Pokaż listęUkryj listę

Koledzy, Koleżanki, Centrum Antycznego Miasta, Pałac, Basen Kąpielowy, Spacer w Stronę Przedmieść, Sklep Spożywczy i Magia Kina

"Koledzy, Koleżanki, Centrum Antycznego Miasta, Pałac, Basen Kąpielowy, Spacer w Stronę Przedmieść, Sklep Spożywczy i Magia Kina"

 

gatunek: sny/czas wolny/koleżeństwo/fantastyka/imprezy/surrealizm

 

Centrum Antycznego Luksusowego Miasta. Subtropikalne wybrzeża jednego z kontynentów Planety Barwnych Lądów, Jasnoniebieskich Mórz I Pomarańczowego Nieba. Rok 2002. Wesołe, słoneczne, pogodne popołudnie. Alternatywna rzeczywistość.

 

Trzech dwudziestoośmioletnich kolegów szło przez centrum wielkiego, legendarnego miasta, nad którym fruwały mewy, flamingi, papugi i pelikany. Na jednym z murów widniał napis: "ŻYCIE TO DZIKA, ODJECHANA, SZALONA PRZYGODA I DZIWNA, SURREALNA, SCHIZOWA PODRÓŻ". W dużym parku, w samym środku miasta, mężczyźni spotkali trzy swoje koleżanki, także żyjące na świecie już po dwadzieścia osiem lat.

 

— O! Ziomalki! — krzyknęli wesoło koledzy.

— O! Ziomki! — odpowiedziały koleżanki, uśmiechając się.

— Więc znowu się tu spotkaliśmy? — spytał jeden z kolegów.

— Dodaj trochę niezwykłości do tej konwersacji! — szepnął mu do ucha drugi.

— Tutaj, czyli gdzie? — spytała jedna z koleżanek, przeczuwając rychłe nadejście jakiegoś dziwnego zjawiska lub zdarzenia.

— Tutaj... czyli... we śnie! Ha ha ha! — odpowiedział i zaśmiał się kolega.

 

Niebo było jasnoniebieskie, a chmury biało-żółte. Odtąd jednak, nieboskłon miał barwę zieloną, a chmury były koloru niebieskiego, czarnego oraz czerwonego. Tymczasem sześcioro przyjaciół dotarło do wspaniałego pałacu, otoczonego przez obficie kwitnące ogrody, otoczone wysokimi i rozłożystymi palmami oraz chętnie odwiedzanego przez liczne chmary kolorowych motyli i kolibrów.

 

Ludzie weszli do środka przez niezwykłe wrota, na których widniały tajemnicze napisy w starożytnych językach zadziwiających ludów, pochodzących z niewiarygodnych, alternatywnych światów, a nawet wszechświatów. Wewnątrz zastali basen kąpielowy, otoczony dwunastoma potężnymi, luksusowymi kolumnami. Wykąpali się w zbiorniku wodnym, a w międzyczasie z sufitu opadło na nich mnóstwo świecących oraz błyszczących gwiazdek o wielu różnych kolorach.

 

Wyszli z basenu oraz natychmiastowo obeschli. Wyszli na zewnątrz, a w międzyczasie wszystkie gwiazdki rozpłynęły się w powietrzu. Sześcioro przyjaciół poszło dalej zwiedzać eleganckie i czarująco miasto. Zaszli na legendarną oraz przebojową ulicę, biegnącą od centrum aż po dalekie przedmieścia. Jeden z kolegów wszedł do sklepu spożywczego, a pozostałych pięcioro członków grupy poszło do pobliskiego kinoteatru, aby tam poczekać na mającego zaraz do nich dołączyć kompana spaceru.

 

A ten tymczasem kupił kolorowe cukierki i napój gazowany, lecz nagle w sklepie oraz w najbliższej okolicy zaczęły dziać się dziwne rzeczy. Sprzedawczyni zniknęła, drzwi zatrzasnęły się i w żaden sposób nie można było ich otworzyć. Nagle z zaplecza wyszedł jakiś mężczyzna w średnim wieku, zachowujący się jakby był rozzłoszczony.

 

— Zrobiłem zakupy i chcę wyjść ze sklepu, ale nie mogę się wydostać, bo chyba drzwi się zatrzasnęły. Muszę szybko iść do kina, bo niedługo zacznie się film — oznajmił klient.

— Nigdzie stąd nie wyjdziesz! Ha ha ha! — złośliwie oświadczył niepokojący mężczyzna, który następnie wrócił na zaplecze i zatrzasnął za sobą drzwi, po czym zamknął je na klucz.

— Hej, zaraz! No tak! To wszystko to przecież jest tylko sen! Wyjdę sobie zatem przez ścianę! Ha ha ha! — odpowiedział pewny siebie klient, który następnie bez najmniejszych problemów zrealizował to, co zapowiedział.

 

Szybko wrócił do kina, które okazało się już zamknięte, bo film zaraz miał się zacząć. Na ścianie, obok wejścia, widniały dwa napisy, które brzmiały tak: "NIEKTÓRE SNY I ZAKAMARKI WYOBRAŹNI SĄ EPICKIE JAK NAJLEPSZE FILMY. NIEKTÓRE FILMY SĄ PIĘKNE JAK NAJBARDZIEJ FANTAZYJNE SNY I JAK SZALONA, ODLOTOWA, PRZEBOJOWA WYOBRAŹNIA" oraz "ŻYCIE I SNY NIEKTÓRYCH LUDZI BYWAJĄ ODJECHANE ORAZ ODLOTOWE NICZYM FABUŁA PRZEBOJOWYCH I FANTASTYCZNYCH FILMÓW, GIER ORAZ UTWORÓW LITERACKICH".

 

Człowiek, wiedząc że jest w śnie, pstryknął palcem, a wówczas drzwi otworzyły się na oścież. Z wnętrza wydobywała się przyjemna, złocista poświata. Na czerwonym dywanie, prowadzącym do sali z wielkim ekranem, czekała już reszta kolegów i koleżanki. Kiedy wszyscy byli już znowu razem, to wspólnie poszli oraz usiedli w fotelach, a wtedy zaczął się magiczny, długo wyczekiwany pokaz.

 

Epicki film fantastyczno-przygodowo-surrealny był wypełniony przeróżnymi, niezwykłymi scenami, takimi jak: gwiazdy spadające z nieba w środku ciepłej, letniej nocy; dinozaury tańczące na plaży; piraci lecący zwiedzać wszechświat; antyczne rzeźby imprezujące w hotelowych dzielnicach wielkich miast; skrzydlate jednorożce, skaczące z jednej chmury na drugą; wszechświaty, pomnażające się i rosnące w ekspresowym tempie; ślimaki szybkie jak gepardy; krowy morskie, żyjące w mitycznych, olśniewających, starożytnych krainach, ukrytych wśród tropikalnych raf koralowych; owoce odprężające się w basenie kąpielowym; czy też zwierzęta z różnych stron świata, wspólnie żyjące na dalekich, egzotycznych, słonecznych wyspach.

 

Koniec.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (5)

  • Dekaos Dondi ponad rok temu
    Piotrek P.1988↔O właśnie. Gdyby tak można chociaż we śnie, realizować swoje marzenia. Jak zwykle↔barwnie i dzieje się. Życie to faktycznie przygoda, bez względu na to, jaka ona, gdyż bywa różnie. Ale chociaż takie teksty jak wyżej, dodają pozytywu:)↔Pozdrawiam?:)
  • Piotrek P. 1988 ponad rok temu
    Czasami się zdarza, że śni się spełnianie jakiegoś marzenia, mniejszego lub większego. Przynajmniej ja niekiedy, raz na jakiś czas, tak miewam. Czasami mam sny jak marzenia, a czasami: sny mniej lub bardziej dziwne.

    W latach 2020-2022 miałem sen, którego akcja działa się w uniwersum Minecrafta. W roku 2022, "odwiedziłem" w snach jeszcze dwa inne uniwersa: pierwsze to miniaturowy świat minifigurek Lego, i drugie: świat w stylu kierunku w sztuce współczesnej, znanego jako Vaporwave.

    Dziękuję i pozdrawiam ?
  • Atriskel ponad rok temu
    Ciekawy ten świar, kolorowe niebo i gwiazdki spadające :) Trochę przerażające było, gdy mężczyzna został zamknięty i spodziewałam się trochę większej akcji. "Schizowa podróż" pasuje do tekstu, Fajnie tak czassm odjechać w świat marzeń, fantazji- to relaksuje :-))
    Pozdrawiam :-))
  • Piotrek P. 1988 ponad rok temu
    Dokładnie, wyprawa w świat wyobraźni może relaksować, a także inspirować. Napisałem już niejedno opowiadanie, zainspirowane różnymi odjazdowymi motywami, między innymi dziwnymi snami, a w planach są kolejne. Zdecydowanie nie zdążę napisać ich wszystkich do końca roku 2022. ?

    Dziękuję i pozdrawiam ?
  • Atriskel ponad rok temu
    Piotrek P. 1988 Wow to masz super sny, aż zazdroszczę :-))

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania