LBnD 47 – Czy warto gonić?

Po robocie pierwsze piwo weszło duszkiem. Sięgnąłem po drugie i zabrałem przed telewizor. Puszka wydała syczący dźwięk. Zaległem w fotelu.

Papierowy szelest zmącił idyllę.

Przeciąg, pomyślałem.

– Zamknę okno i palnę w płuco. – Aż sobie przyklasnąłem.

Podpalam miętusa.

Kolejny dźwięk wyrywanych kartek.

Gaszę peta i sprawdzam w kuchni. Na podłodze leżą daty wydarte z kalendarza. 20.09.2044 odczytuję jedną z nich.

– Co jest?!

Kartkuje dni, wiszące na ścianie. Ostatni wpis: 31.12.2022.

Niby OK.

– Dziwna akcja – sapnąłem i wyrzuciłem zebrane świstki do kosza.

Kolejne pifko…

 

2044

Z trudem spojrzałem na kroplówkę ze sztucznym płynnym życiem.

– Dlaczego nikt nie uprzedził – wyszeptałem i zgasłem.

Średnia ocena: 4.7  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (20)

  • MartynaM dwa lata temu
    Często lekceważymy ostrzeżenia, a później nie ma co zbierać...
    Z pomysłem i z polotem... 5
  • MartynaM dwa lata temu
    Albo czego...
  • MKP dwa lata temu
    Dzięki:)
  • LBnDrabble dwa lata temu
    Witam w zabawie że stuslówkami i życzę powodzenia
    Proszę o zmianę kategorii na Bitwy
    Literkiwa
  • Poncki dwa lata temu
    Czy warto gonić? Hmm, moim zdaniem, warto jest tak żyć, żeby na pogrzeb przyszło całe miasto, powspominać.
  • MKP dwa lata temu
    Tytuł jest pytaniem do tematu konkursowego: "W pogoni za spadającymi kartkami kalendarza"
    Ja uważam, że warto dbać o to, żeby kalendarz był jak najdłuższy:)
  • Poncki dwa lata temu
    MKP
    A to na pewno, ale memento morii, więc pogoń za spadającymi kartkami kalendarza (co swoją drogą dobrze uchwyciłeś) to jedno, a refleksja nad jakością życia (o czym też, mam wrażenie piszesz) to druga.
  • MKP dwa lata temu
    Poncki
    Dokładnie: bardzo dobrze rozpracowałeś tekst:) Niestety tendencja jest taka, że póki jesteśmy zdrowi to nie dbamy o to zdrowie, a to wszytko co robimy skraca nam okres życia, w którym to zdrowie zachowamy. Takie branie kredytu z odroczoną spłatą.
  • Atriskel dwa lata temu
    O Jezu, aż skóra gęsiego stanęła, aż zrobiło mi się zimno- ale naprawdę, nie w przenośni... przypomniało mi się, gdy byłam w szpitalu... kroplówka ... jak śmierć liznęła mnie po policzku .... . aż muszę się otrząsnąć ...
    Wybitnie napisane- jak żywa historia ...
  • MKP dwa lata temu
    Dziękuję Bardzo! :):)
  • Burton The Scribe dwa lata temu
    Tego się nie spodziewałem :) lubię takie szokujące zagrywki
  • MKP dwa lata temu
    To polecam z moich wypocin, opowiadania Anton i Matka Zieleń:)
  • Burton The Scribe dwa lata temu
    MKP zerknę w wolnej chwili, jestem Ci to winien :)
  • MKP dwa lata temu
    Burton The Scribe
    Nic z tych rzeczy.
    Analizowanie cudzych tekstów pomaga mi wyłapywać więcej w moich, wiec robię to też dla siebie?
  • Burton The Scribe dwa lata temu
    MKP poświęcasz dużo czasu na te korekty, za co bardzo Ci dziękuję. Normalnie musiał bym prosić kogoś, żeby to zrobił, a tu wpadłem i gotowe. I nie ma za co, u mnie będziesz miał dużo materiału do badań :D Vortex zapowiada się na kilka tomów, wymyśliłem naprawdę wciągający świat, ciekawy wątek fabularny, teraz żebym tylko dał radę w 1/10 przelać na papier obraz, który mam w głowie...
  • droga_we_mgle dwa lata temu
    Często wydaje nam się, że coś spada na nas znienacka i jesteśmy nieświadomi, że w przeszłości pojawiały się znaki ostrzegawcze.
    Krótko, prosto, konkretnie. I dla takiego przekazu to wychodzi na dobre.
  • MKP dwa lata temu
    Tak to już nami jest, dopóki jest dobrze to jest dobrze i to słynne powiedzenie: "No przecież na coś trzema umrzeć, nie?", a potem: Dlaczego mnie to spotkało...
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Jest jeszcze powiedzenie, jeśli miałbym umrzeć jutro... Ha ha, zawsze umiera się dopiero jutro, tak samo jak pijak przestaje pić jutro...
    Fajny text,
    Pozdrawiam ?
  • LBnDrabble dwa lata temu
    Rozpoczynamy głosowanie. Zapraszam!
    https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/

    Sześć drabble i tylko 600 słówek do zaczytania.
    Głosujemy według zasady: 3 - 2 - 1 - plus uzasadniamy dlaczego?
    Dziękuję wszystkim za udział i zapraszam Autorów do zagłosowania.
    Liczę na Autorów i na czytanie i pozostawienie komentarzy.

    Literkowa
  • Pasja ponad rok temu
    Często nie wierzymy w znaki i ostrzeżenia. Odrzucamy od siebie pierwsze symptomy choroby, a potem jest już za późno.
    Pozdrawiam

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania