Krótka refleksja o zabijaniu

Na początku dziejów tego świata zaistniał tzw. rytualny kanibalizm, a teraz istnieje mocno ugruntowana kultura aborcji i pochwała eutanazji, które traktuje się jako wartości chronione prawnie, a każdy protest przeciwko temu może być karany.

Paradoksem tego świata jest to, że propaguje się kult aborcji i eutanazji jako rzekomo lepszej formy wolności człowieka. Dzieje się to na sprzecznej z sobą zasadzie: mogę zabić się lub zabijać, więc jestem wolny, aby inni czerpali korzyści, zarabiając na obsłudze tego procederu.

Średnia ocena: 1.4  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (4)

  • SwanSong 25.10.2020
    Rytualny kanibalizm miał na celu uszanowanie zmarłego lub wchłonięcie jego siły witalnej. Gdzie tu związek z aborcją? Co znaczy „traktuje jako wartości chronione prawnie"? Albo coś jest chronione prawnie, bo stanowi prawo albo nie. Protest może być karany? Każdy protest może być karany, jeśli nie przebiega w normalnej formie.
    Czyli już pierwszym akapitem pokazujesz duże NIC.
    W drugim nie lepiej. Nie istnieje kult aborcji albo eutanazji. Jeśli uważasz inaczej, to podaj przykłady. Nie ma czegoś takiego jak lepsza forma wolności człowieka. Wszyscy są ograniczeni mniejszą lub większą liczbą praw. Ostatnie zdanie to w ogóle kuriozum. Tak, każdy może się zabić. Mogę w tej chwili chwycić nóż i wbić sobie w serce. To moje prawo. A usunięcie płodu skazanego na śmierć to akt łaski, a nie morderstwo.
    Ode mnie zasłużona jedynka :)
  • Matt Custor 25.10.2020
    Jeśli poczytasz sobie o kanibalizmie, to możesz zauważyć, że metodą było zabijanie. Tu chodzi o metodę, czy środek, a nie o cel.

    Niezależnie od tego, czy uśmiercanie jest łaską, czy nie jest, chodzi tu o zabijanie. Ja potępiam wszelkiego rodzaju zabijanie.

    Pisanie o zabijaniu i potępianie zabijania wywołuje u ludzi agresję, np. typu jak wyżej (cyt.) "Ode mnie zasłużona jedynka".

    Nie możesz mnie potępić za poglądy!
  • SwanSong 25.10.2020
    Jeśli poczytasz sobie o kanibalizmie, to możesz zauważyć, że zjadano również martwych członków społeczności, z szacunku lub w czasach głodu.
    Nie potępiam cię za poglądy, wskazuję tylko, że takie ich zawężenie jest źródłem wielu problemów. Zabijanie to część świata. Czy policjant ma nie zabijać bandyty, która trzyma nóż przy szyi dziecka? Czy pies z rakiem powinien zdychać w cierpieniu, zamiast zostać uśpiony?
    Cokolwiek będziesz pisał - nie ma nic szlachetnego w cierpieniu.

    I nie, nie znajdziesz u mnie agresji, jedynka należy ci się za marny tekst, krótki, nieprzemyślany i pełen niedomówień oraz półprawd.
  • Puchacz 25.10.2020
    Kompletna durnota
    Szkoda było czasu.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania