Abc

Abc

Średnia ocena: 3.6  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (60)

  • Czytam jako drugi. ? Widać, że to już twój nowszy wiersz. Zupełnie inny poziom! Wiersz bardzo dobry, chociaż ma kilka usterek - "niewygody" "nagrody" - nie dość, że buńczuczne to jeszcze rum prosty. Ale całość Ok. Przesłanie słuszne. Pozdrawiam 5
  • Patriota 02.02.2022
    Dzięki Marku, tak nowy. Nic nie mogę wymyślić do tego rymu. Musi tak na razie zostać. To jeszcze w dodatku trzynastozgłoskowiec. Pozdrawiam.
  • Patriota Spoko. Mała ciekawostka, mój prapraprapradziadek miał pierwsza żonę z Puławskich. Niestety ja jestem z drugiej. ?
  • Patriota 02.02.2022
    Marku, to ciekawe. A swoją drogą my, mam na myśli Polaków, tak się mało interesujemy swoją genealogią. No może poza niektórymi i jakimiś pasjonatami. Ostatnio kuzyn żony, pasjonat historyk zrobił ich drzewo rodowe aż do osiemnastego wieku, a to było bardzo pasjonujące się dowiedzieć o tych sprawach. Ja próbowałem, ale rzuciłem to wnerwiając się o trudności archiwalne. On jest wytrwały i pewnie ślęczał nad tym ładnych parę tygodni.
  • Patriota Ciekawe. Genealogia rzeczywiście w Polsce słabo stoi. Taki trywialny przykład, jak byłem nastolatkiem to naśmiewałem się z Amerykanów, że to naród oderwany od korzeni, a Jankiesi dobrze wiedzą z jakiego kraju przybył każdy pradziad i są z tego dumni. A u nas to najczęściej sięgamy do wojny. Jak ktoś ma Tatarskie czy Niemieckie nazwisko to nie potrafi go wyjaśnić.
  • Patriota 02.02.2022
    Pamiętam jak w przypadku Trampa dokładnie wiedziano, że jego prapraprzodkowie przybyli z Niemiec i mu to wyrzucano, że będzie proniemiecki, a się okazało dokładnie odwrotnie. Tak, zgadza się, ci inteligentniejsi, bogatsi, bardziej zapobiegliwi dbają o swoje korzenie. U nas wiele starych rodów które to kontynuowały i przechowywały przerwała wojna, komunizm, często poginęła większa cześć rodzin, a jak się ktoś uchował gdzieś cudem to już nie miał głowy ani kasy do takich rzeczy. Powinno się do tego wrócić, jak szukałem do książek pewnych rzeczy, to historii pewnych rodów można się dokopać ładnych parę wieków wstecz.
  • Patriota Internet to ułatwia.
  • Patriota Trump to w ogólne ciekawy przypadek. Zarzucano mu, iż jest przedstawicielem białej elity, a był czwartym (Biden jest piątym) prezydentem nie będącym Anglikiem.
  • Patriota 02.02.2022
    Marek Adam Grabowski no dokładnie. Internet dużo ułatwia. Wiem, że w ostatnich latach zrobiono bazę archwilną wszystkich notatek z ksiąg urodzeń, chrztów, pogrzebów, małżeństw sięgającą parę wieków wstecz. Ale nie wiem, czy to obejmuje całe tereny dawnej Rzeczypospolitej, czy aktualny obszar, który jest trzykrotnie mniejszy. Ale jak szukam niektórych akt z drugiej połowy dziewiętnastego wieku to są pisane po rosyjsku, bo taki był wtedy obowiązek, i to w dodatku taki sposób napisane, że nie sposób niejednokrotnie ich odczytać. Dużo też zauważyłem robią ostatnio Litwini, żeby odszukać swoją historię. Na temat niektórych postaci, co do których przyznają się Polacy i LItwini, na Litwie wydają dużo książek, a w Polsce słabiutko w tym temacie. Nie wiem co robią różni historycy, którzy siedzą po uniwersytetach i biorą kasę. Amatorzy muszą za nich odwalać robotę, ale oni nie zrobią wszystkiego, bo nie mają warsztatu, ani wystarczającej kasy na badania.
  • Patriota memu ojcu udało się znaleźć trochę dokumentów z kresów.
  • Patriota 02.02.2022
    Marku, no ja też trochę znalazłem w archiwach tamtejszych, na szczęście z czasów polskich, że nie musieliśmy nic tłumaczyć. Ale mieliśmy przewodnika Polaka, który mieszka na Ukrainie i on nas woził własną bryką i służył za tłumacza. W archiwum w Stanisławowie porobili nam sporo kopii przez cały dzień, a my w tym czasie pojechaliśmy do Obertyna, Śniatynia, Kołomyi i jeszcze w parę interesujących miejsc. To samo w Brodach, czy Sokalu. We Lwowie, to nie wspominam tego archiwum miło. Ale generalnie, kurna jacy dziś tam wszyscy są mili.
  • satyrekrol 03.02.2022
    Wiersz jest zdecydowanie lepszy od tych z początków, ma różne plusy, również edukacyjne, ale i tak chętnie coś bym przeczytał tylko twoim głosem pisane, co wiadomo, że z tego konta nie nastąpi, bo to jest do tekstów patriotycznych.
  • Patriota 03.02.2022
    Tak, masz do wyboru jeszcze dwa konta, na których są zdecydowanie inne gatunki poezji. Takie czasy nadeszły na opowi, ponieważ Antek zezwala na trolling, że żeby uzyskać rzeczywistą opinię o swojej twórczości trzeba się wrzucać inne gatunki incognito, bo inaczej oceniają tutaj autora na podstawie swoich własnych fobii, a nie jego teksty.
  • satyrekrol 03.02.2022
    Tak, tutaj wiadomo, że pisanie 13 nie jest łatwe, a w porównaniu ze starymi rymami to nie ma porównania, jak napisał Marek - to już inna klasa, zakrojona szeroko perspektywa historyczna, dzięki czemu coś się można dowiedzieć z historii Polski, wiadomo, skoro piszesz takie rzeczy, to jesteś jakimś historykiem prawdopodobnie z wykształcenia.

    Tak to wygląda, że ludzie różnie widzą różne teksty, czyli ludzie o bardzo radykalnych poglądach lewicowych, nie będą dostrzegać plusów tego tekstu, podczas osoba wykształcona i kulturalna, nawet będąca agnostykiem, jak ja, dostrzega potrzebę zapisywania Pan Bóg w zapisie, i nigdy inaczej.

    Co do kont pozostałych dwóch, to ja rozumiem, że gdyby ktoś wiedział, że Patriota, to Patriota, to Patriota nic za bardzo by się o tekście nie dowiedział z podanych wyżej powodów.
  • Patriota 03.02.2022
    Otóż to, więc pewne sprawy dla celów wyższych muszą pozostać zatajone.
  • Akwadar 03.02.2022
    Chyba ktoś ma pietra za wczorajsze bezprawne użycie nicku Patrioty...
  • Patriota 03.02.2022
    Ech, jak chce sobie poużywać, to ja nie bronię;)
  • Akwadar 03.02.2022
    Patriota to fajnie, używajmy :)
  • satyrekrol 03.02.2022
    Tzn. ja nie słyszałem jak żyję o czymś takim, jak naruszalność nicku. To jakieś zagadnienie jak z komedii.

    Pytanie, czy ty nie masz pietra za wyzywanie mnie itd., ja do czasu toleruję różne rzeczy, mogę być pobłażliwy, jeśli stwierdzam, że ktoś jest dużo młodszy tak jak w twoim wypadku.

    Ja nie wiem, jak to działa w Polsce, tzn. ktoś np. gdzieś mnie zgłasza, a wcześniej mnie wyzywał, co jest czarno na białym we wpisach. I jeśli trzeba się np. spotkać, to taki chłop rosły jak ja, wystarczy Canulasa sobie obejrzeć na T3ksturze, a ja jestem większy od niego, i jeżeli np. trzeba się spotkać, no to ja zajmuję się delikwentem za wyzwiska odpowiednio.

    Ty w masce oszołomie jesteś na ja na poziomie rynsztoka. I po prostu nie wpisj mi się pod teksty, więcej, bo za każdym razem będę pisał do administracji, a jak mnie wkurwisz odpowiednio to się przejadę, gdzie trzeba i zobaczysz, co to znaczy z kimś dorosłym się naciągać.
  • satyrekrol 03.02.2022
    Umieszczanie tekstów w parafrazie nie jest zabronione prawnie, tylko trzeba mieć minimum ogłady, żeby rozumieć pewne sprawy.
  • Akwadar 03.02.2022
    satyrekrol w zakładce "o mnie"? wkleić wczorajszą historię, którą admin skasował?
  • Akwadar 03.02.2022
    satyrekrol nie jesteś u siebie i jedź sobie dokąd chcesz :))
  • satyrekrol 03.02.2022
    Kolego, ja ci pokażę coś tutaj:

    https://image.j.pl/image/zjazd%20fota.jpg

    Tutaj na zdjęciu jest Canulas, Ritha, Nuncjusz, AgnieszkaGu, Mantorska, ja dokładnie wiem kto jest kto.

    Możesz wkleić sobie co ci się podoba, ale u mnie już nic wklejaj pod tekstami dla swojego dobra, bo jak ja czytam o naruszalności nicku to ja nie wiem czy ty jesteś dzieckiem, czy masz kontakt z rzeczywistością.

    Na razie. Brak odbioru. Proszę mi nie spamować pod tekstami więcej.
  • Akwadar 03.02.2022
    satyrekrol to nie twój tekst :) I co mam się ich przestraszyć czy co?
  • satyrekrol 03.02.2022
    NIE MASZ ROBIĆ NIC, masz nie spamować mi pod tekstami, jak będziesz wklejał spam tak jak wczoraj, to po prostu będę pisał do administratora, a on już niech robi sobie z tym, co chce. Czyli nie życzę sobie ciebie pod moimi tekstami, bo ty tu jesteś, żeby się naciągać, sam na Forum, że to jest twoja misja i ona jest po prostu bardzo mądra, tylko powinszować należy takiego zajęcia tobie.

    Papatki!
  • Akwadar 03.02.2022
    satyrekrol to ty jesteś Patriota?! Wydaje mi się, że jestem pod tekstem Patrioty.
    Jak trzeba to wkleję, o ochronie nicków też, albo lepiej, napiszę tekst, taki żartobliwy z wklejanek, tak jak ty. A co!
  • satyrekrol "Tzn. ja nie słyszałem jak żyję o czymś takim, jak naruszalność nicku. To jakieś zagadnienie jak z komedii."

    Jak w restauracji pijesz sobie herbatę i podchmielony gość przechodząc napluje ci do szklanki z herbaatą, tłumacząc sobie, że on może pluć gdzie chce, bo jest wolny, to przyznasz mu rację? Napisałeś/aś tekst konfabulujący. Autorem pierwszej części był Noico, skądinąd pewnie to Patriota, ale ADRESATEM był utwór Martyny-M. I pewnie masz prawo do takich rzeczy, bo jesteś dryblasem i możesz nas wszystkich pobić? Słabe. W pewnych kręgach obowiązuje pewna etykieta i zasady.
  • satyrekrol 03.02.2022
    Jesteś pod cudzym teksem, ale z niewiadomych dla mnie powodów piszesz o mnie, więc ja ci opowiadam.

    Z pisaniem na mnie satyr czy tekstów nie ma żadnego problemu, bo ja oddzielam zupełnie tekst od komentarzy i autora.
  • Akwadar 03.02.2022
    satyrekrol ale ja żadnej wzmianki o tobie nie zrobiłem... to ty wystosowałeś elaborat pod moim komentem do uzera Patrioty. Czy ja zwracalem się do ciebie? Nie. To ty mnie zaczepiłeś i straszysz Canulasem, Ritą i jakimś zdjęciem, założę się, że skradzionym z jakiejś strony.
  • satyrekrol 03.02.2022
    Edward, ale ja nie wiem, o co tobie chodzi. Wchodzisz w środek dyskusji, a może nie znasz tej sprawy od samego początku.

    Pisanie o naruszalności nicków to jest dla mnie odlot, ja nie wiem, o co tu chodzi i wylogowuję się, żeby pisać swój tekst, bo ja po prostu nie wiem, ile ktoś ma lat, a ja mam sporo.
  • satyrekrol 03.02.2022
    Dobra, ty nie wiesz, o co chodzi, ale ja wiem i już nie gadam z tobą, żyj sobie w spokoju ducha, ty spamujesz najpierw pod teksem, a później nie wiesz o co chodzi i to takie są rozmowy z naczelnym trollem Opowi z misją.

    Papa!
  • Akwadar 03.02.2022
    satyrekrol to ja nie wiem o co ci chodzi. Zaczepiłeś mnie, wyzywasz od rynsztoków, trzeba to zgłosić... a i chyba przejdę się na teksturę pogadać o tym zdjęciu. Ciekawe czy uczestnicy tego zjazdu, zgadzają się na rozpowszechnianie ich wizerunku po sieci... ciekawe...
  • satyrekrol Jest coś takiego jak regulamin opowi. Tekst musi być Twój.
    https://www.opowi.pl/patriota-o-tekstach-krola-a74513/
    Pierwsza część czyli do momentu , "teksty są tak świetne" jest skradziona z komentarza Noico do utworu Martyny. Nie jest ujęty w cudzysłów. A to jest naruszeniem regulaminu.
  • satyrekrol 03.02.2022
    Tzn. ja nie będę już tu z wami urzędował więcej, bo jesteście na poziomie rynsztoka dziecięcym Akwadar dubluje wypowiedzi, wyzywa itd. poziom rysztok i pisze jakieś brednie o naruszalności nicku.

    Możecie kaszkę co najwyżej wypić, ja jakby się dowiedział, kto to jest ten Akwadar jestem w domu u niego.

    Kasuje teksty i do wiedzenia dziecięcej hołocie.
  • Akwadar 03.02.2022
    satyrekrol groźba karalna i wyzwiska. Na to są paragrafy, chłopaczku większy od Canulasa, Rity i kogoś tam jeszcze.
    Podać ci adres?
  • satyrekrol 03.02.2022
    Ja już wykasowałem wszystko.

    I zgadza się: za wyzwiska, dublowanie wpisów i naciąganie się powinieneś się bać. Ponieważ pokazałem ci, że znam ludzi z T3KSTURY, ja jestem w stanie doszukać się różnych, bo z zawodu się zajmuję bezpieczeństwem sieciowym.

    Ale nie sądzę, że takim pojebusem dziecięcym i mętem bezmózgim mi się będzie chciało zajmować, bo ja pisałem już o tym, że jestem dorosłą osobą. Także pierdole takiego jak ty męta.
  • Akwadar 03.02.2022
    satyrekrol no paczaj, też ich znam. To pilnuj tej sieci, żeby ktoś ci jej nie zajumał ;)
    A co ci mówi to bezpieczęństwo, o takich wyrażeniach: "Także pierdole takiego jak ty męta."?
    Tak że tak - jesteś skopiowany i zostanie to użyte przeciw tobie.
  • Jared 03.02.2022
    o rany, ale pokisłem z tą mafią t3ksturową tutaj XD XD XD
  • Akwadar 03.02.2022
    Jared ciekawe czy mafia wie, że ma tę "dorosłą osobę" bronić :)
  • Jared 03.02.2022
    pewnie wie, tam szpiedzy pewnej osoby nigdy nie śpią :)
  • Akwadar 03.02.2022
    Jared wiedzą i nie bronią?! i taka to mafia zdjęciowa... ;)
  • Jared 03.02.2022
    Akwadar muszę przyznać - dobry jest. Może se odhaczyć w profilu, że tak powiedziałem xD
  • Akwadar 03.02.2022
    Jared chyba zwiał, więc na profile nie licz... Ale takiego to tu jeszcze nie było, przyznaję ci racje w stu procentach i na to konto zdelektuję się odrobiną rudej :))
  • Angela 03.02.2022
    satyrekrol jakby ci to powiedzieć, Mantorskiej na fotce nie ma, więc g... wiesz : ))))
  • satyrekrol 03.02.2022
    Ja napisałem komentarz o tekście, a nie o Patriocie, bo mnie nie obchodzą poglądy czyjeś.
  • Akwadar 03.02.2022
    Jak nie obchodzą, jak w zakładce "o mnie" wypisałeś sobie pochwalne pieśni patrioty, jako recenzje. Nie czaruj...
  • Angela 03.02.2022
    Tematyka inna, ale wierszyk przypomina prostymi (nazbyt) rymami, bajeczki rymowane, które czytałam dziecku,
    kiedy było małe (przedział wiekowy 1 - 3).
    Słabo
  • Dobrze, że z tą tematyką tak, że no - inna...
  • Patriota 04.02.2022
    Twój komentarz jest na poziomie komentarza mojego, dziecka gdy było w przedziale wiekowym od 0,00001 - 0,5 lat.
  • Angela 04.02.2022
    Patriota oj widzę że prawda zawołała.
    Biedny ty :))
  • Patriota 04.02.2022
    Angelika, oj widzę że prawda zawołała. Biedna ty:))
  • Angela 04.02.2022
    Jakby to dzieciaczki powiedziały: nie powtarzaj jak papuga, bo papuga zawsze druga :P
    Narka
  • Patriota 04.02.2022
    Angelika zatrzymałaś się na poziomie rozumienia świata tych dzieciaczków.
  • Angela 04.02.2022
    Patriota tak sobie powtarzaj :))
    Ubawiłam się z rana :)
  • Patriota 04.02.2022
    Angela ja też??
    Nie pomyślałbym, że znajdę tu komentarze na poziomie oseska.
  • Angela 04.02.2022
    Patriota jaki tekst, takie komentarze.
    Staraj się bardziej.
  • Patriota 04.02.2022
    Angelika, ja też nie poradzę, że tu się pałętają osoby o rozumku orzeszka laskowego.
  • Angela 04.02.2022
    Patriota no już nie bądź dla siebie taki surowy :D
    Idę popracować troszkę.
  • Patriota 04.02.2022
    Angela znowu coś spłodzisz w przedziale 0,1-0,5. Komu to potrzebne?
  • Patriota, Bogumiłek jest orzeszkiem.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania