LBnDrabble 44 – Emigracja

Silne promienie słońca bezpretensjonalnie połaskotały moje powieki. “Cholera, już 13” – pomyślałam, nerwowo pocierając oczy. Coś mi mówiło, że ten dzień będzie dobry. Dobiegły mnie gwarne odgłosy z kuchni na dole, a nos uderzyła woń czosnku i kawy. “Jak to dobrze być w domu“ – zamruczałam, schodząc po schodach. Widok, który zobaczyłam, dał mi poczucie swoistego hygge: mama siedząca przy ciepłym kaloryferze, dziadek w kraciastym swetrze rozmawiający z nią zaciekle, kot mrużący zaspane oczy.

 

***

 

Obudziłam się zlana potem. Deszcz zza okna ubrudził szyby i tak małych, gołych okien. “Jeszcze tylko rok…“ – mówiłam sobie. “… w końcu wrócę do Polski”.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (15)

  • Tjeri dwa lata temu
    Koncept całkiem spoko. Wykonanie ciut gorzej, ale nie byłoby trudno naprawić mankamenty.

    "Silne promienie słońca bezpretensjonalnie połaskotały moje powieki."
    Pierwsze zdanie niezbyt mi się podoba, ze względu na dwa użyte słowa: "silne" i "bezpretensjonalnie" w kontekście promieni. O ile jeszcze "silnie" dałoby się obronić, to "bezpretensjonalnie" już nie.
    “Cholera, już 13" – powinno być słownie: "trzynasta".
    W paru miejscach jeszcze, inaczej dobrałabym słowa (m.in. "zaciekle"), ale to już może bardziej kwestia wyczucia niż błędów.
    A! No i chyba brakuje paru słów do stówki :).
  • YurkoBoh dwa lata temu
    Uwagi zanotowane i wzięte do serca. Bardzo dziękuję za feedback.
  • LBnDrabble dwa lata temu
    Witam w Bitwie i zyczę dobrej zabawy i wygranej!

    Literkowa
  • Urszula Pieńkowska dwa lata temu
    Całą sobą poczułam Twoją tęsknotę...
    Brawo! ?
  • YurkoBoh dwa lata temu
    Dzięki! :)
  • Pasja dwa lata temu
    Tęsknota za krajem i za miejscem. Hygge - zimny klimat skandynawski nie zastąpi ciepła naszego domu.

    Pozdrawiam
  • YurkoBoh dwa lata temu
    Również pozdrawiam!
  • JakubWilk dwa lata temu
    Przez chwilę zastanowiłem się nad sensem użycia obcojęzycznego [i]hygge[/i], ale doczytawszy do końca, wszystko stało się jasne. Ciekawy zabieg i ciekawy tekst. Pozdrawiam :)
  • YurkoBoh dwa lata temu
    Bardzo dziękuję i też pozdrawiam!
  • Poncki dwa lata temu
    Wrócił jakiś czas temu kolega z rodziną z Wyspy. Pomieszkał chwilę. Ponarzekał na drożyznę, "chujowe" warunki zatrudnienia i na to, że ludzie na ulicy nie pytają jak się masz.
    Odpiwiedziałem mu, że tu zawsze tak było. Co jedynie mógł trochę zapomnieć, a ludzie nie pytają co u niego bo go mają w dupie jak i siebie nawzajem.
    Spakował się i poleciał spowrotem do obczyzny.
  • YurkoBoh dwa lata temu
    Czasem życie układa się i tak. A my, Polacy, lubimy narzekać ;)
  • LBnDrabble dwa lata temu
    Zapraszamy na Forum: https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
    Rozpoczynamy głosowanie. Osiem drabble i tylko 800 słówek do zaczytania.
    Głosujemy według zasady: 3 - 2 - 1 - plus uzasadniamy dlaczego?
    Głosujemy do 24 wrzesień /sobota/ godz. 23.59
    Literkowa
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    YurkoBoh↔Czasami przebudzenie ze snu, w którym jest chciane wspomnienie, bywa... różne:)
    Mnie się nawet podoba pierwsze zdanie, bo też lubię... "mieszać wyrazy"" jakby niepasujące.
    Pozdrawiam?
  • YurkoBoh dwa lata temu
    Pozdrawiam! Będę bardziej pracować nad tymi połączeniami, im więcej razy czytam to zdanie, to faktycznie czuję, że mogłam to inaczej ukazać :)
  • YurkoBoh dwa lata temu
    Wybaczcie, że mnie tak długo nie było! Prawie zaspałam na głosowanie! :) mam nadzieję, że jak wena pozwoli będę się tu częściej pojawiać. Pozdrawiam Was wszystkich!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania