xyz

abs

Średnia ocena: 3.5  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (67)

  • Poncki dwa lata temu
    Cię?
  • Raven18 dwa lata temu
    Prosty ale ładny, kochajmy Polskę
  • Noico1 dwa lata temu
    Dzięki Raven. Pozdrówka.
  • Grain dwa lata temu
    Tak.
  • Noico1 dwa lata temu
    ??????!!!
  • SwanSong dwa lata temu
    Bóg nie miał tu nic do gadania.
  • Poncki dwa lata temu
    Dokładnie.
    To tak jak z tym chirurgiem, co po operacji mówi pacjentowi, że było ciężko, ale ostatecznie operacja się udała i będzie żył, a w odpowiedzi słyszy "Dzięki Bogu".. ?.
  • Noico1 dwa lata temu
    "Tu leży lekarz świętej pamięci, a obok jego pacjenci" baranie. Memento mori.
  • SwanSong dwa lata temu
    Noico1
    Potrafisz tylko obrażać innych, bo nie wierzą w urojone stworzenie?
  • Poncki dwa lata temu
    Noico1
    I po co te wyzwiska? Myślisz, że jak mnie nazwiesz baranem to się mądrzejszy staniesz? Jakby tak było to byś już był najmądrzejszy na świecie, wszak czytając co piszesz można odnieść wrażenie, że sensem Twojej egzystencji jest nic innego jak próba poniżania drugiego człowieka.
  • Noico1 dwa lata temu
    Poncki a Twojego cyniczne rozpowszechnianie kłamstw, co właśnie masz udowodnione pod swoim bełkotliwym wpisem u mnie i pod swoim tekstem manipulancie.
  • Poncki dwa lata temu
    Noico1
    Ciekawe, że zdąża ci się pisać wierszem a prostego zdania po polsku nie umiesz poskładać.

    Proszę powiedz mi tu i teraz jakie niby kłamstwo rozpowszechniam?
  • Poncki dwa lata temu
    Noico1
    Tak myślałem. Nie masz nic. Oczerniasz bezpodstawnie.

    Jesteś jak ruska propaganda.
  • Szpilka dwa lata temu
    Gdzie był wielki Bóg, gdy Rzeczpospolitą dzielono jak tort między złoczyńców? Czy to może z woli bożej Polskę podzielono, czyżby Bóg nas nie kochał? ?
  • Noico1 dwa lata temu
    Kochał i dlatego nas doświadczył i ukarał, za niegodziwości, których dokonali synowie i córki tej Ojczyzny, sprzeniewierzając się m.in. Bogu, jak niegdyś Izraelici, których też za karę pozbawił Ojczyzny na wiele stuleci. To już zostało dawno rozstrzygnięte i przegadane przecież przez narodowych wieszczów, tych ze świecznika i tych nieco pomniejszego formatu. A ponieważ uznał, że dostatecznie wielu przemyślało problem i starało się naprawić, tęskniąc za wolną Ojczyzną, to uznał za słuszne nam ją zwrócić.
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico1

    Komunizmem też nas doświadczył? A dlaczemu innych nacji nie doświadcza jak Amerykanów albo Brytyjczyków na przykład? Ci ostatni wojny kolonialne prowadzili i co? I NICO!

    Wygląda, że są równi i równiejsi ?
  • Noico1 dwa lata temu
    Szpilka nawet z największego zła wyrasta nieraz duże dobro, dał nam największych pisarzy, poetów, intelektualistów, inżynierów właśnie w czasach zaborów. Tu akurat zgadzam się z Narratorem, że świat to system naczyń połączonych, ty to oceniasz w zbyt krótkiej perspektywie, z dzisiejszego punktu siedzenia. Czy wiesz, że jeszcze sto lat temu slamsy robotników londyńskich były o wiele bardziej ubogie i zaniedbane od robotniczych mieszkań Petersburga? Sytuacja obróciła się o sto osiemdziesiąt stopni po rewolucji bolszewickiej. Nie wymagaj ode mnie znajomości przyszłości, bo jej nie znam, ale jestem przekonany, że każdy za swoje czyny poniesie konsekwencje, jeśli nie w wymiarze zbiorowym, to indywidualnym.
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico1

    Myślenie życzeniowe, że niby na świecie jest jakaś sprawiedliwość, a tymczsem Polacy wracają na Wyspy.
    Pewnie kobity się wystraszyły Kartofla i jego durnych gadek:

    "Będziemy dążyli do tego, by nawet przypadki ciąż bardzo trudnych, kiedy dziecko jest skazane na śmierć, mocno zdeformowane, kończyły się jednak porodem".

    https://www.money.pl/gospodarka/polacy-wracaja-na-wyspy-nie-wszyscy-dostana-tam-druga-szanse-6832828908169920a.html
  • Noico1 dwa lata temu
    Szpilka ja jestem osobiście przekonany o sprawiedliwości zarówno w wymiarze osobistym, jak i narodowym, i wiele mógłbym na to dawać przykładów.
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico1

    Nom, jak w świetnym wierszu Tuwima o Dyziu Marzycielu ?

    Po­ło­żył się Dyz­io na łące,
    Przy­glą­da się nie­bu błę­kit­ne­mu
    I ma­rzy:
    "Jaka szko­da, że te ob­łocz­ki pły­ną­ce
    Nie są z wa­ni­lio­we­go kre­mu...
    A te ró­żo­we -
    Że to nie lody ma­li­no­we...
    A te zło­ci­ste, pie­rza­ste -
    Że to nie sto­sy cia­stek...
    I szko­da, że całe nie­bo
    Nie jest z tor­tu cze­ko­la­do­we­go...
    Jaki pięk­ny był­by wte­dy świat!
    Le­żał­bym so­bie, jak leżę,
    Na tej mu­ra­wie świe­żej,
    Wy­cią­gnął­bym tyl­ko rękę
    I jadł... i jadł... i jadł...".
  • Noico1 dwa lata temu
    Szpilka bardzo ładny wierszyk, ale nie ma nic wspólnego z tematem.
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico1

    Ależ ma, wiersz o marzeniach jak Twoje myślenie życzeniowe, program Mieszkanie Plus znów nie wypalił, jak młodzi mogą zakładać rodziny, gdy nie ma gdzie mieszkać? Wszyscy razem na kupie z teściową na głowie?

    Kaczyński wini deweloperów za fiasko Mieszkania Plus. I tłumaczy płaskie dachy. "Domki ładne, ale proste"

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114884,27101000,dlaczego-program-mieszkanie-plus-nie-wypalil-kaczynski-wini.html
  • Noico1 dwa lata temu
    Droga Szpilko, nie wiedziałem że taka z Ciebie socjalistka i optujesz za darmowym rozdawnictwem mieszkań;)))
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico1

    A gdzie tak napisałam? Ile kosztuje wynajęcie mieszkania i jaki to procent kosztów względem zarobków? 100%! Taka relacja cenowa jest chora!
  • Poncki dwa lata temu
    Szpilka
    Z całym szacunkiem, ale prezes Kaczyński wskazał błyskotliwie, gdzie leży problem dzietności. Bezapelacyjnie winne są Polki i alkoholizm jaki sobą reprezentują.
  • Noico1 dwa lata temu
    Szpilka to chyba pretensje do developerów powinno się kierować. Z tego co wiem, w BRD też nie jest tanio.
  • Szpilka dwa lata temu
    Poncki

    Ahahahaha, nom, same pijaczki, a Kartofel z jakiego powodu dzieci nie spłodził? ?
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico1

    JEDNA TRZECIA zarobków to czynsz, kumasz bazę, gdy w Polsce 100%?
    A huk młodych obchodzi czyja to wina, dlatego emigrują, bo nigdy w Polsce nie będzie normalnie z mieszkaniami!
  • Noico1 dwa lata temu
    Szpilko, jak na razie to wielu obcokrajowców imigruje do Polski, Holendrzy, Norwegowie ostatnio nawet, naprawdę widuję takich coraz więcej, a Polacy to masowo wracają z WB.
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico1

    Tak, tylko onni emigrują z zupełnie innych względów, a Polacy najczęściej z ekonomicznych! no na godne życie nie można zarobić!

    Nie wracają, nie ma do czego wracać, do obiecanek macanek Kartofla?
  • Noico1 dwa lata temu
    Szpilka w Polsce jest bardzo małe bezrobocie, póki co. No cóż, jak od Niemców wydusimy odszkodowania za to co nam zniszczyli i ukradli, to będzie lepiej. Gadasz abstrakcyjnie Szpilko, jakbyś nie wiedziała, że jesteśmy po czterdziestu latach komunizmu, po olbrzymich zniszczeniach naszego kraju przez mieszkańców tego, w którym akurat mieszkasz.
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico1

    A to nie Ty gadasz abstrakcyjnie, przedstawiając Polskę jako kraj mlekiem i miodem płynący? Właśnie Ty, ja patrzę na realia, od dobrego gospodarza się nie ucieka. O!

    Znowu jakieś dyziowe mrzonki uskuteczniasz? A jak nie zapłacą, to co im zrobisz? NIC im nie zrobisz, dlatego najlepiej jest liczyć na siebie i przestać żyć przeszłością - z tego nic nie ma!
    Świat też ma w doopie, że nas skrzywdzono, wymordowano i ograbiono, zresztą nie tylko NAS!
  • Noico1 dwa lata temu
    No bo tak jest droga Szpilko. Nasz kraj nie jest utworzony na fundamentach kolonializmu, eksploatacji innych narodów, ludobójstwie, jak niemal wszystkie kraje zachodu Europy, nie żyje ze zrabowanej innym własności, tylko sam padł ofiarą tych rachunków. Co mnie obchodzi, co inni o tym sądzą, wystarczy że ja obywatel Polski wiem, co tu się działo, jakiego barbarzyństwa doświadczyliśmy od Niemców, Żydów, Rosjan. Kto ma łeb na karku nie musi jak dziad proszalny czepiać się klamek u obcych w nadziei na okruszki, tylko znajdzie chleb w naszej ukochanej Ojczyźnie.
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico1

    To zajadaj tłuste kąski, statystki jednak mówią co innego, najlepsza krew, młódź dobrze wykształcona pokazała ojczyźnie fucka ?

    Ale masz okazję się odkuć za wyrządzone barbarzyństwo Ruskich, zaciągnij się i rezaj Ruskich, ile wlezie! Co? Pękasz? Pewnie, że pękasz, mocny jesteś tylko w gębie, niestety ?
    Kogo obchodzą czyjeś krzywdy? Ruskie zadośćuczyniły Ukraińcom za Hołodomor? Zginęło miliony ludzi męczeńską śmiercią, nawet się (w)uje ruskie nie przyznają do popełnionej zbrodni.
  • Noico1 dwa lata temu
    Szpilka kto ich wyrzucił? Lewica z Tuskiem zachęcając do wyjazdu. Jak ktoś pokazuje własnej Ojczyźnie fucka to nie wart nawet kopnięcia w cztery litery. Żaden to powód do dumy.
  • Noico1 dwa lata temu
    A tam gdzie się ich najechało najwięcej w WB to co chwilę słychać o zabójstwie, albo skatowaniu jakiegoś Polaka, widać jak tam traktują takich przechrztów, gorzej niż Afrykanów.
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico1

    Nie wiem, kto ich wyrzucił, faktem jest, że Polonia coraz większa. Fuck to metafora, dość mieli życia jak dziad proszalny we własnej ojczyźnie.
  • Noico1 dwa lata temu
    Szpilka https://www.youtube.com/watch?v=ykCYhjG7eZo
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico1

    Tak sobie mów, pasuje do Twojego życzeniowego myślenia albo dyziowego ?

    Ciao, trzeba trochę popracować na chlebek...

    z szynką ?
  • Noico1 dwa lata temu
    Szpilka wiesz kiedy w Polsce ustały kradzieże samochodów, jak ci wszyscy zdolni, młodzi, wykształceni wyjechali do Niemiec. To był bardzo dobry ruch.
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico1

    No widzisz, jacy jesteśmy? Nigdzie nas nie lubią!
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico1

    Już to pisałeś, zapodałam Ci o mafii pruszkowskiej, akurat wszystkich dupnęli i ustały kradzieże w Niemczech ?
  • Noico1 dwa lata temu
    Jak Polacy są traktowani w Norwegii:
    https://www.youtube.com/watch?v=caAfP4kRjtc
  • Noico1 dwa lata temu
    Szpilka może i ustały, ale dobrze że nie wrócili, ale dalej handlują z deseczkami na szyjach przed Tiergartenem i innymi odwiedzanymi przez turystów miejscami. Sam kupiłem od takiego Polaka kubek z napisem Berlin.
  • ten ja dwa lata temu
    Pałę chwyta, nie szablę.
    Idzie szukać zgreda.
    Znajduje go, jak ten coś bazgrze i trzask go w łeb tą pałą.
    Padł, powstał, krzyczy pyta - kto zacz co mnie targnie?
    - Ojczyzna, samochwało, bo w rymach mass nieładnie.
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    Ręce opadają... Ojczyznę ma się w sercu i w czynach, a nie w manifestacjach, tym bardziej: nie wolno spraw narodowych mieszać z religią, dajmy przykład ostatniego Marszu Niepodległości: doszło do kłótni pomiędzy Krzysztofem Bosakiem i Robertem Bąkiewiczem, więc: de facto były dwa marsze, jasne: były piwa, małpki i zioło, otóż nie, to nie jest żadna miłość wobec ojczyzny, miłość to: kultura osobista jak zwyczajowe "dzień dobry" i "do widzenia", dbanie o wspólne dobro kultury narodowej jak o elewację zabytkowych, wyremontowanych i nowo zbudowanych budynków, nie wyrzucanie śmieci na ulicę, chodnik i trawę - szczególnie poetów, pardon: petów i puszek po piwach i dbanie o środowisko naturalne, póki co: lasy nadal są pełne śmieci, miłość to umiejętność przyjmowania merytorycznej krytyki, jak mawiał Ignacy Krasicki: "prawdziwa cnota nie boi się krytyki" i nie zwalanie własnej głupoty na sąsiadów: cały świat jest winny, tylko: my, Polacy, jesteśmy święci!

    Łukasz Jasiński
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    Jedni prezentują patriotyzm bogoojczyźniany, drudzy: patriotyzm racjonalny, ci pierwsi winę widzą w obcych i pokładają nadzieję w bogu - sprawiedliwości dziejowej, natomiast: ci drudzy - widzą bolesną i okrutną prawdę - fakty, zresztą: jak mawiał grecki filozof - Platon, otóż to: "Najbardziej znienawidzeni są ci, którzy głoszą prawdę!" A więc: za upadek bytu państwowego I Rzeczypospolitej odpowiedzialna jest Konfederacja Targowicka: do niej przystąpiła niemal cała magnateria i siedemdziesiąt procent kleru katolickiego, jednak: o tym ciiiiiszaaaa - morda w kubeł!

    Łukasz Jasiński
  • Poncki dwa lata temu
    Łukaszu niemożliwym jest się z Tobą, w powyższej kwestii nie zgodzić na sto procent.
  • Noico1 dwa lata temu
    Panie Łukaszu, pan ma takie pojęcie o świecie, jak ślepy koń o gwiazdach. Żyje pan w krainie własnego szaleństwa, w nieprzekłuwalnej bańce.
  • Szpilka dwa lata temu
    Noicyk

    Dobry historyk to historyk rzetelny, mimo że prawda historyczna bywa często okrutna, niewygodna i bolesna.

    Abp Gądecki: „Nie byłoby Polski niepodległej bez działalności Kościoła”. Poważnie? A kto był przeciwny powstaniom i zachęcał do rozbiorów?

    „Nie byłoby Polski niepodległej bez działalności Kościoła, który był jedyną instytucją o nieprzerwanej ciągłości” - mówił na Jasnej Górze 2 maja arcybiskup Stanisław Gądecki. Arcybiskup zapomniał, jak Watykan występował przeciw kolejnym polskim powstaniom. Sprawa jest w ogóle bardziej skomplikowana.

    (...)

    Kościół zwalczał Konstytucję 3 Maja

    To tylko jeden z wielu przykładów. Przypomnijmy kilka kolejnych:

    * Kościół zwalczał Konstytucję 3 Maja 1792 roku, którą uważał za szerzącą ideały francuskich jakobinów, oraz popierał konfederację targowicką – do której należał prymas oraz wielu biskupów.

    https://oko.press/abp-gadecki-nie-byloby-polski-niepodleglej-bez-dzialalnosci-kosciola-powaznie-a-kto-byl-przeciwny-powstaniom-i-zachecal-do-rozbiorow
  • Noico1 dwa lata temu
    Szpilko chyba nie dość dokładnie przeczytałaś mój poprzedni tekst, w którym odniosłem się do tego tematu.

    https://www.opowi.pl/kapelani-w-polskiej-historii-a80202/

    Kościół angażował się we wszystkie powstania, począwszy do konfederacji barskiej, której uczestnicy byli nazywani "rycerzami Maryi". W powstaniu kościuszkowskim wszystkie złote i srebrne wota podarowane przez ludzi były przetapiane na rzecz wojska powstańczego, polscy kapłani złożyli wielką daninę krwi w powstaniach listopadowym, krakowskim, styczniowym, wielkopolskim, sami uczestniczyli w walkach, byli kapelanami przy wszystkich grupach powstańczych, byli skazywani na katorgę syberyjską.
  • Szpilka dwa lata temu
    Noicyk, sorry, ale ja nie czytam Twoich opracowań, bo są strasznie wybiórcze, a najczęściej to czystej wody chwalby. Się mi podręcznik zaraz przypomina z historii - nasz Wielki Brat ZSRR i białe plamy, czyli żadnych faktów odnośnie do popełnionych zbrodni na narodzie polskim przez Wielkiego Brata.

    Napisz o zdrajcach - Sierakowskim, Sołtyku, Massalskim, Ostrowskim i innch, napisz o kolaboracji polskich biskupów z zaborcami ?
  • Noico1 dwa lata temu
    Droga Szpilko, szkoda, że nie czytałaś, bo wspomniałem tam o tej historii z targowicą, zresztą kilku poniosło zasłużoną karę, zawiśli. Dzisiaj tylko symboliczną folksdojcze ponoszą, bo zdaje się że zawisły niedawno fotografie jakichś niemieckich włazityłków, a jaki był przy tym krzyk parchomediów, jakby ich samych powieszono.
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico1

    Okropny jest Twój antysemityzm, wszędzie wrogów widzisz jak Kartofel ? Dostanie niebawem łupnia i to od kobitek, się poświęcę i pojadę do ambasady zagłosować. Precz z Kaczorem dyktatorem!
  • Noico1 dwa lata temu
    Szpilka parch to grzybica głowy albo choroba roślin. Nie wiem dlaczego kojarzy ci się z czym innym. Oj nieładnie.
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    Nie, panie, Poncki, proszę używać kontrargumentów, mojej tezie przeciwstawić antytezę, bo: "niemożliwym" nie jest żadnym merytorycznym argumentem, tylko: brakiem argumentu i taka postawa jest charakterystyczna dla dogmatycznych katolików.

    Łukasz Jasiński
  • Poncki dwa lata temu
    Łukaszu,
    "niemożliwym jest się z Tobą, w powyższej kwestii nie zgodzić na sto procent"
    znaczy, że w stu procentach się zgadzam z Twoją wypowiedzią, czemuż więc miałbym używać kontrargumentów?
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    Nowatorska metodologia badawcza

    Metodologia źródłowa: o istnieniu starożytnego państwa słowiańskiego wspominają kronikarze tacy jak Gall Anonim, Wincenty Kadłubek i Jan Długosz, także: kronikarze niemieccy, ruscy i jeden żydowski kupiec - proszę teraz rozebrać temat na pierwsze czynniki i rozwinąć każdy szczegół źródłowy.
    Metodologia socjologiczna: jest to analiza najstarszej społeczności rdzennej w oparciu o zdobytą wiedzę historyczną i logiczną dedukcję na bazie filozofii arystotelizmu - przyczyna, wnioskowanie i skutek, inaczej: analiza całej ciągłości, więc: przyjęcie nowej formy wiary przez księcia Mieczysława I Piasta posiadało łagodny charakter wobec jego poddanych - nie nawracał on mieczem, krwią i ogniem, dopiero jego syn: król Bolesław I Chrobry zmienił metodę nawracania, natomiast: za króla Mieczysława I Lamberta doszło do trzech reakcji pogańskich - ludowych rewolucji i stąd logiczny wniosek: nie byłoby możliwe zorganizować żadnych ludowych powstań bez wcześniejszego istnienia silnej struktury państwowej - Lechii, następny władca: książę Kazimierz I Odnowiciel - wychowany w niemieckim klasztorze - za pomocą niemieckiego rycerstwa zaczął mieczem, krwią i ogniem nawracać słowiańskich pogan, tak: bezwzględnie mordował kobiety, dzieci i starców, palił pogańskie świątynie - Chramy, a na ich miejscu zaczął wznosić kościoły w stylu późnoromańskim i wczesnogotyckim, stąd: otrzymał on przydomek - Odnowiciel, ostatnim echem reakcji pogańskiej był król Bolesław II Śmiały, który zgodnie z wyrokiem sądu porąbał na kawałki zdrajcę - świętego Stanisława - niemieckiego szpiega, proszę teraz rozebrać temat na pierwsze czynniki i rozwinąć każdy szczegół socjologiczny.
    Metodologia archeologiczna: składam wniosek o pozwolenie badań wykopaliskowych na fundamentach najstarszych świątyń chrześcijańskich w celu potwierdzenia mojej tezy: posiadam merytoryczne podstawy, że w podziemiach najstarszych świątyń chrześcijańskich istnieją dowody materialne na istnienie starożytnej Lechii - drewniane pozostałość po pogańskich świątyniach - Chramach, jednocześnie: aktualnym dowodem potwierdzającym istnienie starożytnej Lechii jest słowiańska osada w Biskupinie - jej powstanie jest datowane na rok siedemset przed naszą erą, mówiąc jeszcze dalej: symbolika Słońca wyryta na garnkach jasno wskazuje na pochodzenie słowiańskie wyżej wymienionej osady w województwie Kujawsko - Pomorskim.

    Łukasz Jasiński (2019)
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    Otóż to, panie Poncki, istnieje przeszłość, teraźniejszości i przyszłości, każdy uważa, że najlepiej zna historię Polski, a nie potrafi udowodnić tego w sposób naukowy, tu znowu przywołam Ignacego Krasickiego: "mądry Polak po szkodzie" - ile razy można czytać romantycznych "achów" i "ochów" o historii Polskiej? Niech ktoś coś zaproponuje na przyszłość - III RP nie będzie wiecznie trwała i większość Polaków obudzi się z nocnikiem w ręku i znowu w koło Macieju! Każdy będzie winę zwalał na kogoś innego - sam nie widząc winy w sobie.

    Łukasz Jasiński
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    Flaga (zdjęcie)

    Polska Rzeczypospolita Narodowa

    Polska Rzeczypospolita Narodowa, stolica: Warszawa - administracyjna, Kraków - kulturalna i Częstochowa - duchowa, rząd: prezydent, premier i prymas - minister obrony narodowej, minister skarbu narodowego i minister dyplomacji narodowej, dziecięciu autonomicznych wojewodów: Wielkopolski, Śląska, Małopolski, Mazowsza, Staropolski, Pomorza, Warmii, Mazur, Podlasia i Roztocza, najwyższe zgromadzenie narodowe: sejm, trybunał i senat.

    *
    Główne założenia ustawy zasadniczej - Konstytucji Polskiej Rzeczypospolitej Narodowej: ustrój republika (ograniczona demokracja państwowa) i demokratyczne autonomie wojewódzkie (samorząd) i etyczny wolny rynek (samoorganizacja i samoobrona i samoedukacja); województwa: mazowieckie i wielkopolskie i małopolskie i staropolskie i pomorskie i śląskie i warmińskie i mazurskie i podlaskie i roztoczańskie (Mazowsze i Wielkopolska i Małopolska i Staropolska i Pomorze i Śląsk i Warmia i Mazury i Podlasie i Roztocze - Warszawa i Poznań i Kraków i Łódź i Szczecin i Wrocław i Gdańsk i Ełk i Białystok i Lublin); drogi: autostrady (A) i drogi ekspresowe (S) i drogi przyspieszonego ruchu (P); parki: Narodowe i Krajobrazowe i Przyrodnicze; finanse: Narodowy Bank Polski (NBP) i Giełda Papierów Wartościowych (GPW) i Wytwórnia Papierów Wartościowych (WPW) i Narodowa Mennica Polska (NMP); gospodarka: Narodowa i Prywatna i Zagraniczna; koleje: Polskie Koleje Narodowe (PKN) - PKN-M (Międzynarodowe) i PKN-K (Krajowe) i PKN-R (Regionalne) i PKN-T (Towarowe); edukacja: poziom I - Gimnazjum i poziom II - Technikum i poziom III - Liceum i poziom IV - Akademia i poziom V - Politechnika i poziom VI - Uniwersytet; armia: Narodowe Wojsko Samoobronne i Narodowe Siły Powietrzne i Narodowa Marynarka Wojenna i Narodowa Armia Specjalna i Narodowe Jednostki Terytorialne - Służba Kontrwywiadu Wojskowego i Służba Wywiadu Wojskowego i Służba Rekontrwywiadu Wojskowego, dalej: autorem powyższej ustawy zasadniczej jestem ja - Łukasz Wiesław Jan Jasiński herbu Topór (pracowałem nad nią kilka lat: od roku dwutysięcznego czternastego do roku dwutysięcznego siedemnastego) - główne założenia wymieniłem bezpośrednio z bardzo wrażliwej inteligencji, słowem: pamięci - więcej informacji znajdą państwo w tajnych zasobach archiwalnych Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.

    I. Wielkopolska
    Autonomiczne Województwo Wielkopolskie, stolica: Poznań, powiaty: zachodniowielkopolski, środkowowielkopolski i wschodniowielkopolski, gminy: miejskie, agroturystyczne i wiejskie, parki: Wielkopolski Park Narodowy, Drawieński Park Narodowy, Wartański Park Narodowy i zespoły parków Krajobrazowych i Przyrodniczych, drogi: wojewódzkie, powiatowe i gminne.

    II. Śląsk
    Autonomiczne Województwo Śląskie, stolica - Wrocław, powiaty: zachodniośląski, środkowośląski i wschodniośląski, gminy: miejskie, agroturystyczne i wiejskie, parki: Karkonoski Park Narodowy, Stołowy Park Narodowy i zespoły parków Krajobrazowych i Przyrodniczych, drogi: wojewódzkie, powiatowe i gminne.

    III. Małopolska
    Autonomiczne Województwo Małopolskie, stolica: Kraków, powiaty: zachodniomałopolski, środkowomałopolski i wschodniomałopolski, gminy: miejskie, agroturystyczne i wiejskie, parki: Jurajski Park Narodowy, Babiogórski Park Narodowy, Bieszczadzki Park Narodowy, Gorczański Park Narodowy, Magurski Park Narodowy, Ojcowski Park Narodowy, Pieniński Park Narodowy, Tatrzański Park Narodowy, Turnicki Park Narodowy i zespoły parków Krajobrazowych i Przyrodniczych, drogi: wojewódzkie, powiatowe i gminne.

    IV. Mazowsze
    Autonomiczne Województwo Mazowieckie, stolica: Warszawa, powiaty: zachodniomazowiecki, środkowomazowiecki i wschodniomazowiecki, gminy: miejskie, agroturystyczne i wiejskie, parki: Kampinoski Park Narodowy i zespoły parków Krajobrazowych i Przyrodniczych, drogi: wojewódzkie, powiatowe i gminne.

    V. Staropolska
    Autonomiczne Województwo Staropolskie, stolica: Łódź, powiaty: zachodniostaropolski, środkowostaropolski i wschodniostaropolski, gminy: miejskie, agroturystyczne i wiejskie, parki: Świętokrzyski Park Narodowy i zespoły parków Krajobrazowych i Przyrodniczych, drogi: wojewódzkie, powiatowe i gminne.

    VI. Pomorze
    Automatyczne Województwo Pomorskie, stolica: Szczecin, powiaty: zachodniopomorskie, środkowopomorskie i wschodniopomorskie, gminy: miejskie, agroturystyczne i wiejskie, parki: Tucholski Park Narodowy, Słowiński Park Narodowy, Woliński Park Narodowy, Szczeciński Park Narodowy, Odrański Park Narodowy, Mirachowski Park Narodowy i zespoły parków Krajobrazowych i Przyrodniczych, drogi: wojewódzkie, powiatowe i gminne.

    VII. Warmia
    Autonomiczne Województwo Warmińskie, stolica: Gdańsk, powiaty: zachodniowarmiński, środkowowarmiński i wschodniowarmiński, gminy: miejskie, agroturystyczne i wiejskie, parki: Warmiński Park Narodowy i zespoły parków Krajobrazowych i Przyrodniczych, drogi: wojewódzkie, powiatowe i gminne.

    VIII. Mazury
    Autonomiczne Województwo Mazurskie, stolica: Ełk, powiaty: zachodniomazurskie, środkowomazurskie i wschodniomazurskie, gminy: miejskie, agroturystyczne i wiejskie, parki: Mazurski Park Narodowy i zespoły parków Krajobrazowych i Przyrodniczych, drogi: wojewódzkie, powiatowe i gminne.

    IX. Podlasie
    Autonomiczne Województwo Podlaskie, stolica: Białystok, powiaty: zachodniopodlaski, środkowopodlaski i wschodniopodlaski, gminy: miejskie, agroturystyczne i wiejskie, parki: Białowieski Park Narodowy, Biebrzański Park Narodowy, Narwiański Park Narodowy, Wigierski Park Narodowy i zespoły parków Krajobrazowych i Przyrodniczych, drogi: wojewódzkie, powiatowe i gminne.

    X. Roztocze
    Autonomiczne Województwo Roztoczańske, stolica: Lublin, powiaty: zachodnioroztoczański, środkoworoztoczański i wschodnioroztoczański, gminy: miejskie, agroturystyczne i wiejskie, parki: Roztoczański Park Narodowy, Poleski Park Narodowy i zespoły parków Krajobrazowych i Przyrodniczych, drogi: wojewódzkie, powiatowe i gminne.

    Narodowe Ustawy Zasadnicze

    Nihil Novi, Artykuły Henrykowskie, Prawa Kardynalne, Konstytucja Trzeciego Maja, Konstytucja Księstwa Warszawskiego, Konstytucja Królestwa Polskiego, Statut Organiczny Królestwa Polskiego, Mała Konstytucja I, Konstytucja Marcowa, Konstytucja Kwietniowa, Mała Konstytucja II, Konstytucja Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej, Mała Konstytucja III, Konstytucja Trzeciej Rzeczypospolitej Polskiej.

    Łukasz Jasiński (2020)
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    Flaga
    Historia Państwa - Alternatywa

    I. Królestwo Polskie (900-1370)
    - dynastia Piastów;
    - województwa: wielkopolskie, małopolskie, staropolskie, mazowieckie, śląskie, pomorskie, warmińskie, mazurskie, podlaskie i roztoczańskie;
    - herb: Orzeł Bielik ze złotą koroną na głowie trzymający w lewym szponie jabłko, a w prawym: berło - jako godło na czerwonej tarczy otoczonej złotą ramką;
    - flaga: potrójne kolory - górny: biały, środkowy: czerwony i dolny: biały, a po środku - herb;
    - hymn: Bogurodzica;
    - armia: jazda, piechota, artyleria i pospolite ruszenie - 10000 - rycerzy.

    II. Rzeczypospolita Trojga Narodów (1370-1675)
    - dynastia Jagiellonów;
    - księstwa: Wielkie Księstwo Polskie, Wielkie Księstwo Litewskie i Wielkie Księstwo Ruskie, a w ramach księstw - województwa;
    - herb: lewa strona - Orzeł Bielik, prawa - Pogoń i środkowodolna - Archanioł Michał - jako godła na czerwonej tarczy otoczone złotą ramką;
    - flaga: potrójne kolory - górny: biały, środkowy: czerwony i dolny: niebieski, a po środku - herb;
    - hymn: Bogurodzica;
    - armia: jazda - husaria, pancerni, lisowczycy, kozacy i tatarzy, natomiast: piechota i artyleria jako wsparcie jazdy i pospolite ruszenie - 150000 - żołnierzy.

    III. Królestwo Rzeczypospolitej Polskiej (1675-1795)
    - dynastia Sobieskich;
    - województwa: wielkopolskie, małopolskie, staropolskie, mazowieckie, śląskie, pomorskie, warmińskie, mazurskie, podlaskie, roztoczańskie, ruskie, litewskie, wołyńskie, podolskie, nowogródzkie, białoruskie, ukraińskie, inflanckie, zaporoskie i krymskie;
    - herb: Orzeł Bielik ze złotą koroną na głowie trzymający w lewym szponie jabłko, a w prawym: berło - jako godło na czerwonej tarczy otoczonej złotą ramką i dwadzieścia herbów województw w postaci okrągłego wianuszka;
    - flaga: potrójne kolory - górny: biały, środkowy: czerwony i dolny: niebieski, a po środku - herb;
    - hymn: Bogurodzica;
    - armia: jazda - husaria, pancerni, lisowczycy, kozacy i tatarzy, natomiast: piechota i artyleria jako wsparcie jazdy i pospolite ruszenie - 30000 - żołnierzy.

    IV. Księstwo Polskie (1795-1915)
    - dynastia Czartoryskich;
    - Konstytucja Księstwa Polskiego;
    - księstwa: Księstwo Warszawskie, Księstwo Krakowskie i Księstwo Poznańskie, a w ramach księstw - województwa, powiaty i gminy;
    - herb: Orzeł Bielik ze złotą koroną na głowie trzymający w lewym szponie jabłko, w prawym - berło, a w piersi mający obraz Czarnej Madonny - jako godło na czerwonej tarczy otoczonej złotą ramką;
    - flaga: potrójne kolory - górny: biały, środkowy: czerwony i dolny: niebieski, a po środku - herb;
    - hymn: Bogurodzica;
    - armia: kawaleria narodowa, piechota narodowa i artyleria narodowa - 100000 - żołnierzy.

    V. Pierwsza Rzeczypospolita (1915-1945)
    - prezydencja;
    - Konstytucja Pierwszej Rzeczypospolitej;
    - województwa: wielkopolskie, małopolskie, staropolskie, mazowieckie, śląskie, warmińskie, podlaskie, roztoczańskie, nowogródzkie i wołyńskie, a w ramach województw - powiaty i gminy;
    - herb: Orzeł Bielik jako godło na czerwonej tarczy otoczonej złotą ramką, a na skrzydłach mający pięcioramienne gwiazdy i dziesięć herbów województw w postaci okrągłego wianuszka;
    - flaga: potrójne kolory - górny: biały, środkowy: czerwony i dolny: niebieski, a po środku - herb;
    - hymn: Mazurek Dąbrowskiego;
    - armia: wojska lądowe, siły powietrzne i marynarka wojenna - 900000 - żołnierzy.

    VI. Druga Rzeczypospolita (1945-1990)
    - prezydencja;
    - Konstytucja Drugiej Rzeczypospolitej;
    - województwa: wielkopolskie, małopolskie, staropolskie, mazowieckie, śląskie, pomorskie, warmińskie, mazurskie, podlaskie i roztoczańskie, a w ramach województw - powiaty i gminy;
    - herb: Orzeł Bielik jako godło na czerwonej tarczy otoczonej złotą ramką, a na skrzydłach mający pięcioramienne gwiazdy i dziesięć herbów województw w postaci okrągłego wianuszka;
    - flaga: potrójne kolory - górny: biały, środkowy: czerwony i dolny: niebieski, a po środku - herb;
    - hymn: Mazurek Dąbrowskiego;
    - armia: wojska lądowe, siły powietrzne i marynarka wojenna - 300000 - żołnierzy.

    VI. Trzecia Rzeczypospolita (1990-2020)
    - prezydencja;
    - Konstytucja Trzeciej Rzeczypospolitej;
    - województwa: wielkopolskie, małopolskie, staropolskie, mazowieckie, śląskie, pomorskie, warmińskie, mazurskie, podlaskie, roztoczańskie, nowogródzkie i wołyńskie, a w ramach województw - powiaty i gminy;
    - herb: Orzeł Bielik jako godło na czerwonej tarczy otoczonej złotą ramką, a na skrzydłach mający pięcioramienne gwiazdy i dwanaście herbów województw w postaci okrągłego wianuszka;
    - flaga: potrójne kolory - górny: biały, środkowy: czerwony i dolny: niebieski, a po środku - herb;
    - hymn: Mazurek Dąbrowskiego;
    - armia: wojska lądowe, siły powietrzne, marynarka wojenna, wojska specjalne i wojska obrony terytorialnej - 150000 - żołnierzy.

    Łukasz Jasiński (2019)

    Mapa (zdjęcie)
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    Filmoteka Kultury Narodowej

    Niejaki Cyprian Kamil Norwid, nomen omen: odkryty dopiero po stu latach, jakby inaczej: od własnej śmierci, a zmarł w przytułku dla bezdomnych na intelektualnej, dokładnie: kulturalnej - emigracji, rzekł:

    "Czy ten ptak kala gniazdo, co je kala,
    Czy ten, co mówić o tym nie pozwala?"

    A więc: oto moje jak najbardziej skromne, nieśmiałe i delikatne propozycje arcydzieł sztuki filmowej - wymieniam:

    - "Reakcja" - fabularny film przygodowy o reakcji pogańskiej, która była pierwszym na świecie powstaniem ludowym w epoce wczesnego średniowiecza: wymierzonym przeciwko wyzyskowi - watykańskiemu;
    - "Włodkowic" - biograficzny film historyczny o Pawle Włodkowicu, który był prekursorem nowoczesnej tolerancji bez względu na wyznanie, pochodzenie i orientację - seksualną;
    - "Akt tolerancji" - fabularny film historyczny o Konfederacji Warszawskiej, która była pierwszym na świecie aktem prawnym - traktującym o religijnej, stanowej i rasowej - tolerancji;
    - "Zygmunt Stary" - fabularny film biograficzny o polskim królu z dynastii Jagiellonów, który próbował zerwać stosunki dyplomatyczne z Watykanem i stworzyć narodowy kościół polski na wzór kościoła anglikańskiego - angielskiego;
    - "Familia" - fabularny film historyczny o rodzie Czartoryskich, którzy próbowali zreformować system Pierwszej Rzeczypospolitej - Rzeczypospolitej Obojga Narodów na Zjednoczone Królestwo Rzeczypospolitej - parlamentarną monarchię dynastyczną;
    - "Konfederacja" - fabularny film przygodowy o pierwszym powstaniu narodowym o charakterze zbrojnym: znanym jako Konfederacja Barska - przeciwko carskiej Rosji i królowi Stanisławowi Augustowi Poniatowskiemu, które zostało zorganizowane przez konserwatystów - katolików i reformatorów - masonów;
    - "Ustawa Zasadnicza" - fabularny film historyczny o Konstytucji Trzeciego Maja, która była pierwszą ustawą zasadniczą w Europie;
    - "Rewolucja" - fabularny film przygodowy o Insurekcji Kościuszkowskiej, która była pierwszą na świecie rewolucją narodowowyzwoleńczą z udziałem trzech stanów: szlacheckiego, mieszczańskiego i włościańskiego - chłopskiego;
    - "Krypta" - fabularny film przygodowy o tajemniczej krypcie na krakowskim Wawelu, gdzie: według legendy - raz w roku przed świętami bożonarodzeniowymi duchy umarłych wieszczów organizują Okrągły Stół i prowadzą retoryczną polemikę o losach wielce umiłowanej Ojczyzny;
    - "Historia rodu Jasińskich" - fabularny film dokumentalny o moich przodkach oparty na monografii Stanisława Orzełowskiego, oczywiście: każdy zainteresowany może bez problemu kupić wyżej wymienioną Księgę Prawdy, cena: siedemset polskich złotych - proszę poszukać w ogólnodostępnym medium - intrenecie.
    Łukasz Jasiński (2022)

    Łukasz Jasiński
  • Poncki dwa lata temu
    Łukasz Jasiński
    Przeczytałem to co napisałeś z zaciekawieniem.
    Prawdę powiedziawszy, cieszę się, że są ludzie, którzy poświęcają swój czas na zgłębianie historii naszego kraju/narodu głębiej w przeszłość, niż od chrztu Polski. Przyznam, że osobiście nigdy nie zadałem sobie wystarczającego trudu. Zdaje sobie też sprawę jak trudno dziś znaleźć wiarygodne, niezniszczone i niezanieczyszczone źródła. Żyli kiedyś ludzie, którzy zadali sobie wiele trudu, żeby nasze słowiańskie korzenie zostały zapomniane.

    Zabawnym, jest dla mnie to, że się dziś wielu Polaków para dumnie swoją chrześcijańską wiarą, którą mieczem i ogniem ich pradziadowie dostali na przymus. Z drugiej strony smutne to, bo nawet posiadając wiedzę o przodkach, wielu jest takich, którzy chce pogrzebać ich pamięć.
  • Noico1 dwa lata temu
    Poncki o jakim ty mieczu i ogniu bredzisz? Po raz kolejny łżesz. Chciałeś dowodów, to masz.
  • Poncki dwa lata temu
    Noico1
    Bredzenie to nie to samo co kłamstwo, to po pierwsze a po drugie ani bredzę, ani kłamie. Żaden dowód.
    Widzę, że ty to byś nawet krowi placek wsunął w gardło twierdząc, że weszło ze smakiem, byleby swoje racje przekazać.
    Rozbawiłeś mnie. Dam Ci czwóreczkę pod wierszyk.
  • Noico1 dwa lata temu
    Poncki i jeszcze pan Jasiński stosujący metodę kopiuj wklej jako autorytet. To już całkowita groteska się robi panie Poncki.
  • Noico1 dwa lata temu
    Co za paskudny troll z tego Jasińskiego???

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania