.

.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 13

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (36)

  • Freya 23.04.2019
    Każdy ma własną odpowiedź na kolejkę kolejności wykolejeń kolejnymi koleinami... ;))) Pzdr
  • Nachszon 23.04.2019
    Freya, kolejna bardzo słuszna Twoja uwaga. Ponieważ jako pierwszy w kolejce rzuciłeś komentarzem, dlatego jako pierwszemu w kolejności dziękuję :)))
  • Justyska 23.04.2019
    Kolejki sa niesprawiedliwe :))
  • Nachszon 23.04.2019
    Ależ Justyska! Po raz kolejny nie masz racji. kolejki tworzą kolejkowy porządek, bez nich byłaby kolejna na świcie anarchia. Dziękuję Ci jako drugiej w kolejności:))
  • Freya 23.04.2019
    Justyska; kolejki Piko są bardzo wporzo :))
  • yanko wojownik 23.04.2019
    Nachszon "bez nich byłaby kolejna na świcie anarchia."
    Anarchiści w kolejce po bilety na koncert ancho-punkowej kapeli, to już system, pomijając, że tak potępiana przez nich komercja.
  • Nachszon 23.04.2019
    yanko wojownik No coś w tym jest, co piszesz, pewnie jakaś kolejna alternatywna logika, dopuszczająca wewnętrzną sprzeczność, czy cóś:). Dzięki za kom.
  • betti 23.04.2019
    Jakbym zobaczyła wagony wypełnione ludźmi w drodze do obozu... wykolejeni przez wykolejonych.
  • betti 23.04.2019
    Można to też odnieść do czasów współczesnych, jesteśmy wszak tylko numerami pesel, wykolejeni przez system, a może to system się wykoleił, skoro tyle wykolejonych?
  • Nachszon 23.04.2019
    Betti... Shit... Jestem mocno niezadowolony. Akurat Ty... Że też akurat Ty.... Trzy strzały i trzy w dyszkę mimo ukrycia w kategorii. A niech to, dzięki za komentarze.
  • Justyska 23.04.2019
    No przeciez mowie, ze sa niesprawiedliwe, nie mozna czlowieka do numeru sprowadzac
  • betti 23.04.2019
    Nachszon sorry, nie wiedziałam, że nie powinnam, że akurat ja nie powinnam. Na przyszłość będę ostrożniejsza...
  • Nachszon 23.04.2019
    betti Daj spokój, przecież jaja sobie robię. Oczywiście, że się cieszę. Naprawdę i to bardzo. Ale tak strzelić. Aż nieprawdopodobne.
  • Nachszon 23.04.2019
    Justyska :)
  • Ozar 23.04.2019
    Nachszon Ja trochę może z innej bajki, ale czy nie wydaje ci się, że my ludzie powoli rok po roku przestajemy być istotami żywymi, a zamieniamy się w numery? Pesel, NIP, Regon itd. Dla urzędów, biur, szpitali, przychodni stajemy się już tylko numerami. Teraz gdzie nie pójdziesz chcą pesel. Jak nie znasz to nic nie załatwisz. Jak czegoś szukasz w necie np. wyników badań też pesel itd. Dla komputerów i jak mi się wydaje przyszłej sztucznej inteligencji jesteśmy i już będziemy tylko numerami.
    Nie wydaje ci się, że wszystko wokół nas zaczyna być coraz bardziej odczłowieczone, takie bez uczuciowe, sztuczne?
    Wcale bym się nie zdziwił, gdyby za 10/20 lat każdy z nas miał już tylko numer, bo po co nazwisko, imię kiedy ważniejszy numer.
  • Nachszon 23.04.2019
    No cóż Ozar, w dużej części jestem również twórcą tego odczłowieczenia, lubię nowoczesne technologie, bazy danych, itp. Nie dramatyzowałbym. Numerki numerkami do załatwiania spraw, a człowiek pozostanie człowiekiem dopóki sam zechce nim być;)
  • Ozar 23.04.2019
    Nachszon Ale mnie to wkurza. To chyba jest droga którą nam wieszczą niektórzy, mówiąc że juz niedługo świat opanują komputery, a my staniemy się niepotrzebni, czyli będziemy gatunkiem do wytępienia. Ktoś kiedys powiedział że prawdziwy antychryst to własnie komputer i jak mi sie wydaje miał racje. Na razie tego nie widać ale za kilkanaście lat... kto wie!
  • Nachszon 24.04.2019
    Ozar Antychryst to dla mnie kompletnie puste pojęcie:) A komputery... no cóż. Nie chciałbym wracać do czasów, gdy niemożliwe były szybkie bezgotówkowe transakcje, gdy trudne złożone obliczenia trzeba było wykonywać "na piechotę" całymi miesiącami, gdy nie było możliwości błyskawicznej komunikacji, kiedy samochody nie miały oprogramowania wspomagającego zarówno użytkowanie jak i diagnostykę. Wreszcie do czasów, gdy brak biometrii pozwalał na łatwe fałszowanie dokumentów. Nie chciałbym wracać do czasów bez nawigacji GPS (uwielbiam czytać mapy, ale GPS jest rewelacyjny).
    Obawa bierze się, przypuszczam z niewiedzy lub z wiedzy, która zepchnięta została w podświadomość na rzecz magii. Dostajemy numerki w systemie, bo:
    1) Można w ten sposób zadbać o unikatowość - imię, nazwisko nie są nadawane przez system i dlatego nie mają szans na unikatowość.
    2) Komputery znają tak naprawdę tylko dwie cyfry - 0 i 1 i każda wartość jest przetwarzana na system binarny. Szybciej maszyna przetworzy rząd cyfr, aniżeli rząd liter. Przy niewielkiej ilości danych i obecnych szybkościach procesorów te różnice są niezauważalne, ale przy wielkich ilościach danych, różnica w szybkości obliczeń ogromna.
    Dzięki punktowi (1) system nie pomyli się (no czasem się zdarza) i nie powie, że Ritha jest mi winna 10000 EUR, co jest nieprawdą, ale że Ozar jest mi winien 20000 EUR, co jest prawdą:)
    Czy racjonalnie widzę jakieś zagrożenie świata przez komputery? Nie.
  • Ja nie cierpię kiedy mnie się gdzieś zaszeregowuje z automatu. I to w praktycznie każdej dziedzinie, nigdy nie zapamiętuję, a wręcz celowo łamię te tak zwane reguły, których, według czyichś wydumanych opinii, powinienem się trzymać i ich przestrzegać. Reguły, których ja sobie nie przyswoję, nie uznam za własne są kolejnymi wykolejonymi kolejkami w kolejach mojego życia. Niestety albo właśnie stety! :)
  • Nachszon 23.04.2019
    A ja zależy kiedy. Czasami reguły wspólne dla wszystkich ułatwiają życie. Dzięki Maurycy, Ty buntowniku, anarchisto Ty taki:)
  • pkropka 23.04.2019
    Bardzo lubię kolejki, ale takie na kolejowych torach. Kolejki, kiedy jest się ustawionym po kolei w kolejności są słabe.
    Dobrze, że jak się wykoleimy w życiu, zawsze możemy wrócić na tory. Niekoniecznie te same, czasem kolejne.
  • Nachszon 23.04.2019
    pkropka, och jak ładnie to ujęłaś, prześlicznie. Naprawdę. Bardzo dziękuję.
  • Inteligentny dowcip. Zajebiste! 5
  • Nachszon 24.04.2019
    Marek Adam, Dzięki śliczne za uznanie:)
  • Anonim 23.04.2019
    Podoba mi się. Zawsze lubiłem dowcipy językowe. Np: gdyby wszyscy ludzie byli braćmi, to by nie było sióstr! 5.
    Pozdrawiam.
  • Nachszon 24.04.2019
    Antoni, pamiętam jak w średniej szkole kumpel wymyślił prostą, ale naprawdę fajną zabawę językową. Podchodził do uczniów i mówił: mecz! Część z nas zaczaiła, część nie. Byłem na szczęście w tej pierwszej grupie, ale dwie sekundy mi zajęło, zanim zaczaiłem, że nie chodzi o mecz np. piłkarski i trzeba zrobić: meeee:) Też lubię zabawy językowe. Pozdrawiam i dziękuję :)
  • Elorence 23.04.2019
    Język można sobie połamać, czytając zbyt szybko. Ale przesłanie jak najbardziej prawdziwe :)
  • Nachszon 24.04.2019
    Elorence, nie łam sobie proszę języka, czytaj wolniej! Dzięki.
  • Wrotycz 23.04.2019
    Reinkarnacja i antynatalizm.
    Celowe zapominanie, ucieczka przed kolejnym wykolejonym torem i pociągiem do śmierci.
    Tak najkrócej, Nachszon.
    Dobre! :)
  • Nachszon 24.04.2019
    Nie no Wrotycz, aż antynatalizm? No to pojechałem, często nie panuję nad tekstem:) Dzięki Ci śliczne
  • Ritha 23.04.2019
    To mi przypomniało, jak nie tak dawno temu zapomniałam PIN'u przy bankomacie, weszłam więc do banku i, z uwagi na to, że nie pamiętałam również numerycznego hasła, dzięki któremu mogłabym zalogować się do bankowości elektronicznej, pani rozpoczęła procedurę resetowania haseł, PINów itp., drukując stos papierów i wysyłając mi szereg hasłowych SMSów, podczas, gdy ja - w połowie tejże procedury - przypomniałam sobie rzeczony PIN. Było mi głupio i się nie przyznałam :D Zmieniłam PIN na taki sam. Godzina wyjęta z życiorysu. Numerki, numerki, numerki...

    Krótki tekst, a interpretacja jakże szeroka. Skojarzenia z holokaustem, z numerkami w przychodni (tera jest RODO i po nazwisku nikt nie woła), PESEL gdzieś tam, PESEL, życie, śmierć. Kolejka, oczekiwanie. Oczekiwanie to przemijanie, a zarazem drzemiąca gdzieś nadzieja na lepsze. Nie lubię czekać, choć z drugiej strony może dobrze mieć jeszcze na co czekać. Prawdopodobnie bredzę :D
    Ten dywiz zamiast pauzy mnie tam kłuje w oko ;p

    Fajnie Cię czytać, fajnie wiedzieć, że jeszcze tu zaglądasz. Trza tu takich ludzi, Nachszon, w tym grajdole.

    Pozdrawiam :)
  • Nachszon 24.04.2019
    Dzięki Ritha za dywiz, faktycznie aż biło po oczach, poprawione:) Do przechowywania sensytywnych danych, nawet takich jak PIN, proponuję Keepass, bardzo dobrze napisane, bezpieczne oprogramowanie.
    A ja czasami Ritha lubię na coś (dobrego oczywiście) poczekać, nauczyłem się nie poganiać czasu. Dzięki Ritha Ci bardzo :)
  • Boguluba 25.04.2019
    Kolejność, liczby i numery, wpierw były boskie, niż ludzkie. To ludzie je popsuli, przywłaszczając je sobie. Bóg dał Adamowi władzę nazywania rzeczy, ale nigdy nie oddał mu władzy ustalania ich kolejności. Bardzo pobudza do refleksji i modlitwy. Bóg zapłać za ten tekst.
  • Nachszon 26.04.2019
    Myślę, że Najwyższy dał ludziom cały świat do obróbki, w tym liczby. Dzięki temu ludzie mogą i powinni:
    1) Liczyć na siebie
    2) Liczyć się z innymi
    Bóg zapłać za komentarz:)
  • Canulas 03.05.2019
    Tym razem (kwestia miernej kondycji myślowej u mnie) zawężę komentarz tylko do:
    1. Byłem-przeczytałem
    2. Fajna gra słów.
    Pozdrówka
  • Nachszon 03.05.2019
    I wystarczy Can, dzięki Ci śliczne:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania