Matura

Xxx

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (151)

  • Canulas 04.05.2018
    Bez szału. Dziwne d w słowie będą. - Nie oceniam
  • betti 04.05.2018
    Na Twoim miejscu nie zawracałabym sobie głowy pisaniem wierszy, jest przecież mnóstwo innych zajęć choćby pływanie czy bieganie, nie mówiąc już o bardzo pożytecznym gotowaniu...
  • Nuncjusz 04.05.2018
    o czym ty pierdolisz znowu? Nie dyktuj komuś co ma robić
  • Nuncjusz 04.05.2018
    o czym ty pierdolisz znowu? Nie dyktuj komuś co ma robić
  • betti 04.05.2018
    Nuncjusz kurwa, to największy wstyd tak pisać, czy ty czytać nie umiesz? Czego bronisz, grafomanii do n-tej potęgi?
  • little girl 04.05.2018
    Każdy od czegoś zaczynał
  • betti 04.05.2018
    little girl nie powiesz mi, że zaczyna się nie czytając innych albo słuchając tylko disco z pola... bez przesady proszę.
  • refluks 04.05.2018
    little girl Tak. Każde nas zaczynało od walenia kupy w pieluchę i raczkowania.
    potem nauczono nas załatwiać się w toalecie, chodzenia, mówienia, pisania, czytania, zasad kultury.
    a co do twórczości literackiej na forach - jeśli się zaśmieca przestrzeń, to trzeba liczyć się z krytyka.
    utwór powyższy to grafomania, jak i reszta autora.
    przestrzeń publiczna pełna jest chcących śpiewać, pisać, grać.
    betti walczy o poziom i zbiera za to po łbie.
    między innymi od Nuncjusza, który pod utworami Margerithy drwi sobie z niej.
    trzeba się starać.
  • betti niech sobie zaczyna jak i od czego chce. Z takim początkiem szaleństwa nikt nie wywróży, ale niech sobie pisze jak czuje, że musi.
    Może lepiej doradź tu autorowi właśnie jak i co, aby następne, publikacje (to słowo najbardziej neutralne chyba), były już lepsze.

    Utwór powyższy rzeczywiście nie nastraja optymizmem.
    Pozdrawiam autora i ciebie Betti też.
  • betti 04.05.2018
    Maurycy Lesniewski w tym przypadku żadne rady nie pomogą... tu niczego nie widać, a dobre chęci to za mało...
  • betti ale inni początkujący tu zaglądają, jeśli nie zbawisz tej duszy to może...
    No wiesz :)
    Trzeba wierzyć, że wszystko jest po coś.
  • Nuncjusz 04.05.2018
    refluks i betti, nawe tego nie czytałem i nie o to mi chodzi by bronić zjebanego tekstu. Mi chodzi o to tylko by betti przestała pierdolić o tym czym kto ma się zajmować. Niech se krytykuje tekst jak chce dosadnie ale od autora niech się odjebie
  • Nuncjusz 04.05.2018
    Cytuję

    betti godzinę temu
    Na Twoim miejscu nie zawracałabym sobie głowy pisaniem wierszy, jest przecież mnóstwo innych zajęć choćby pływanie czy bieganie, nie mówiąc już o bardzo pożytecznym gotowaniu... Odpowiedz

    Nuncjusz 55 min. temu
    o czym ty pierdolisz znowu? Nie dyktuj komuś co ma robić Odpowiedz
  • Nuncjusz 04.05.2018
    czy to j]est bronienie tekstu, czy autora przed napaściami tego zjeba?
  • Nuncjusz 04.05.2018
    Do Marg już dawno przestałem zaglądać. Refluks z betti powtarzają mają identyczną retorykę, betti wczoraj dokładnie to samo mi pierdoliła co refluks dziś
    Umówiłyście się co macie mi gadać?
  • refluks 04.05.2018
    Nuncjusz "nawe tego nie czytałem"

    No właśnie.
    nie przeczytałem, ale się wypowiem.
    a mogło tam stać:
    "zesrałęę się w gacie
    w rowie płynie woda
    je ładna pogoda"
    ale ciebie bardziej komentarz betti interesował i aby się dopierdolić do niej.
    pasujesz do sfory kundlisków Pawłowa, bettinki i akwamena.
  • Nuncjusz 04.05.2018
    refluks a po chuj miałem to czytać? Ja odniosłem się do komentarza, którego w takiej postaci nie powinno być, bez względu, co by se autor nie napisał. Jakby skrytykowała sam tekst, nie odezwałbym się
    Przestań jej tak nadgorliwie bronić bo na to nie zasługuje
    Dopierdoliłem się słusznie i nie porównj mnie z akwamenem, nie mam z jego pierdoleniem nic wspólnego
  • Nuncjusz 04.05.2018
    Czy tak powinien wyglądac krytyczny komentarz?




    betti godzinę temu
    Na Twoim miejscu nie zawracałabym sobie głowy pisaniem wierszy, jest przecież mnóstwo innych zajęć choćby pływanie czy bieganie, nie mówiąc już o bardzo pożytecznym gotowaniu...

    Ogarnij kurwa dupe refluks
  • Nuncjusz 04.05.2018
    za każdym razem, jak wysra z siebie tego typu komentarz, to będę się dopierdalał, nie tylko zresztą do niej, do każdego
    albo kurwa lepiej
    będę to milczkiem zgłaszał do admina, skończy się ta przewlekła sraka
  • betti 04.05.2018
    Nuncjusz a co tu jest nie w porządku? To szczera prawda. Tutaj nic nie ma, donosicielu...
  • Nuncjusz 04.05.2018
    betti nie pierdol. To nie była krytyka tekstu tylko autora. Nie nazywaj mnie zjebie donosicielem, bo jeszcze na ciebie nigdy nic nie doniosłem, ale jak dalej będziesz w ten sposób postępować, to z rozkoszą cię zakapuję
  • Nuncjusz 04.05.2018
    Szczera prawda? To tylko twoja opinia o autorze a nie żadna prawda
  • betti 04.05.2018
    Nuncjusz mi to wisi, możesz. Napisz ''betti wyśmiewa grafomanów, bo wydaje im się, że są poetami''. Skoro to tylko ''moja prawda'', to zanieś to arcydzieło do pierwszego lepszego poety i poproś o analizę. Jeżeli nie zgodzi się ze mną, znikam z tej wsi...
  • Nuncjusz 04.05.2018
    betti nie tak napiszę, dam screena adminowi i niech on sam to oceni
    poza tym
    ile razy mam powtarzać?
    JA NIE BRONIĘ TEKSTU, JEST CHUJOWY, JA NIE GODZĘ SIĘ Z TAKIMI KOMENTARZAMI, JAK TEN TWÓJ
    KRYTYKUJ TEKST A NIE AUTORA, NIE DYSPONUJ JEGO ŻYCIEM
  • Nuncjusz 04.05.2018
    nie musze do nikogo nic zanosić, przeczytałem se to co autor napisał i jest to infantylny wierszyk, na tyle jeszcze mam wyczucia, by odróżnić gniota od czegoś wartościowego, ale nigdy w życiu bym nie napisał komuś, by zajął się garami a nie pisaniem
  • Zaciekawiony 04.05.2018
    A to nie jest aby prowokacja?
  • Nuncjusz 04.05.2018
    Może i jest to prowokacja, zresztą, zjebanych tekstów na Opowi jest i było mnóstwo. Dlaczego tego się nie zgłasza do wywalenia, tylko toczy się gówniane wojenki?
  • betti 04.05.2018
    Nuncjusz a co ja takiego jemu napisałam? Nie wyśmiałam, że jest głąbem kapuścianym, że wstydu nie ma, żeby wystawić to dno, napisałam, żeby znalazł sobie inne zajęcie... a ty łazisz za mną jak ten przygłup, gdzie tylko się pojawię i piszesz takie idiotyzmy, że nie wiadomo śmiać się czy płakać... ogarnij bzika, bo żenada.
  • Nuncjusz 04.05.2018
    betti nie łażę za tobą, jestem po prostu na opowi i widzę komentarze na głównej
    krytykowałaś teksty? Nie odzywałem się bo i po co
    Jeśli nie rozumiesz, gdzie popełniasz błąd to już nie moja sprawa, niech admin to oceni
    Baj
    i nie ciągnij tej sraki dłużej, bo pomyślę, że bardzo to lubisz
  • Gregor 04.05.2018
    betti jaka ty jesteś głupia, że brak słów. Masz niedosyt chuja, czy przechodzisz klimakterium?
    Obserwuję cię już od dłuższego czasu i wnioskuję, że ty się tym podniecasz. Wpadasz tutaj jak do siebie i tankujesz paliwo na jakiś czas.
    Dam ci dobrą radę. Idź do psychiatry, a najlepiej niech cię zamkną, bo w takim stanie kobitki mogą dostać pierdolca. Idź do kina na pornola, albo do księdza egzorcysty niech cię wysmaga biczem.
    Baj
  • refluks 04.05.2018
    a teraz przyjdzie wodniak, a zanim przywlecze sie bettinka.
  • Gregor 04.05.2018
    Odepnij jądra Katia
  • refluks 04.05.2018
    Gregor a kto ci dubla skasował, że spytam ze ciekawości?
  • Violet 04.05.2018
    Ludzie! Szkoda prądu i klawiatury na jałowe dyskusje. Pewne sprawy i ludzi należy przemilczeć, i pozwolić "osobom" się wygadać, nie przywiązując do tego co mówią zbyt wiele uwagi (szczególnie że nie wnoszą nic nowego prócz wyświechtanych frazesów ). Zauważyłam, że większość już tak robi, a tylko kilka nicków ma z tego swoistą zabawę. Lepiej skupić się na pomocy dla autora ( czasami warto), jeśli tylko sobie tego życzy, ewentualnie zachować dla siebie przemyślenia na temat utworu, bo i tak życie zweryfikuje dalszą twórczość. Pozdrawiam.
  • Vi dobrze gadasz!
  • betti 04.05.2018
    Maurycy Lesniewski Szczebiotka gada jak zaczadzona, bo życie właśnie weryfikuje tzw. twórczość. Jest portal, jest krytyka. Wszystko na właściwym miejscu.
    Autor niniejszego badziewia posiada na pewno jakiś talent, bo każdy coś tam ma, więc zamiast tracić czas, powinien skupić się na tym, w czym może do czegoś dojść. Proste i logiczne, szkoda tylko, że nie dla wszystkich.
  • Nuncjusz 04.05.2018
    betti a ty zrozum nareszcie, że to nie twoja sprawa, co autor tego tekstu zrobi ze swoim życiem
  • betti 04.05.2018
    Nuncjusz co zrobi, to mi faktycznie nic do tego, co pisze - krytykuję. Coś jeszcze ci dolega?
  • Nuncjusz 04.05.2018
    betti ty mi dolegasz takimi komentarzami

    "Autor niniejszego badziewia posiada na pewno jakiś talent, bo każdy coś tam ma, więc zamiast tracić czas, powinien skupić się na tym, w czym może do czegoś dojść. "

    po chuj takie teksty? Chuj cię to obchodzi co zamierza robić w swoim życiu. Może ma kaprys marnować czas na pisanie? Powtarzam, chuj ci do tego
  • Nuncjusz 04.05.2018
    więc nie tylko krytykujesz co pisze, ale także krytykujesz jego postawę do życia, więc weź i odpierdol się od niego, a przypierdalaj się tylko i wyłącznie do tekstu
    Tak ciężko ci to pojąć?
  • betti 04.05.2018
    Nuncjusz sam napisałeś, że tekst jest ''chujowy'' więc co, ma spłodzić więcej tych ''chujowych'' tekstów, trwać przy tej manii, bez względu na to, że wszyscy to wyśmieją, czy skupić się na czymś, co przyniesie mu prawdziwą frajdę. Jesteś hipokrytą do n-tej potęgi. Z jednej strony piszesz ''chujowy tekst'', a z drugiej atakujesz mnie, że napisałam to samo, ale innymi słowami.
  • Nuncjusz 04.05.2018
    betti oczywiście, że tekst jest chujowy, co wcale nie znaczy, że ma przestać pisać dalej chujowe teksty, to ma być jego wybór.
    Może stwierdzić, ok, uznali, że mój tekst jest do bani to
    a) spróbuję napisać lepiej
    b) olewam to całe pisanie
    ale to nie my mu mamy to narzucać, on sam ma do tego dojść
    w obydwu wypadkach wyjdzie to na plus

    i nie napisałaś to samo co ja innymi słowami, ty się dojebałąś do autora by przestał w ogóle pisać
  • betti 04.05.2018
    Nuncjusz i słusznie zrobiłam, bo to wstyd publikować ''chujowe teksty''. Czasami chociaż w jednym wersie da się zauważyć jakiś potencjał, tutaj nie ma nic.
    Pamiętam, gdy tutaj przyszłam, pisałeś mi, że masz dość tego badziewia, które tu wypuszczają. Pisałeś nieco dosadniej, ale już nie będę twoich wulgaryzmów tutaj przytaczać. Weźmy chociaż Świnię... co wypuściła tekst, to wyzywałeś ją i wyganiałeś z portalu, a dzisiaj stałeś się orędownikiem grafomani, obrońcą tych, których bezlitośnie wyśmiewałeś... za bardzo to śmierdzi.
  • Nuncjusz 04.05.2018
    betti nie, ty jesteś debilem do kwadratu :)
    Ja swoje, ty swoje, do usranej śmierci
    ja o Pawle, ty o Gawle, rozmawiamy o dwóch, zupełnie różnych rzeczach i nic co ja piszę do ciebie nie dociera, więc kończę z tobą wszelką dyskusję, bo jesteś tępa jak but
  • Dekaos Dondi 04.05.2018
    Ależ betti, każdego co innego cieszy lub smuci. A jeżeli ktoś, uwielbia czytać grafomanie, bo jest mu wtedy lżej na serduszku, ma lepszy apetyt i wzwód, to co...ma czytać super wiersze i przy tym płakać rozpaczliwie, patrząc jak mu wszystko zawisa a jedzenie zbrzydło? Tylko relacja między tekstem a czytelnikiem jest ważna. Tak ja uważam.
  • betti 04.05.2018
    Nuncjusz bo znowu napisałam prawdę. Można wyśmiewać tylko tych, których paluszkiem wskażesz... To ci dopiero obraziłam autora...skierowaniem na inne tory, bo poezja nie jest jego mocną stroną. Fakt, popełniłam świętokradztwo. Weźcie wy się ogarnijcie, bo żenada.
  • betti 04.05.2018
    Dekaos Dondi to czemu się wścieka, kiedy piszę, że to grafomania? Skoro lubi czytać i sam pisze, to chyba ma tego świadomość, więc o co krzyk?
  • Aisak 04.05.2018
    tak, jestem świnią, bo to mój znak zodiaku.

    arbuzem też jestem.

    Andrzej, próbujesz mnie obrazić, ale mam cię w tyłku :/
    Troglodyto!
  • Nuncjusz 04.05.2018
    betti proszę już nie wywoływać mnie ani mi odpowiadać na cokolwiek, skończyłem już z tobą dyskusję i proszę mojego nicku nie używać w swoich wypowiedziach
  • betti 04.05.2018
    Aisak ty może zacznij się uczyć czytania ze zrozumieniem. Obraziłam ciebie wspominając jak traktował cię jakiś gość, jak wyzywał od najgorszych?
  • Aisak 04.05.2018
    betti pamiętam, jak byłam traktowana przez waszą Świętą Trójcę.
    Uzyłaś słowa Świnia celowo, żeby mnie obrazić.

    Wiesz, co mam cię gdzieś.
    Odwal się od ludzi, ode mnie i od poezji.
    Bo wszystkim dookoła robisz krzywdę, a to wszystko w imię zasad poprawnego piezjowania

    Troglodyto!
  • oldakowski2013 04.05.2018
    Tylko jedno powiem. Dużo jest tu osób, które myślą, że pozjadały wszystkie rozumy świata. Niestety, do tego bardzo wiele im brakuje...
  • Aisak 04.05.2018
    Chciałabym, żeby Krytycy zrozumieli, jaką krzywdę wyrządzają osobom, które dopiero zaczynają pisać.

    Wyobraźcie sobie, że wasz nauczyciel w szkole zachowuje się podobnie do was oceniając ucznia słowami:

    Kowalski, kóva, ty już lepiej nie pisz żadnych dyktand, bo i tak wiemy, że jesteś debilem po matce i baranem po ojcu, więc lepiej będzie, jak umyjesz tablicę.

    Co się stanie, gdy nauczyciel zmieni taktykę i powie:
    Zygfryd Kowalski, twoje dyktando wypadło gorzej od innych, ale za tydzień będzie następne, i wierzę, że uda ci się napisać na cztery z plusem. Musisz trochę więcej poczytać i poćwiczyć pisanie. Głowa do góry. Gdybyś potrzebował pomocy zwróć się do mnie.

    Wystarczy przemyśleć swoje słowa oceniając tekst i zadać sobie pytanie:
    Co chcę osiągnąć zostawiając komentarz?
    Czy chcę pochwalić autora?
    Czy chcę pomóc?
    Czy chcę go zdeptać, jak robaka, żeby zdechł, bo przecież moje oczy krwawiją, jak czytam podobne gówna.

    No, i tyle.



    Do autora:
    Nie wiem, jakie są twoje cele, jeśli to tylko zabawa to enjoy.
    Jeśli nie, to wiesz, co trzeba zrobić


    :)
  • betti 04.05.2018
    Co ty pierdolisz radośnie, Aisak. Przecież właśnie w szkołach omawia się literaturę, interpretuje się i czyta wiersze klasyków. Poznaje się każdą epokę i osiągnięcia, które ze sobą niesie. Nie jest tak, że czytasz wiersz i myślisz sobie, ja też tak potrafię. Do tego trzeba się przygotować, a to znaczy, że trzeba czytać i jeszcze raz czytać. Zapoznajesz się ze stylami, próbujesz na solidnych przykładach coś tam stworzyć. Jeżeli nie masz talentu, nawet lata nauki nie sprawią, że Twoje wiersze staną się cudem, bo bez iskry bożej, to po prostu nierealne.

    Do dyktanda możesz się przygotować, możesz w każdej chwili nauczycielowi, który cię skreślił, wykuć na blachę zasady pisowni... poezja, to raczej jak matma. Nawet jak znasz podstawy, ale nie wchodzi do pustego łba, to poległaś. Poezję się czuje każdym nerwem, ona jest w człowieku i kiedy wyrzuca z siebie myśli, to one płyną jak rwąca rzeka i porywa.

    Co komu z pisania durnych rymowanek, to jedynie zaśmiecanie portali.
  • Nuncjusz 04.05.2018
    betti jesteś toporną idiotką
    Brawo Aisak! Popieram w całej rozciągłości Twój komentarz
  • betti 04.05.2018
    Nuncjusz to ty jesteś idiotą jeżeli wierzysz, że z grafomana zrobisz poetę.
  • Aisak 04.05.2018
    betti, rany jak ty brzydko do mnie piszesz!
    Uspokój się w tej chwili, bo ci nakopię do dupy!

    Dobra, nie mogę gadać, bo mnie za bardzo boli głowa.

    Masz źle metody nauczania, ale dobrze, że walczysz o poezję.
    Jednak, gdybyś mi tak ciągle pisała, że jestem debilem i źle piszę, to zalałabym się łzami, i poszła w chój.
    Na szczęście miałam szczęście, że trafiłam na Allusia, a nie na ciebie.

    Ucz ludzi, ale nie w ten sposób.
    WIARA jest fundamentalna.

    Jeśli jest na świecie, chociaż jeden człowiek, który w ciebie wierzy, to wtedy rosną ci skrzydła.

    Czy nie byłoby ci miło, gdyby ktoś zwrocił się do ciebie i napisał:

    Cześć betti, mam problem z wierszem, a wiem, że jesteś znakomitą nauczycielką, pomożesz mi?

    Miłego wieczoru, idę zjeść Ibuprom.
  • Aisak 04.05.2018
    Nuncjusz dziękuję.
  • Nuncjusz 04.05.2018
    Aisak nie ma za co
    bez względu na osobiste animozje, zawsze staram się być obiektywny
  • betti 04.05.2018
    Nuncjusz gówno prawda. Ty i obiektywizm, bardzo śmieszne.

    Pisałam ci już Aisak, że ja nie mam cierpliwości do uczenia innych... jeszcze jak ktoś ma talent, to mogłabym się poświęcić, ale grafomanów uczyć nie będę. Syzyfem nie jestem.

    Dlatego piszę, wiersz do dupy, wiersz rokujący. Tu i tu coś nie gra trzeba poprawić i takie tam.
  • Aisak 04.05.2018
    ty jesteś do dupy.
  • Something 04.05.2018
    betti Widzę, że uwielbiasz słowo "grafoman", bądź formę neutralną "grafomania". ;p Nauczyło się dziecko jednego słówka i będzie korzystało - ponoć światowo brzmi.
  • betti 04.05.2018
    Something brzmi najmniej obraźliwie, wolisz ''chujowy tekst''?
  • Something 04.05.2018
    betti Jesteś wulgarna, prymitywna i mało konstruktywna. Od Ciebie nic nie wolę, nawet jak walczysz o jakiś tam określony model poezji.
  • Zaciekawiony 04.05.2018
    @ Aisak
    To znaczy wiesz, jeśli ktoś oczekuje oceny i tekst ma błędy, to ich wymienienie jest dla początkującego pomocą. Ale niech to będzie jakiś konkret a nie tylko "to grafomania i nie będę tłumaczyć czemu, domyśl się".
    Ja czasem bywam w ocenach trochę złośliwy, zwłaszcza gdy błędy mają humorystyczny charakter, ale odnoszę się do tekstu a nie autora.
  • Aisak 04.05.2018
    Zaciekawiony, przepraszam ale czy twój komentarz nie powinien być zaadresowany do betti?

    Wyrażanie paluszkiem błędów ma nieść pomoc, takie powinno być założenie, że słuchaj
    Tu jest napisane tak i siak, ale byłoby lepiej, gdyby coś tam coś tam.
    Jeśli Krytycy ograniczają się do słów Ale żenująca kupa. Słów.

    To nie jest krytyka literacka tylko zwykły hejt.


    (na pewno do mnie miał być twój komentarz?)
  • betti 04.05.2018
    Something żaden model, o poezję.

    Przytoczyłam wypowiedź pewnego gościa wyżej, nikt mu nie napisał, że jest wulgarny, prymitywny i mało konstruktywny... a przecież to jego ''chujowy tekst'', co nawet wzięłam w cudzysłów. Czy jeszcze wiadomo, o co ta walka?
  • Nuncjusz 04.05.2018
    Proszę też mnie nie cytować, bo dalej się czuję wywoływany do tablicy. Po prostu zapomnij o mnie
  • betti 04.05.2018
    a pan, to kto?
  • Something 04.05.2018
    Abstrahuję od tekstu, nawiązuję do tego, że nie brzmisz jak ktoś, kogo można brać na poważnie. Wszystko przez tą pychę i egocentryzm. Rozumiem chęć walki o poezję, ale do cholery...
  • Canulas 04.05.2018
    Something, tę pychę. Mnie tam chuj, ale Empiczka jest wyczulona i może dać w ucho komentarzem.
  • betti 04.05.2018
    Something we mnie nie ma pychy, jest wiedza. Jedynie ci, którzy wiedzy nie posiadają, myślą, że to pycha. Przecież wiedza o budowie wiersza pochodzi z kosmosu. ..
  • Something 04.05.2018
    betti I znowu obrażasz, choć nic o mnie nie wiesz. Żałosne.
  • betti 04.05.2018
    Something ja ogólnie napisałam, nie jesteś jedyna, która myli te pojęcia... i wyje do księżyca.
  • Zaciekawiony 04.05.2018
    betti
    Tylko że czasem na prawdę trudno się od ciebie tej wiedzy dowiedzieć, albo jest ona niejasna i nieprecyzyjna, w stylu "poezja powinna być poetycka" albo "haiku powinno mieć to Coś". Z jednej strony piszesz, że nie masz czasu pouczać grafomanów i im dokładnie tłumaczyć, a z drugiej strony już którąś godzinę uczestniczysz w tej kłótni.
  • Something 04.05.2018
    betti Uogólnienie to częsty manewr, jeśli kogoś atakujesz. Oczywiście znowu obrażasz, twierdząc, że mylę pojęcia.
  • betti 04.05.2018
    Zaciekawiony z przerwami, ale faktycznie wracam tu jak bumerang... ale sam zobacz, ciągle ktoś nowy dochodzi i dokłada...
  • betti 04.05.2018
    Something mnie chyba by nie obraziło, gdyby ktoś napisał, że się mylę... sprawdziłabym czy faktycznie, bo można czasami coś palnąć. Może bym poczuła irytację, nie myląc się oczywiście, ale obrażać się z takiego powodu, na to bym nie wpadła.
  • Something 04.05.2018
    betti A skąd wiesz, że jestem obrażona? ;)
  • Enchanteuse 04.05.2018
    To jest grafomania i komentarz betti jest naturalną reakcją. Z wypowiedzią Refluksa zgadzam się całkowicie.
    A jako tegoroczna maturzystka... hmm, z co do tego zdania mam poważne wątpliwości.
  • Nuncjusz 04.05.2018
    no to mi podpadłaś
    tekst oczywiście jest dupny, jak to już pisałem wielokrotnie wyżej, ale ataki ad personam względem autora są nie na miejscu
  • Enchanteuse 04.05.2018
    Nuncjuszu, czy ja obrażam autora?
    Nie. Mówię tylko, że tekst jest słaby, to powiedział między wierszami Refluks i do tego odnosiła się przesadzona reakcja Betti.
    Ja bardzo chętnie wypiszę konkrety, jestem też gotowa zebrać baty za ewentualne nieścisłości. Niech tylko Autor się odezwie, no bo nie każdy chce takiej krytyki. A bez sensu się produkować na marno.
  • Canulas 04.05.2018
    Enchanteuse, nie wiem czy się trzyma kciuki, czy jakiś przesąd nie zabrania, ale jeśli nie, to byde trzymał
  • Nuncjusz 04.05.2018
    Enchanteuse chodziło mi o co innego, ale jak zwykle chyba pisze po chińsku :)
    to nie od ciebie był przytyk o ataki personalne
  • Nuncjusz 04.05.2018
    *do
  • betti 04.05.2018
    Canulas kopniak w pupę przed wejściem, to konieczność.
  • Canulas 04.05.2018
    betti, nie rozumiem. Nie chcę mi się rozumiem. Nie chcę mi się brać w tym udziału. Jestem za bardzo najedzony. A jak jestem najedzony, to radosny. Czyli chwilowo wszystkich was kocham. Czyli nie wybieram strony.
    Mam wirtualny popcorn i prawdziwy fotel.
    Pozdrowka dla wszystkich.
  • Canulas 04.05.2018
    rozumieć *autokorekta
  • betti 04.05.2018
    Canulas ale ja o zwyczaju, przed wejściem na salę tortur maturalnych...
  • Canulas 04.05.2018
    betti, aaa, to sorka. Jakiś niekojarzliwy jestem
  • Aisak 04.05.2018
    Ps.
    Dzióbki malutkie! Tegoroczni Maturzyści!

    Staruchy trzymają kciuczki, dacie radę!
    Jesteście Najlepsi!!!!

    życzy ciocia k. i tutejszy Dom Spokojnej Stateczności :)
  • Nuncjusz 04.05.2018
    Ja już życzyłem powodzenia i czerwonych majtków maturzystkom :)
  • Aisak 04.05.2018
    A właśnie czerwone majty!
    Kurczę, zapomniałam.

    Ale chłopcy też mogą włożyć czerwone bokserki :)
  • Enchanteuse 04.05.2018
    No, najgorsze za nami, także ten... Gorzej nie będzie. Trzyma się nadal Can. Majtków czerwonych nie było :P
    Chyba mam się zacząć bać. Miło mnie, że trzymacie kciuki, powodzenie się przyda :)
  • Canulas 04.05.2018
    Ok, to byde trzymioł
  • Aisak 04.05.2018
    Ąsząteż! nie wyglądasz z ekranu na 19 lat!
    xD
    Powodzenia ❤
  • Enchanteuse 04.05.2018
    Tak, kopniaki otrzymałam, w liczbie trzy <3
    Aisak no, nie wyglądam. Kusiło mnie żeby wstawić fotkę swoją, ale się na szczęście się rozmyśliłam xD
    Nuncjusz, to ja jak zwykle wepchnęłam się w dyskusję, jak dym już opadł :P
    Mea culpa. Myślałam że to do mnie xD
  • betti 04.05.2018
    Więc masz jeszcze jeden ode mnie, na szczęście...
  • Enchanteuse 04.05.2018
    betti przyda się. Nie dziękuję, bo jeszcze zapeszę :)
    W poniedziałek matma...
  • betti 04.05.2018
    tylko nie dziękuj, nie można. To zabobon, ale nikt nie wie na pewno... więc lepiej przemilczeć.
  • betti 04.05.2018
    Enchanteuse współczuję... polski i historia to pikuś, wiem z doświadczenia...
  • Enchanteuse 04.05.2018
    betti niestety polski taki łatwy nie był, rozszerzenie rozwaliło na łopatki. Historii na szczęście nie zdaję, ale zostaje jeszcze francuski :)
    No i ustne.
  • betti 04.05.2018
    Enchanteuse dlaczego rozwaliło, jest przecież więcej czasu, a wiedza ta sama, może odrobinę dokładniejsza, ale to detale. Jeżeli ktoś lubi literaturę, nie powinien mieć problemów.
  • Enchanteuse 04.05.2018
    betti no wiesz, związek literatury z filozofią to trudny temat nawet dla humanistów. A ja tam nigdy nie uważałam się za szczególnie wyedukowaną w filozofii czego teraz żałuję :P
    Trochę.
  • Zaciekawiony 04.05.2018
    Enchanteuse
    Mi polski poszedł łatwo, zastanawiałem się nawet wcześniej czy nie wybrać rozszerzonego, ale polonistka mi odradziła, bo stwierdziła, że mogę dostać mniej punktów niż n wersji podstawowej. Z Polskiego podstawowego miałem 78%, ustną prezentację zaliczyłem na max.
  • Enchanteuse 04.05.2018
    Zaciekawiony ja się zaczynam zastanawiać, czy rozszerzenie to był dobry pomysł...
    78% to ładnie. Prezentacja, ech, teraz nie ma tak dobrze :/
  • Karawan 04.05.2018
    związek literatury z filozofią ... Jakby tak bliżej trochę ? Co pisałaś? Jakie wrażenia?
  • Enchanteuse 04.05.2018
    No taki był właśnie temat. Że filozofia ma wpływ na literaturę i na odwrót.
    Użyłam Dziadów cz 3 i Dżumę Camusa jako przykłady, ale czuję się przegrana na maksa. Pisałam na wyczucie, temat był cholernie cieżki.
  • betti 04.05.2018
    Enchanteuse nie za bardzo wybrałaś, to już lepsza byłaby Lalka czy choćby Inny świat
  • Karawan 04.05.2018
    Enchanteuse Trochę zaskoczonym. Jak można być niepiszącym filozofem, albo nie filozofującym pisarzem? Piszesz i myślisz jak mogłoby to być to co to jest ? Czysta filozofia! A zdaniem betti-jadowitej nie przejmuj się. Lubi po prostu dopieprzać bez potrzeby wszystkim dookoła. Ten typ tak ma.
  • Enchanteuse 04.05.2018
    No, faktycznie, w Lalce pozytywizm. Pasuje mega. Ale w Innym Świecie? Chyba nie umiałabym nagiąć behawioryzmu do tej rozprawki.
  • Karawan 04.05.2018
    Karawan Dodam jeszcze, że dziś pomyślałem co by to było gdyby Maturzyści zamieścili tematy z polskiego jako propozycje dla reszty Opowijczyków. Wyobrażasz sobie ile śmiechu?
  • betti 04.05.2018
    Enchanteuse czysta filozofia w tym ''Innym świecie'' - filozofia kata i ofiary. Temat rzeka.
  • Karawan 04.05.2018
    betti albo betti i początkujących ;))
  • betti 04.05.2018
    Karawan bądź tak uprzejmy zabrać stąd dupę, bo nie za ładnie pachnie...
  • Enchanteuse 04.05.2018
    No nie wiem Betti czy można to tak swobodnie rozpatrywać. Nie wiem. Oni tam mają swoje klucze, i nie wiadomo jak by na to popatrzyli. Ech, czuję się taka przegrana. Pseudohumanistka :(

    Karawanie, to byłoby genialne! I nie zapomnij jeszcze o tekście wyjściowym, najpierw trza by było tezę ustalić ;)
  • betti 04.05.2018
    Enchanteuse jeżeli w Dziadach znalazłaś filozofię, to jestem pod ogromnym wrażeniem, ja nienawidzę tej lektury. Czytałam kilka razy i za każdym - ziewałam. Może i inni będą pod wrażeniem, czego szczerze życzę.
  • Karawan 04.05.2018
    betti Szkoda mojej czystej ręki na twoją brudną mordę idiotko bezmyślna. Widać sama dupy nie myjesz skoro innym to zarzucasz. Typowy niedorozwój umysłowy; czego nie pojmuje - nienawidzi i gnoi na wszelki wypadek. Ubożuchno z rozumkiem oj, ubożuchno!
  • betti 04.05.2018
    Karawan, w którym miejscu zgnoiłam Enchanteuse?
  • Something 04.05.2018
    Enchanteuse Humanizm to coś więcej niż dobre napisanie rozprawki na rozszerzeniu ;) :)
  • Karawan 04.05.2018
    Enchante Ech, czuję się taka przegrana. Pseudohumanistka :(
    A od kiedy to o humanizmie Człowieka stanowi wypracowanie z polskiego? A humanistka to zdaje się rodzaj żeński od humanista czyli nie tylko polonista ale i człowiek humanizmu czyż nie?
  • Zaciekawiony 04.05.2018
    Enchanteuse
    Jeśli w temacie jest wyraźnie napisane, że daną tezę trzeba oprzeć na lekturach z kanonu, to może być ciężko. Filozofia starożytna miała wpływ na greckie tragedie, których przykładem jest Edyp.. Na liście lektur dodatkowych pojawia się w niektórych szkołach Imię Róży, zwykle w kawałkach, więc wtedy można to podciągnąć pod wpływ średniowiecznej filozofii scholastycznej oraz starożytnej arystotelejskiej.
  • Enchanteuse 04.05.2018
    Karawan no wiesz, jakby nie było, nie sprostałam tematowi. Niby macie rację, ale to straszny cios w ambicję :P
    Spokojnie, popłaczę sobie i będzie katharsis. Cała nadzieja w podstawie.
  • Karawan 04.05.2018
    Enchanteuse Jeszcze większy będzie, gdy okaże się, że dostałaś bdb ;)) Czy Twoja ambicja wytrzyma ? Życzę Ci tego, a odczucie własnej małości i niedoskonałości - sama wiesz czyja to cecha. Będzie dobrze!
  • Enchanteuse 04.05.2018
    Karawan :))
  • Enchanteuse 04.05.2018
    Betti dla mnie Dziady są oczywiste bo przerabialiśmy je do obrzydzenia. Mesjanizm jest tam filozofią przewodnią. Jest też prometeizm, ale to tylko lekki akcent. Nie lubiłam ich też, ale ostatnio, po ekranizacji skradły mi serce :)
    Nie, Betti, nie obraziłaś mnie w żaden sposób. Przynajmniej ja tak tego nie odczułam.
  • betti 04.05.2018
    Karawan jednak dopatrzył się obrazy... to jest zadziwiające.
  • Keraj 04.05.2018
    Wiersze piszę dla siebie
    Ps. Betti twoje komentarze nie ruszają mnie wcale. Jesteś chyba niespełnionym pisarzem i krytykiem literackim
  • betti 04.05.2018
    Więc czemu częstujesz nimi innych?
  • Gregor 04.05.2018
    betti po co czytasz?
  • Enchanteuse 04.05.2018
    Keraj nie piszesz tylko dla siebie, skoro wstawiasz je na portal.
  • betti 04.05.2018
    Do mnie bardziej przemawia Kordian Słowackiego niż Dziady Mickiewicza, ale gdyby to połączyć wyszłaby niezła filozofia...
  • Gregor 04.05.2018
    betti nie ośmieszaj się kochaniutka, bo jesteś tumankiem
  • betti 04.05.2018
    Gregor ty nawet nie wiesz o czym ta dyskusja... wypadasz jak filip z konopi.
  • Gregor 04.05.2018
    betti środkowy palec ci ślę tumanku
  • betti 04.05.2018
    Gregor wsadź go sobie wiesz gdzie...
  • Gregor 04.05.2018
    betti gdzie?
  • betti 04.05.2018
    Gregor w oko, może dzięki temu - przejrzysz.
  • Enchanteuse 04.05.2018
    No pewnie Betti bo Kordian to winkerliedyzm kompletnie sprzeczny z koncepcją mickiewiczowską :)
    Swoją drogą to chyba najwięksi antagoniści w historii literatury.
  • betti 04.05.2018
    Tak, nienawidzili się szczerze, ale i motywowali wzajemnie... co jeden poruszył, to drugi - przeciwstawność.
  • Gregor 04.05.2018
    Ech. Po co jej piszesz takie terminy. Tumanek nie wie z czym to się je.
  • Enchanteuse 04.05.2018
    betti prawda? Cóż, mi się bardziej podoba twórczość Mickiewicza, ale prawdę mówiąc niewiele go czytałam :)
    Więc niewykluczone, że i Słowacki zyskałby przy bliższym poznaniu.
  • betti 04.05.2018
    Enchanteuse Mickiewicz był uznany przez krytyków, brylował na salonach, Słowackiego doceniono dopiero w następnym stuleciu... czyli klepał biedę, a że znał wartość swojej twórczości, był w nim gniew, co można zobaczyć w ''Testament mój''. Mógł co prawda zaprzyjaźnić się z Mickiewiczem, co otworzyłoby przed nim niejedne drzwi, ale to by znaczyło wyrzec się zasad... a on do końca był wierny swoim ideałom.
  • Enchanteuse 04.05.2018
    betti i za to go lubię. Czy taki biedny był to nie wiem, (to nie on grywał na giełdzie?) ale całować innego wieszcza wręcz po stopach to jednak lekka przesada :)
    Dobra, idźmy stąd lepiej bo Pan Autor będzie miał spam nie do ogarnięcia ;)
  • betti 04.05.2018
    Enchanteuse grywał, ale chciał uchodzić za biednego tułacza i takim zapisała go historia.
  • Enchanteuse 04.05.2018
    betti czyli wygrał w pewnym sensie ;)
  • betti 04.05.2018
    Enchanteuse skoro pamiętamy go do dzisiaj, jego twórczość nadal jest poddawana analizie, to tak, wygrał. Ale był dobry w tym, co robił.

    Pisał piękne listy do matki, ponoć odziedziczył po niej wrażliwość, może dlatego tak dobrze się rozumieli
  • Enchanteuse 04.05.2018
    betti pewnie tak. A teraz dobrej nocy życzę, bo sama powoli udaję się na spoczynek. Dobranoc.
  • betti 04.05.2018
    Enchanteuse dobrej nocy.
  • Pan Buczybór 05.05.2018
    heh, wy to nie macie co robić...
  • Enchanteuse 31.08.2018
    Mhm, z perspektywy czasu widzę, że temat faktycznie był łatwy.
    Ja panikara. Wsadźcie mnie na stos i podpalcie ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania