Katoszariat

(Co słychać? Że człowiek człowiekowi gotuje ten los...)

 

Stwarzają ludziom piekło na ziemi

biesiadujący katosadyści.

Napojem dla nich – cierpienie kobiet,

a karmą uczty – rak nienawiści.

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 12

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (146)

  • pansowa 30.01.2021
    Tu już jest poważnie.
    I słusznie.
    I dobrze problem ujęty.
  • laura123 30.01.2021
    Że niby przez katolików kobiety cierpią? Jakim cudem?
  • pansowa 30.01.2021
    Trzeba nauczyć się czytać - katoszariat jest tam napisane?
  • laura123 30.01.2021
    A co Twoim zdaniem oznacza ''katoszariat''?
  • pansowa 30.01.2021
    laura123 nie zamierzam z panią wchodzić w dyskusję.
    Inteligentni ludzie nie mają problemu ze zdefiniowaniem katoszariatu.
  • laura123 30.01.2021
    pansowa czyli nie wiesz... rozumiem.
  • pansowa 30.01.2021
    laura123 proszę udać się do przyjaciela Bogusia.
    On wie wszystko.
    Ja nie mam przyjemności wymiany zdań z panią.
    Czy to jasne?
  • laura123 30.01.2021
    pansowa ależ drogi panie, ja nie pod pana publikacją napisałam komentarz. To pan przybiegł odpowiedzieć na mój komentarz, zupełnie nie wiem dlaczego... a teraz pan nie ma przyjemności.
    Ja tez nie mam szczerze mówiąc...
  • pansowa 30.01.2021
    laura123 super.
    Dobrze, że się rozumiemy.
    A czasami po prostu ślepym trzeba przeliterować słowa, stąd moja obecność.
    Pomógł bym w nauce czytania każdemu, a że akurat na ślepą trafiłem?
    Przypadek.
    I tym optymistycznym akcentem...
  • laura123 30.01.2021
    pansowa zbytek łaski... poza tym, jak na dawnego nauczyciela, to pan niczego nie tłumaczy. Widoczne takie było nauczanie, jak po szkole średniej...
    I tym optymistycznym akcentem, życzę miłego weekendu...
  • pansowa 30.01.2021
    W domyśle - ortodoksyjne Gośki które fundują kobietom piekło.
    Winą katolików jest milcząca zgoda na to piekło i patologię jaką to zrodzi.
  • pansowa 30.01.2021
    Godki*
  • Zdzisław B. 30.01.2021
    Nie muszę dopowiadać.
    Pozdrawiam.
  • Józef Kemilk 30.01.2021
    Rak nienawiści powiadasz? Po której stronie, grzecznie się pytam, bo okrzyki lewej strony raczej nie świadczą o miłości do świata. A może to głęboka wiara Strajku Kobiet, pozwala odrzucać medycynę i traktować nienarodzone dzieci jako formę gorszą niż podludzie? Niezbadane są myśli fanatyków kroczących na TK.
  • pansowa 30.01.2021
    Ktoś tu nie rozumie, czym są akty desperacji i poczucie bezsiły wobec siłą narzucanych ludziom ograniczeń.
    Nikt przecież nie bronił katoliczkom nie stosowania się do prawa do aborcji.
    A teraz tego zakazano wszystkim, narażając kobiety na piekło i stworzono podziemie aborcyjne.
    W czym był zły poprzedni kompromis funkcjonujący przez prawie 20 lat?
    W niczym.
    Pozwalał na jakąś równowagę.
    Bo na ulicach krzyczy rzeczywiście najbardziej wkurwiona część kobiet. I najbardziej śmiała.
    Ale to samo myśli większość tych myślących.
    Nie pieprz więc Józefie bez sensu.
    Chcesz aby twoja kobieta urodziła zdeformowany płód? Twoja sprawa.
    Wszystkie moje znajome nie chcą tego rodzić.
  • SwanSong 30.01.2021
    Prawa strona krzyczy o wiele głośniej i z większą nienawiścią. Rozumiem, że takie ślepaki jak ty, tego nie widzą, ale to już twój problem. A kobiety jak zwykle pomijasz, bo fanatycy twojego pokroju zawsze je pomijają.
  • Józef Kemilk 30.01.2021
    pansowa A to nie lepiej złożyć ustawę to Sejmu lub zbierać podpisy pod referendum w tej sprawie? Od wyroku minęły trzy miesiące, czy opozycja złożyła jakiś projekt? Tak naprawdę chodzi o zadymę, a część ludzi daje się nabrać
    Tak na marginesie Polacy to zmyślni ludzie i w przypadku deformacji płodu zakwalifikuje się sprawę jako zagrożenie życia kobiety i aborcja możliwa.
    A gdybyś nie wiedział Strajk Kobiet jest za aborcją całkowitą i bezwarunową. Może wiesz.
  • Józef Kemilk 30.01.2021
    SwanSong Widzisz, krzyczą ci głościej, jakie media oglądasz?. To co lubisz, to otrzymujesz. Proste?
  • pansowa 30.01.2021
    Józef Kemilk po co składać nowy projekt, skoro stare zasady funkcjonowały w miarę?
    I pieprzysz jak potłuczony o zmyślności Półek.
    Po co na to liczyć, skoro jakoś to było do tej pory?
    I przypatrz się co teraz uchwalono, zamiast zajmować się ich postulatami.
    I na marginesie - aborcja jest kwestią sumienia kobiety, a nie nakazów prawnych.
    Za komuny aborcja była w pełni legalna.
    Rocznie było ich kilkaset tysięcy.
    Jednocześnie 96 procent Polaków deklarowało się jako katolicy.
    Kto więc decydował się na tyle aborcji?
  • pansowa 30.01.2021
    Polek*
  • Józef Kemilk 30.01.2021
    pansowa Przejdz na argumenty medyczne (kiedy można mówić o człowieku) oraz etycznych (kiedy można zabić) . Religia jak sam zauważyłeś nie ma nic do tego. W religii można każdy dogmat przyjąć. Tak na marginesie powtórzę na tym portalu jeszcze raz, byłem i jestem za tym co było (tzn kompromis aborcyjny).
    A dyskusja na ten temat zawsze jest jałowa, tylko czasami wygrywa jedna grupa (u nas zaostrzyli) innym razem inna (w Holandii aborcja - wolna wola, a eutanazja powyższej 12 lat, oczywiście pod pewnymi warunkami).
    Taki świat, a politycy mają mocny temat do skłócania ludzi.
  • pansowa 30.01.2021
    Józef Kemilk dyskusja z tobą jest jałowa
    To ty oceniasz komentatora, a nie ja.
    Moje argumenty nie zajmują sié biologią, tylko etyczno - prawną stroną zagadnienia.
    I interesuje mnie w nich człowiek, bo może nie wiesz, ale kobieta ze swoimi prawami też nim jest
  • SwanSong 30.01.2021
    Józef Kemilk
    Nie oglądam telewizji, wolę mieć własne zdanie. A w internecie zaglądam równie chętnie na niezależną, jak i na gazetę.
  • Józef Kemilk 30.01.2021
    pansowa Jak cię interesuje człowiek, to biologia jest jak najbardziej na miejcu?. A co do oceniania twoich komentarzy, to napisałem, że się tego nie podejmuję. Może są świetne??, a może nie. Nie mnie to oceniać?. Co do kwestii prawnych, to chyba mamy te same poglądy. Gdybym miał podpisać się pod petycją w zakresie wpisania kompromisu aborcyjnego taki jaki był, to bym to zrobił. I poszedłbym na to referendum.
  • Józef Kemilk 30.01.2021
    SwanSong no i fajnie. ?
  • Shogun 30.01.2021
    Józef Kemilk niestety, naiwni ci, którzy wierzą w tym kraju w instytucje referendum. Już wiele razy obecna rzeczywistość i nie tylko, pokazała, że w tym kraju demokratyczne narzędzia nie działają, a nawet jeśli by działały, to są tłamszone przez obecną władzę, która zagarnęła wszystko.
  • Józef Kemilk 30.01.2021
    Shogun Trzeba chociaż spróbować. Zawsze to lepsze od stałej, wyciąganej co pewien czas wojenki. A takie referendum klepnęłoby ważny temat i podważanie prawa byłoby bardzo trudne.
    Temat wywołuje tyle emocji, że potrzebne do ważności referendum 50%, by się znalazło. A Polacy raczej nie lubią radykalnych rozwiązań, więc w tym przypadku szansa na powodzenie jest.
  • Shogun 30.01.2021
    Józef Kemilk to o czym piszesz, to piękna wizja, ale niestety, tylko "wizja", gdyż nie można działać demokratycznie z władzą, która nie przestrzega prawa. Bo co z tego, że masz prawa, jeśli nie są respektowane.
  • Józef Kemilk 30.01.2021
    Shogun Taka nsza tradycja, nie przestrzega się prawa. A ten przypadek z aborcją i wyrok TK akurat zgodny z prawem. Tym samym dobrze by było, by mieć dobre prawo. Parę milionów podpisów pod referendum dałoby do myślenia. A tak mamy groteskowe protesty.
  • pansowa 30.01.2021
    Józef Kemilk to nie obrażaj zdesperowanych kobiet.
    Bo ja uważam z kolei, że aborcja powinna być w pełni legalna.
    Jej zastosowanie leży w sumieniu kobiety, a nie w ortodoksji rządzących.
    A jak to wyglądało za komuny już napisałem
    Sami katolicy w tym kraju, a tyle aborcji było.
    Może problem leży w edukacji, dostępie do antykoncepcji i nie wpierdalaniu się kościoła w macicę.
    Niech edukują po swojemu, a nie lobbują i wymuszają na rządzących określone ustawy.
    Myślę, że wyczerpaliśmy wzajemną relację w temacie.
  • Shogun 30.01.2021
    Józef Kemilk groteskowy to jest ten wyrok właśnie, a zwłaszcza sam "Trybunał", a nie protesty. Instytucja, tak upolityczniona, że bardziej się już chyba nie da, a co gorsza, jedna z najważniejszych w państwie. Jeśli jeden z najważniejszych organów dbający o zgodność prawa z najważniejszym aktem w państwie nie jest niezależny od władzy, to to jest kpina z prawa, a nie zgodność z nim.
  • Mess 30.01.2021
    Józef Kemilk przypominam, że w trybunale są dublerzy nie sędziowie więc wyrok nie jest wypełni zgodny z prawem.
  • Józef Kemilk 30.01.2021
    Shogun Taki sam wyrok jak z 1997 r
  • Józef Kemilk 30.01.2021
    Mess Dublerzy czy nie wyrok taki jak z 1997 r
  • Tjeri 30.01.2021
    Józef Kemilk nieprawda. Wskazano dokładnie usterkę prawną...
  • Shogun 30.01.2021
    Józef Kemilk co ma wyrok z 1997 r do obecnego? Toż to dwie różne sprawy.
  • pansowa 30.01.2021
    Shogun tym razem trafił nam się ortodoksyjny legalista bez cienia refleksji i dostrzeżenia jakichkolwiek wad prawnych obecnego wyroku
    Pomijając wymiar etyczno - moralny całej sprawy.
    Polityczny trybunał klepie kato-polityczną ustawę, a ktoś twierdzi że jest ok.
  • Tjeri 30.01.2021
    I nie chodzi o dublerów, choć już to powinno wystarczyć w państwa prawa.
  • Shogun 30.01.2021
    pansowa pomijając już nawet sam aspekt etyczno-moralny, to pod samym względem prawnym, ten wyrok to dno. Aby się o tym dowiedzieć, wystarczy zajrzeć do zdań odrębnych co do wyroku. Tam wszystko jest pięknie wyjaśnione:
    - brak bezstronności dwóch sędziów
    - złożenie wniosku do Trybunału przez nieuprawniony podmiot
    - błędy przy podpisach pod wnioskiem (złożony przez 117 posłów, podpisów jest 119, jeden się powtarza, kilka jest nieczytelnych)
    - nierozpatrzenie projektu obywatelskiego, który leży w sejmie od 30 listopada 2017 roku
    No i wiele wiele innych przesłanek potwierdzających bezprawność wyroku.
    Naprawdę nie wiem co tu jest trudnego do zrozumienia.
  • pansowa 30.01.2021
    Shogun wystarczy.
    I ja nie wiem co tu jest do niezrozumienia.
    Ale Józef twierdzi, że wszystko jest ok i legal.
  • Shogun 30.01.2021
    pansowa też tak sądzę.
    Dlatego uważam, że nie ma już co dyskutować z tezą, która już została obalona.
  • pansowa 30.01.2021
    Shogun yes
  • Józef Kemilk 30.01.2021
    Shogun Przeczytaj sobie wyrok z 1997 i ten ostatni. Tak na marginesie taka dyskusja już tu była na opowi. Wydaje mi się, że najważniejsze jest ponowne właściwe ustanowienie prawa, a najlepiej byłoby stosowne zapisy zawrzeć w konstytucji. Do tego potrzeba albo referendum, albo 2/3 posłów. Gdyby była wola polityczna, to problem byłby rozwiązany. Niestety wszystkim zależy na konflikcie.
    W związku z tym, że te dyskusje przewijają od lat, ja nic więcej dodać nie dam rady.
    Zresztą problem prawny leży w gestii prawników, ustalenie kiedy zaczyna się "człowiek" jest w gestii medyków, a my możemy się pospierać etycznie. Nie wiem czemu, w tej dyskusji nie ma medyków, jako tak zwanych ekspertów. Byłby to chyba najważniejszy głos w sprawie. Zresztą w kwestii szczepień medyków nie ma dużo, za to polityków co niemiara.
  • Shogun 30.01.2021
    Józef Kemilk nie. Wybacz, ale się mylisz. Najważniejsze było nie ruszać tego co dobrze działało przez ponad 20 lat. Oraz nie publikowanie, a nawet nie tworzenie bezprawnego wyroku.
    O tej bezprawności pisałem już wyżej. A jeśli nie wierzysz, to odsyłam do zdań odrębnych do "wyroku". Swoją drogą w zdaniach odrębnych kwestia wyroku z 1997 roku również jest poruszona, oraz co najważniejsze pokazana jest znacząca różnica między jednym, a drugim wyrokiem.
    Kwestia tego dlaczego nie powinno się ruszać konstytucji również jest tam wyjaśniona.
    Wystarczy się zapoznać.
    Co do ustalenia gestu "człowieka", to Zdzisław już niżej wszystko wyjaśnił.
  • pansowa 30.01.2021
    Józef Kemilk Zenon napisał fazy rozwoju w/g WHO i ONZ.
    Zapewne nie stworzyli ich politycy tylko medycy.
    I to zapewne nie byle jacy.
  • pansowa 30.01.2021
    Zdzisław*
    Cholerny telefon.
  • Shogun 30.01.2021
    Gestii*
  • Józef Kemilk 30.01.2021
    Shogun Ale ruszono i to jest fakt. Więc nie ma wyjścia i trzeba na nowo ustalić to co było. Ale jak widać nikt tego nie chce. Co do zdań odrębnych, to są to zdania odrębne:), czyli nie one stanowią prawo.
    Ja na tym kończę.
    Pozdrawiam
  • Józef Kemilk 30.01.2021
    pansowa Fazy rozwoju człowieka.. Czy przekształcenie się nieczłowieka w człowieka?
    Ja kończę:)
    pozdrawiam
  • Shogun 30.01.2021
    Józef Kemilk naruszono prawo i to jest fakt.
    Może nie stanowią prawa, za to ukazują bezprawie wyroku, który stanowi "prawo"
    Tak swoją drogą nie mam pojęcia, jak to możliwe, (patrząc na jawne łamanie prawa, wskazane w zdaniach odrębnych), że możesz bronić tego wyroku.
    No, ale cóż... Twoja wola.
  • pansowa 30.01.2021
    Shogun Chłop ma spaczone spojrzenie.
    Zdania odrębne świadczą o wątpliwościach, których nie powinno być w tak ważnej sprawie.
    Tym bardziej, że większość autorytetów prawniczych mówi wprost o nieważności wyroku
    A jaki jest dorobek i autorytet większości sędziów TK wszyscy wiemy.
    Na czele z przewodniczącą - kucharką.
    Grunt że spolegliwi i wierni partii.
    Skąd my to znamy?
  • Tjeri 30.01.2021
    Józef Kemilk "Co do zdań odrębnych, to są to zdania odrębne:), czyli nie one stanowią prawo."
    Ciekawe czy Białorusinom byś tak powiedział. Co z tego, że wybory sfałszowane... Prawo stanowi ten co "wygrał"?
    W Twoim rozumowaniu jest luka. Skoro "prawo" ma wadę, w tym przypadku wyrok zapadł z naruszeniem zasady bezstronności (kwestia dublerów to też niebagatelka), to wyrokiem nie jest. Po prostu. I nie ma żadnego porównania z wyrokiem z 1997.
    A kwestia traktowania kobiet, to kolejna kwestia. Policja sięgnęła, do starych, dobrych metod.
  • Shogun 30.01.2021
    pansowa dokładnie. Dorobek dorobkiem, ale na szczęście i wśród nich sprawiedliwi się znaleźli.
    Ehhh... no właśnie, skąd?
  • pansowa 30.01.2021
    Shogun spoko.
    Wytną ich po cichu.
  • Shogun 30.01.2021
    pansowa to też niestety skądś znam...
  • Józef Kemilk 30.01.2021
    Tjeri A co powiedzieć Amerykanom, wybory sfałszowane, a były prezydent banowany i prowadzony jest impeachment. ? A może po prostu to nasze subiektywne odczucia i przegrani zawsze będą się czuć oszukanymi? Może trzeba w wyborach głosować właściwie? PiS wygrał po raz drugi.?
    Tak na marginesie, ja straciłem wiarę w państwo, po wyroku SN z 2008 r, że środki z OFE nie są moje.
    Moich rodzice odpowiednio wcześniej. Może każdy to przechodzi. ?A państwo Polskie od lat nie jest państwem prawa. Przewlekłe sprawy sądowe, brak wyroków w głośnych sprawach, np, FOZZ, takie uroki demokracji, gdzie władza kupuje głosy kasą wyborców.
  • Tjeri 30.01.2021
    Józef Kemilk
    Abstrahując od reszty, naprawdę uważasz porównanie wyborów w USA i na Białorusi za właściwe?
  • pansowa 30.01.2021
    Tjeri gość się całkiem pogubił.
    W teoriach spiskowych które kocha i w racjonalnej, realnej i porównawczej ocenie zdarzeń.
    W Stanach już wybory fałszują??
    O tempora, o mores???
  • Tjeri 30.01.2021
    pansowa nie zgadzam się, bo właśnie JK jest jedyną osobą, z którą można porozmawiać mimo różnicy poglądów. I poziom dyskusji inny niż z... niektórymi.
  • pansowa 30.01.2021
    Tjeri toteż nie twierdzę, że nie można.
    Nie spadł na dno Bogusia.
    Ale jego podejście do problemów i zamiłowanie do teorii spiskowych przyprawia mnie o dreszcz.w Stanach można wybory sfałszować?
    W ostoi demokracji?
    Kto by tam zaryzykował największe oszustwo e ich historii??
    Tam dziennikarze wygrzebią każdy drobiazg, a sfałszowanie wyborów?
    Pęknę ze śmiechu.
  • Józef Kemilk 30.01.2021
    Tjeri Tak, bo na Białorusi wygrał Łukaszenko tylko z mniejszą przewagą. Tak jak wszędzie na świecie miasta są bardziej "postępowe" i stąd taki odbiór rzeczywistości.
  • Tjeri 30.01.2021
    Józef Kemilk
    :))) Wierzę, że Aleksandr tak twierdzi.
  • pansowa 30.01.2021
    Józef Kemilk
    Nawet jeśli to może pomyślisz o przyczynach jego zwycięstwa?
    Cały aparat terroru i państwa zaprzęgnięty.
    Ludzie w więzieniach albo pałowanie na ulicach,opozycja na emigracji.
    I ty porównujesz wybory w Stanach i na Białorusi?
    Ogarnij intelekt chłopie?
  • Józef Kemilk 30.01.2021
    pansowa Oczywiście, że tak. Demokracja to ma do siebie, że jak władza uzna, że ludzie właściwie zagłosują, to pozwolą zagłosować. Teraz mamy media, które wspaniałe robią papkę z mózgu. Czy to mi się podoba? Nie. Czy podoba mi się jak działają sądy, jak nominuje się swoich? Nie. Jak obsadza się stanowiskami w spółkach, agencjach? Nie. Czy mogę na kogoś innego, prawego zagłosować? Nie, bo nie ma wyboru. Dlaczego? Bo taki właśnie mamy mieć wybór. Uroki demokracji.
  • Tjeri 30.01.2021
    Tyle że już OBWE nie.
  • Tjeri 30.01.2021
    To wyżej, to ciąg dalszy wypowiedzi::))) Wierzę, że Aleksandr tak twierdzi.
  • pansowa 30.01.2021
    Józef Kemilk sami jesteśmy sobie winni bezrefleksyjnością i ordynarnym przekupstwem (500+ ,na świnie ,na krowy itp)
    Nikt nie chce myśleć o konsekwencjach na przyszłość takiego rozdawnictwa.
    Nikt tu zewnątrz nie jest winny (teoria, którą kochasz).
    Więc jeśli tyle Ci się nie podoba to nie pisz o legitymizacji prawnej wyroku i fałszowaniu wyborów w Stanach czy o porównywaniu tychże wyborów w Stanach i na Białorusi, bo fatalne świadectwo sobie wystawiasz.
  • Józef Kemilk 30.01.2021
    Tjeri W przypadku Białorusi i Ukrainy gra toczy się o poszerzenie wpływów przez UE, lub o utrzymanie i zwiększenie wpływów przez Rosję. A demokracja, tak jak wszędzie, sprawa drugorzędna.
  • Józef Kemilk 30.01.2021
    pansowa Wszędzie dobrze, gdzie powiedzą?, wszędzie źle gdzie powiedzą?. Puchaczu naprawdę myślisz, że ludzie mają wpływ na politykę światową?
    Nie wiem czemu, ale wygląda na to, że teraz prowadzona jest polityka skłócania, a ludzie uczestniczą w tej grze.
    Naprawdę przeszkadzają ci moje poglądy? Mi twoje nie. W realu poszłoby się na piwko, pogadało, po śmiało i podyskutowało?. I już.
  • Celina 30.01.2021
    Ślepa wiara w uczciwe wybory w USA. Zdechnąć ze śmiechu można.
  • pansowa 30.01.2021
    Józef Kemilk Są o co idzie w Stanach, że fałszują??
    Tam Kanada i Meksyk chcą poszerzyć strefę wpływów?
  • pansowa 30.01.2021
    Celina to zdychaj.
    Świat będzie lepszy.
  • Tjeri 30.01.2021
    Józef Kemilk
    :) A jednak ciężko podważyć zebrane informacje o wynorach. Nie brnijmy lepiej w tę stronę, bo naprawdę porównywanie USA do Białorusi jest kuriozalne. A bez uśmiechu - po prostu nietrafne. Początkiem tej dyskusji było Twoje stwierdzenie, że to nic, że rządząca ekipa przeprowadza zmianę prawa (w uproszczeniu) z wadą prawną. Więc nie, to nie jest nic, Józefie.
  • Józef Kemilk 30.01.2021
    pansowa Porównujesz sytuację Białorusi do USA??
  • pansowa 30.01.2021
    Józef Kemilk przeszkadza mi twój stopień nawiedzenia w temacie spiskowych teorii dziejów.
    To powoduje że masz równie wąskie horyzonty co perspektywy.
  • pansowa 30.01.2021
    Józef Kemilk no właśnie?
  • Józef Kemilk 30.01.2021
    Tjeri O prawie niech wypowiadają się prawnicy. Tak na marginesie nawet nie wiesz ile wad prawnych ma nasze prawo i ile z nim kłopotu. No i te interpretacje, które są sprzeczne. Koszmar z którym trzeba pracować. Prawo w Polsce to polityka.
  • Józef Kemilk 30.01.2021
    pansowa To straszne?, a spisowa teoria, że w Białorusi wybory sfałszowano?. Masakra jakaś
  • Celina 30.01.2021
    Józef ma rację dotyczącą fałszerstw wyborczych w USA. Tym razem lewactwo poszło na całość, a sądy nie odważyły się oponować. Jedynym wyjściem byłoby ich powtórzenie pod międzynarodowym nadzorem.
  • pansowa 30.01.2021
    Celina jeszcze nie zdechłeś?
    Szkoda.
  • pansowa 30.01.2021
    Józef Kemilk nie rżnij głupa.
    To ty napisałeś, że sfałszowano w Stanach
  • Celina 30.01.2021
    pansowa dlaczego próbujesz obrażać Józefa, wyzywając go personalnie. On ma racje, nie ty.
  • Tjeri 30.01.2021
    Józef Kemilk akurat trochę wiem :)) - choć w ograniczonej tematyce (dwie kategorie prawa dokładniej). Są różne buble - nieujednolicone definicje (często sprzeczne, nieprzemyślane zmiany, skutkujące lukami i gorzej, czy nawet złe tłumaczenia (przy dostosowywaniu do przepisów UE. Natomiast samo uchwalenie tych przepisów nie zostało przeprowadzone wadliwie.
    A tak jest w przypadku wyroku.
  • pansowa 30.01.2021
    Celina spadaj.
  • Józef Kemilk 30.01.2021
    Tjeri Prawo w Polsce jest fatalne, a produkuje się go multum. Jesteśmy chyba liderem w europie, jeżeli chodzi o liczbę produkowanych stron. Czy wadliwie wydano ten wyrok, tak jak pisałem wcześniej, nie mnie to oceniać. Wiem tylko jedno, im częściej będziemy kwestionować prawo, niestosowanie go, kwestionowanie kompetencji prawników, tym będzie większy burdel. Dlatego też, tak jak pisałem wcześniej, w tej sprawie chciałbym referendum, by wpisać w konstytucji tzn kompromis aborcyjny i tyle. Nie da się tego zrobić ponad podziałami? Nie da się, chociaż tej sprawy uporządkować?
  • Shogun 30.01.2021
    Józef Kemilk no to się wypowiadają, ale jakoś nie widzę, żebyś słuchał. Wręcz przeciwnie, ignorujesz i udajesz jakby ich w ogóle nie było, bo nie tworzą "prawa", a bezprawie jest przecie "faktem".
    Nie wiedziałem, że bezprawny fakt dokonany jest ważniejszy od "głosów", które go obalają.
  • Tjeri 30.01.2021
    Józef Kemilk - a pomyślałeś, że protest kobiet mógłby właśnie do czegoś takiego doprowadzić? Jak naprawiać sytuację, bez kwestionowania tego co jest?
  • pansowa 30.01.2021
    Shogun możemy se pogadać...
  • Akwadar 30.01.2021
    pansowa możecie ;)
  • Shogun 30.01.2021
    Józef Kemilk po pierwsze, oceniasz. po drugie, kwestionujesz kompetencje prawników, no sorry, trochę więcej konsekwencji we własnych słowach.
    Prawo, które jest wadliwe należy kwestionować, tutaj nawet nie ma co dyskutować.
    A ja tak jak pisałem wcześniej, że gdyby nie ruszali, nic by się nie działo i byłby spokój.
    Z tego co piszesz, wywnioskowałem, że popierasz ten wyrok i jego wydanie, no bo przecież "ruszyli" i jest "fakt", a skoro tak, to nie "krzycz" tu teraz nagle o referendum, do którego i tak nie dojdzie, bo władzy ustawodawczej nic się nie chce robić.
  • Józef Kemilk 30.01.2021
    Tjeri Nie widać, by do tego dążył protest kobiet. Zdobyły TK, pokrzyczały i tyle. Zresztą Strajk Kobiet jest za pełną legalizacją aborcji, więc ma inne cele.
  • Shogun 30.01.2021
    pansowa ano, gadał będę gadał będę, ale czy co ruszy? Nie wiem...
  • Tjeri 30.01.2021
    Józef Kemilk - kobiety uczestniczące w strajku mają różne cele - to raz.
    A dwa - powiedz w takim razie - jak do takiego referendum doprowadzić?
    Jak na moje oko - tylko protestami. Ale widzę, że wymyśliłeś coś lepszego. Zatem podziel się.
  • Józef Kemilk 30.01.2021
    Shogun Nie popieram Shogunie, też wolałbym, żeby go nie było. Jest, trzeba się z tym pogodzić i zmienić. A tak będziemy sobie udowadniać, jak to kiedyś powiedział Kaczyński "Nikt mi nie wmówi, że białe to białe, a czarne to czarne" I będą dyskusje, dramaty, pyskówki, aresztowania. A ja się pytam po co?
  • Tjeri 30.01.2021
    Józef Kemilk :)))) "pogodzenie się" wyklucza "zmianę".
  • Józef Kemilk 30.01.2021
    Tjeri Zbierać podpisy. Po ma struktury, niech dołączy Hołownia, PSL, Lewica. Niech się sprzymierzą. Gowin wymięknie i zagłosuje za referendum, pewnie paru ludzi z PiS też.
  • Shogun 30.01.2021
    Józef Kemilk "pogodzić się"? - co to w ogóle za narracja. Wiesz co w ogóle piszesz? Co? Mamy się pogodzić z łamaniem prawa? Z bezprawiem? Czekać, aż zostanie wprowadzone do systemu i nagle potem zmieniać? No, a przecież miało być super, takie "lepsze" od tego "parszywego kompromisu". No kpina, a dlaczego? Bo jakimś idiotom się zachciało politykowania i odwracania uwagi od poprzedniej beznadziejnej sytuacji, oraz aby ukryć to, że nic nie robią?
    Widzisz jak to wygląda?
    Czy to normalne?
    No nie wydaje mi się.
    Tak naprawdę zarówno Tobie jak i im (władzy), chodzi o całkowitą zmianę ustawodawstwa aborcyjnego i nie tylko, ale również konstytucji, tylko, że na okrędkę, dla niepoznaki, aby ciemny lud się nie skapnął.
    A teraz sobie próbujesz to tłumaczyć i się wypierać jakimiś dziwnymi wywodami i w dodatku podejrzanie kluczysz.
    No wypacz, ale to się kupy nie trzyma.
  • Tjeri 30.01.2021
    Józef Kemilk brzmi niestety utopijnie i obawiam się, że bez nacisków (w postaci choćby strajku kobiet) nic z tego nie będzie.
    Poza tym "pogodzenie" jak to nazwałeś niesie ze sobą realne niebezpieczeństwo, za przeproszeniem - burdelu. I mówię tu ogólnie o przyjmowaniu prawa stanowionego wadliwie. Pomyśl, że ktoś gdzieś kiedyś nie zgodzi się z "czymś" co opiera się na takim wadliwym prawie. Będzie walczył o "swoje" idąc dalej. I pomyśl, że po znojnym boju, "jakaś tam" instancja przyzna mu rację. Wyobrażasz sobie tę lawinę? Bo poszłoby jak po sznurku, wprowadzając całkowity chaos prawny. Odszkodowania, ponowne procesy... Dlatego właśnie m.in. jak coś jest wadliwe, to się z tym nie "godzi".
  • Józef Kemilk 30.01.2021
    Shogun lepiej narzekać?
  • Józef Kemilk 30.01.2021
    Tjeri burdel już mamy niestety.
  • Shogun 30.01.2021
    Józef Kemilk nie no, pewnie, lepiej bronić bezprawia.
  • pansowa 30.01.2021
    Shogun nie ruszy.
    To, co robimy służy raczej nam jako wentyl na ich głupotę, niż na szansę przewiercenia się przez ten beton.
  • Tjeri 30.01.2021
    Józef Kemilk - no to gratuluję, że go akceptujesz i popierasz. Z taką postawą, ludzie nigdy by nie zeszli z drzewa. Niestety.
  • Shogun 30.01.2021
    pansowa co najwyżej, bo w końcu, jak to mówią "głową muru nie przebijesz".
  • laura123 30.01.2021
    Tjeri ten ''Strajk Kobiet'' to można sobie między bajki włożyć. Na początku to był jeszcze jakiś zryw, ale teraz, to jakieś przychlasty jedynie pozostały, a że wulgarne na dodatek, to wstyd innym stanąć koło tego elementu. Lewica jeszcze drogę im trochę toruje, bo własne cele przepycha...
    Strajk kobiet... dobre!
  • Józef Kemilk 30.01.2021
    Tjeri Daję proste rozwiązanie, opozycja się jednoczy, zbiera podpisy pod wnioskiem o referendum (mają pewne poparcie 70% Polaków jest za kompromisem aborcyjnym, niech zbiorą 5 mln podpisów), składają wniosek do Sejmu, rozbijają jedność PiS-u (Gowin się pewnie wyłamie i paru z PSu). I mają pewny sukces, a na fali sukcesu łatwiej o przyszłe zwycięstwo. No ale to utopia, bo przecież będą kwestionować prawo, latać z donosami do UE. A prawda taka, że to rządzący stanowią prawo, czy złe, czy dobre i tyle. Proste.
  • Tjeri 30.01.2021
    Józef Kemilk
    bez protestów nikt sobie nie będzie zmianą prawa głowy łamał... Bo niby dlaczego?
    Ale że opozycja w Polsce to dno, to inna sprawa. Denna, przestępcza władza i denna nieudolna opozycja.
  • Józef Kemilk 30.01.2021
    Tjeri z ostatnim zdaniem całkowicie się zgadzam.
  • Mess 30.01.2021
    laura123 protesty same w sobie są ok, co do języka to prawda przesada, ale ja to rozumiem można stracić cierpliwość patrząc na to co się dzieje, nie daje się wyboru tylko robią prawo pod mała grupę osób. Nie dbają o to, że ludzie w większości sprzeciwiają się zmianom.
  • Szpilka 30.01.2021
    katosadysta rączki zaciera:
    - bierzta, co chceta i do roboty!
    zdrowe, kalekie, jedna cholera!
    nikt przy robocie nie gada o tym.

    Ode mnie piątak za fraszkowe clou ?
  • pansowa 30.01.2021
    Zapomniałaś jeszcze o tych z gwałtu.
    Dziadzia Kemlik chętnie pokołysze takie od swojej córki.
    Ta zaś będzie przeszczęśliwa, że dostąpiła łaski Bożej dania nowego życia.
  • Szpilka 30.01.2021
    Pansowa

    Aż się boję myśleć o takiej sytuacji, nie wiem, czy potrafiłabym obdarzyć uczuciem ?
  • Józef Kemilk 30.01.2021
    pansowa A poziom twoich komentarzy nie mnie oceniać.
  • pansowa 30.01.2021
    Józef Kemilk atakujesz komentatora, czyli skończyły się argumenty?
  • pansowa 30.01.2021
    Szpilka może i potrafiła byś.
    Ale trauma i pamięć o okolicznościach będą zawsze towarzyszyć.
  • Szpilka 30.01.2021
    Pansowa

    Zapomniałeś o genach, po to się jest świadomym rodzicem i wybiera odpowiedniego partnera, wtedy duże szanse na udane potomstwo. Krystyna Sienkiewicz zaadoptowała, córunia chciała ją zabić.
    Wrzucanie do Okna Życia nie jest najlepszym rozwiązaniem, bo jednak instynkt w kobiecie siedzi i ciągle dręczyłoby ją sumienie, czy dzieciakowi nic się złego nie dzieje. To bardzo skomplikowany problem, krzykacze tylko wszystko upraszczają.
  • pansowa 30.01.2021
    Szpilka właśnie to tu robią.
    Co było złego w dotychczasowym kompromisie?
    Jeśli kobieta nie dawała sobie rady z traumą ciąży w wyniku gwałtu, mogła płód usunąć.
    Żarliwych katoliczek przecież nikt do tego nie zmuszał.
    Niech rodzą i wychowują.
    Ale z góry nakazać to wszystkim?!
    A zacznie się dopiero jak czołowy katosadysta opowi wyniucha temat?
  • Szpilka 30.01.2021
    Pansowa

    Ano, piana zaleje cały portal ?
  • pansowa 30.01.2021
    Szpilka za stary już jestem na brnięcie w pianie.
    Mam nadzieję że się młodzież nim zajmie?
  • Tjeri 30.01.2021
    pansowa akurat ciążę z gwałtu nadal można usunąć.
  • Szpilka 30.01.2021
    Pansowa

    Ano, się wyrasta ?
  • pansowa 30.01.2021
    Tjeri chyba nie
  • pansowa 30.01.2021
    Tylko przy wadach eugenicznych
  • pansowa 30.01.2021
    Gdyby można było, to nic by się nie zmieniło w stosunku do starej ustawy.
  • Tjeri 30.01.2021
    pansowa nadal można. Ale tylko czekać na dalsze. To będzie logiczne.
  • Tjeri 30.01.2021
    A! Ja za aborcją nie jestem. Żadną. Ale uważam, że są przypadki, w których decyzję powinno się zostawić kobiecie.
  • pansowa 30.01.2021
    Tjeri dokładnie o tym tu piszę.
    A aborcję traktuję jako problem sumienia kobiety, a nie prawny zakaz.
  • pansowa 30.01.2021
    Tjeri faktycznie JESZCZE można, ale w praktyce to nie bardzo.
    Wgryzłem się w temat. Obwarowane jest to tyloma formalnościami i zgodami, że zanim kobieta zorientuje się, że jest w ciąży i przejdzie procedurę mija ustawowo dozwolone 12 tygodni.
    Zabroniono w wypadku poważnych podejrzeń o nieuleczalne choroby, wady genetyczne itp.
    Czyli nie ma sensu robić badań prenatalnych.
    Masz rodzić głupia babo, niezależnie od tego co urodzisz.
    I albo patrzeć jak umiera, albo męczyć się do końca życia.
    A jak ciebie zabraknie to roślinka pójdzie do jakiegoś DPS na wegetację i powolne umieranie.
  • Tjeri 30.01.2021
    pansowa. ano
    Zresztą badan prenatalnych często odmawiają.
  • pansowa 30.01.2021
    Tjeri katoszariat, fanatyzm, ortodoksja i często zwyczajna głupota.
    To w końcu kobieta będzie się z tym mierzyć do końca życia.
    Co nas to obchodzi?
  • Mess 30.01.2021
    To co robią dzisiejszy "rządzący" jest ograniczeniem wolności. Robiąc to co chce mniejszość kosztem większości. To już nie jest demokracja.
  • Mess 30.01.2021
    Ahh i oczywiście daje 5.
  • Wierz katolikom
    Wierz w katolików
    Kłaniaj się księżom i politykom
    Wykup udziały w odpuście grzechów
    Wspieraj wciąż radio pisz się cechu
    Zmieniaj swą karmę
    W średnim pośpiechu
    Unikaj grzechu
    Unikaj grzechu
    Wierz świętej wieży
    Tak się należy
    Wież świętych cienie twoje sumienie
    Unikaj grzechu
    Pisz się do cechu
    Zostań plebanem
    Parafii panem
    Powiedz co dobre swoim poddam
    Unikaj grzechu
    Unikaj grzechu
    Idź do kościoła
    Pisz się do cechu
  • *poddanym
  • Pan Buczybór 30.01.2021
    Poczekam na statystyki wzrostu zysków z pogrzebów noworodków...
    Ten, no, całkiem spoko. Celnie znaczy
  • Shogun 30.01.2021
    A co do samego tekstu, no to co powiedzieć? Jak zawsze celnie i w punkt.
  • Tjeri 30.01.2021
    Ja powiem tak. Za aborcją nie jestem. Ale to co się dzieje jest znamienne dla wstępujących totalitaryzmów. Kobiety(!) protestujące pokojowo są traktowane gazem, bite. Napuszcza się na nich prawicowe bojówki... Tego nawet nie trzeba komentować.
  • Tjeri 30.01.2021
    *napuszcza się na nie
  • Mess 30.01.2021
    Też nie jestem za aborcją ale uważam, że powinny zostać zachowane te 3 wyjątki które obowiązywały.
  • Tjeri 30.01.2021
    Zgadza się. Ten kompromis nie był doskonały, ale jednak jakoś działał. I ciężko o lepsze rozwiązanie.
  • Zdzisław B. 30.01.2021
    Nie muszę się więcej wypowiadać. Co uważałem, zawarłem w wierszu.
    Uzupełnię tylko wiedzę komuś, kto powyżej wspomniał, aby trzymać się medycyny. Trzymajmy się więc tego - oficjalny podział WHO i ONZ:
    - do 3-4 dni (od zapłodnienia) - zygota,
    - do 11 tygodni - zarodek (embrion),
    - od 12 tygodnia do porodu - płód,
    - po urodzeniu - dziecko (dopiero wtedy).
  • Celina 30.01.2021
    Ustawy norymberskie też były pod tezy morderców tworzone. Dlatego Trump cofnął temu g. finansowanie.
  • pansowa 30.01.2021
    No i jest nasz czołowy katoszariat opowi???
  • Angela 30.01.2021
    Podoba mi się. Bardzo celnie.
    Pozdrawiam.
  • Akwadar 30.01.2021
    Witam Cię, Pani! :)
  • Angela 30.01.2021
    Akwadar Witam Cię, Panie :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania