Lex Czarnek +

By Brajanki i Dżesiki były docenione,

wprowadzimy w polskich szkołach stopnie uśrednione.

Nie uświadczysz już jedynek, nie będzie też piątek,

wreszcie będzie sprawiedliwie, zrobimy porządek.

 

Już leserów ni kujonów nie uświadczy szkoła,

wszyscy będą uśmiechnięci, nikt nie złapie doła.

Na HiTowych lekcjach w sobie ugruntują cnoty

Tego, który Polskę wstrzymał, gromadząc miernoty.

 

Że nie wszyscy wśród Polaków będą to popierać?

Zawsze znajdą się marudy, które lubią gderać.

Średnia ocena: 4.5  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (63)

  • Tjeri 22.01.2022
    Tyle plag na Polskę spadło, a teraz jeszcze to...
    Nawet nie mam siły się z tego śmiać.
    A tekst w punkt.
  • Zdzisław B. 23.01.2022
    Mało plag było, to jeszcze jedną narzucili.
  • Noico 22.01.2022
    Gdy gimnazja powstawały
    Broniarz judził dzieci.
    A gdy potem upadały
    Broniarz też był przeciw.
    Kiedy w szkole tfusko matoł
    nie uczył historii.
    Wtedy szkołę oouszczały
    miernoty nie orły.
  • Tjeri 23.01.2022
    Powstanie gimnazjów to był wg mnie poroniony pomysł. Ale rzecz w tym, że rozwalono je w momencie, gdy się dotarły i zaczęły dobrze funkcjonować. Postępowanie z serii głupie i głupsze...
  • Tjeri 23.01.2022
    Kosztem dzieci.
  • Noico 23.01.2022
    Tjeri gimnazja się nigdy nie dotarły. Likwidacja To była sztandarowa obietnica PiS i popierało ją bodajże 80% rodziców.
  • Tjeri 23.01.2022
    Noico, sądząc po Twoich wpisach, nauczycielem nie jesteś. Ba, myślę że nie jesteś również rodzicem dziecka w wieku gimnazjalnym. Trochę jednych i drugich na forum jest, to przeankietuj. Hasła z gadzinówki to za mało, by mieć o czymś pojęcie.
  • Noico 23.01.2022
    Tjeri
    https://www.polsatnews.pl/lista-sond/sondy/polling_1412/
  • Tjeri 23.01.2022
    Noico to zobacz sondy celowane – znaczy w faktycznch rodziców (ja akurat miałam dziecko wchodzące w wiek gimnazjalny w momencie reformy), w nauczycieli – czyli tych, którzy mieli jakiekolwiek pojęcie o sprawie. Uczestniczyłam i pamiętam wyniki
    Druzgocąca większość – przeciw. Wielką krzywdę wyrządzono rocznikom, na których beztrosko przeprowadziło się kolejny eksperyment.
  • Noico 23.01.2022
    Tjeri ładnie byśmy na tym wyszli, gdybyśmy reformy systemu penitencjarnego opierali o celowe ankiety wśród osadzonych. Sondy celowane na dzieci i argumenty formułowane na tej podstawie to nic innego próba nawiązania do pajdokracji. Tak opinie dzieci w tym temacie bezcenne:))

    A nauczyciel, cóż nie trzeba być nauczycielem, żeby widzieć upadek etosu tego środowiska, który i tak nie był zbyt wysoki dawniej, ale jednak nauczyciele miał autorytet.

    A dziś, za przeproszeniem grupa nastawiona roszczeniowo, dużo płacić, dużo wolnego, mało wymagać, i niech Bóg broni przed jakimkolwiek nadzorem z góry. Widział kto taki zakład pracy, żeby robotnicy robili co chcieli i nie byli kontrolowani z wyników pracy. Szkoła to skansen socjalizmu w najczystszej postaci.
  • Tjeri 23.01.2022
    Noico
    Tak, Bogumił, tak.
  • Noico Może ja nie umiem czytać ze zrozumieniem, ale w komentarzy Tjeri nie doczytałam się, że ankieta była wśród dzieci.
    Twoją argumentację zaś znajduję znajduję jako wcale rarytną.
  • Noico 23.01.2022
    płomieniu taką samą wartość ma ankieta celowana w nauczycieli, jak wśród osadzonych w zakładzie penitencjarnym.
  • Cicho_sza 23.01.2022
    Kto by się tam dzieci pytał ? Szefostwo pamiętające lanie linijką po łapach przecież doskonale rozumie pokolenie smartfonów i tiktoka. Czego nie rozumiecie? ?
  • Zdzisław B. 23.01.2022
    Noico, znasz się na nauce dzieci i młodzieży? Ja się znam z praktyki. Wypowiadam się tylko na tematy, o których mogę coś sensownego napisać. Odpowiem ci więc - byłem przeciw wprowadzeniu gimnazjów. Później jednak "się dotarło", programy nauczania dostosowano do młodzieży i wszystko zaczęło dobrze funkcjonować. Do tego rozdzielenie dzieci z klas 1-6 od dorastających z klas 7-9 okazało się dobrym pomysłem, tak pod względem wychowawczym jak i relacji między uczniami w szkole.
    Później przyszedł pis ze swoim poronionym pomysłem rozwalenia wszystkiego od nowa i powrotu do ośmioklasowej szkoły podstawowej - wprowadzanym w pośpiechu, bez słuchania rozsądnych ostrzeżeń. I wyszło jak wyszło - dużo gorzej dla poziomu nauki i opieki. Czemu wprowadzono? - Nie chodziło o poziom oświaty i wychowania, chodziło o zadowolenie "Grażyn i Januszów", aby ich "Brajankowie i Jesiki" niezbyt długo się przemęczały nauką. Po co to było? O głosy wyborcze tych Grażyn i Januszów. Taa... to są "eksperci" od nowoczesnej oświaty.

    Noico, ile z tego zrozumiesz co napisałem, to twoje.Chociaż niezbyt w to wierzę.
  • Noico Wiesz, w tym przykładzie korelacja między nauczycielami a osadzonymi jest mniej więcej taka, jak między uczniami a służbą więzienną - ale nie wnikam w Twoją percepcję rzeczywistości.
  • Tjeri 23.01.2022
    Zdzisław B.
    I takie jest dokładnie moje zdanie. I każdego zresztą, który opierał opinie na wiedzy i faktach a nie komunikatach z gadzinówki.
  • Noico 23.01.2022
    Płomieniu, przykład może nie jest najszczęśliwszy, ale bijący po oczach, na zasadzie kontrastu. Niemniej pytanie nauczycieli, to bezsensowne wydawania pieniędzy, skoro wynik z góry jest znany. Wystarczy zapytać Broniarza, on ich potrafi naszczuć i robią to co im każe. Pewnie, że z góry wiadomo, że będą przeciw, jak napisałem wyżej. Najlepiej ich nie tykać, nic nie zmieniać, płacić dużo, urlopy pół roku, pensum 18 godzi i do chałupy i zero jakiegokolwiek nadzoru z góry. Żyć nie umierać.
  • Zdzisław B. 23.01.2022
    Cicho_sza
    Jak najbardziej rozumiemy to szefostwo. Chodzi o wychowanie posłusznego i niemyślącego pokolenia. Dyktatury upadają przez poddanych zbytnio krytycznych i myślących, więc chcą temu zapobiec.
  • Cicho_sza 23.01.2022
    Zdzisław B. No i o tym właśnie mówię. Czasy i pokolenia się zmieniają, a my w edukacji zamiast iść do przodu to się cofiemy, a w najlepszym razie drepczemy w miejscu
  • Zdzisław B. 23.01.2022
    błękitnypłomień
    Lepiej nie wnikaj. Możesz w odpowiedzi dostać porównanie np. zdolności percepcji wizualnej niewidomych ludzi i ptaków drapieżnych. Przecież to też można porównać. Można też porównać zdolność przemieszczania się kamienia polnego i człowieka. Jak się chce coś znaleźć na poparcie swojego "argumentu" (jak w przypadku Noico), to wszystko można, byle wyszło na jego. Zgodnie z najnowszą zasadą "nikt mi nie powie, że białe jest białe, a czarne czarne".
  • Noico 23.01.2022
    Zdzichu, Ty się tak nie mądruj, bo ewentualnie gdybyś pytał podatników przy reformie podatkowej, czy chcą większych składek zdrowotnych, to bez żadnych badań mógłbyś znać odpowiedź. Ale jednocześnie ci sami ludzie, podatnicy będą narzekać, że służba zdrowia niedofinansowana. I bądź tu mądry i pisz wiersze.
  • Zdzisław B. 23.01.2022
    Noico alias Bogumił - po tym twoim wpisie już wszystko wiem - kompletnie nie znasz się na oświacie. Od razu mi się przypomina powiedzenie niejakiego Uljanowa (pseudo Lenin), że "nawet kucharki mogą rządzić państwem". Jesteś tą przysłowiową kucharką.
    18 godzin i leżenie do góry brzuchem? Pół roku urlopu? To już wszystko o twoim poziomie "wiedzy o nauce" wiem, więcej nie muszę pisać
  • Zdzisław B. 23.01.2022
    Cicho_sza Niestety. Kto stoi w miejscu, ten się cofa (porównując z innymi).
  • Zdzisław B. Już się zorientowałam, że noico najlepiej po prostu przytakiwać dla świętego spokoju.
  • Noico 23.01.2022
    Zdzichu, możesz mnie tam uważać za kogo tam chcesz, nawet za Napoleona, ale odsyłam do bardzo mądrego wpisu Graina, który najlepiej podsumował system naszego systemu edukacji, którego z taką zajadłością bronisz, jak niepodległości. Niestety taki jest ten system jak pisze Grain. I trzeba chyba Herkulesa i żelaznej miotły, żeby to zmienić. Oby Czarnkowi się udało to zrobić. Oby.
  • Zdzisław B. 23.01.2022
    błękitnypłomień Nigdy nie przytakuję dla świętego spokoju. Zwłaszcza nieznającym się na rzeczy ale "muszem coś napisać, bom ja siem znam na wszystkim".
  • Zdzisław B. Tylko wiesz, "dyskutowanie" z kimś, kto "wie lepiej", chociaż nie ma pojęcia, też się moja z celem .
  • *mija
  • Zdzisław B. 23.01.2022
    Noico Ostatni mój wpis do ciebie, gdyż nie lubię tracić czasu na odbijanie piłeczki od betonu - Grain?! :))) Podobnie znający się na rzeczy jak ty.
    PS. Jedyne, w co wierzę i doczekam za kilka lat, że wrócimy na tory normalności i rozwoju, również w oświacie, a Czarnkowie, Nowakowe i podobne oszołomy o średniowiecznej mentalności. odejdą w niebyt z czarną kartą. To właśnie znam dobrze z historii - nawet najgorsze dyktatury oraz pomniejsze dyktaturki kiedyś kończą swój żywot.
  • Zdzisław B. 23.01.2022
    błękitnypłomień Właśnie już zakończyłem z Noico. Po kilku wpisach wiadomo, czy warto poświęcać swój czas na argumentację (nawet różniącą się), czy to beton, od którego każda merytoryczna argumentacja się odbija.
  • Noico 23.01.2022
    Płomieniu każdy z nas przeszedł chyba przez system edukacji i na codzień ma z nim styczność. Widać, jakie są efekty.
  • Noico 23.01.2022
    Zdzichu, no ego to masz rozwinięte. Gdyby ci dodać skrzyedeł, przebiłbyś chmury. Próbuj.
  • Noico Nie mam na co dzień styczności z systemem edukacji, chociaż, skoro TY tak mówisz, to pewnie mam. Miłego dnia życzę.
  • Noico 23.01.2022
    Zdzichu, a Czarnek to akurat nauczyciel akademicki, nie sądzę żebyś dorastał mu pięt, więc ta pogarda nie na miejscu, bo jesteś / byłeś zapewne prostym belfrem na poziomie tego od tej piosenki, znowu piorun walną w proncie, dwa tysiące na mym koncie. Bo na takim mniej więcej poziomie literacki są Twoje wierszyki. Każdy dziś może być poetą.
  • Noico 23.01.2022
    err walnął
  • Noico 23.01.2022
    Płomieniu, ale masz na co dzień do czynienia z produktami tego systemu, co roku opuszczającymi mury. Każdy z nas ma. I poziom żenująco niski tych produktów za przeproszeniem. Również życzę miłego.
  • Noico Widzę.
  • SwanSong 23.01.2022
    Noico
    Czarnek to obraza dla funkcji ministra i najgorszy minister w tym najgorszych w historii rządzie. Co gębę otworzy, to bzdury lecą. Ty tego nie widzisz, bo mało widzisz, a z inteligencją u ciebie w ogóle krucho.
  • Ant 23.01.2022
    Może padnie jakaś propozycja od ministra edukacji programu np. 5+
    W sensie te gorzej uczące się dzieci będą dostawać w ramach pomocy lepsze oceny, żeby dorównać trochę tym lepiej uczącym się
  • Tjeri 23.01.2022
    ???
  • Zdzisław B. 23.01.2022
    Ant, uważaj co piszesz! Jeszcze Czarnek przeczyta i wprowadzi w czyn Twój pomysł, aby zadowolić swoich wyborców Januszów i Grażyny...
  • Ant 23.01.2022
    Ciekawe: https://bezprawnik.pl/dziwne-imie-a-kredyt/
  • pansowa 23.01.2022
    I kto by pomyślał, że jeszcze zatęsknimy za Zalewską...
  • Zdzisław B. 23.01.2022
    Myślałem, że Zalewska przebiła wszystkie dostępne dna w niszczeniu oświaty. W tym momencie Czarnek zapukał od dołu...
  • Cicho_sza 23.01.2022
    Grzebią w szkołach, planach nauczania, zabierają godziny wf, by dodać więcej religii. Koszmar! Szkoła powinna otwierać głowy, uczyć myślenia, a u nas nie dość, że od lat tkwimy w modelu pruskiego nauczania, to jeszcze wymyślają jakieś farmazony o cnotach i inne HiTy. Dzieci wcale nie stają się od tego mądrzejsze, a napewno światopogląd też im się nie poszerza. Poza tym takie konserwowanie edukacji wprowadza dysonans poznawczy. Dzieci siedzą w internecie, oglądają Tv, tam dowiedzą się innych rzeczy. I co? Komu będą wierzyć?
    Oceny to bardzo niesprawiedliwa forma ewaluacji osiągnięć ucznia. Uczeń z dysfunkcjami, któremu trudno przychodzi przyswajanie wiedzy, może ma problemy z zapamiętywaniem siedzi kilka dni i uczy się na sprawdzian z matematyki. Dostał 4. Inny, który jest o niebo zdolniejszy, ale leniwy z tego sprawdzianu też dostał 4. I jak myślicie, która ocena jest bardziej zasłużona? Pewnie ta pierwszego ucznia, ale w dzienniku obie wyglądają tak samo. I to jest właśnie niesprawiedliwe w tym systemie oceniania.
    Fajny wiersz! Na czasie!
  • Zdzisław B. 23.01.2022
    Cicho sza, znam to, o czym piszesz. U mnie ocena była indywidualna. Leniwy a zdolny dostał 2, a ten który musiał się ciężko wyuczyć, nawet 4 za to samo. Z wytłumaczeniem przed klasą, dlaczego taka różnica. Z bardzo pozytywnym skutkiem (doping pozytywny a nie negatywny).
    Czemu wprowadzają pruskie nauczanie? Gdyż potrzebny jest MBW, a nie myślacy, krytyczny człowiek. Ten drugi to zagrożenie dla takiej władzy, jak obecnie.

    Miło, że wiersz się spodobał, chociaż temat ciężki. Znowu nastał czas dla satyry.
  • Pan Buczybór 23.01.2022
    zarzynanie edukacji to jeden z etapów nadchodzącej apokalipsy. Wyrazy współczucia dla tych wszystkich dzieci, które staną się narzędziem narodowego ogłupiania (opupiania może?). Na miejscu wielu rodziców poważnie bym rozważał edukację domową
  • Zdzisław B. 23.01.2022
    Niestety.
    Nauczanie indywidualne to tylko dla bardzo małej grupy - rodziców inteligentnych, dobrze wykształconyc, dość majętnych i mających więcej wolnego czasu. To nie uwolni państwa od obowiązku prowadzenia powszechnej oświaty. PS. Oczywiście nie w takim rozumieniu, jak prowadzoną przez obecną władzę, jakby odmrożoną ze średniowiecza.
  • Grain 23.01.2022
    Panie Buczybór mam znajomych /znajome/, które zrobiły ogólniak i maturę w rok. Zaocznie nie widząc na oczy lektur /jak pamiętam poza Odcieniem wiatru - ale kto tego nie czytał. Potem tak samo zrobione płatne studia /doszły dzieci i zarobkowanie/, a teraz dyrektorują i uczą w podobnie działających prywatnych placówkach dających papier do wykonywania często odpowiedzialnego zawodu.
    Poza miłosnym, żeby nie było całkiem smętnie.
  • Noico 23.01.2022
    !!!!!
    To powinni czytać wszyscy nauczyciele i ich chwalcy.
  • Grain 23.01.2022
    Noico jeszcze dodam, że na profilach zaocznych, płatnych jest kasa,a uwalanie studentów jest odejmowaniem sobie od ust.
    Nauczanie podstawowe i ponadpodstawowe jest minimum jakie daje państwo. Żaden nauczyciel nie nauczy w 45 minut wszystkiego, a zwłaszcza ponadobowiązkowego.
    A potem jak w skleconym naprędce wierszyku

    nie da ci ojciec szkoła religia zen
    co dać ci może nasz TVN

    /albo inna stacja, nazwa TVN została użyta ze względu na wymogi rymu/
  • Noico 23.01.2022
    Grain bardzo fajny wierszyk.
  • Grain 23.01.2022
    Noico

    na kłopoty i troski
    najlepszy rym cżęstochowski
  • SwanSong 23.01.2022
    Mam dziecko na edukacji domowej - przynajmniej nie musi się uczyć durnej religii ani kłamstw, propagowanych przez pis w szkołach. Wiem, że wyrośnie na mądrego człowieka.
  • Grain 23.01.2022
    w każdym razie mądralińskiego - a to już wyczerpuje wymiona edukacji
  • Noico 23.01.2022
    Takie mądre jak ty. Wysiadam.
  • SwanSong 23.01.2022
    Noico
    Zazdrościsz, co?
  • SwanSong 23.01.2022
    Grain
    Tobie tylko wymiona w głowie.
  • Paweł Beer 23.01.2022
    Nawet bym to skomentował merytorycznie, gdybym znał kontekst. Bo czarnek, to tylko wiem, od czego on jest, ale głębiej to ni w ząb
  • Zdzisław B. 23.01.2022
    Faktycznie, bez znajomości kontekstu trudno skomentować. Postępujesz więc podobnie jak ja - nie znam się na czymś (nie wiem), to nie udaję mądrego.
    PS. Ale są tacy, którzy nie wiedzą, ale "znam się na wszystkim" i musi wypowiedzieć, tkwiąc betonowym uporze. Przykłady mamy powyżej.
    Pozdrawiam.
  • Angela 23.01.2022
    Byłoby zabawne, gdyby nie było tak prawdziwe i straszne, ale to wszystko ma swój cel...
    Pozdrawiam.
  • Zdzisław B. 24.01.2022
    Angelo, tak, nie wiadomo - śmiać się z satyry czy nie móc strawić na spokojnie treści...
    Również pozdrawiam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania