Lista Szwindlera

Pewien nazista z czeskiego miasta,

którego biznes się wciąż rozrastał,

bez najmniejszego wstydu,

wykorzystywał Żydów,

a dzisiaj robi jako ich zbawca.

Średnia ocena: 3.1  Głosów: 14

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (82)

  • SwanSong 05.05.2021
    Nie tobie to oceniać. Żydzi sami decydują, kogo uważają za zbawcę.
  • Morus 05.05.2021
    Był uczestnikiem prowokacji gliwickiej. Podczas tej akcji wymierzonej w Polaków, zamordowano bezlitośnie kilku polskich powstańców śląskich i ich ciała podrzucono, jak rzekomych agresorów na maszt radiowy w Gliwicach. Ciekawy jestem, kto ich zamordował. Ale pewnie tego się już nigdy nie dowiemy.
  • Ellie Victoriano 06.05.2021
    Przecież Ślązacy to nie Polacy według ciebie ?
  • Morus 06.05.2021
    Ellie Victoriano według tego patafiana Twardocha.
  • Morus 06.05.2021
    Ellie Victoriano https://dorzeczy.pl/rozrywka/183650/twardoch-nie-jest-polakiem-jest-slazakiem.html
  • Szpilka 05.05.2021
    Tytuł zajefajny, reszta to nie limeryk ? Lufa nie ode mnie, nie oceniam.
  • Morus 05.05.2021
    Dzięks, Szpila, ale wiersz fajny, prawda?
  • Szpilka 05.05.2021
    Morus

    Nieśmieszny ?
  • Morus 05.05.2021
    Szpilka, on jest ku zadumie. Jak z zera zrobić bohatera.
  • Szpilka 05.05.2021
    Morus, ale nie limerykiem, to forma satyryczna.
  • Morus 05.05.2021
    Szpilka, ale rymy musisz przyznać, miodzio.
  • Szpilka 06.05.2021
    Morus

    zbawca - rozrastał - miasta

    A gdzie tam miodzio, dokładne mają być ?
  • Morus 06.05.2021
    Szpilka ale to nie jest limeryk, tylko zwykły wiersz, więc są świetne.
  • Szpilka 06.05.2021
    Morus

    Ale forma jak w limeryku, dwa środkowe wersy krótsze, tak jak w limeryku ?
  • Morus 06.05.2021
    Szpilka forma podobna, ale nie limeryk. Dlatego rymy super.
  • Szpilka 06.05.2021
    Morus

    A co, jeśli nie limeryk? Limeryk jest pięciowersem z przyciętymi środkowymi wersami, nawet jeśli nie ma nazwy geograficznej w klauzuli, to nadal jest limeryk, tylko nieklasyczny ?
  • Morus 06.05.2021
    Szpilko, to forma limerkopodobna, dlatego taki piękny wyszedł.
  • Grain 05.05.2021
    Na tej samej zasadzie Niemcy gloryfikują tego co zrobił zamach na Hitlera, ale dopiero jak przegrywali. Wcześniej uważał Polaków jako rezerwuar siły roboczej.
  • Morus 05.05.2021
    Żeby było śmieszniej, Stauffenberg ma pomnik w ... Polsce. Tak, w Wilczym Szańcu, na Mazurach, tuż obok wejścia na teren dawnej bazy Hitlera. Ludzie, chyba nie Niemcy, bo przy mnie akurat tego nie robili, kładą tam kwiaty. To jakieś żarty. A ten facet podobno chciał zawrzeć bilateralne zawieszenie broni na zachodzie, żeby w spokoju pokonać Rosję.
  • Grain 05.05.2021
    Morus tak to działa, zwłaszcza u patocelebrytów.
  • Narrator 05.05.2021
    Grain Bo Polacy to jest rezerwuar siły roboczej. Polataj trochę po świecie, to się przekonasz. Każdy porządny Niemiec będzie Polaków uważać za gnój. Czemu miałby myśleć inaczej?
  • Szpilka 05.05.2021
    Narrator

    Stereotypy powtarzasz typu, że każdy Polak to pijak i złodziej. Obecne pokolenie Niemców w doopie ma wojnę, poza tym wyrwano im jaja, nie będę brzydko nazywać, kogo przypominają.
  • Narrator 05.05.2021
    Szpilka Dla obecnego pokoleniem Niemców kilkanaście lat pracowałem jako tani parobek. Miłość do Polaka każdy Niemiec ma w genach.
  • Narrator 05.05.2021
    Poza tym nas nigdzie na świecie nie kochają, nawet w Watykanie.
  • Szpilka 05.05.2021
    Narrator

    Hahahahahha, a to dobre ?
  • Szpilka 05.05.2021
    Narrator

    A mnie Niemcy więcej dali niż ojczyzna, więc nie wypada mi ich opluć, no z ludzkiej przyzwoitości nie wypada. Co człowiek, to inne doświadczenia, zatem nie warto generalizować ?
  • Narrator 05.05.2021
    Szpilka Ja na nich nie pluję, ja ich szanuję i podziwiam. Ale to nie zmienia faktu, że dla większości Niemców Polacy są untermenschen.
  • Szpilka 05.05.2021
    Narrator

    Się nie zgadzam, a my to Ukraińców po pańsku traktujemy, czy wyciskamy jak cytryny i spogladamy z politowaniem?

    Kapitalizm, kto wyżej stoi, ten na niżej stojącego spogląda z góry, a czasem i na łeb napluje.

    Tedeski mają straszne kompleksy przez wojnę, zawsze jednak można spotkać buców, którzy nocha zadzierają.
  • Narrator 05.05.2021
    Szpilka Ja Ukraińców traktuję jako braci, moja babka to Ukrainka. A zgadzać się nie musisz, nawet nie powinnaś, bo zgoda jest znamieniem upadku. Świat się rozwija dzięki walce przeciwieństw, a nie zgodzie. Dlatego lepiej mi bądź najgorszym wrogiem, aniżeli najmilszym przyjacielem :)
  • Szpilka 05.05.2021
    Narrator

    O urwał nać! A mojego dziadka Ukraińcy bestialsko zamordowali! Ale nic do Ciebie nie mam, bo to straszne świństwo obwiniać dzieci za winy ojców ?

    Mnie nawet u Brytoli źle nie było, choć znałam język biernie, trzeba też mieć trochę szczęścia w życiu, ot co.

    Ciao i do następnego ?
  • Morus 05.05.2021
    To dlaczego Ormianie obwiniają Turków o zbrodnię sprzed stu lat, "Holocaust Ormian", zamiast się z nimi zaprzyjaźnić? Bo się do tej zbrodni nie przyznali, nie przeprosili, nie wypłacili zadośćuczynienia i odszkodowań. I nie ma tu nic do rzeczy, czy to wnukowie, czy prawnukowie. Jako kontynuatorzy ciągłości państwa powinni się z tego problemu wywikłać, a nie udawać, że nie istniej, albo pomniejszać. Podobnie powinni zrobić Ukraińcy wobec Polaków. Niemcy, jako tako, półgębkiem, ale to zrobili kilkakrotnie. A Rosjanie i Ukraińcy nigdy. Tu nie ma znaczenia, które to pokolenie.

    A jak jechałem kiedyś przez Niemcy, centrami miasteczek, tak się złożyło, że było to 20 kwietnia, data urodzin Adolfa Hitlera, to większość tych socjalistycznych bloków w byłej NRD miała okna podświetlone na niebiesko, jako znak, że go pamiętają.
  • Szpilka 05.05.2021
    Morus

    Politycy powinni, jak to zrobił Willi Brandt, klękając przed pomnikiem, był to symboliczny gest - przyznanie się do winy narodu niemieckiego. Nie półgębkiem, bo z Fundacji "Polsko-Niemieckie Pojednanie" moja rodzina dostała odszkodowanie, a za komuny też coś wypłacono, ale komuniści prześwistali, nie pamiętam już dokładnie, trzeba sięgnąć do źródeł.

    To co, będziemy teraz wszystkich Ukraińców i Rosjan nienawidzić? Poza tym, Niemcy się pokajali, przeprosili, coś tam zrekompensowali, a Ty ich nadal nienawidzisz! No ile można przepraszać i się kajać? Nie sądzisz, że kiedyś mogą powiedzieć - pocałujcie nas w doopę?

    Inni się nie przyznają, bo trzeba by wypłacić ogromne odszkodowania, a Putin powiedział, że Rosja poniosła ogromne ofiary w ludziach i wywalczyła wolność, i nic nikomu nie jest winna.
  • Morus 05.05.2021
    Szpilka zamilczanie tematu to przyznawanie racji zbrodniarzom, zarówno sowieckim, niemieckim, ukraińskim, żydowskim, i zachęta do kolejnych tego typu działań. Tu nie o żadną nienawiść idzie a o sprawiedliwość. Żydzi cisną non stop, niedawno w Berlinie pomnik wielki zbudowali Holoacastu. A ja się pytam, gdzie pomnik Polaków? H. to był pikuś przy cierpieniach Polaków. Żydów mordowali Niemcy, Polaków Niemcy, Sowieci, Żydzi, Ukraińcy.
  • Szpilka 05.05.2021
    Morus

    No jest, widziałam, nie ma sprawiedliwości na świecie, kto ma kasiorę, ten rządzi ?

    Poza tym dziwna ta milość Niemców do Żydów, gdy jednocześnie coraz więcej Arabów ściągają, to nie może się dobrze skończyć ?
  • Morus 05.05.2021
    Szpilka, Armenia to biedy kraj, prowadzi wojnę, a oni cisną gdzie mogą, nawet w kongresie USA ostatnio, we Francji, jeżdżą i cały czas o tym mówią. Cały świat zna cierpienia Ormian, czy Żydów bo krzyczą o tym. I my to samo powinniśmy robić. Z kulturą, ale mówić prawdę. A to co pisałem o urodzinach Hitlera w Niemczech, to naprawdę byłem świadkiem jak oświetlali całe miasta w byłej NRD. To nie jest prawdą, że oni tacy głupi. Pewnie część jest ogłupiona, ale większość ma poglądy, i czekają na właściwy moment, żeby je wyrazić. Może jak wojska amerykańskie kiedyś ich opuszczą.
  • Szpilka 05.05.2021
    Morus

    Nic takiego nie widziałam, a w byłym NRD-owie bywam kilka razy w roku, natomiast byłam świadkiem, gdy w RFN rozrzucono ulotki z treściami nazistowskimi, na drugi dzień pojawiła się kontra - nigdy więcej nazizmu i grafika z obozem koncentracyjnym.

    Morus, nie wydaje Ci się, że młodzi mają w doopie wojnę? Przeszłością nie da się żyć, mnie osobiście też już ciąży.
  • Morus 05.05.2021
    Szpilka, to nie chodzi o to, czy to ciężko dwa razy w roku odwiedzić groby, albo pomniki Polaków w swojej okolicy. Wbrew pozorom są one wszędzie, na całym świecie. W WB jest ponad sto polskich cmentarzy i naprawdę są ludzie, którzy o nie dbają. Niby nowa ojczyzna, a jednak, i to jest fajne. Ile cię kosztuje znicz, albo żeby zapoznać się z historią tych ludzi.

    To nie jest anonimowa strona, mój znajomy to pisał, około trzydziestki obecnie, jak to pisał miał około 24 lat, pracuje w WB. Przeczytaj chociaż do momentu, jak zareagował Anglik, gdy dowiedział się że Polacy idą odwiedzić groby swoich żołnierzy. Czy tak nie można, raz, dwa razy na rok, żeby każdy Polak tak zrobił. A znajdują się mendy, które takie zachowanie wyszydzają.

    http://patriaefidelis.pl/2013/10/10/zapalamy-znicze-bohaterom-i-nie-tylko-baginton-i-coventry/
  • Szpilka 05.05.2021
    Morus

    Przeca można online zapłacić i zadbają, jak tak dbam o groby w Polsce. Poczytam w wolnym czasie, nie wiem, czy niedaleko mnie są jakieś polskie groby.
  • Morus 05.05.2021
    Szpilka, o własne tak, ale takie ogólnopolskie, to trza osobiście, kolano zgiąć, albo głowę pochylić, znicz zapalić, kwiatki, a wierzący się jeszcze pomodlą.

    A teraz to już wyszła perełka, zmieniłem dwie pierwsze strofy;

    https://www.opowi.pl/rok-1863-na-roztoczu-a68560/
  • Szpilka 05.05.2021
    Morus

    Jutro przeanalizuję, czy to perełka, bo może bursztyn?

    Ciao, na dziś dosyć wirtualu ?
  • Narrator 06.05.2021
    Szpilka Gdybyśmy tak liczyli kto komu dziadka zamordował, to byśmy prędko stracili rachubę. Druga babka na Zamojszczyźnie przed banderowcami chowała się w kościele. A dziadek od tej pierwszej babki po wyjściu z niewoli osiedlił się na Pomorzu i tam poznał autochtonkę, Niemkę, która wbrew rozkazom nie uciekła z SS. Robił tak, żeby nie było dziecka, ale były i to dwójka synów. Jeden z nich trzymał mnie do chrztu i w ten sposób zostałem namaszczony teutońskim mieczem. Życie jest pokręcone, ale nie uważam żadnej nacji za gorszą. W podróżach po świecie poznałem ludzi z różnych kontynentów. Wszędzie są dobrzy, wszędzie świnie. Niestety zauważyłem, że emigranci innych narodowości bardziej się wspomagają aniżeli Polacy. Jesteśmy skłóceni, pełni zawiści, rzucamy sobie nawzajem kłody pod nogi. Wystarczy poczytać komentarze na tej stronie. Tyle na razie. See you later, Aligator :)
  • Szpilka 06.05.2021
    Narrator

    Ano, pokręcone, chciałabym się urodzić Dunką, ponoć najszczęśliwszy naród i bez balastu krwawej przeszłości na plecach. See You ?

    Dream big, work hard, stay humble
    Give big, stay strong, be humble

    https://www.youtube.com/watch?v=wpytyf_N69c

    Nils Lofgren
  • Szpilka 06.05.2021
    Morus

    Nom, teraz lepsze ?
  • Narrator 06.05.2021
    Szpilka Jakiś magik. Stepuje, stuka laską, szarpie strunami harfy, śpiewa trochę z chrypką, ale panie chyba to lubią. No i ma dobre ruchy jak na 60+ :)

    A Duńczyków najwięcej widziałem we Flensburgu (RFN). Parkowali pod sklepem ALDI, towarem ładowali samochody, pięć minut i byli z powrotem u siebie. Ale to było dawno temu. Od tamtych czasów na pewno się poprawiło. Pierwszy kraj na świecie z zalegalizowaną pornografią (1969) i najbezpieczniejszy kraj dla kobiet. Czy to nie przypadek?
  • Morus 06.05.2021
    Narratorze, Dania
  • Morus 06.05.2021
    https://op.europa.eu/o/opportal-service/download-handler?identifier=97fbb0d9-8c7a-4983-bafa-e439543d8a18&format=pdf&language=pl&productionSystem=cellar&part=

    Na czarno. Kobiecie strach tam wyjść na ulicę. Szczególnie jak sobie naspraszali azjatyckich i afrykańskich gości.
  • Szpilka 06.05.2021
    Narrator

    Nie znam typa, tekst mi się spodobał, znalazłam napis na ścianie w pokoju, gdy przeglądałam nieruchomości nad jeziorem Garda - WORK HARD DREAM BIG ?

    Niebawem tam pojadę, jak się ta zadyma skończy z koronaświrusem, to zdam relację ?
  • Narrator 06.05.2021
    Szpilka Byłem w Kopenhadze (kiedy jeszcze pływałem na statkach), piękne miasto. Kamienice wzdłuż kanałów podobnie jak w Amsterdamie, tylko inne, weselsze kolory. Po prostu jakby zbudowane z klocków lego. No i pomnik Małej Syreny siedzącej na kamieniu, dobrze widoczny z przepływających statków. Dania kiedyś była potęgą morską, ale jak i Polsce też im się dostało. Najbardziej w czasie wojny trzydziestoletniej — wpierw od Habsburgów i katolickiego przymierza, potem Szwedów. Tylko te wojny nie podzieliły ich tak jak nas. Sądzę, że ci się tam spodoba :)
  • Narrator 06.05.2021
    Morus Tak niestety. Najazd miliona młodych, samotnych, oderwanych od swojej kultury mężczyzn do Europy nie jest niczym dobrym dla tamtejszych kobiet.
  • Szpilka 06.05.2021
    Narrator

    Mnie się wszędzie podoba, bo ja lubię zwiedzać, poznawać ludzi, ich obyczaje, a przed każdym wojażem czytam o danym kraju i uczę się podstawowych słów - dzień dobry, do widzenia, dziękuję, proszę i przepraszam, po węgiersku wymiękłam, bo strasznie trudny język. W Holandii byłam wielokrotnie, Holendrzy fajni są, kraj też fajoski, w sklepach sprzedają kwadraciki chlebka z serkiem fromage, aleeeeeeee to dobreeeeeeeee ?
  • Morus 06.05.2021
    Szpilka a w Japonii oddzielnie słone paluszki zahermetyzowane w folijkach.
  • Narrator 06.05.2021
    Morus Ale jaki to ma związek z Herr Szwindler?
  • Szpilka 06.05.2021
    Morus

    O! Szkoda, że tak daleko, ale kto wie ?
  • Morus 06.05.2021
    Herr Szwindler, Narratorze, nazista został idolem narodu wybranego. Jak się nie ma lepszych idoli, to z braku laku dobry i kit.
  • Morus 06.05.2021
    Szpilka, ale warto. Tam każde ciasteczko, przykładowo herbatnik w oddzielnym kolorowym papierku, a nie tak jak u nas w paczce. Kawa parzona, podzielona na porcje i popakowana w takich mini pudełeczkach, które zaczepia się skrzydełkami o brzegi kubka i parzy, nalewając wodę z czajnika. W ten sposób nie ma fusów. Co kraj to obyczaj. Widocznie jak są mali to sobie kupują po ciasteczku, albo po jednym paluszku do przegryzienia.
  • Szpilka 06.05.2021
    Morus

    Wiem, że warto, ale od pewnego czasu źle znoszę długie loty.
  • Narrator 07.05.2021
    Morus Niestety tak nas postrzegają. Naziści mordowali na rozkaz, Polacy dla własnej uciechy. Więcej Żydów uratował jeden Schindler, aniżeli wszyscy Polacy. Zbyt potrzebni światu są Niemcy, żeby im wypominać przeszłość.
  • Morus 08.05.2021
    Narratorze, Niemcy? Światu? Do czego?
  • Morus 08.05.2021
    W. Churchil: powinno się je profilaktycznie bombardować, co 50 lat, bez podania przyczyn.
  • Narrator 08.05.2021
    Morus Wciąż czwarta potęga gospodarcza świata. Polskie statki zamiast płynąć do Świnoujścia lub Gdyni, są rozładowywane w Hamburgu, stamtąd kontenery wysyłane ciężarówkami, bo polska obsługa portów jest tak niewydajna. To tylko jeden z wielu przykładów.
  • Morus 09.05.2021
    Cóż, nie zaliczamy się do potęg morskich, nie mamy portów oceanicznych, więc największe ładunki lądują w Hamburgu, a nie w Rostoku, czy w naszych portach. Choć chyba Twoje dane są częściowo nieaktualne, Narratorze, bo przeładunki w naszych portach z roku na rok wzrastają średnio o dziesięć procent, więc coś się w tym temacie zmienia. Niemcy mają nadal we łbach jedno, Drang nach Osten, i żadne ich sztuczki czy próby mimikry tego nie zmienią. A czekają jedynie na chwilę, kiedy amerykańscy okupanci opuszczą ich ziemię, wtedy sobie ponownie poszaleją.
  • Narrator 10.05.2021
    Morus To był stan na rok 2010, ale nie sądzę, żeby coś się w tej dziedzinie poprawiło. Polskie porty przeładowywały więcej towarów za PRL aniżeli obecnie. A przecież Bałtyk nie zarósł trzciną. Od Niemców należy się uczyć, bo to żadna ujma.
  • Grain 05.05.2021
    A u mnie 5 , bo stan wiedzy jest kiepski.
  • Morus 05.05.2021
    Dzięks, Grain, pozdrówki.
  • Narrator 05.05.2021
    Ten wiersz powinieneś zamieścić w Wikipedii obok notatki: W roku 1962 Oskar Schindler zasadził drzewo w Gaju Sprawiedliwych, a w 1993 Instytut Jad Waszem uhonorował go tytułem „Sprawiedliwy wśród Narodów Świata”

    Nie stawiam oceny gdyż mam żonę i małe dzieci na utrzymaniu i nie mogę ryzykować utraty pracy.
  • Morus 05.05.2021
    To był fanatyczny nazista. Jeśli kogoś przypadkiem uratował, to głównie z dbałości o własną kasę. Jako uczestnik prowokacji gliwickiej u nas powinien dostać czapę.
  • Grain 05.05.2021
    Operacja Himmler.
  • Morus 05.05.2021
    Dokładnie, czytałem że na dwa tygodnie przed wybuchem wojny zrobiono ponad dwieście prowokacji. Gliwicką tylko nagłośniono, ale też do końca nie wypaliła, bo prowokatorzy nie mogli znaleźć zapasowego mikrofonu, a później nie potrafili go podłączyć do nadajnika, żeby nadać komunikat i cała akcja groziła kompromitacją.

    Najśmieszniejszą, o której czytałem, to był napad grupy polskich żołnierzy na niemieckie posterunki graniczne w pobliżu Rybnika. Do inscenizacji wykorzystano grupę więźniów z obozu koncentracyjnego przebranych w polskie i niemieckie mundury. Mieli do siebie strzelać z broni ostrej. Później ich wszystkich wymordowano. Jednak z jakiegoś względu tego nie nagłośniono, chociaż pewnie byłoby to bardziej widowiskowej od rzekomego napadu na maszt radiowy.
  • łoizok 05.05.2021
    Syndrom Sztokholmski, 5:)
  • Morus 05.05.2021
    Dzięks za komentarz, nawet nie pomyślałem o tym, a faktycznie taka też może być przyczyna tej ich czci do tego nazisty. Pozdrawiam ciepło.
  • Wertyt 05.05.2021
    Limeryk zaangażowany, coś niezwykłego.
    Zaskoczony pozdrawiam. 5.
  • Morus 06.05.2021
    Dzięks, to taki limeryk prześmiewczy. Pozdrawiam.
  • pansowa 06.05.2021
    Grzebanie patykiem w pojedynczych gównach nigdy nie pozwoli wyjść ci z szamba.
    Za bardzo lubisz tę zabawę.
    Przez takich jak ty wiecznie będziemy pariasami świata, toczącymi wojenki ze wszystkimi w imię grzechów naszych przodków.
    Jesteś rakiem toczącym naszą przyszłość w imię polityki historycznej, a więc świetnie wpisujesz sie w obecny trend.
    Biedny ten kraj, mający takich obywateli.
    Rwiesz strupy, marzesz wiecznie krwią ściany i wyciągasz trupy z szaf w imię jakieś prawdy, która już niewielu obchodzi, bo inaczej kolejne pokolenie spędziło by czas w lesie i w okopach, chwalebnie umierając (oczywiście bez strachu), zamiast budować przyszłość.
    Ani to limeryk, ani powód do chwały.
    Nie piszę tego do ciebie, tylko do młodych, którzy może to przeczytają.
    Historię powinno się znać, ale nie robić z niej ciągłej broni na wszystkich wkoło, bo to tworzy własnie błędne koło dziejów.
    Nie umiesz z historii wyciągać wniosków.
    Umiesz tylko jątrzyć.
    Oceniać innych, choć wszyscy tu wiemy jakim jesteś spiżem bez skazy.
    Nawet dyskutować się nie chce z podobnymi kreaturami zalanymi potopem klonów i kont.
  • Morus 06.05.2021
    Dzięks za miły, merytoryczny komentarz, jestem w robocie, szerzej odpowiem wieczorkiem. Pozdrawiam serdecznie.
  • pansowa 06.05.2021
    Morus Nie interesuje mnie odpowiedź hipokryty z gębą pełną frazesów o Bogu i ojczyźnie.
    Pierwszy byś wiał z pola bitwy, bo mocny jesteś tylko w gębie. Każdy szanujący się prawdziwy patriota wywalił by cię na zbity pysk.
    Podobnie jak każdy szanujący się katolik.
    Tacy jak ty sa największym wrzodem na ciele Polski.
    Największymi szkodnikami i jej śmiertelnymi wrogami.
    Dopóki i istniejecie i drzecie gęby o takim patriotyzmie, będziemy zaściankiem i ciemnogrodem.
    Pisz sobie na Berdyczów jakiekolwiek odpowiedzi.
    I przestań stosować swoją starą gebelsowską metodę o rzucaniu gównem na innych, to może się trochę przyklei.
    Kłamiesz, kręcisz, przeinaczasz, interpretujesz z dupy itd.
    Niejedna osoba napisała, że zrobiłbyś karierę w NSDAP lub w NKWD.
    Tacy jak ty mentalnie są dużo lepszymi ubowcami niż Bergman z Różańskim razem wzięci.
    Jesteś moralnym dnem z krzyżem na piersi i orłem na bejsbolu.
  • Morus 06.05.2021
    Dziękuję za sympatyczny komentarz. W takim razie nie będę odpowiadał. Pozdrówki.?
  • Wertyt 06.05.2021
    Nie wiedziałam, że tu się ocenia autorów a nie ich teksty. Inwektywy nie są argumentami.
  • pansowa 06.05.2021
    To mało wiesz.
    I nie wiesz z kim masz do czynienia, ale mało mnie obchodzi twoja wiedza.
  • Morus 06.05.2021
    Na opowi to norma?.
  • pansowa 06.05.2021
    Jedna osoba na Artefaktach była tak ciężko myśląca, włażąca wszystkim w tyłki, i udająca świętojebliwą.
    Domyślam się kim jesteś :)))
  • Wertyt 06.05.2021
    pansowa
    Oczywiście, że wiesz kim jestem. Ale pokora wobec krytyki i doszukiwanie się pozytywów nie są wyznacznikiem tępoty. Raczej czegoś innego.
    Pozdrawiam lekko zniesmaczony.
  • pansowa 06.05.2021
    Wertyt To weź ranigast.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania