LBnD 47 - W pudełku zapałek

Aniołek śpiący w pudełku zapałek, aureolkę zdjął, ściągnął skrzydełka, włożył do kieszeni.

 

Budzę się.

Szukam zapalniczki.

Przeszukuję spodnie.

Znajduję pierścionek, dwa piórka.

Wyrzucam do kosza razem z kartką z kalendarza.

 

Odpalam fajkę.

Dym szybuje w nieznane.

 

Ktoś kaszle, cieniutki głosik.

 

Opróżniam dżinsy, zadeptuję pudełko, wyrzucam do kosza.

 

Biały robal wychodzi z kieszeni. Chcę go zgnieść, zmyka, jak mała mrówka zapierdziela.

 

Słyszę chlipanie, nie kota miauczenie.

Motyl wylatuje z kubła.

Kwiczy:

- Zniszczyłeś mi domek!

 

Fajka wypadła z gęby. Niedopałek wypalił stopę.

Widzę ćmę, kryjącą głowę w skrzydełkach.

 

Położyłem pudełko z fajek na stół, niech będzie jej domkiem.

 

Rano spaliły mnie widełki.

Średnia ocena: 4.5  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (38)

  • Poncki ponad rok temu
    Aniołek nie taki święty?
  • Atriskel ponad rok temu
    Poncki może jak się wnerwił to mu różki urosły ;-))
  • LBnDrabble ponad rok temu
    Witamy w Bitwie! Życzę dobrej zabawy ze stusłówkami

    Literkowa
  • Atriskel ponad rok temu
    LBnDrabble Bardzo dziękuję Literkowa :-)
  • Dekaos Dondi ponad rok temu
    Atriskel↔Atriskelowy taki tekst:))↔Nie wiem, czy dobrze myśli cuglami świadomości steruję, ale tu widzę, domek w domku i wkurzonego aniołka, w dżinsach na nóżkach. Gdy nocka zapadła,zdjął nieroztropnie – bo śpiący – aureolę i skrzydełka, a rano znalazł jakąś podróbkę, czyli pierścionek i resztki skrzydełek. Każdy bu się wnerwił. Aż z tych nerwów, musiał odpalić. Zatem wrzucił wszystko do kosza i przegonił Bogu ducha winnego, robaczka. A tam, w krainie owego kosza, był inny domek.wnerwionego już teraz motylka, naćpanego dymem. Słusznie wyzwał i pretensje miał. Przeto aniołka sumienie ruszyło, i pudełko po fajkach ofiarował, ćmie. Jeno nie wiem, w jaki sposób, widełki go spaliły?
    Pozdrawiam?:)
  • Atriskel ponad rok temu
    Dekaos Dondi jak Ty to słodko zrozumiałeś, ale rzeczywiście niejasno napisałam. Faktycznie to może wyglądać, że to aniołek się budzi, bo nigdzie nie napisałam "mężczyzna" Chyba to powinnam trochę zmienić i jakoś zmieścić się w 100 słówkach:-)

    A to było tak :
    Aniołek zasypia w pudełku, które znajduje się w kieszeni spodni mężczyzny.
    Facet budzi się, ubiera spodnie, szuka zapalniczki w kieszeni, znalazł tam pierścionek, który jest aureolką aniołka i piórka, które są jego skrzydełkami. Wyrzuca je do kosza, szuka dalej, znajduje pudełko zapałek, w którym śpi aniołek. Gdy je wyciąga, aniołek z nich wypada, ale utrzymuje się na kieszeni. Mężczyzna pali fajkę, dym aniołka dusi i kaszle.Facet zgniata pudełko- domek aniołka i wyrzuca do kosza. Aniołek wyglądający jak biały robal, biegnie do kosza, by odnaleźć swoje rzeczjy. Odnajduje, po ubraniu skrzydełek wygląda jak motylek. Płacze nad domkiem.. ale nie tylko domek został zniszczony, bo aureolka też- dawała mu moc światła a teraz przestała być jasnością i dlatego aniołek płacząc, poszarzał i zmienił się w ćmę...Mężczyzna poczuł wyrzuty sumienia, więc zostawił pudełko po fajkach na stole, by tam aniołek zamieszkał ..

    Ale co się stało z aniołkiem?
    Czy w tym pudełku ktoś inny zamieszkał ?
  • Atriskel ponad rok temu
    Dekaos Dondi ha ha ale ta Twoja historyjka jeszcze lepsza niż moja pierwotna - najlepsze jest ten aniołek w dżinsach na nóżkach wnerwiony, że to podròbka:-))) ha ha ale się uśmiałam !! To tak słodziusio zabrzmiało :)
  • Atriskel ponad rok temu
    Dekaos Dondi i ten naćpany dymem motylek ha ha bombowy;-)) Ty to masz wyobraźnię :))Supcio- powinieneś bajki pisać:))
  • Dekaos Dondi ponad rok temu
    Atriskel↔O kurczę!↔Nieźle pokręciłaś. Bardziej, niż ja pokręciłem:))
    A juści, prawdę rzekłem i żadne zaprzeczać tu:)↔Tak trzymaj?:)
  • Dekaos Dondi ponad rok temu
    Atriskel↔Trochę napisałem, jak umiałem jeno:)
    Może wrzucę dziś, trochę zmienioną powtórkę:)
    ?:)
  • Atriskel ponad rok temu
    Dekaos Dondi oj już nie wiem kto bardziej pokręcił ale wyszły z tego jaja ;-)) Naprawdę śmiałam się na głos:) Fajny poranek na wesoło! A w początkowej formie napisałam widelec zamiast widełki- stwierdziłam, że tak brzmi bardziej słodko ;-)
  • 00.00 ponad rok temu
    Wszystko ok, tylko ten język momentami zbyt potoczny. Widełki, ćma z przypalonymi skrzydłami w formie diabełka. ? Dzieje się dużo w tej 100, początek najbardziej skupił moją uwagę.
  • Atriskel ponad rok temu
    Dziękuję bardzo- rzeczywiście potoczny, krótki, prosty.. hmm może jeszcze coś pozmieniam, tak mnie jakoś nawiedziło, opublikowałam- dopiero potem widząc niuanse :-))

    O tak ćmą- diabełkiem mógł być upadły aniołek albo aniołek stał się ćmą i odleciał szukać nowego domku. Albo też być może z okazji skorzystał diabełek, który wprowadził się do nowego domku :-)))
    Pozdrawiam serdecznie :-)
  • Pobóg Welebor ponad rok temu
    Ha ha, zapierdziela ?
    Dziecinność Twoich textów jest wspaniała. To Cię wyróżnia.
    Pozdrawiam ?
  • 00.00 ponad rok temu
    Pobóg Dzieci mówią zapierdziela? ?Wybacz, że się wtrącam.
  • Atriskel ponad rok temu
    Pobóg Welebor ha ha ;-))) To zapierdziela w początkowej formie było zapisane nieco inaczej, ale wtedy musiałabym zastosować formę "PIP" ;-)
    No a jeśli chodzi o dziecinność moich tekstów- ha całe życie bajki lubię :) a nogę złamałam skacząc na trampolinie :)
  • Pobóg Welebor ponad rok temu
    00.00 zapierdziela to śmieszne, miłe słówko... Dzieci mówią gorzej ?
  • Pobóg Welebor ponad rok temu
    Atriskel to dobrze, że zmieniłaś na "zapierdziela", bardzo fajne.
  • Atriskel ponad rok temu
    Pobóg Welebor ha ha no lepiej czasem zatkać uszy:) ale mogłyby powiedzieć "zapinkala" albo "zasuwa"
  • Pobóg Welebor ponad rok temu
    Atriskel ale to byłoby tylko cieniem tego śmiesznego wysiłku zapierdzielającej istotki ?
  • Dekaos Dondi ponad rok temu
    Atriskel↔Zapierdzielać toż to takie... słowo z wyższych sfer. Jak samolot lub rakieta:?))
  • Atriskel ponad rok temu
    Pobóg Welebor o tak przypomniało mi to czasy z dzieciństwa jak chłopcy wyrywali muchom skrzydełka i one takie biedaczki chodziły.. na szczęściu tu aniołek zakłada skrzydełka
  • Atriskel ponad rok temu
    Dekaos Dondi biedny aniołek - nie śmiej się z niego
  • Atriskel ponad rok temu
    Taki malutki tupka nóżkami
  • Dekaos Dondi ponad rok temu
    Atriskel↔Jam nie śmieję się z aniołka tuptającego, jeno słowo owe, urocze:))
  • Atriskel ponad rok temu
    Dekaos Dondi eh no przecież wiem ;-)) ale z Tobą można pożartować, więc sobie żartuję
  • Dekaos Dondi ponad rok temu
    Atriskel↔O tak! ↔Jeno się nie powstrzymuj?<:~))
  • maybelater ponad rok temu
    A ja nic z tego nie rozumiem, aż zazdroszczę że wy tak
  • Atriskel ponad rok temu
    maybelater
    Chodzi o to, że w sercu człowieka mieszkają 2 domki, jeden to domek zła a drugi to domek dobra.

    Każdego dnia dokonujemy wyboru: czy wybrać widełki czy aureolkę.

    Dziękuję za komentarz.
  • Piotrek P. 1988 ponad rok temu
    Człowiek pogardził aniołkiem, myśląc że to owad. Może gdyby wiedział, to by inaczej, łagodniej go potraktował. Tak czy inaczej, za swój negatywny czyn został ukarany przez diabełka. Oryginalny pomysł.

    5, pozdrawiam ? ? ?
  • Atriskel ponad rok temu
    Piotrek P. 1988
    Dokładnie tak ;-))
    Za życia dostał za swoje.
    Dziękuję i serdecznie pozdrawiam :)
  • Artur i Merlin ponad rok temu
    xD
  • Atriskel ponad rok temu
    Dzięki :-)))))))
  • droga_we_mgle ponad rok temu
    Intrygujące. Drabble to idealna forma na takie historie :)
  • Atriskel ponad rok temu
    droga_we_mgle Dziękuję, tak choć przydałoby się może parę słówek dodać :-))) Pozdrawiam
  • Pasja ponad rok temu
    Samospalenie się jest też oczyszczeniem. Anioły są i czarne i białe. Ciekawa puenta widełek?

    Pozdrawiam
  • Atriskel ponad rok temu
    Pasja to prawda niekoniecznie pod białym białe jest.

    A może aniołek od początku był diabełkiem skoro skrzydełka i aureolka nie były na stałe?

    Dziękuję:) pozdrawiam :-))
  • LBnDrabble ponad rok temu
    Rozpoczynamy głosowanie. Zapraszam!
    https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/

    Sześć drabble i tylko 600 słówek do zaczytania.
    Głosujemy według zasady: 3 - 2 - 1 - plus uzasadniamy dlaczego?
    Dziękuję wszystkim za udział i zapraszam Autorów do zagłosowania.
    Liczę na Autorów i na czytanie i pozostawienie komentarzy.

    Literkowa

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania