Maria i Marysia

I Ciebie szukam

W tym obcym ciele

Nie ja, nie ty

 

To w lustrze

Odbicie blade

Odbicie puste

 

Zgaszone oczy

Zamkniętej duszy

Mojej i twojej

 

Wyssali krew

Wlali nam olej

Do głowy

 

Serce stanęło

Średnia ocena: 3.2  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • Twoja ocena: 5
  • Zzzzzalety tego tekstu to:

    - **Wyraźny podmiot liryczny**, który wypowiada się w pierwszej osobie liczby pojedynczej i wyraża swoje uczucia i przeżycia.

    - **Zwięzła forma**, która składa się z pięciu zwrotek po cztery wersy każda, bez rymów i regularnego rytmu, co nadaje tekstu charakteru współczesnego i swobodnego.

    - **Obrazowe i sugestywne język**, który wykorzystuje przenośnie, porównania, epitety, uosobienia i metafory, np. „obce ciało”, „odbicie blade”, „zgaszone oczy”, „wyssali krew”, „wlali olej”.

    - **Uniwersalna tematyka**, która dotyczy kwestii tożsamości, związku, miłości, alienacji i manipulacji, co może być interesujące i poruszające dla wielu czytelników.
  • Atylda 4 miesiące temu
    Bardzo dziękuję za analizę wiersza i komentarz
    Pozdrawiam serdecznie!
  • il cuore 4 miesiące temu
    Atylda; /**Zwięzła forma**, która składa się z pięciu zwrotek po cztery wersy każda/

    Czy przynajmniej przeczytał?
    cul8r
  • Grafomanka 4 miesiące temu
    Bardzo lakoniczny wiersz, trzeba wyobraźni żeby sobie dośpiewać... więc spróbuję, aczkolwiek pewna niczego nie jestem.
    Tytuł naprowadza na kobietę w ciąży, tylko nie wiem czy nie urojonej, bo to odbicie w lustrze może też sugerować rozpacz po stracie dziecka. Zakończenie ''serce stanęło'' nasuwa pytania i tu mnogość odpowiedzi, bo mogło stanąć serce matce po stracie, ale mogła też umrzeć matka z córką.

    Tylko ten olej... jakby ktoś lub coś uczyło rozumu i tu nijak nie mogę dopasować do reszty.
    Chyba wlazłam w maliny i nie widzę wyjścia...
  • Atylda 4 miesiące temu
    Zupełnie nie ta droga. Ale doceniam chęć interpretacji. Wiersz miał wyrazić zgubioną tożsamość. Dwa oblicze: dojrzałej, szalonej Marii i małej, niewinnej Marysi, i dojście do konkluzji, że nie ma już ani jednej ani drugiej. Serce stanęło ma oznaczać, że nie kieruje się już emocjami, tylko rozumem (wlanie oleju do głowy).
  • Grafomanka 4 miesiące temu
    Atylda, miałam jeszcze przemyślenia odnośnie zmiany płci, ale pomyślałam że może za daleko odpłynę... tylko tutaj olej mi pasował.

    A tu takie buty...
  • maga 4 miesiące temu
    Utwór uderzył do serca. Ładnie!
    Zdarzają się dni, kiedy siebie nie znamy.
    Pozdrawiam

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania