grzecznościowe z wielkiej, w tekstach literackich z małej. Proste jak budowa cepa!!!
  • Dusia2000 ponad rok temu
    MartynaM 1. Umiem znieść krytykę - chociażby w poprzednim moim utworze, gdzie dałaś komentarz, stwierdziłam, że nie do wszystkich musi trafiać. Gdybyś napisała "Zwroty grzecznościowe z wielkiej litery przeszkadzają mi w czytaniu. Dla mnie tekst cienki, zbyt dosłowny" to bym odpowiedziała Ci w taki sam sposób,w jaki przyjmuję dobre opinie. Jednak Twoja zawiść objawia się w agresywnym nastawieniu: "teksty są cienkie jak d*pa węża, nie potrafisz myśleć". Wybacz- ale to świadczy samo za siebie. Wcześniej nawiązałas jedynie do zwrotów, ale nie ujelas, że przeszkadzają Ci w czytaniu. Nie wyraziłas swojej opinii tylko uczepiłaś się jednego wątku - stąd moja droga myśl, że przemawia przez Ciebie zawiść. 2. Nigdzie nie napisałam, że zachwycam się sobą. Owszem, lubię swoje teksty/ wiersze i jestem dumna że mam odwagę je tutaj wstawiać. Ale uwierz mi złotko, nie są szczytem mojej możliwości, bo człowiek rozwija się wraz z czasem :) 3. Jeśli nie potrafisz skontruowac krytyki w sposób kukturalny, tylko obrażasz druga osobę - to bardzo się cieszę, że więcej nie zajrzysz na mój profil, bo jesteś szkodliwa osobą pod tym względem.
  • MartynaM ponad rok temu
    Dusia2000, czy Ty na głowę upadłaś? Czego ja mam Ci zazdrościć albo z jakiego powodu czuć zawiść?
    Twoje pisanie... może kiedyś nabędziesz jakichś zdolności, poznasz warsztat. Nie wiem, w tej chwili jednak teksty są dziecinne, naiwne...

    No i tyle ode mnie.
  • Dusia2000 ponad rok temu
    MartynaM z tego co dziewczyny pisały wcześniej, to jesteś krytykiem niezłym na tym portalu? Masz warsztat? Nabyte zdolności przez kursy/ studia? Czy sama sobie rolę narzuciłas? Różnica między nami jest taka, że ja potrafię przyjąć krytykę i mam w sobie kulturę. Ty jej nie masz za grosz- obrażając mnie to pokazałaś. Z krytyką za to Ty sobie nie radzisz czytając Twoje odpowiedzi do komentarzy ludzi przy Twoich wierszach :) tyle ode mnie, życzę Ci więcej pracy nad samą sobą
  • MartynaM ponad rok temu
    Dusia2000, kiedy zaczniesz pisać tak dobrze jak ja, wtedy pogadamy, na razie nie mamy o czym.

    Miłego dnia!
  • Dusia2000 ponad rok temu
    MartynaM i kto tu stosuje samouwielbienie? :p mogłabym napisać " czytałam kilka Twoich tekstów. Są dobre, niektóre trafiają bardziej niektóre mniej. Ale pogadamy jak zaczniesz pisać tak dobrze, jak ja" ale powstrzymam się ;) miłego !
  • MartynaM ponad rok temu
    Dusia2000, ktoś Ci wielką krzywdę zrobił chwaląc... ale to już nie moja działka. Ja tylko zaznaczam, że do dobrego pisania, to droga daleka w Twoim przypadku, ale przy pracy nad sobą do ogarnięcia. Ucz się i nie słuchaj fałszywych pochlebców, a jak mi nie wierzysz, to oddaj te teksty do weryfikacji... zapłacisz, ale poznasz wartość tego, co piszesz.

    Po co tutaj prowadzić jakieś słowne przepychanki?
  • Dusia2000 ponad rok temu
    MartynaM posłuchaj - to że do Ciebie moje utwory nie trafiają, nie znaczy to, że cały świat je skrytykuje. Halo, budzimy się. Piszę, bo lubię to robić. I podążyłabym za Twą radą, gdybym planowała wydać tomik, ale z racji tego, że udostępniam je tylko tutaj, by się tylko i wyłącznie nimi podzielić, to nie czuje absolutnie takiej potrzeby :)
  • MartynaM ponad rok temu
    Dusia2000, rozumiem, problem jest jednak tej natury, że publikujesz na portalu literackim, a tu już obowiązuje znajomość zasad poprawnego pisania i zastosowania w tekstach.

    Może net daje więcej możliwości do wylewania swoich problemów, może są jakieś miejsca, gdzie ludzie podobni Tobie dzielą się swoimi przeżyciami? Nie wiem, ale może powinnaś poszukać...
  • Lizaveta1409 ponad rok temu
    MartynaM a co cię to obchodzi jak dziewczyna napisała ? Chciała opublikować to co chciała to co uważała a ty tylko niszczysz jest humor pisząc takie bzdury. Weszłam przez przypadek w komentarze i szkoda mi słów ze tacy ludzie nie maja co robić w życiu a tylko hejtować.
  • MartynaM ponad rok temu
    Nie gorączkuj się, tylko jak chcesz pomóc koleżance albo sobie z innego nicku, to namawiaj do nauki, do pracy nad sobą, choćby po to, żebym nie miała możliwości się przyczepić... hahaha
  • MartynaM ponad rok temu
    A jej humor... kogo on obchodzi na portalu literackim? To nie gabinet psychologiczny.
  • Lizaveta1409 ponad rok temu
    MartynaM, czytając komentarze dochodzę do wniosku, że krzywdę to co najwyżej ktoś mógł tobie zrobić. Naprawdę nie potrafię zrozumieć tego, że są takie osoby jak ty które zamiast motywować młodą osobę do dalszego pisania, i rozwijania się w tym kierunku , wylewają gorycz w komentarzach tym samym podcinając skrzydła .
  • MartynaM ponad rok temu
    Lizaveta1409, ależ motywuję. Cały czas piszę, żeby się uczyła, bo na razie jest słabo. Chwalenie słabych tekstów nie służy rozwojowi, bo niby jak?
  • Lizaveta1409 ponad rok temu
    MartynaM idealna się znalazła i proszę nie pisać głupoty ze się znamy, bo nie znam nawet tej dziewczyny ale widzę w niej ogromny talent.i życzę jej wszystkiego dobrego a ciebie NIE POZDRAWIAM:)
  • Lizaveta1409 ponad rok temu
    MartynaM kto ciebie pytał wgl o zdanie, dziewczyna opublikowała to co chciała!!!! Powtarzam kolejny raz, nie motywujesz wgl przez takich osób jak ty wgl się odechciewa coś dodawać.
  • Jacek273 ponad rok temu
    MartynaM "te teksty są cienkie jak d...a węża"
    Motywacja wspaniała, naprawdę.
  • Łukaszenkow ponad rok temu
    Jacek273 I znowu jakieś licho pierdolca dostało od Martyny komentarzy :)
  • Dusia2000 ponad rok temu
    MartynaM uważam że mam prawo- jak każdy z nas- wstawiać tutaj swoje teksty/ wiersze/ kartki z pamiętnika. Nie do Ciebie należy sugerowanie mi takich rzeczy :p myślę, że znajomość zasad poprawnego pisania mam opanowaną w małym palcu, gdyż błędów logicznych/ gramatycznych/ interpunkcyjnych unikam jak ognia. To, że inaczej odbierasz moją twórczość i że do Ciebie nie trafia - to inny temat. :)
  • Dusia2000 ponad rok temu
    Jacek273 Dokładnie. Krytyk na opowi, słynna pani @MartynaM uważa że obrażanie drugiej osoby to motywacja :D (tam jeszcze zaznaczyła, że nie myślę)
  • Dusia2000 ponad rok temu
    Lizaveta1409 dziękuję za opinię! Miło że ktoś tu stanął po mojej stronie, ale może warto kończyć powoli dyskusję bo krytyk @MartynaM i tak zarzuci że piszę do siebie z innego nicku (tak jak to zarzuciła użytkownikom, które mój poprzedni utwór skomentowały:o). Ale ja jestem odporna na takie rzeczy i napewno przez to, że ktoś mnie obraził - bo konstruktywna krytyka to to nie była - nie będę się zniechęcać. A raczej wstawiać jeszcze więcej :p
  • MartynaM ponad rok temu
    Lizaveta1409, a ten talent, to gdzie widzisz, może jakieś konkrety?
  • MartynaM ponad rok temu
    Dusia2000, Ty masz prawo wstawiać, a ja mam prawo napisać, co myślę o wstawionym 'dziele'

    Dusia, tu nie ma możliwości, żeby nie zrozumieć tekstu, taki dosłowny, więc z trafnością uwag raczej problemu też nie ma.
  • Akwadar ponad rok temu
    Lizaveta1409 kolejna siostra? ;)
  • Dusia2000 ponad rok temu
    MartynaM zmęczyłas mnie na poważnie tą dyskusją ?
  • Lizaveta1409 ponad rok temu
    Akwadar twój stary
  • Akwadar ponad rok temu
    Lizaveta1409 ha, ha, ha wspieraj siostrę, wspieraj...
  • Dusia2000 ponad rok temu
    Akwadar wy naprawdę nie macie za grosz kultury ?
  • Akwadar ponad rok temu
    Dusia2000 a czemu jestem niekulturalny? Obraziłem Cię czy co? Zapytałem o siostrę, życzyłem wsparcia i wszystko w temacie, za to nijaka Lisawieta okazała się niemiła i niekulturalna...
  • Materazzone ponad rok temu
    Ahhh...ta miłość, tak łatwo na niej wzlecieć, a jeszcze łatwiej przypierdolić o płytę chodnikową :D
  • Dusia2000 ponad rok temu
    I wtedy mamy niełatwe zderzenie z rzeczywistością :p
  • Łukaszenkow ponad rok temu
    Czyli już wiesz, że przeważnie jak się już zrobi z drugą osobą te wszystkie zboczone rzeczy z filmów dla dorosłych, to nagle czar pryska?
  • Dusia2000 ponad rok temu
    Ojej, dzięki Tobie już wiem. Nie wiem co bym zrobiła bez tego cennego komentarza. Jak mogłabym się bez niego obejść :(
  • Łukaszenkow ponad rok temu
    Dusia2000 Nie żebym twierdził, że to złe ;)
  • MartynaM ponad rok temu
    Łukaszenkow, jak masz zdrowie do myślących inaczej, to wytłumacz dziewczęciu, że w tekstach nie stosuje się wielkiej litery, bo ja nie mam cierpliwości, a to jeszcze wybitnie nieogarnięte.
  • MartynaM ponad rok temu
    do zwrotów grzecznościowych
  • Dusia2000 ponad rok temu
    MartynaM Ja też nie mam cierpliwości tłumaczyć Ci że to mój prywatny pamiętnik/ list, a tutaj już wielką literą przy tych zwrotach obowiązuje. :(
  • MartynaM ponad rok temu
    Dusia2000, skoro prywatny, to co robi na portalu literackim? Z chwilą publikacji nie ma prywatności, tekst staje wspólną własnością wszystkich czytających i każdy ma prawo napisać, co o nim myśli.
    Dopóki tkwi w prywatnym zapisie, możesz każde słowo z wielkiej litery pisać i nikt się nie przyczepi...
  • Dusia2000 ponad rok temu
    MartynaM Prywatny- uczuciowy, pełen ekspresji, nacechowany tym że mogłabym go wysłać tylko jednej osobie. Rozumiesz? Oczywiście, że masz prawo napisać co o nim myślisz, ale następnym razem postaraj się swoją krytykę skontruowac tak, by nie wyzywać ludzi :p
  • MartynaM ponad rok temu
    Dusia2000, a gdzie ta ekspresja?
  • Dusia2000 ponad rok temu
    MartynaM ukradłaś może? Poszukaj w szufladzie szafki nocnej
  • MartynaM ponad rok temu
    Dusia2000, tu nie ma żadnej ekspresji, poczytaj na ten temat, może nauczysz się ją wyrażać?
  • Dusia2000 ponad rok temu
    MartynaM oczywiście, że poczytam. Trzeba się rozwijać :)
  • MartynaM ponad rok temu
    Dusia2000 koniecznie, bo 'kto się nie rozwija, ten się cofa'
  • Dusia2000 ponad rok temu
    MartynaM też tak uważam!
  • Łukasz Jasiński ponad rok temu
    Bardzo ładny ?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania