Poprzednie częściLBnD 25 - W poszukiwaniu mistrza

LBnD 28 - Ścięte głowy są głowami biednymi

Diego był człowiekiem skrupulatnym. Przy każdej okazji trzymał się zasad, protokołów, pilnował też, by inni, podobnie jak on, sumiennie wykonywali swoje takie lub inne obowiązki.

Pewnego razu wracając do domu spotkał kobietę. Była Romką. Chuda, obdarta, z ranami na rękach i twarzy, żebrała, zaczepiając przechodniów.

Diego zawahał się, lecz ostatecznie podszedł.

— Na Boga! Dobry panie, czy pomożesz biednej? — rzekła żebraczka, gdy tylko się do niej zbliżył.

— A masz co kobieto, za co mogę wymienić moją pomoc?

— Tylko te zranione ręce, panie.

— Uczciwa kobieto, nie mogę ci nic dać za ręce bezużyteczne.

Powiedziawszy to odszedł, a kobieta przeklęła go w myślach.

Następne częściLBnD 30 - Zbyszkowe oblicza szału

Średnia ocena: 4.5  Głosów: 12

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (24)

  • Dekaos Dondi 30.05.2021
    Panie Buczyborze↔Pierwsza myśl↔Jak dobrze, że miała bezużyteczne, bo chociaż takie jej zostały.
    A przyszłości nie znała. Mogły się zmienić, na użyteczne.
    A gdyby jej wyrwał i wziął, to on miałby cztery, a ona żadnej.
    I co jej po wspomożeniu.
    Chociaż wtedy pomoc, by nabrała jeszcze większego sensu.
    No dobra. Kończę, bo wymyślam. Wiele interpretacji można by raczej tu:)↔Pozdrawiam:)↔%
  • Pan Buczybór 30.05.2021
    Nieźle kombinujesz :) Dziękuję za komentarz.
  • Narrator 31.05.2021
    Diego postąpił dobrze. Pomagając żebraczce utwierdziłby ją w przekonaniu, że można wyżyć nic nie robiąc, z siedzenia na chodniku, zaczepiając przechodniów. Gdyby każdy żebraczce pomagał, miałaby ona niezłe życie cudzym kosztem. Zostałaby pijawką, pasożytem. Odmawiając pomocy Diego dał jej sygnał, że nie tędy droga. W życiu należy liczyć wyłącznie na siebie. Życie na kredyt nie daje satysfakcji.

    Jest tu również drugi aspekt, ekonomiczny. Świat rozwija się dzięki wymianie, a nie darowiznom, gdy jedna strona daje, ale nie otrzymuje nic w zamian.

    Świetne drabble z wielce moralną puentą. Oby więcej takich. Daję 5 i pozdrawiam :)
  • Pan Buczybór 31.05.2021
    dziękuję za pozytywny odbiór i pozdrawiam również :)
  • Szpilka 04.06.2021
    Narrator

    Na siebie powiadasz? A nepotyzm, a rączka rączkę myje, a kliki? Nie wszyscy mają jednakowy start w życie, Cyganka bez wykształcenia skazana jest na żebractwo, własna rodzina ją skazała. I co to za życie z tego żebractwa? A dawanie daje metafizyczną przyjemność, lżej człekowi na duszy się robi ?
  • poco 31.05.2021
    Diego! Diego!
    zły kolego
    Damę zraniłeś
    mój niesmak wzbudziłeś

    lecz karma powróci
    i ciebie przewróci
    na nic twe zasady
    brzydzą mnie twe wady

    wróć do tej niewiasty
    i podaj Jej dłoń
    ucałuj i przeproś
    nie...? no to się GOŃ!
  • Pan Buczybór 31.05.2021
    można i tak
  • JamCi 31.05.2021
    Nie wiem czy to ze ściętą głową czy z kamieniem zamiast serca.
  • Pan Buczybór 31.05.2021
    zależy od perspektywy...
  • LBnDrabble 31.05.2021
    Witamy w Bitwie i życzymy fajnej zabawy ze stu-słówkami

    Literkowa
  • Trzy Cztery 31.05.2021
    Scenka, która dużo robi w biednej głowie. Bo po przeczytaniu głowa staje się biedna. Nie wie, co pomyśleć. Chociaż... można pomyśleć, że głowa bez wyobraźni i fantazji (taka, jak u Diego) jest poniekąd głową ściętą za życia. Straszne drabble! Dobre.
  • Pan Buczybór 31.05.2021
    dzięki za komentarz
  • Vincent Vega 01.06.2021
    Człowiek w oczach drugiego jest tylko środkiem do osiągnięcia celów, korzyści. Pomoc wobec innych staję się inwestycją, od której oczekujemy zwrotu z zyskiem. 5 i pozdrawiam serdecznie:)
  • Pan Buczybór 04.06.2021
    dziękuję za komentarz i pozdrawiam również
  • Abbie Faria 04.06.2021
    Diego podszedł do biednej Romki.
    - Czego potrzebujesz ?
    - Panie , mąż mnie bije. Daj mi pieniędzy, bo dzieci głodne.
    Diego nie miał dzieci, ani żony.
    Poszedł do banku, wypłacił cały swój majątek i oddał walizkę z pieniędzmi Romce. Diego miał stwierdzonego raka trzustki i umarł za pół roku.
  • Pan Buczybór 04.06.2021
    moja wersja lepsza :)
  • Abbie Faria 04.06.2021
    Pan Buczybór Moja mama miała koleżankę. Jako nastolatki, kiedy po lekcjach szły do internatu zaczepiła je Romka. I zaczęła wróżyć koleżance. "Spotkasz bruneta." - "Tak, a jaki on jest" Daj pieniądze to powiem więcej,... I tak naiwna koleżanka oddała cały portfel chcąc się dowiedzieć co z tym wysokim brunetem będzie. Na koniec, chciała od wróżki pieniądze z powrotem. Zaczęła ją szarpać. Wróżka zacisnęła pięść i pociągnęła ją kolczykiem po twarzy i uciekła. Koleżanka póżniej chodziła w szkole z taką powierzchniową szramą, aż się zagoiła.
  • Abbie Faria 04.06.2021
    * pierścionkiem
  • Szpilka 04.06.2021
    Nieludzkie takie podejście, a przecież za ludzi się mamy. Dobry drabbelek ?
  • Pan Buczybór 04.06.2021
    dzięki za komentarz
  • Pasja 04.06.2021
    Skrupulatność czasem nie popłaca. Mówienie, że dobro powraca ma bardzo wąskie podłoże, ale bywa zasadne. Diego liczył na coś za coś i się przeliczył, bo kobieta jednak dokonała zapłaty za bezduszność.

    Pozdrawiam
  • Pan Buczybór 04.06.2021
    dziękuję za komentarz. Pozdrawiam również :)
  • LBnDrabble 08.06.2021
    Zapraszamy na Forum: https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
    Rozpoczynamy głosowanie. Sześć drabble i tylko 600 słów do czytania.
    Czytamy, komentujemy i głosujemy według zasady: 3 - 2 - 1 - plus uzasadniamy dlaczego?
    Głosujemy do 12 czerwca /sobota / godz. 23.59
    Liczymy na Ciebie i na obowiązkowe czytanie i pozostawienie komentarza.

    Literkowa
  • kigja 12.06.2021
    Diego był sumienny, lecz nie posiadał sumienia.
    Rozum miał przenikliwy, ale serce z kamienia.

    A może to Diego miał rację?
    Może fałszywa dobroczynność jest godna potępienia?

    Mózg trzeszczy od pytań, a to oznacza, że drabble jest dobrze skonstruowany.
    Pozdrawiam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania