LBnDrabble19 Odrodzenie

Wróciła.

Piękna jak zawsze.

Wyłoniła się z gęstej mgły i stała lekko pochylona na zmarzniętej skorupie, obleczonej drobnym śnieżnym puchem.

Już nie płakała. Do jej płuc nie wdzierał się drażniący dym. Znów była młoda i czysta. Zrobiła parę niepewnych kroków. Pod jej stopami trzaskał lód.

Rozejrzała się.

Po sam horyzont nie było niczego, prócz nas dwojga. Uśmiechnęła się porozumiewawczo i rozłożyła ręce.

Przejrzysta woda wypełniała kratery. Mikroskopijne organizmy wyślizgnęły się ze szczelin. Drobne łodyżki obudziły z długiego snu i wystrzeliły do góry, przecinając, wydawałoby się, wieczną zmarzlinę.

Nie była wieczna.

Nic nigdy nie było. A myśleliśmy, że może być inaczej.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • LBnDrabble 01.12.2020
    Witamy w Bitwie i życzymy fajnej zabawy. Prosimy olinkowć na Forum: https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-linki-do-w1242/
    Literkowa pozdrawia
  • Anonim 01.12.2020
    ..., cieplejszy wieje wiatr
    ..., znów nam ubyło lat...
    Taka moja interpretacja. I obcowanie z naturą.
    Podoba mi się, bardzo.

    Pozdrawiam
  • Pan Buczybór 01.12.2020
    Fajne. Nowy początek i świata i ludzi. Choć czy będzie lepiej? Ogólnie podoba mi się. Odpowiednio sugestywne, dobrze napisane.
  • Tjeri 01.12.2020
    Poetycko ładne, symboliczne. Niszczymy naszą Planetę na wyścigi. Obawiam się jednak, że może nie być tak optymistycznie, a nowy początek jeśli będzie, to bez człowieka. Scenariusz Wenus nie wydaje się już taki sf, jak przed dwudziestoma laty.
    A wracając do utworu - dobre pisanie.
  • palach 01.12.2020
    Dziękuję za tak pochlebne opinie, w szczególności, że to mój pierwszy dzień tutaj i pierwszy raz pisanie w takiej formie :) Swoją drogą nie sądzę, że nowy początek z człowiekiem (kto wie kim jest narrator), to optymistyczny scenariusz. Z pewnością nie dla Ziemi. Nieważne, ile się nauczymy, nauka na błędach nigdy nam nie wychodziła.
  • Tjeri 01.12.2020
    W punkt, niestety.
  • Pasja 01.12.2020
    Na czasie i takie poetyckie odrodzenie. Wiosna po apokalipsie i jednak w kobiecej odsłonie. Już nie z żebra
  • Pasja 01.12.2020
    cd. tylko z mgły. Bardzo na tak.
    Pozdrawiam
  • LBnDrabble 03.12.2020
    ZAPRASZAMY!
    Rozpoczynamy po raz 19 głosowanie: https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
    Czytamy wszystkie drabbelki, komentujemy i głosujemy według zasady: 3 - 2 - 1 - plus uzasadniamy dlaczego?
    Głosujemy do 07 grudnia /poniedziałek/ godz. 23.59
    Literkowa pozdrawia
  • kigja 03.12.2020
    Piękne i mam ochote na dłuższy zapis, bo czuję ogromny niedosyt.
    Fantastycznie Ci wyszło!
    Gratuluję :)

    Pozdrawiam!
  • Dekaos Dondi 03.12.2020
    Palach↔Taki poetycki tekst. Można się wczuć w klimat. Najbardziej zakończenie.
    O tej zmarzlinie, przebitej. Co daje nadzieje:)↔Pozdrawiam:)↔5
  • Shogun 07.12.2020
    I z mgły narodził się nowy świat, z kobiety powstał. Ciekawa wizja, niestandardowa, co osobiście mi się podoba, gdyż sam za nim przepadam.
    Cóż, nic nie jest wieczne, chyba, że weźmiemy pod uwagę śmierć życia i jego odrodzenie, cykle które mimo wszystko pewną nieśmiertelność zapewniają. Ale czy każdy cykl jest taki sam? No właśnie. Czy gdyby życie odrodziło się bez człowieka i nie umarło przez niego z racji jego niebytu, to czy nie zakończyłoby to cykli? A życie wtedy po prostu by trwało?
    Są to pytania, na które trudno odpowiedzieć, a że drabble je rodzi, to tylko zaleta ;)

    Pozdrawiam :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania