Kurza ślepota

Potrafiła czytać, ale najczęściej wybiórczo. Gdy ktoś jej podpadł pastwiła się z wielką wprawą, widać, że wyrobiona w rzemiośle. Wchodziła dumna na piedestał i popisywała się elokwencją, ba nawet szukała ognisk zapalnych, siejąc panikę wśród mało rozgarniętej gawiedzi.

 

Będzie wojna, już płoną wszystkie latarnie w mieście. Liście w popłochu uciekają plącząc się pod nogami. Czuć, że atmosfera gęstnieje z minuty na minutę. Za chwilę nastąpi apogeum.

 

Zamykam oczy. Nie wiem, w jaki sposób się pozbierać. Nie widzę drogi do domu. Wszędzie ciemność.

 

Ktoś się śmieje?! To niemożliwe, nie przed Apokalipsą!

Słucham uważnie, być może to omamy, jednak nie, zaraźliwy śmiech wypełnia ciszę. Wdziera się w uliczki, tańczy po chodnikach.

Dopada mnie. Nie mam żadnych szans.

Poległam...

Średnia ocena: 3.1  Głosów: 24

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (188)

  • Cofftee 21.09.2019
    Cześć!

    Gdy kogoś jej podpadł pastwiła się z wielką wprawą - coś mi w tym zdaniu nie pasuje, czy to nie aby jakiś błąd?

    I troszkę gryzie się narracja, raz ona, raz ja.

    Ale kurcze, bardzo fajny pomysł. Oszczędnie, z dreszczykiem. Minimalistycznie a upchalas tam dużo smaczków. Fajne, ode mnie TAK.
  • betti 21.09.2019
    Dzięki, Coffte, faktycznie naknociłam w tym zdaniu, ale poprawiałam i przeoczyłam. Już biegnę poprawiać.

    Bo tam ona, a ciut niżej ja.
    Cieszę cię, że tekścik się podoba.
    Pozdrawiam.
  • Justyska 22.09.2019
    Bardzo ciekawa miniaturka, przywodzi jesień na myśl. Ja tez też na tak.
    Pozdrawiam
  • betti 22.09.2019
    Dziękuję, Justysia.
    Pozdrawiam.
  • Bogumił 22.09.2019
    Betti, bardzo sugestywna charakterystyka, dobrze że ta upiorna bestia nie wpadła jeszcze na to, by wykorzystać w swej działalności nowoczesne technologie, jak np. fotoszopa. Ale i bez tego budzi przerażenie.
  • betti 22.09.2019
    Dzięki, Bogumił za komentarz. Co, ktoś zobaczy, to jego...

    Pozdrawiam z uśmiechem.
  • Bogumił 22.09.2019
    A w awatarze mam nie wiem czy poznajesz Gretę Thunberg szwedzką ekooszołomkę, z której próbują lewaccy fanatycy zrobić świętą.
  • betti 22.09.2019
    Bogumił a co ona takiego robi,że aż tak sobie zasłużyła na aureolę?
  • Bogumił 22.09.2019
    betti walczy ze zmianami klimatu jak Kaligula z falami morskimi;))))
  • betti 22.09.2019
    Poczytałam... to wszystko jest takie śmieszne.
  • Bogumił 22.09.2019
    już się chyba do nie modlą.
  • Bogumił 22.09.2019
    Do niej modlą, w USA na szczycie klimatycznym nieśli ten wizerunek na sztandarach
  • betti 22.09.2019
    Co kto lubi, Bogumił. Męczennica. Co piątek, zamiast do szkoły, samotnie idzie walczyć, tzn. stoi gdzieś tam, z jakimś transparentem... Tak sobie myślę, gdyby jakaś nastoletnia katoliczka wpadła na taki pomysł, czy byłoby to usprawiedliwieniem, czy wyleciałaby ze szkoły, z powodu fatalnej frekwencji?
  • Bogumił 22.09.2019
    Stygmatyzacji nie byłoby końca, fanatyczką by ją nazywano. Miejscowi lewacy z opowi mieliby bekę. Rodzice musieliby się tłumaczyć w szkole albo sądzie. Tjeri napisałaby wiersz potępiający. A w przypadku tej szwedzkiej oszołomki cisza jak makiem zasiał.
  • Bogumił 22.09.2019
    U nas też już stworzono klona sformatowanego na wzór i podobieństwo szwedzkiej Pipi. Nazywa się Inga Zakrzewska.
  • betti 22.09.2019
    Bogumił jakoś nigdy się tym nie interesowałam, a to ciekawe... muszę oblukać. Kurczę, a czemu oni milczą na temat tych ścieków, które wypłynęły?
  • Bogumił 22.09.2019
    Bett, są ślepi na jedno oko, jak bohaterka Twojego horroru.
  • Bogumił 22.09.2019
    Betti
  • Angela 22.09.2019
    Napiszę szczerze i nie będzie w tym żadnej złośliwości, tekst jest słaby. Czytałam trzy razy, próbując znaleźć coś,
    co może mi umknęło, albo co mogłoby się spodobać i nic. Nie wywołał żadnych emocji, poza zdumieniem, że akurat Ty
    mogłaś coś takiego wstawić. Chyba powinnaś zostać przy wierszach, albo przy prozie bardziej się postarać.
  • Bogumił 22.09.2019
    Ha, ha, Ty i szczerość.
  • betti 22.09.2019
    Napiszę szczerze i nie będzie w tym żadnej złośliwości... nie znasz się zarówno na prozie, jak i na poezji. ale co mnie to obchodzi...
  • Angela 22.09.2019
    betti i jeszcze mi napisz, że ten tekst jest dobry... Nie rozśmieszaj mnie proszę.
  • Angela 22.09.2019
    Bogumił tobie zawsze piszę szczerze, że jesteś kretynem,
  • Angela 22.09.2019
    jak wyjaśnisz pisanie najpierw "ona" a później "ty"?
  • betti 22.09.2019
    Angela napiszę tylko jedno... pracuj nad ortografią, stylem, formą... a tekstu nie tykaj, on pisany dla inteligentnych ludzi.
    Miłej niedzieli...
  • Angela 22.09.2019
    betti skoro go wstawiłaś, jak sama pisałaś często, to po to, by go "tykano".
  • Bogumił 22.09.2019
    Angela Ty akurat masz do tego zerowe kompetencje.
  • Bogumił 22.09.2019
    Angela poza tym g. wiesz o czym jest ten tekst, a gdaczesz jakbyś jajko zniosła
  • Bogumił 22.09.2019
    Angela żebyś go zrozumiała musiałabyś mieć jakieś intelektualne horyzonty a tych zero
  • Angela 22.09.2019
    Bogumił jeśli sama oddaję teksty pod ocenę innych ( nawet takich przygłupów jak ty), również
    mam prawo oceniać i komentować innych. No chyba, że jest taki punkt w regulaminie strony,
    o czym mi nie wiadomo.
    Miłej niedzieli Boguś miernoto i przestań już szczekać, bo sąsiedzi zaczną się skarżyć na ten jazzgot.
  • betti 22.09.2019
    Ubawiłam się... ilekroć wchodzę pod twój tekst, szczekasz, żebym jak najszybciej uciekała, nie trawisz, kiedy punktuję ci błędy... a tu niby pozwalasz. Ot, hipokryzja.
  • Bogumił 22.09.2019
    Angela używanie wyzwisk dyskwalifikuje cię zarówno moralnie jak i intelektualnie. Prawo masz, ale wstydu żadnego, bo byś nie kłapała japą kiedy nie masz nic do powiedzenia.
  • Angela 22.09.2019
    betti pod mój to moje prawo, pod twój, a inny azor szczeka i zęby szczerzy i jak to jest...
  • betti 22.09.2019
    Angela a gdzie Violet, dlaczego jeszcze nie wpadła ciebie bronić... dziwne faktycznie.
  • Angela 22.09.2019
    Bogumił ty to mi o wstydzie nie pisz, bo po takich wyczynach jak twoje, wstyd by mi było w lustro
    spojrzeć.
    Tyle ode mnie.
  • Angela 22.09.2019
    betti a dlaczego ktokolwiek ma mnie bronić? I dlaczego Violet? Aż tak straszni nie jesteście,
    żebym pomocy potrzebowała. Ot dwie nienapite ciągle krwi pchełki.
    Baj
  • betti 22.09.2019
    Angela ty masz nawet dowcip prymitywny... ale taka już twoja uroda.
  • Bogumił 22.09.2019
    Angela
    przyszła, pogdakała
    palcem w ziemi
    pogrzebała
    i fru odleciała
  • krajew34 22.09.2019
    Piszę zawsze szczerze, nie patrząc na autora. Tekst za krótki, bardziej pasujący chyba do wierszy, niż do opowiadania, na pewno interesujący, ale jednak nie opowiadanie. Zbyt mało, by się "wkręcić", ale nie słaby, by uznać za gniot. Nie wyczułem horroru, ale przeczytanie tego nie było stratą czasu.
  • betti 22.09.2019
    Krajew, kategoria w formie żartu... czasami i mnie dopada, żeby się pośmiać. Takie puszczenie oka do czytelnika...

    Dziękuję za komentarz.
  • refluks 22.09.2019
    Ja tylko dwa słowa. w temacie dyskusji.
    Nie mylcie pojęć lewicowiec i lewak.
    Lewicowiec to socjalista, a lewak to socjaldemokrata.
    Już Lenin powiedział, że nie ma większego wroga ludu od socjaldemokracji.
    Ja jestem lewicowcem, zwolennikiem socjalizmu.
    I mogą sobie zmienić płeć, ale nie w wieku siedmiu lat, bo lewak durnej mamuni kodziarskiej wytłumaczył już gdy dziecię było w przedszkolu, że se potomek może płeć wybrać.
    W najwspanialszym kraju, jaki był w dziejach ludzkości, Związku Radzieckim żyły różne nacje, wyznaniowcy przeróżni.
    Rocznie w stu pięćdziesięciu językach wydawano tam książki.
    I wszyscy pracowali, bez względu na wyznanie, przynależność etniczną na dobro kraju.
    I nikt nie darł mordy, że jak się mężczyzną w ciele kobiety urodził, to musi mordę drzeć o tym i praw chce.
    A nie miał prawa do edukacji, pracy, głosowania?!
    Miał.
    A teraz kapitał chce zatomizowanego społeczeństwa, gdzie każdy boi się każdego.
    Palacz boi się zapalić, właściciel szczeniaka musi go w kagańcu wyprowadzać, geja nie wolno za nieróbstwo zwolnić, mężczyzna boi się kobiecie drzwi otworzyć, bo dostanie w mordę.
    Kapitał chce rozbić społeczeństwo obywatelskie.
    Sprowadził migrantów.
    Żeby ludzie sami zapragnęli faszyzmu.

    Się najebałam grochem o ścianę.
  • Bogumił 22.09.2019
    refluks, spoko, nie mylimy, lewak to takie zbiorcze, pejoratywne, pojemne określenie stanów umysłowych, a nie konkretnych opcji politycznych
  • refluks 22.09.2019
    Bogumił Aaa, zbiorcze, pejoratywne.
    Tylko dlaczego z lewej bardziej, a nie z prawej?
    Hę?
  • Bogumił 22.09.2019
    Lewactwo ma w zasadzie tylko jeden cel, zniszczenie kultury i Kościoła, nic poza tym, poprą każdą durnotę która ten cel przybliża. Nie potrzeba jakieś specjalistycznej literatury, żeby to widzieć. Generalnie koniec może być taki sam, jak w Kambodży, wypędzenie ludzi z miast (ekologia) i ekonomiczne zabijanie uderzeniami motyk w łeb. Oto i całe streszczenie tego ruchu w jego najbardziej radykalnym wydaniu.
  • refluks 22.09.2019
    I jeszcze dwa słowa.
    Marksizm kulturowy. Nie ma czegoś takiego.
    To aby wymysł słowotwórczy kapitału, aby obrzydzić socjalizm.
    Jest coś takiego jak dialektyka marksistowska.
    Najlepsze narzędzie logiczne.
    Czego nie zweryfikuje marksistowska logika, tego nie ma.
    Najwyższe szczeble korporacji światowych stosują planowanie centralne i dialektykę marksistowską.
    Przeczytajcie "Dialektykę przyrody".
  • betti 22.09.2019
    Refluks, co Ty masz z ZSRR? Ani tam dobrze było, ani ten socjalizm się nie sprawdził. Bieda tam aż piszczała. Nie wiem o co chodzi...
  • refluks 22.09.2019
    Zawsze chciałam żyć i umrzeć w Związku Radzieckim.
    Bieda piszczała tam, tak samo jak w PRL.
    Aby ocet i musztarda w sklepach. I na tym wyrosły takie jak ty.
    Zęby w szkole kto ci leczył?
    Prywatnie czy szkolna dentystka?
    Za darmo.
    He?
    Za darmo się uczyłaś czy płacili twoi rodzice czesne?
    Jadłaś w dzieciństwie prawdziwą kiełbasę zgodna z normami czy naszpikowane solanką gówno z marketu?
    Rodzice wzięli kredyt na trzydzieści lat w banku, czy poczekali w spółdzielni kilka lat i za symboliczny wkład na książeczkę mieszkaniową dostali mieszkanie, które teraz i twoje prawnuki będą zamieszkiwać bez obciążenia.
    Jak ucho się zatkało czy wzrok zepsuł, to miesiącami czekałaś na wizytę czy w tym samym dniu, bez skierowania od ogólnego?
    Mogę mnożyć przykłady.
    I czego?
    Wkładania winnych gron w ryje świń.
    Już nie będzie socjalizmu.
    Nie będzie nic za darmo.
  • Bogumił 22.09.2019
    refluks
    a 500 plus nie jest za darmo dla kogo bądź tam
    a 300 plus dostawałaś za komuny
    a opieka dentystyczna wróciła do szkół od tego roku
    a poza octem i musztardą teraz wszystko masz w sklepach
    teraz bieda nie piszczy, wtedy się zarabiało 20 dolców na rękę
  • refluks 22.09.2019
    Bogumił Ty tempa dzido.
    Ja jestem rocznik '74, więc wiem, co było w sklepach.
    Poza octem i musztardą było wszystko.
    WSZYSTKO.
    I najlepszej jakości.
    A że wracając ze szkoły stałam we piekarni w kolejce po chleb, to było warto.
    Bo to był chleb.
    Bez chińczykowatych włosów.
  • Bogumił 22.09.2019
    refluks co do jakości obecnych produktów to nie dyskutuję, ale obecnie w Rosji też są takie. Nauka, higiena i dietetyka poczyniły postępy, he, he.
  • Lamb 22.09.2019
    ,,Bogumił Ty tempa dzido.
    Ja jestem rocznik '74, więc wiem, co było w sklepach."

    Zajebiste xd. Nie mam nic do Bogumiła, nie działa on na mnie jak płachta na byka, jestem po prostu fanką sposobu, w jaki Refluksiasta dopieprza komukolwiek.

    Co do PRLu. Ja nie wiem, jak było, natomiast moja babka mówi, że było spoko.
    Moja matka, że trochę spoko, bo to jej młodość, więc wiadomka. Że się ma sentymenta przeróżne. A z drugiej strony, że były np kartki na buty, że dwie pary. I człowiek nie wiedział, co on ma zrobić, bo musiał mieć białe trampki na wf, jakieś na zimę, jakieś na lato, jakieś przejściowe, a kartki miał dwie, i lipa.
  • Bogumił 22.09.2019
    Lamb to nie koniec, ostatnio refluks usiłował nas przekonać jak tresuje koty. Gdyby to się jej udało, chciałbym je poznać, byłaby chyba pierwszym człowiekiem na ziemi, której się to udało.
  • Lamb 22.09.2019
    Kot, drogi Bogumile, jest do wytresowania bardzo trudny.
    Każde zwierzę, słodki Bogumile, przylezie do Ciebie, kiedy zachęcisz je jego ulubionym żarłem, ale kot, Pobożny Bogumile, przyjdzie po kawior tylko, jeśli ma ochotę. Kot jest kapryśny, robi, co chce. I niech nie zawiodą Cię, Prawilny Bogumile, obrazki słodkich kotków. Kot bowiem jest drapieżcą.
  • Lamb 22.09.2019
    Zwiodą*
  • Bogumił 22.09.2019
    Lamb Otóż to!
  • betti 22.09.2019
    Refluks, co Ty pleciesz... to dlaczego nie wyjechałaś do tej Rosji, po co marzyć o czymś, co jest w zasięgu ręki? Skoro tam tak dobrze, to po co się męczyć w Polsce?
  • refluks 22.09.2019
    A wiesz, że od kilkunastu lat próbuję wyjechać do Rosji?
    A to nie jest takie proste.
    Mieszkając w Giżycku miałam w planie przekroczenie granicy już nielegalnie i poproszenie o azyl.
    Znajomy jeżdżący tam regularnie wyjaśnił mi, że to pomysł z dupy wziety.
    Wzięliby mnie z posterunka milicji na granicę i kop w diupę do Polski.
    I nie ma się co dziwić.
    Wyzwolili Polskę, a tu kupy sadzą na nich.
  • betti 22.09.2019
    refluks jakie wyzwolili, zajęli na chama i tyle. Ilu ludzi życie straciło?

    Nie cierpię ludzi, którzy tu żyją i plują na kraj. Poproś o azyl na pewno dostaniesz... jak jeszcze napiszesz, żeś taka zakochana w Rosji, to i tv Ciebie pokażą.
  • refluks 22.09.2019
    betti To nie kwestia kraju, ziemi, terytorialności, tylko rodaków.
    Ty byś oddała swoje życie za rodaków?
    Za angelę?
    Bo ja nie.
    Ale czekam na odpowiedź.
    Czy oddasz swoje życie za angelę, mieszkankę Polski?
    Albo za Polskę, którą zamieszkują angele.
  • betti 22.09.2019
    refluks za Polskę - zawsze!
  • refluks 22.09.2019
    betti A co ty rozumiesz przez pojęcie Polska?
  • Bogumił 22.09.2019
    refluks Jak bym się bił za swoją Ojczyznę i rodzinę to Angela by się na krzywy ryj załapała, choć tego nie warta i pewnie pierwsza by spierniczyła.
  • betti 22.09.2019
    refluks ojczyzna, miejsce na ziemi, kraj moich przodków, mój. Nie obchodzi mnie kto w nim mieszka. Ja tu mieszkam i mogę oddać życie. Jak wielu za mną i przede mną.
  • refluks 22.09.2019
    betti "ojczyzna, miejsce na ziemi, kraj moich przodków, mój. Nie obchodzi mnie kto w nim mieszka. "
    Sobie strzeliłaś we obydwa kolana. Czyli mogą tu zamieszkać emigranci, chociaż jesteś im tak przeciwna.

    Czyli jak tu będą mieszkać murzynowate i arabowate migranty i zmienią obraz ziemi, tej ziemi, bo nie będzie krzyża, tylko półksiężyc i ty będziesz mogła aby przemknąć się w szmaty zapakowana, by przeżyć biegnąc do sklepu, o ile tobie, niewiernej ktoś coś sprzeda, to ty będziesz się bić o ten swój kraj, czyli terytorium opanowane przez obcych.

    A ja nie.
    A ja kurwa nie.
    Ja mam w dupie terytorium.
    Mnie zależy na cywilizacji.
    Więc ja oddam życie nie za terytorium Polski, a za Rosjan, którzy dzwigają ciężar cywilizacji europejskiej.
  • betti 22.09.2019
    refluks w Rosji jest bardzo dużo imigrantów, jak pojedziesz, to zobaczysz... to na marginesie. Masz tu link do tego eldorado ...

    https://www.youtube.com/watch?v=n_baExwksGE

    W Polsce w tej chwili są jedynie imigranci ze wschodu, za chlebem przyszli.

    Ty w ogóle pierdzielisz bez ładu i składu. Bez sensu rozmowa.
  • refluks 22.09.2019
    betti Migranci ze Wschodu, bo wielką literą piszemy Wschodu, purystko językowa podobno, przejeżdżają do pracy, na zarobek, i bardzo ciężko pracują. Ale jest jeszcze kwestia nadawania obywatelstwa Żydom, bez znajomości historii tego kraju, no poza jak to Polacy ich mordowali i okrutnie i strasznie i co najważniejsze bez znajomości języka polskiego.
    Skoro pierdzielę bez ładu i składu, to niech i tak będzie.
  • betti 22.09.2019
    refluks zadaj sobie pytanie, dlaczego tutaj przyjeżdżają, skoro tam tak dobrze - to przede wszystkim.
  • betti 22.09.2019
    Polacy mordowali Żydów? Refluks, co Ty pleciesz?
  • refluks 22.09.2019
    betti Sarkazm to był.
  • sensol 22.09.2019
    chryste panie! ale pierdolenie. już nie wiem, kto głupszy - refluks ze swoją miłością do ZSSR, czy nazi Bogumił i nazi betti? jedno głupsze od drugiego :(
  • betti 22.09.2019
    sensol dobrze, że ty mądry ze swoim pierdoleniem.
  • sensol 22.09.2019
    to nie do wiary, że można tak pierdolić. normalnie cyrk!
  • betti 22.09.2019
    sensol to nie pierdol, skończy się cyrk.
  • sensol 22.09.2019
    no chyba, że refluks sobie jaja robi. chyba nie jest aż tak głupia
  • betti 22.09.2019
    sensol nikt nie jest, tu wszyscy wybitni...
  • betti 22.09.2019
    Trzeba być nazistą, żeby kochać swój kraj, to dopiero pierdolenie.
  • Bogumił 22.09.2019
    betti zastanawiam się czy on jest faktycznie chory na umyśle, czy ma inny powód żeby takie idiotyzmy pisać.
  • Nuncjusz 22.09.2019
    Sensol jest wybitnym studentem prawa
  • betti 22.09.2019
    Nuncjusz tak? I nie wie, że taki odzywki podpadają pod paragraf? Dziwne...
  • Bogumił 22.09.2019
    betti pewnie taki prawnik, jak nielot historyk
  • franekzawór 22.09.2019
    Tak to jest - tu komedia goni komedię.
  • betti 22.09.2019
    franekzawór dokładnie. A napisałam sobie tylko zwykłą miniaturkę... a tematy pod nią oderwane od rzeczywistości.
    Niech już te wybory się odbędą choćby dziś, może wróci normalność...
  • akwamen 22.09.2019
    A na opowi jak zwykle w weekend... dwoje "celebrytów" kulturalnie i literacko inaczej napierdzielają to samo od tygodni, tyle że bardziej już tak między sobą dyskutują... hi, hi, hi
  • betti 22.09.2019
    Ić stond!
  • akwamen 22.09.2019
    betti sie jusz sie rospendzilem sie!
  • betti 22.09.2019
    to podleć do koleżanki, poudawaj faceta... albo napisz coś o seksie - w swoim klimacie.
  • akwamen 22.09.2019
    betti wole u ciebia hi, hi, hi
  • betti 22.09.2019
    wiem, szajba odbija odkąd weszłam... nawet mnie to nie dziwi.
  • akwamen 22.09.2019
    dokładnie tak jak u tiebia złośniczko hi, hi, hi
  • betti 22.09.2019
    nie, słodziutka, nie tak jak u mnie. Ty nie umiesz stanąć ''twarzą w twarz'', musiałaś wziąć sobie inny nick, żeby świrować, tak robią tylko ofiary losu...
  • akwamen 22.09.2019
    betti ha, ha, ha znowu urojonka masz? i się bawimy? Więc kim dziś jestem? hłe, hłe, hłe
  • betti 22.09.2019
    na pewno nie facetem, tylko baba może być tak beznadziejnie denna...
  • akwamen 22.09.2019
    betti tiaaa. Też tak uważam, odkąd tu przypełzłaś hi, hi
  • refluks 23.09.2019
    sensol "już nie wiem, kto głupszy - refluks ze swoją miłością do ZSSR, czy nazi Bogumił i nazi betti?"

    Ty nawet półgłówkiem nie jesteś.
    Twój forumowy promotor nazywa cię wybitnym studentem prawa.
    Raz, że on tuman, a dwa jak ty przeszedłeś egzamin z logiki.
  • sensol 23.09.2019
    refluks - pamiętam jak stałem po chujowe jedzenie dwie godziny na mrozie w tych wspaniałych czasach PRL-u , pamiętam jekie wszystko było chujowe i marnej jakości, a właściwie to nie było, bo w sklepach pustki, nie było piłek do gry w piłkę, nie było rowerów, wszystko trzeba było zdobywać. nie było płyt z muzyką, nie było sprzętu do słuchania muzyki, nie było książek prawie wartych przeczytania, a jak jakąś się zdobyło rozsypywała się po wzięciu do ręki. nawet papieru do dupy nie było. nie mówiąc o innych sprawach, typu wolność, nawet głupiego paszportu nie mogłem miec w chacie. więc NIE PITOL takich bzdetów.
  • sensol 23.09.2019
    refluks - poza tym nie jestem studentem, troszku za stary jestem na studenta
  • refluks 22.09.2019
    To pierdolenie, ze bieda piszczała.
    Zapytajcie swoich rodziców, dziadków, czy za PRL-u wieczorem rozmawiali "Ty, za co będziemy żyli, za co kupimy mleko?"
    Była stabilizacja, symboliczne opłaty i dobre jedzenie.
    Tylko popierdoleńcy lecieli do sklepu i po trzy siaty kupowali wędlin.
    Niech wpadnie teraz chmara do marketu i kupi po trzy siaty. Na ilu w kolejce towaru starczy?
    I jakiego?
  • Canulas 22.09.2019
    Hmm, nie dość, że proza, to i jakby inna. W sensie, to chyba pierwszy prozatorski tekst, który nie kręci się wokół tego samemu. Tutaj jest coś innego. Bardzo ciekawy tytuł, którego moc można docenić jedynie z końca tekstu.
    Sam tekst nieco pretekstowy, ale za to pozbawiony wielu przywar, które często zaburzaly odbiór poprzednich.

    Oczywiście interpunkcyjny spec ze mnie żaden, ale nie wiem czy: "Liście w popłochu uciekają <tu nie powinno plbyc przecinka> plącząc się pod nogami."
    Pozdrox
  • betti 22.09.2019
    Był przecinek, ale usunęłam. A potem tak się zaplatałam, że już nie wiedziałam, potrzebny czy nie... W sumie ciągłość zdania... ot, zagwozdka.
  • Canulas 22.09.2019
    betti, noo, to poczekajmy na kogoś mądrzejszego. Jam czuciowiec, to się sugerować nie ma co
  • Hej,
    Całkiem zgrabnie napisane. Lubię tematykę związaną z postapo, i okołopodobne, zwłaszcza, gdy nie są podane wprost, nie są oczywiste. Tutaj sprytnie przemyciłaś klimat wyczekiwania na coś niebezpiecznego. Bardzo obrazowo.
    To i owo pewnie można by doszlifować, ale się nie znam na tyle, by się marzyć.
    Podoba mi się. Tyle.
    Pozdrawiam
  • betti 22.09.2019
    Dziękuję, Aga. Miło, że znalazłaś czas na przeczytanie tego maleństwa.
    Pozdrawiam również.
  • Sisi26 22.09.2019
    Widzisz ludzie ci piszą że słabo piszesz a żucasz się i jak ci
  • Canulas 22.09.2019
    Sissi, zahofai spokui
  • Sisi26 22.09.2019
    ha ha ha ha
  • akwamen 22.09.2019
    Sisi26 hłe, hłe, hłe
  • betti 22.09.2019
    A kto tak napisał?
  • akwamen 22.09.2019
    betti ktoś za drzwiami, pinokio :)
  • betti 22.09.2019
    ić obaw się z sisi, bo oderwana na maksa... dogadacie się.
  • akwamen 22.09.2019
    betta ić se sama, to ty widzisz coś czego nie ma, ale nie bój żaby, będę tuż obok ciebie, gadzinko ulubiona hi, hi, hi
  • betti 22.09.2019
    zgłoszę do admina, że jakiś przebieraniec śmieci mi pod tekstem, niech coś z tym zrobi...
  • akwamen 22.09.2019
    betti donosicielka! a ja doniosę na ciebie że używasz niecenzuralnych słów, i robisz gównoburze od rana do wieczora :)
  • betti 22.09.2019
    Okey, troll mnie zgłosi... dobre!
  • Bogumił 22.09.2019
    akwi ja mam lepszą metodę, skoro nie chcesz słuchać grzecznej prośby, będę cytaty twoich wpisów zamieszczał w wątkach Angeli, dopóty, dopóki Ty będziesz trolował tutaj. Ciekawe czy się ucieszy. Tylko Twoje własne cytaty. Będzie mieć radochę, jak coś zamieści. Poniżej zbiór wybranych naprędce cytatów. Wybieraj.

    sie jusz sie rospendzilem sie!

    wole u ciebia hi, hi, hi

    tak jak u tiebia złośniczko hi, hi, hi

    ha, ha, ha znowu urojonka masz? i się bawimy?

    Więc kim dziś jestem? hłe, hłe, hłe

    Też tak uważam, odkąd tu przypełzłaś hi, hi
  • akwamen 22.09.2019
    betti a czemu nie?
  • akwamen 22.09.2019
    Bogumił chcesz swoje?
  • betti 22.09.2019
    Co za namolna baba, niczym misio... przyciągam jakieś g.
  • Bogumił 22.09.2019
    akwi wybieraj, już raz uciekliście z podwiniętym ogonem. Twój, jak to było popękany, stary beton na pewno będzie miał ubaw z takiej zabawy.
  • betti 22.09.2019
    Bogumił nie pisz już nic, niech to zdechnie...
  • Bogumił 22.09.2019
    betti oki
  • akwamen 22.09.2019
    Bogumił •
    Ciekawy1 13 min. temu
    Angela ja wolę twojego synkaOdpowiedz

    Ciekawy1 3 min. temu
    Angela pilnuj dzieciakaOdpowiedz

    A tu jakbyś zapomniał:
    Bogumił Ciekawy1 to Twoje alter konto, link: http://www.opowi.pl/ksiadz-marek-a53303/Odpowiedz


    Bogumił 8 min. temu
    betti to normalne, że analfabeci chcieliby być głównymi nauczycielami moralności na opowi.

    A tu wypowiada się betti:
    betti 8 min. temu
    Angela idź ty się ograniczona i tępa pindo uczyć, bo dramat!Odpowiedz

    betti 5 min. temu
    Angela czytaj, jak ty szczekasz. i to z błędami, które są szokujące na portalu literackim. Jak ty żyjesz, jak ci nie wstyd? A ten dureń, który stoi przy tobie, to żałosny dupek!
  • betti 22.09.2019
    Zgłaszam do admina. dość tego! Napisz sobie ośle własne opowiadanie i tam sobie wklejaj co tylko chcesz, u mnie nie będziesz!
  • Bogumił 22.09.2019
    akwi a u tego twojego starego popękanego zębem czasu betona też zrobimy bydełko, to cię dodatkowo przeklnie, jak chcesz
  • akwamen 22.09.2019
    betti nie ja zacząłem wklejać. Zgłaszaj sobie, ja zrobię to samo.
  • akwamen 22.09.2019
    Boguś ładnie to tak? - " u tego twojego starego popękanego zębem czasu betona też zrobimy bydełko..." ?
  • Angela 22.09.2019
    akwamen nie przejmuj się, gucio mi zrobią, ja też potrafię do admina napisać w razie potrzeby.
    Teraz jestem w drodze, jak dotrę do domu, jakoś za godzinę coś wrzucę i zobaczymy.
  • akwamen 22.09.2019
    Angela dobry wieczór, Pani!
  • betti 22.09.2019
    Angela popisz sobie z koleżanką u siebie, co to u licha ma znaczyć...
  • akwamen 22.09.2019
    betti tak jak ty z bogusiem chętnie gadacie sobie u innych, tak inni u ciebie :)
  • akwamen 22.09.2019
    Angela uważaj, bo ja dziś jestem Violką hi, hi, hi
  • Angela 22.09.2019
    akwamen Dobry wieczór, Panie!
  • betti 22.09.2019
    A taki dobry tekst napisałam... może teraz napiszę o waszej babskiej miłości do nienawiści... muszę sobie to ułożyć...
  • Angela 22.09.2019
    akwamen ta, już od rana bettunia ma fiksację na Violet, ale późno skumałam.
    Ciekawe kim będziesz jutro, albo za tydzień.
    Najgorzej, jeśli oskarży Cię o bycie betti : )
  • akwamen 22.09.2019
    betti układaj, układaj nie zapomnij o miłości do pana ze skłonnościami do chłopców ;)
  • akwamen 22.09.2019
    Angela nieeeeeeeeeeeeeeee!!! każdy tylko nie ona!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Angela 22.09.2019
    betti pisaj, byle lepszy niż ten : )
  • betti 22.09.2019
    Fakt, muszę jak krowie na granicy, żebyś zrozumiała...
  • Bogumił 22.09.2019
    Angela co tam słychać stary popękany betonie hi hi hi he he he
  • akwamen 22.09.2019
    Angela z Violką ma problem od czasu bana na ósmym hi, hi i przez nią spać nie może :)
  • akwamen 22.09.2019
    Bogumił do zgłoszenia jesteś za pieprzenie o głupotach pod tekstem betti hi, hi
  • Angela 22.09.2019
    akwamen leki są w aptece, albo młotek i narkoza z głowy. Bidna ta nasza betti ; )
  • Bogumił 22.09.2019
    Angela a ja chce u ciebie (cytat akwamen)
  • Angela 22.09.2019
    Boguniu jak zdarta płyta...nic twórczego, ehh
  • betti 22.09.2019
    Angela kochana jesteś. Taka troskliwa... hahaha
  • akwamen 22.09.2019
    Bogumił fajny jesteś ha, ha
  • Angela 22.09.2019
    betti zawsze : )
  • betti 22.09.2019
    Angela, żebyś się chociaż nie spociła przy tym wysiłku... hahaha
  • Bogumił 22.09.2019
    Angela zamieść jakiś niwy tekśik
  • Bogumił 22.09.2019
    Tekścik
  • akwamen 22.09.2019
    Boguś zamieść jakiś nowy tekścik
  • Angela 22.09.2019
    Bogumił pisałam, że zamieszczę, jak do domciu dotrę, za jakąś godzinkę. Cierpliwości,
    nie przebieraj tak nogami bo się zatrzesz : )
  • Bogumił 22.09.2019
    Angela skomentuję
  • akwamen 22.09.2019
    Bogumił liczę na to ;)
  • Angela 22.09.2019
    Bogumił domyślam się : )
  • betti 22.09.2019
    Bogumił daj spokój, tylko się pośmiać z tego wszystkiego można...
  • akwamen 22.09.2019
    betti a myślisz, że co my robimy? hi, hi, hi
  • betti 22.09.2019
    a wy coś robicie? razem? ciekawe...
  • Angela 22.09.2019
    pewno też by chciała, ale się nie przyzna hi hi
  • betti 22.09.2019
    Angela sorry, ale nie obrzydzaj mi wieczoru...
  • akwamen 22.09.2019
    betti tak, piszemy pod twoim tekstem i razem się śmiejemy z ciebie i bogusia ha, ha z panienki z monitora i tego co lubi chłopca Angeli
  • akwamen 22.09.2019
    Angela ona nie wie o czym mówisz! hi, hi
  • Bogumił 22.09.2019
    Angela to jak stary popękany betonie (cytat akwamen) bo czekam
  • betti 22.09.2019
    Śmiejcie się dziewczynki...
  • akwamen 22.09.2019
    Bogumił Angela to jak stary popękany betonie (cytat akwamen) bo czekam (cytat Bogumil)
  • akwamen 22.09.2019
    betti śmiejcie się dziewczynki...
  • Angela 22.09.2019
    Bogumił tępa dzido, pisałam, że jak do domu dotrę. problem z przekazem?
  • akwamen 22.09.2019
    Dobra bawta sie, idę spać.
    betti zabawiaj sie ze swoją koleżanką Bogumiłą, ja może jutro do ciebie zajrzę i pogadamy sobie miło hi, hi
    Angela nie wstawiaj dziś, to Bogumila nie będzie spała całą noc, niech se trochę poczeka, będą miały koleżanki fajną nockę ;)
    Dobrej nocy, Pani!
  • Bogumił 22.09.2019
    Angela dobra czekam betonku hi hi he
  • Bogumił 22.09.2019
    ja zajrzę do Twojej koleżanki akwi
  • betti 22.09.2019
    pobaw - kor
  • IgaIga 22.09.2019
    Bogumił - za co dostałeś bana na VA?
  • IgaIga 22.09.2019
    Przepraszam, betti. Pomyliłam teksty.
  • betti 22.09.2019
    IgaIga akurat, śpieszyłaś donieść... ludzie są beznadziejni.
  • Angela 22.09.2019
    święty Boguś : ) chyba śnięty hi hi hi
  • akwamen 22.09.2019
    Angela :) :)
  • IgaIga 22.09.2019
    betti - przejrzalas mnie.
  • betti 22.09.2019
    Tak, ban na trzy dni... faktycznie można się załamać, ze śmiechu... To nietrudne, Igalga. Znam ciebie nie od dziś...
  • IgaIga 22.09.2019
    A ja Ciebie wcale. Choć myślałam, że znam.
  • betti 22.09.2019
    IgaIga nie, Ty zawsze trzymałaś z tymi, którzy mogli ci się do czegoś przydać... i chyba tak ci zostało...
  • akwamen 22.09.2019
    betti bo to mądra babka jest :)
  • betti 22.09.2019
    Tak, zdecydowanie...
  • IgaIga 22.09.2019
    betti - taaa. To są takie moje "przydasie". Jak się zużywają... wymieniam na nowych.
  • betti 22.09.2019
    IgaIga to wiem, szkoda, że oni nie wiedzą...
  • Angela 22.09.2019
    IgaIga ale to było widać, że ktoś się jeszcze na to nabiera.
  • IgaIga 22.09.2019
    betti - to ich uświadom. Zacznij od puszczyka i Tjeri.
  • akwamen 22.09.2019
    betti wiemy wiemy grunt to pozyskiwać informacje ;)
  • betti 22.09.2019
    IgaIga a po co? Niech się sami uczą...
  • akwamen 22.09.2019
    betti po co? na ciebie wystarczy i to ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania