LBnP nr 60 _ Autorytet

Kupiłem dom i ziemię i niebo nad nimi, Bóg stworzył niebo i ziemię, więc ja też prawdziwy dom na ziemi stworzę.

W mym domu zaś ciemność, więc tak jak Bóg stworzę światłość. Widząc, że wszystko co robi jest dobre, zaczął dalej tak robić. Tak jak Bóg.

Na mej ziemi sama ziemia i suchość, więc tak jak Bóg wykopię na niej staw. Głęboki staw, aby nie zabrakło wody.

Na mej ziemi ugór, zasieję tu trawy, tam zboża, tam drzewa posadzę i kolorowe roślinki. Tę część z drzewami i kolorowymi roślinkami nazwę ogrodem i postawię tu latarnie tak, aby świeciły nad ziemią. Tak jak Bóg to zrobił.

W mym stawie tylko woda, wpuszczę do niej rybki: liny, okonie, karpia na święta, karasie. Niech się zaroją wody od roju istot żywych.

W mym obejściu cisza ponura, więc tak jak Bóg wypuszczę kilka gołębi, aby gruchały, kilka kurek i kaczek, aby gdakały. Łąki staną się pastwiskiem dla bydła. Wreczcie cisza przemija. Słyszę głos ptaków, głos bydła, szelest gałęzi drzew, gdy wiaterek je kołysze, wiry stawu, lecz brak tu jeszcze czegoś. Sięgnę w Pismo Święte.

Widzę, że wszystko co robię tak jak Bóg jest dobre, więc dalej będę tak robił.

Potrzebuję kobiety. Kobiety, która urodzi mi dziecko, do której odezwę się głosem ludzkim, której zwierze się i przytulę, gdy będzie mi źle.

Tak też się stało. Ofiaruję Ci ten dom wspaniały, obejście przy nim, ziemię i wszystko co na niej jest. Bóg moim autorytetem. Wszystko czego uczyniłem tak jak on, było bardzo dobre.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 12

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • Grafomanka 3 miesiące temu
    Masz błędy interpunkcyjne i stylistyczne. Jeżeli wypunktuję znowu zarzucisz mi mądrości, dlatego lepiej będzie jeżeli sama je znajdziesz...
  • _KresKa_22_ 3 miesiące temu
    "W mym" lub "na mej"?
    To żaden błąd 😀
    Pozdrawiam
  • Grafomanka 3 miesiące temu
    _KresKa_22_ , to akurat archaizmy, ci co nie widzą - stosują, ale tu jest dużo więcej kwiatków
  • Grafomanka 3 miesiące temu
    nie wiedzą*
  • andrew24 3 miesiące temu
    Ciekawy pomysł i opis.

    Pozdrawiam serdecznie 5*
    Miłego dnia
  • _KresKa_22_ 3 miesiące temu
    Dziękuję i wzajemnie :-)
  • zsrrknight 3 miesiące temu
    może być
  • _KresKa_22_ 3 miesiące temu
    Dzięki :-)
  • Bettina 3 miesiące temu
    _KresKa_22_
    Dobre, bardxo dobre Studium ID
  • Literkowa Bitwa na Prozę 2 miesiące temu
    Rozpoczynamy Głosowanie! Zapraszamy do czytania, komentowania i zagłosowania na Forum:
    https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-proze-glosowanie-w935/

    Głosowanie potrwa do 01 marca /piątek/ do godz. 23:59/

    Literkowa pozdrawia i życzy przyjemnej lektury.
  • Dekaos Dondi 2 miesiące temu
    _Kreska_22_↔Nietuzinkowy pomysł na tekst, tak właśnie napisany, z tego typu odniesieniami:)
    Pozdrawiam🤠:)
  • Ad Aś 2 miesiące temu
    Podoba mi się pomysł, ale trochę nie mam zgody z tym, że Bóg ma być moim autorytetem. Kiedyś miałem rozkmine i wydaje mi się, że Bóg wcale nie stworzył człowieka na swoje podobieństwo. Moim zdaniem Bóg dał człowiekowi to wszystko czego sam nie ma, tj. wolna wolę, czas, miejsce. Bóg jest "więźniem" swojej boskości. Jest zawsze i wszędzie (nawet nie można o nim powiedzieć, że "był" lub "będzie") i nie ma wolnej woli bo chyba nie bardzo może czynić zło. Skoro dał człowiekowi rzeczy których sam nie ma to chyba nie chciałby być dla człowieka autorytetem :) Jednym słowem coś mi się wydaje, że Bóg czuje, że ma nieźle przejebane i nie chciałby, żeby człowiek tak miał :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania