Lepszy sort

szczęśliwie minął mnie lecący patriota

najwyraźniej szukając wyższego celu

być może dzisiaj chciał złapać tęczę za jaja

lub domalować jej wąsik

 

ciężko zrozumieć mięsistych artystów

tworzących pejzaże ulicznych abstrakcji

w stylu nowej fali prymitywizmu

 

ktoś taki bić może

prawem wyższej konieczności tworzenia

wyzwalając energię

potrzebną do uzyskania czystego klimatu

dla wielkiej Polski i wielkich Polaków

Średnia ocena: 2.6  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (44)

  • laura123 22.10.2020
    Co jest zlego w patriotyzmie?
  • Lotos 22.10.2020
    Właśnie to co napisałem, ale w moim tekście to nie jest patriotyzm tylko niebezpieczny idiotyzm. W prawdziwym patriotyzmie nie ma nic złego.
  • Targówek 22.10.2020
    Powiedział miłośnik meneli.
  • laura123 22.10.2020
    A czym się różni prawdziwy od opisanego przez Ciebie?
  • Jarema 22.10.2020
    Prawdziwy to pewnie ten co lata po ulicy z wywieszonymi genitaliami i udaje kobietę.
  • Lotos 22.10.2020
    Prawdziwy wychodzi w ciężkich chwilach i zazwyczaj ci którzy określają się patriotami i walczą z wrogami których nie ma, pierwsi uciekają kiedy kraj jest w potrzebie. Dzisiaj takich pełno mówią, że nie tak miało być ten okrągły stół, sami zrobili by to lepiej wywołali by wojnę, oczywiście zwyciężyli, kraj by w ogóle nie ucierpiał, Polska byłaby wielka ruscy przepędzeni, pokonani. Korwin - Mikke zostałby królem. A Polska władała by połową świata.
  • Lotos 22.10.2020
    Prawdziwy wychodzi w ciężkich chwilach i zazwyczaj ci którzy określają się patriotami i walczą z wrogami których nie ma, pierwsi uciekają kiedy kraj jest w potrzebie. Dzisiaj takich pełno mówią, że nie tak miało być ten okrągły stół, sami zrobili by to lepiej wywołali by wojnę, oczywiście zwyciężyli, kraj by w ogóle nie ucierpiał, Polska byłaby wielka ruscy przepędzeni, pokonani. Korwin - Mikke zostałby królem. A Polska władała by połową świata
  • laura123 22.10.2020
    Lotos uwazasz, że "okrągły stół ", przy którym doszło do porozumień z komunistami, nie jest hańbą?
  • Lotos 22.10.2020
    Jarema Nie, prawdziwy to ten co kocha swoją ojczyzną, uczciwie pracuje, albo ją rozwija np. w kulturze. Nie jestem zwolennikiem manifestowania swej seksualności, to prywatna sprawa.
  • Targówek 22.10.2020
    Lotos tak się stara że Korwin więcej zrobił niż ty byś zrobił przez 500 lat. Trochę ogłady.
  • Lotos 22.10.2020
    Targówek Korwin to agent Kremla.
  • Targówek 22.10.2020
    Więc chodziło ci tak naprawdę o Magdalenkę.
  • Targówek 22.10.2020
    Lotos masz na to jakiegolwiek dowody? Póki co agenturą Kremla jest fundacja otwarty dialog.
  • Lotos 22.10.2020
    Targówek Też. To Kremlowi nie nie przeszkadza i większy chaos tym lepiej.
  • Jarema 22.10.2020
    Lotos przepraszam, że się wtrącę, ale przyłączam się do pytania Laury. Uważasz, że mamy się cieszyć, że przy okrągłym stole komuniści dogadali się ze swoimi agentami z Solidarności, podzielili władzą, oddali polską gospodarkę obcym, czym de facto ją zniszczyli, bo coraz mniej polskich właścicieli w Polsce, i co może jeszcze z nimi obchodzić rocznicę tego szwindlu stulecia? Żartujesz sobie? A może nie pomyślałeś po prostu.
  • Lotos 22.10.2020
    Jarema Lepsza by była wojna, prawda...
  • Targówek 22.10.2020
    Lotos o jakiej wojnie ty mówisz, skoro Układ Warszawski upadł dwa lata później
  • Lotos 22.10.2020
    Targówek Tak i zapewne to zasługa Korwina Mikke, bo on zapewne wiedział, że tak się stanie, tylko zabrakło mu wpływów, żeby powywieszać wszystkich komunistów i najechać upadły ZSSR wprowadzić tam swoje porządki i nie tylko być królem Polski co również carem Rosji
  • Targówek 22.10.2020
    Lotos nawet nie umiesz jego nazwiska prawidłowo odmienić.
  • Jarema 22.10.2020
    Lotos, jeśli ty się stawiasz w roli sędziego i określasz co jest dobrem a co złem, to według swojej logiki stajesz się faszystą. Przecież lewacy podobno wyznają pogląd, że nie ma prawdy obiektywnej. A jeśli nie ma, to czemu cokolwiek krytykujesz. Niech każdy żyje jak chce. Nie żebym sądził, że jesteś lewakiem, nie obraź się, ale pewne obawy mam.
  • Lotos 22.10.2020
    Nie stawiam się w roli sędziego tylko piszę co o tym myślę.
  • Jarema 22.10.2020
    Lotos ale oceniasz, a to już faszyzm w czystej postaci:)) Powinieneś akceptować każdą inność bez oceniania. Skąd wiesz, że to Ty masz racje, skoro nie opierasz się na żadnym z obwiązujących na świecie systemów etycznych? Według jakiej skali mierzysz dobro i zło. Co jest dla Ciebie dobrem, a co złem, i do czego odnosisz swoje wartości? Czy wyznacznikiem jest dla Ciebie pogląd redaktora jakiejś lewicowej, bądź prawicowej gazety, albo innego medium? No bo skąd możesz wiedzieć, że jeden patriota jest lepszy od drugiego. Bo Ty tak uważasz? To za mało.
  • Lotos 22.10.2020
    Jarema Taki "patriota, który chce narzucić swój własny i używa do tego przemocy nie jest patriotą tylko chuliganem.
  • Targówek 22.10.2020
    Lotos jak ty łączysz patriotyzm z chuligaństwem? Równie dobrze ja mogę cię łączyć z Antifą więc kończ waść.
  • Jarema 22.10.2020
    Lotos o przepraszam, Kościuszko wzniecając powstanie użył przemocy, zarekwirował na potrzeby zbrojne całe mienie prywatne i kościelne, a kto by nie dał, ten dawał gardło. I nikt mu nie zarzuca, że przemocą rządził jako dyktator de facto, choć był naczelnikiem tylko. Ani Piłsudskiemu mało kto wypomina zamach majowy, bo inaczej Polska mogła się pogrążyć w chaosie już w 1926 roku.
  • Lotos 22.10.2020
    Targówek Bardzo często patriotyzm przeradza się w zorganizowaną przestępczość np. mafia sycylijska.
  • Targówek 22.10.2020
    Lotos a menele o których pisałeś tekst to czasem w dużej mierze nie przestępcy?
  • Jarema 22.10.2020
    Lotos Tobie się coś pomyliło, plis, nie mieszaj patriotyzmu z jakąś żulerią, bo dla mnie żuleria jest zawsze lewacka, jeśli już.
  • Lotos 22.10.2020
    Jarema Zawsze lewacka, ciekawe?
  • Lotos 22.10.2020
    Targówek W większości nie, ale ten o którym pisałam, znałem go osobiście, już nie żyje, zapewne ucieszy cię ten fakt.
  • Targówek 22.10.2020
    Lotos dlaczego czyjaś śmierć ma mnie cieszyć? Poza tym mylisz się z tą większością.
  • Jarema 22.10.2020
    A swoją drogą Korwin to dobry cwaniaczek. Gosć, który za czerwonych żył jak pączek w maśle, uchodzi za prawicowca.
  • Targówek 22.10.2020
    Nie powiedziałbym.
  • Lotos 22.10.2020
    A ja ci mówię, że Kreml go finansuje, on zawsze ma pieniądze,czasy się zmieniają, politycy a on swoje pieprzy i kiedy przychodzą takie czasy jak dziś wchodzi do sejmu i fascynuje co niektórych młodych i dlatego jest potrzebny, trwa w polityce od zawsze.
  • Targówek 22.10.2020
    Lotos dziwne wytłumaczenie. To samo można powiedzieć o wielu innych.
  • Targówek 22.10.2020
    Lotos poza tym finansowanie antykomunistów przez FSB/GRU za bardzo sensu nie ma.
  • Lotos 22.10.2020
    Targówek Żeby wywoływać chaos,ma.
  • Targówek 22.10.2020
    Lotos to że takie SLD ma związki z GRU i oligarchami jest pewne, z kolei twoja argumentacja jest mało realistyczna.
  • Lotos 22.10.2020
    Targówek No i o to Kremlowi chodzi, coś musi być bardziej a po cichu taki Korwin robi swoje jako polityczny idiota. Potem taki Putin powie zachodowi no popatrzcie na tą Polskę, kompletnie chory kraj.
  • Garść 22.10.2020
    Świetna ta pierwsza cząstka:)
  • Lotos 22.10.2020
    Cholera, teraz zauważyłem powtórzenie tworzenia, muszę poprawić, jakos tak nie zauważyłem.
  • Pan Buczybór 22.10.2020
    Tekst o niepasującej pewnym osobom tematyce i od razu się zlatują i robią raban... Gratuluję ogłady.
    Ekhm, a wiersz... Niezły. Nie jakiś super, ale niektóre wersy mają całkiem mocny wydźwięk
  • Lotos 22.10.2020
    No takie moje wywody na temat współczesnych patriotów.
  • Józef Kemilk 23.10.2020
    Jest parę drobnych pomyłek.
    W pierwszym wersie zamiast "patriota" raczej miało być "genderyk"
    W trzecim wersie zamiast "tęczę" winno być "rozum"
    W czwartym zamiast "jej wąsik" raczej "kolejny zakaz"
    W ostatnim wersie zamiast "Polski" raczej "Europy" oraz zamiast "Polaków" powinno być " Europejczyków"
    Teraz wszystko spójne. Nawet ci się udało:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania