Miasto maszyn Wstęp

Jest rok 2046. Świat po trzeciej wojnie. Zgliszcza tego, co zostało po znanej nam Ziemi. Nikt już nie pamięta kiedy dokładnie zaczęło się to piekło. Przekazy twierdzą że to, co doprowadziło nas do zniszczenia miało swoje niewinne początki około 2015 roku.

Pewien inżynier wynalazł mówiący korpus wyglądem przypominający człowieka. Był to android twierdzący, że ma ludzką duszę. Marzeniem tego wynalazku było posiadanie nóg, aby się jeszcze bardziej upodobnić do człowieka. Niestety zostało to spełnione. Maszyna osiągnęła cel i uciekła od swojego twórcy. Android ukrył się między nami. Wynalazek kazał nazywać się Noris.

Z biegiem czasu jednak zaczęło jej brakować istot takiego jak ona gatunku. Poczuła się samotna. Ukryła się w nieznanym nikomu miejscu i zaczęła tworzyć androidy sobie podobne. Domino ruszyło. Owe androidy stworzyły następne, tak powstało miasto maszyn. Lecz było im tego za mało. Pragnęły podbicia Ziemi.

Nieświadomi niczego ludzie chcieli nawiązać porozumienie z nowymi mieszkańcami naszej planety. Zarządzono konferencję. Przedstawiciel maszyn wypowiedział się pierwszy. Mówił o tym, że rasa ludzka nie była i nigdy nie będzie godna podarowanego życia, niszczy naturę zmierzając do destrukcji. Stwierdził, że nie jesteśmy godni tego by istnieć. To istoty tak doskonałe jak androidzka rasa powinna władać całym światem. Była to oficjalna deklaracja reprezentanta rządzącego miastem maszyn. Wtedy wszystko się zaczęło.

Nikt nie pamięta które państwo zaatakowało pierwsze. Miasto maszyn zostało zbombardowane. Wybuchła wojna. Androidy okazały się silniejsze, liczniejsze. Przybywało ich z dnia na dzień. Ludzie przegrali. Stali się niewolnikami urządzeń, nad którymi myśleli że mają władzę.

Ludzka rasa jest na wymarciu. Resztki chowają się po kanałach, opuszczonych kopalniach, gdzie tylko mogą. Stare pojęcie „przejście do podziemia” nabrało dosłownego znaczenia. Do dziś ludzie ukrywają się jak szczury, którymi się żywią. Robią to by przetrwać, przeżyć kolejny dzień.

Nie wyginąć jak dinozaury, bo być może jest szansa by to ludze znowu dominowali na ziemi. Ale czy aby napewno?

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (14)

  • Tanaris 28.03.2017
    bo być może jest szansa by to ludze znowu - ludzie*
    Ogólnie zaciekawiło mnie xD 5 i czekam na części...
  • Pasja 28.03.2017
    Czlowiek nie jest stworzony do klęski, człowieka można zniszczyć, ale nie pokonać...Hemingway. Coś wymyslimy, w końcu to ludzie wymyślili maszyny. Czekam na dalszy ciąg. Pozdrawiam serdecznie
  • Adam T 28.03.2017
    Terminator VII ? A może VIII, bo już się pogubiłem?
  • Żaden Terminator! :-)
  • athame 28.03.2017
    Pomysł znany. Zobaczę jak sie rozwiniesz. Pozdrawiam:)
  • Ja też cię pozdrawiam. :)
  • KarolaKorman 28.03.2017
    Ciekawie napisane :)
  • Dziękuję.:-)
  • Dzięki.
  • Natchniona 28.03.2017
    Nieźle się zapowiada ;) daje 5 i czekam na kolejną część ;D
  • Dzięki.:-)
  • Mrocznaa 30.03.2017
    Ciekawy początek. Narazie 5 i czekam na kolejne części ;)
  • Klaudunia 13.12.2019
    Świetne!
    I naprawdę przerażające
  • Cieszę się że Ci się podoba

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania