market

nie ma życia light

są tylko recepty

na kolejny dzień

bez kaszlu czy czkawki

 

zgagę zadusisz w zarodku

lecz każde kolejne na szybko

i tak wywróci bebechy

choć nie bez przyjemności

 

nawet gdyby mądrość

sprzedawano kilogramami

to zawsze deczka zabraknie

na same dobre wybory

 

nim się w końcu

ogarniesz

w przełyku stanie

ci badziew

 

konsekwentnie bez warzyw

lepiej nie liczyć kalorii

Średnia ocena: 4.4  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (49)

  • kigja 03.07.2021
    Ta strofa najlepsza:
    nawet gdyby mądrość
    sprzedawano kilogramami
    to zawsze deczka zabraknie
    na same dobre wybory

    Jestem juz mało poetycka, ale podoba mi się "market", z którego czasami wychodzimy z pustym koszykiem.
    Pozdrawiam.
  • Kocwiaczek 03.07.2021
    Za duży wybór często nas gubi. A spośród chemii i syfu ciężko wybrać coś sensownego. Taki dylemat naszych czasów. Jest wiele, ale nic konkretnego.
  • laura123 03.07.2021
    zgagę zadusisz w zarodku
    lecz każde kolejne na szybko - a tu nie powinno być: każda kolejna, bo mowa o zgadze
    i tak wywróci bebechy
    choć nie bez przyjemności - a jaka z tego przyjemność?

    Nie wiem czy ja powinnam dzisiaj wiersze czytać, bo po tym JamCi, to chodzę i od rana się śmieję... przyjdę może później. Sorry.
  • Kocwiaczek 03.07.2021
    "Każde kolejne na szybko", nie odnosi się do zgagi, a do wszystkiego co spożywamy/robimy "na szybko", "w biegu". Zgaga jest tego efektem. Przyjemność jest w tym, że robimy to czasem bez większego przemyślenia i "ładujemy" w siebie byle sprawiało radość. A czy jest to coś dobrego? – rzecz dyskusyjna. Potem dopiero się nam czasem odbija lub pali czy piecze. Ale na tamten moment nam wystarczało.

    Przyjdź kiedy chcesz. A śmiech to zdrowie, więc nie najgorszy wybór;)
  • pansowa 03.07.2021
    Wersyfikacja jest zła.moim zdaniem.
    Brak logiki przekazu w takiej konstrukcji,
    A wiersz spoko.
  • Kocwiaczek 03.07.2021
    Masz może jakiś sposób na rozwiązanie? Jakąś sugestię? Zawsze skora jestem na poprawki. Skoro treściowo jest ok, to może warto się pochylić i pozmieniać.
  • pansowa 03.07.2021
    Nawet gdyby to nie publicznie.
    To lans.
    Od takich myków są tu specjaliści.
    A PW nie ma.
  • Kocwiaczek 03.07.2021
    Ja tu specjalistów nie zauważyłam, jedynie osoby skore do pomocy. Oczywiście wszystko zależy od formy przekazu krytyki. Jak konstruktywna i rzeczowa, to łykam, a jeśli polega na obelgach, to spływa po mnie jak po kaczce. Za stara jestem, by się bawić w przepychanki słowne.
  • laura123 03.07.2021
    Nie idź na pw, nigdy nie wiadomo, kto po drugiej stronie.

    Na każdym portalu nauka polega na pokazaniu różnic w zapisie czy wyrażeniu myśli, to żadna ujma na honorze uczyć się na żywym przykładzie. Większość tak zaczynała, bo kiedyś portale były edukacyjne, dziś przeważnie towarzyskie.
  • Kocwiaczek 03.07.2021
    Dlatego warto wybierać z tego co dobre, a reszta niech sobie spływa po bokach :)
  • laura123 03.07.2021
    Kocwiaczek dokładnie. Jeżeli ktoś uważa, że można zapisać coś lepiej, to czemu nie chce tego pokazać wszystkim, może każdy by z tego skorzystał?
    Sugestie o przejście na teren prywatny, po pierwsze jest niestosowny, po drugie ma coś ukryć... Ty się nie wstydzisz, chcesz się nauczyć, nawet prosisz o tę pomoc, to jaki problem ma osoba, która niby chce pomóc?
  • Kocwiaczek 03.07.2021
    laura123, nie drąż, proszę. Nie chcę tu niepotrzebnych wojenek. Jak ktoś ma życzenie, to napisze, co by pozmieniał. Nic na siłę.
  • pansowa 03.07.2021
    Niech spływa.
    Oszołomstwo niech ma pole do popisu.
  • Kocwiaczek 03.07.2021
    Dla mnie to bez sensu, bo nie po to tu wchodzę. Ale wiem jak jest. Jedni mają takie podejście, inni wolą inaczej.
  • pansowa 03.07.2021
    Kocwiaczek Po prostu nie mam ci jak przekazać swojej sugestii.
    Publicznie tego nie robi i już.
  • Kocwiaczek 03.07.2021
    pansowa i okej. Szanuję takie podejście. Każdy ma swoje zasady i mi nic do tego.
  • kigja 03.07.2021
    PW jest na poetyckie-zacisze.pl albo na poezja.org
    Każdy ma jakies swoje widzimisie, ale chyba z samej ciekawości bym poszła na to pw, żeby sprawdzić, co ciekawego ma do przekazania pansowa.
    A że jest dobry, to może to być całkiem przydatna sugestia.

    Kocwiaczek, w każdej chwili możesz tam skasować konta i po sprawie.
  • Trzy Cztery 03.07.2021
    Sugestie dot. tekstu - pod tekstami, to jest dobre dla każdego, kto chce się uczyć. Kiedyś nie było mnie na żadnym portalu, a czytałam, np. na Nieszufladzie. Ostro było, i dobrze. Takie komentarze dużo dają.
  • pansowa 03.07.2021
    Tu nie bardzo przejdzie z obecnością gwiazdy i jej przydupasa.
  • Trzy Cztery 03.07.2021
    Myślę, że to zależy od nas, co piszemy pod tekstami.
  • pansowa 03.07.2021
    Trzy Cztery Zależy też kto czyta.
  • Trzy Cztery 03.07.2021
    pansowa , nigdy nie wiesz, kto.
  • pansowa 03.07.2021
    Trzy Cztery Tu wiem.
    Dlatego trzeba się oszczędzać.
  • Trzy Cztery 03.07.2021
    pansowa, to po co tu jesteś? O czym chcesz rozmawiać, jak nie o wierszu?
  • Patriota 03.07.2021
    Trzy Cztery, dobre pytanie.
  • pansowa 03.07.2021
    Trzy Cztery Toteż wypowiedziałem się o wierszu.
  • Trzy Cztery 03.07.2021
    Uwagi na prywacie? A później autor publikuje "dzieło", np. Pansowy, a nie swoje.
  • pansowa 03.07.2021
    Na portalu, gdzie nie ma aktywnych idiotów, przejdzie.
    Tu nie.
    Tak robi nasz oszołom, a ja już więcej nie poprawię jego gniotów.
  • Kocwiaczek 03.07.2021
    Ech... widzę, że dyskusja się pociagnęła niekoniecznie w dobrą stronę. Widocznie coś się zbierało pod pokrywką i musiało znaleźć ujście. Chyba za rzadko tu bywam, bo nie jestem w temacie. No ale cóż... może to i lepiej dla mnie. Pozdrawiam.
  • piliery 04.07.2021
    Mnie kiedyś coś podobnego spotkało. Ze zdumieniem swój wiersz przeczytałem przetworzony, na nieco inną formę, przez sławną postać, jako jej własny utwór. Na uwagę o podobieństwie, osoba ta odpowiedziała że nigdy nie czytała mojego wiersza. :D Też bym radził być ostrożnym.
  • Trzy Cztery 04.07.2021
    Kocwiaczek, ja zawsze wypowiadam się o wierszu pod wierszem, a nie tylko "na ucho". I do tego chciałam przekonać pansowę, gdy przeczytałam tę Waszą wymianę zdań:

    Kocwiaczek:

    - Masz może jakiś sposób na rozwiązanie? Jakąś sugestię?

    Pansowa:

    - Nawet gdyby to nie publicznie.

    Pansowa powiedział kilka słów na temat wiersza, ale wypowiedział się "oszczędnie". Szkoda.
    Ja uważam, że z różnych uwag wypowiadanych na temat różnych tekstów można wyciągać wnioski także dla siebie. To tyle.

    A, może jeszcze słówko. Kiedyś ciekawie pisząca poetka, Małgorzata Köhler, na pytanie pewnego autora, czy mogłaby napisać o jego wierszu coś na priv, odpowiedziała, że ona o wierszach pisze tylko pod wierszami, a na privie to rozmawia o śmierci i miłości.

    Co do Twojego wiersza - na razie nie mam o nim wyraźnego zdania, to nic nie napiszę. Nie wiem za bardzo, czy piszesz o zyciu, czy o mądrości, czy to jest wg Ciebie to samo. Widze ylko jakies rozczarowanie i dziwne oczekiwanie, że coś tam miałoby być "light". Ja np. nie jadam niczego z taka nalepką. Uważam, że to podróba:)
  • Kocwiaczek 04.07.2021
    Trzy Cztery, zgadzam się z twoim komentarzem w 100%. Może nie zawsze to podróba, ale czasem gdzieś coś się okraja, na rzecz czegoś jeszcze gorszego. To zaś korzystnie na nas nie wpływa. A wiersz jest i o tym i o tym. Pod przykrywką jedzenia czai się drugie dno o życiu i naszych wyborach. Pewnie, że mogłoby być lepiej napisane. Zawsze może. I w sumie na tym polega piękno tworzenia. Niedosyt pobudza do dalszej pracy. Ja na twoich komentarzach i innych osób "naumiałam" się wiele. Ogromnie za to jestem wdzięczna. Ale co osoba, to inne podejście. Z tym nigdy nie trafisz :)
  • Dekaos Dondi 03.07.2021
    Kocwiaczkowa↔No właśnie.
    Gdyby człek wiedział, czym się zachłyśnie, to tej cząstki by nie jadł.
    No ale. Zgaga zgagą, a coś i tak spożywać trzeba.
    I tak jak rzekłaś, nawet gdyby zjeść wszystkie rozumy,
    to i tak "człek głodnym umrze" nie dokonując wszystkich wyborów właściwie.
    Życie bywa... haosem... nawet przez samo:h.
    Zdaniem mym, nie ma "dobrych i złych" tekstów.
    Są tylko te, które się "podobają lub nie''
    Bo każdy człek jest inny i inaczej chłonie treść. Ze względu np: na skojarzenia, gust, wyobraźnie ... oraz inne czynniki.
    A zatem nie można określić obiektywnej wartości, dla... wszystkich czytających.
    Sorry. Coś mnie napadło:))↔Pozdrawiam:)↔5
  • Dekaos Dondi 03.07.2021
    Kocwiaczkowa↔Najbardziej dwie środkowe. W sensie "czytelności obrazu":)
  • Napadło czy nie, święta słowa. Gdyby wszyscy pisali tak samo nie trzeba by pisać, bo po co. Rozumiem, że przy budowie domu warto zachować zasady, co by nie runął na drugi dzień. Tu zaś uważam, że zasady nawet powinno się łamać, stworzyć swój własny styl, odkryć coś nowego. Tekst w ramy? Nie. Kopernik, co prawda w innej dziedzinie ale postawił na swoim i dziś ziemia krąży wokół słońca.
  • Kocwiaczek 03.07.2021
    A niech napada. Lepiej w tę stronę :) Dzięki za wizytę i czytanie. Racja, jeść coś trzeba. Dobrze, że małe niestrawności można łatwo zneutralizować;)
  • Patriota 03.07.2021
    Twój poprzedni był lepszy. W tym wierszu przeszkadzają mi takie słowa jak bebechy, badziew, zastąpiłbym je czymś delikatniejszym.
  • Kocwiaczek 03.07.2021
    Poprzedni był subtelny. Tutaj chciałam, by było ostrzej. Najwyraźniej wyszło za mocno, stąd market mi sie przekształcił w targ i przepychankę.
  • Mnie się podoba, tylko nie wiem czy za szybko nie przeczytałem. Sprawiło przyjemność ale obawiam się tej zgagi. Czasem pierwsze wrażenie jest tym które powinniśmy zapamiętać. Przeczytać jeszcze raz czy nie?
  • Kocwiaczek 03.07.2021
    A to już jak chcesz. Nie namawiam, nie odwodzę. Póty człowiek szczęśliwy, póki wola wolna.
  • Szpilka 04.07.2021
    To jest dobry wiersz. O! Odnośnie do poprawiania, trudno mi poprawiać, bo to czyjaś myśl, moja ingerencja tę myśl zmienia, autor winien sam wg zapodanych wskazówek i tak najczęściej poprawki autorowi nie pasują, i wcale się nie dziwię ?
  • Kocwiaczek 04.07.2021
    Dzięki za dobry, Szpilko:) Odnośnie poprawiania, bardziej chodzi o naprowadzenie i podanie alternatywy. Autor może wyciągnąć coś dla siebie, ale tak jak mówisz nie musi i nie zawsze chce. Ja jednak na wskazywaniu niedociągnięć nauczyłam się dużo i myślę, że to żadna ujma dla autora jeśli weźmie pod uwagę czyjś punkt widzenia. Pozdrowienia :)
  • Angela 04.07.2021
    Nie czytałam komentarzy. Co do wiersza, można by powiedzieć, samo życie w wierszowanej formie.
    Podoba mi się i przemawia.
    Pozdrawiam.
  • Kocwiaczek 04.07.2021
    To może i dobrze, Angie, żeś nie zaglądała. Trochę za dużo niepotrzebnego szumu było, jak dla mnie. Miło mi, że wiersz się podobał i przemawia. Pozdrawiam serdecznie:)
  • Shogun 04.07.2021
    Ano, fajny byłby taki market, ale niestety są rzeczy których za pieniądze się nie kupi. Trzeba je zdobyć inną drogą, trudniejszą, zwaną właśnie życiem.
    Jak zawsze Kocwiaczkowo ;)
    Pozdrowionka! ;)
  • Kocwiaczek 04.07.2021
    O! Właśnie. Nie po łebkach i na szybko, bo można się niestrawności nabawić :D Jak to u mnie – zawsze Kocwiaczkowo:) Pozdrowienia i dzięki za odwiedziny!
  • Shogun 04.07.2021
    Kocwiaczek Dokładnie :)
    Jam zawsze na posterunku ;)
  • LBnDrabble 15.07.2021
    Zapraszamy do wzięcia udziału w Konkursie na stusłówka.
    Tematy to:
    - Szał
    - Największe szczęście w świecie na końskim jeździ grzbiecie.
    Piszemy do 17.07.2021 godz.23.59
    W tej Bitwie nie może zabraknąć ciebie!!!

    Literkowa
  • Zapraszamy do wzięcia udziału w Konkursie LBnRymy.
    Tematy to:
    - WKACJE
    - BEZLUDNA WYSPA
    Piszemy do 20 lipca do północy!
    Liczymy na ciebie!!!
    Literkowa

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania