Miłość

Miłość, którą ofiarowałaś mu,

Szeptem serca, wskazywałaś nowe drogi.

To uczucie, którego sama nie znałaś,

Choć w nie włożyłaś wysiłek wielki.

 

On, jak pianista na pianinie tobą swobodnie grał,

A ty, naiwna, w sidła miłości wciąż wpadłaś.

Codziennie wiadomości jak jesienne liście spadały,

Przed randką z nim, serce w tobie tańczyło i biło mocniej.

 

O nim myślałaś, za dnia i nocy,

Chciałaś być dla niego doskonała, choć wiedziałaś, że trudne.

Wiedziałaś, że nie będziesz, choć pragnęłaś,

Pragnęłaś tego jak niczego innego.

 

Jednak nie potrafiłaś ofiarować tego, czego cię nie nauczono.

Miłości – misternego tańca uczuć, którym się poruszamy,

Którym żyjemy za dnia i nocy.

Średnia ocena: 2.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (44)

  • Szalej. pół roku temu
    Przepraszam bardzo, ale nie stawiamy kropek po tytule.
  • kucia pół roku temu
    poprawiam już swój błąd!! Przypadkiem się postawiła.
  • Szalej. pół roku temu
    Kropki po tytule są zarezerwowane. Żeby mi to było ostatni raz 🤣
  • Szalej. pół roku temu
    Na temat samego tekstu się nie wypowiadam, bo szkoda urazić, a nic dobrego do powiedzenia nie mam...

    Proszę pamiętać o kropkach. Kropki są dla zarządu 😆 haha. Przepraszam za zawracanie głowy, dobrej nocy.
  • Sufjen pół roku temu
    Szalej. Nie strasz dziewczyny 🤣
  • Szalej. pół roku temu
    Sufjen a czym niby straszę? Pilnuję swoich kropek, żeby mi się nie rozlazly po portalu 😆

    A tekst jest zwyczajnie słaby. Chciałem podpowiedzieć coś, jakby można go było poprawić, ale to trzeba od nowa... Od całkiem innej strony.

    Choć dziewczynie to pewnie pomaga, a to najważniejsze :)
  • stereo_dream-dolby-C pół roku temu
    kucia, W zasadzie, w ramach wyjątku na skutek zaistniałych okoliczności, nie wyciągniemy daleko idących konsekwencji. Kolega włada kropką, jest to mu jednak, jak Szalej. W krwiobiegu całkiem nie unplugged. Oczywiście nie rzutuje na sprawy dalsze, takie jak zdarzenia przyszłe. Bądźmy jednak konsekwentni i ustosunkujmy się w ramach treści.
    Otóż wers pierwszy i drugi czerpie z częstochowszczyzny i tak mamy rym, zaczerpnięty wprost z gwary w rzeczonym regionie, tu mając na myśli "mu mu".
    Dalej treść sugeruje pewne poświęcenie, wręcz oddanie, to temat dość często, przez co za często stosowany w ten sposób nadużyty, choć nie w sposób, w jaki wynikło to z kropką. Dalej mamy przekaz à la disco polo, bo on nie był wart, a ona go kocha, rzucił pomimo wysiłków. Co można sugerować, to właśnie więcej wysiłku w tematyce, to na początek, w stylu, później. Dziękuję, skończyłem.
  • stereo_dream-dolby-C pół roku temu
    Szalej., Co kolega myśli o? Pozwoliłem sobie zaingerować, tak wpół w zagłębiając w treść naszej nowej koleżanki, w minut pięć:

    "ofiarowałaś szept serca na zawsze
    obdarzyłaś uczuciem bez końca
    nie znając go sama
    jak wirtuoz gładził klawisze melodią
    utkaną z nut twojego ciała
    naiwnie pozwalałaś mu grać...."
  • Szalej. pół roku temu
    stereo_dream-dolby-C młoda jest, ma czas się nauczyć 😆

    W ogóle wejdzie tu, zerknie co piszemy i takie : what the fuck 🤣 haha..

    Pani Kuciu - no nie mogę! - Pani nie zwraca uwagi na starych prykow opowijskich. To element folkloru 🤣
  • Szalej. pół roku temu
    stereo_dream-dolby-C o. Zajebiste. Proste, ale dobre tą prostota...
  • stereo_dream-dolby-C pół roku temu
    Szalej., Panie kolego proszę nie zrażać, ech te żarty, to są młodzi ludzie.
  • stereo_dream-dolby-C pół roku temu
    Szalej., Dobra, to trzeba druge połowe przekuć, druge - może by Marti?
  • stereo_dream-dolby-C pół roku temu
    Szalej., Oby nie zaczęła zwiedzać od zaplecza, a będzie uratowana.
  • Szalej. pół roku temu
    stereo_dream-dolby-C myślę, że to by w zupełności wtlystarczylo za całość.
  • stereo_dream-dolby-C pół roku temu
    Szalej., Też tak myślę, bo dalej mi się pomysł skończył.
  • Szalej. pół roku temu
    stereo_dream-dolby-C skończył, bo jest zbędny.
    Pisać długo, naprawdę trza potrafić.
    A ci wszysycy młodzi, jakby niewyżyci pod tym względem, oby więcej - nie zdają sobie sprawy, że im mniej, tym lepiej nieraz.
    Nadmiar słów nie buduje nadmiaru treści...
  • stereo_dream-dolby-C pół roku temu
    Szalej., Tak, to zdecydowanie podstawa, chyba że, jak kto chce się zabawiać słowem, ale to dalszy etap.
  • stereo_dream-dolby-C pół roku temu
    Trzeci wers jednak mi nie leży, ale autorka ma pole.
  • stereo_dream-dolby-C pół roku temu
    "ofiarowałaś szept serca na zawsze
    obdarzyłaś uczuciem bez końca
    nie znając zbyt dobrze go sama

    on jak wirtuoz gładził klawisze melodią
    czytaną z nut twojego ciała
    naiwnie pozwalałaś mu grać

    dni i noce wyłaniał się wszędzie
    bezlitośnie okradał cię z myśli
    czarodziej który znał twe pragnienia..."

    Nie, nie, zbyt w rym idzie, łatwizna mi się podstawia w umyśle...
  • stereo_dream-dolby-C pół roku temu
    Ale szlif da efekt, przegadany wiersz, moja sugestia - nie, nie, ale zawsze można lepiej na bazie.
  • Szalej. pół roku temu
    stereo_dream-dolby-C ta pierwsza twoja wersja była dobra. Ale to autorka sobie sama już przemyśli.
  • Szalej. pół roku temu
    stereo_dream-dolby-C tu Już za dużo, za bardzo kombinowane.
  • stereo_dream-dolby-C pół roku temu
    Szalej., Chyba tak.
  • Szalej. pół roku temu
    stereo_dream-dolby-C tak czy inaczej, dobra sugestia - autorko, ucz się :)
  • stereo_dream-dolby-C pół roku temu
    Szalej., Tak → Autorko, słuszna jest sugestia Szaleja., Szalej jest prawdziwym poetą, ja tylko trochę, słabo, po amatorsku.
  • Szalej. pół roku temu
    stereo_dream-dolby-C a autorka pewnie i tak ma w nosie nasze zdanie i sugestie 🤣
  • stereo_dream-dolby-C pół roku temu
    Szalej., Zapewne, ale zawsze to fajnie, jak chcieć dobrze. Zdolna jest, edytor ma ogarnięty, więc można pokładać nadzieję, nie płacząc nad zakopywaniem talentów.
  • kucia pół roku temu
    Szalej. oczywiście, że pomaga. Wstawiam tutaj wiersze, aby uczyć się od lepszych i wyciągać wnioski z tego :)
  • kucia pół roku temu
    Szalej. totalnie nic nie rozumiem co państwo tutaj piszą, ale poprawiło mi to humor ;P
  • kucia pół roku temu
    Szalej. No co ty nie mam w nosku tego co tu piszecie!! Pisanie takich komentarzy motywuje mnie do dalszej pracy nad wierszami
  • kucia pół roku temu
    stereo_dream-dolby-C nie wiem czy dobrze zrozumiałam co tu napisałeś, ale wiersze podlegają różnej interpretacji. Mi chodziło o fakt tego jak bardzo się staramy o miłość, dążymy do niej poprzez doświadczenia, jednak niektórym to nie wystarcza. Jeżeli w domu był brak miłości, czułości i bliskości, ciężko nam jest przeżyć swą "pierwszą miłość". Przez to czujemy jakbyśmy byli nie nauczeni jej, bo to wynieśliśmy z siedliska w którym żyliśmy od małego. Czyli brak miłości.
  • Szalej. pół roku temu
    stereo_dream-dolby-C haha... Jezu, mam deja vu... Uciekam stąd, póki mogę 🤣
  • Szalej. pół roku temu
    kucia mamy swoje naleciałości zwyczajnie, swoje historie - niezrozumiałe dla kogoś spoza. Także proszę się zupełnie nie przejmować niezrozumieniem, nie zwracać uwagi... Choć nie wiem, w czym to miało poprawić humor. Ale efekt uboczny, jak najbardziej na plus.

    Co do uczenia się, to Stereo podał ci świetną sugestie, co do tekstu...

    Ja sugestii dawał nie będę, bo przypomina mi ta sytuacja inną, podobna... Na tyle, że budzi to we mnie uśmiech...

    A tamta sytuacja miała już miejsce. I trwa nadal. A ja jestem stały facet. Więc nie będzie idę mnie żadnych sugestii, bo to kusi za batdzo... Takie sugerowanie :)
  • o nim pseud pół roku temu
    kucia

    Czy stawiamy kropki po tytule? — Oczywiście, że tak, pomimo tego, że jest to niepoprawne.
  • stereo_dream-dolby-C pół roku temu
    kucia, " totalnie nic nie rozumiem co państwo tutaj piszą, ale poprawiło mi to humor ;P"

    O, to miłe. Co do reszty, utrafieniem w sedno tarczy jest, jak zapodał o nim pseud https://www.opowi.pl/milosc-a88744/#comment-827262 on uczynił to najlepiej.

    Co tyczy pobocznych - tak, mamy naleciałości, nabywa się je po x czasu tutaj, aktualne nicki to nierzadko kontynuacja poprzednich.
  • stereo_dream-dolby-C pół roku temu
    o nim pseud, Lepiej jednak zdecydowanie nie nabywać cechy, gdyż to korzystniej dla bycia odbieranym w sposób.
  • stereo_dream-dolby-C pół roku temu
    Szalej., Też mam, dlatego obserwuję radośnie ciąg zdarzeń.
  • stereo_dream-dolby-C pół roku temu
    kucia, "nie wiem czy dobrze zrozumiałam co tu napisałeś"

    Po części pisałem poza konkursem, niekoniecznie należy zgłębiać.
  • Szalej. pół roku temu
    stereo_dream-dolby-C tu nie będzie co obserwować. No chyba, że Ty? 😏
  • stereo_dream-dolby-C pół roku temu
    Szalej., Będzie, progres w poezji.
  • stereo_dream-dolby-C pół roku temu
    kucia, Przyznaję, iż interpretowałem na skróty i mocno biję się za to w splot słoneczny, choć poniekąd spowodował to wpływ chłodu i mgieł w moim regionie.
  • o nim pseud pół roku temu
    Większość tego, co napasałaś w tekście, czytelnik powinien sam wywnioskować, to powinny być jego odczucia, po przeczytaniu twojego tekstu, a nie sam tekst,,, czyli, napisz jeszcze raz, tak, żeby czytelnik po przeczytaniu pomyślał to, co napisałaś w tym powyżej.
  • piliery pół roku temu
    Pierwsze dwa wersy kończysz zaimkiem "mu" co daje fatalny efekt. Musisz ten wiersz jeszcze raz przemyśleć
  • kucia pół roku temu
    Przemyślałam, trochę go zmieniłam. Czy jest coś jeszcze co mogłabym dopracować w tym wierszu?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania