LBnD 41 Wykład

Już jutro mam wygłosić wykład o pokoju. Nie, nie o pomieszczeniu, tylko o stanie umysłu masy ludzkiej. Dawno nie pisałem i nie wykładałem, mam wielką tremę.

Dziś miałem koszmar: stoję i patrzę w zimne twarze, czekające na błyskotliwy wywód, a ja z nerwów dukam, gubię wątek. Muszę się dobrze przygotować!

Myślę, że wiem na co zawsze czekają słuchacze: szczęście, spokój, powiem jak kwitnie sztuka, nauka i handel. Wiem, jak pięknie śpiewa się o pokoju i jakie rymy niosą wiersze. Wiem też, co mówią autorytety i jakimi cudownymi istotami Bóg nas stworzył.

Czuję się lepiej. A co tam, Jemu dopiero nie wyszło.

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • rozwiazanie dwa lata temu
    Jemu naprawdę nie wyszło:))
  • 110101011 dwa lata temu
    Odwieczną zahwozdka: czy Bóg jest dobry, czy zły kontra: czy w ogóle istnieje, bo jeśli jest, to czemu pozwala na wojny? No i traki wykład to ja rozumiem - chętnie bym sam wziął udzial i aktywnie fechtowal argumentami w pokojowej atmosferze, a duch tolerancji unosilby się nad audytorium
  • Cicho_sza dwa lata temu
    Bóg, gdy tworzył człowieka miał zdecydowanie gorszy dzień ?
  • Pierwsza Karta dwa lata temu
    Tak, tylko zastanawiam się, czy to może ludzie wymyślając bogów/Boga usprawiedliwiają się ze swojej ułomności?
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Pierwsza Karta↔Ano tak już jest i tak już będzie, do końca... lub początku:)↔Czy gorszy dzień? Hmm... a może to człowieki zaprzepaszczają szansę im daną. A przynajmniej się przyczynili lub przyczyniają?↔Pozdrawiam:)↔%
  • Pierwsza Karta dwa lata temu
    Niestety logika kuleje w zestawieniu: Bóg (doskonały) - stworzenie człowieka ułomnego. Po co? Oczywiście są na to religijne doktryny, jednak albo ja na nie za głupi (to bardzo prawdopodobne) lub one zbyt pokrętne.
  • kikimora dwa lata temu
    Wyszło, wyszło. To my jesteśmy początkujący.
  • Pierwsza Karta dwa lata temu
    Tak, masz rację. W skali boskiej jesteśmy mali i bardzo młodzi. Być może, w Jego zamyśle, nasza misja dopiero dojrzewa. To byłoby dobre, bo nie musimy się martwić, że nasza rasa szybko upadnie, zginie jak dinozaury. Przecież po coś nas stworzył i nie da zginąć, zanim się nie wypełni nasza rola. Chyba wiedział co robi?
    Z drugiej strony mija 2 tys. lat od nadejścia Jego posłańca - to dłużej niż trwała historia państwa Izrael, postępy od tego czasu uczyniliśmy właściwie żadne. Dotyczy to także każdej innej religii. Nakazy moralne -to jedno, faktyczne czyny - a to już zależne od okoliczności.
  • LBnDrabble dwa lata temu
    Rzpoczynamy głosowanie. Osiem drabble i tylko 800 słówek do zaczytania.
    Witamy i zapraszamy na Forum:
    https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
    Głosujemy do 14 kwietnia /czwartek/ godz. 23.59
    Dziękujemy wszystkim za i liczymy na Autorów i na obowiązkowe czytanie i pozostawienie komentarzy.
    Literkowa
  • Margerita dwa lata temu
    Fajne drabble

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania