Moje mini

Zdopingowany przez dziewczyny wygrzebałem swoje stare miniopowieści. Oto kilka z nich:

 

O granicach

 

Tyle by chciały kaktus z parapetu i tak bardzo słonecznik zza okna. Czują to dzieci i piłka celnie kopnięta.

 

***

 

O pożegnaniach

 

Lekkomyślnie auto nie ominęło pszczoły. Ostatnie namaszczenie wycieraczką profanuje żółtą plamkę. Jest i pop. Leci w radiu.

 

***

 

O męstwie

 

Siedząc nad bigosem w przydrożnym barze, przypomnij sobie odwagę Sokratesa. Wtedy chór aniołków zanuci nad tobą Trzecią Symfonię.

 

***

 

O niedoskonałości

 

Człowiek zupełnie samowystarczalny. To brzmi nudnie.

 

***

 

O paradoksach

 

Być drogowskazem dla swoich wrogów: uciekając, jesteś awangardą goniących.

 

***

 

O wierze

 

Złote, choć szare, puste pudełko pełne przypraw.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (24)

  • 00.00 11.09.2021
    Mini abstrakcje. ?
  • Wertyt 12.09.2021
    Tak mi się jakoś pisało. Dzięki za przeczytanie i ślad.
  • Szpilka 11.09.2021
    "Lekkomyślnie auto nie ominęło pszczoły. Ostatnie namaszczenie wycieraczką profanuje żółtą plamkę. Jest i pop. Leci w radiu."

    Jeden cierpi, a drugi doznaje, któżby się przejmował malutką pszczółką?

    Wertyt, no fajnie Ci wyszło ??
  • Wertyt 12.09.2021
    Wielkie dzięki. Aż dziw, że się staruszki uchowały. A owady? Zwyczajny żal. Choć przyznam się do morderstw komarów i kleszczy
  • Szpilka 11.09.2021
    *któż by
  • kigja 11.09.2021
    Najbardziej O paradoksach ?
    Bardzo dobre!
    Wszystkie.
    5
  • Wertyt 12.09.2021
    Ukłony i podziękowania :)
  • Piotrek P. 1988 11.09.2021
    Zaskakujące i dające do myślenia. 5, pozdrawiam :-)
  • Wertyt 12.09.2021
    Miło mnie zaskoczyłeś zaskakującymi. Dziękuję.
  • Garść 11.09.2021
    Doobre! Szczególnie bigosik w roli cykuty :D
    Nie łapię pierwszego, "O granicach"... tymi między chceniem a możliwościami? Tak? To coś w stylu: mierz siły na zamiary?
  • Wertyt 12.09.2021
    Każda interpretacja jest dobra. Moja była taka: kwiaty są symbolem np. ludzi. Granicą jest niewidzialna szyba. Dzieci nie znają pojęcia granic, są tego (często niestety) nauczane. A piłka wpadając w okno... Pozdrawiam :)
  • Wertyt 12.09.2021
    I oczywiście dziękuję.
  • Garść 14.09.2021
    Wertyt, teraz rozumiem.
    Czasami dobrze nie znać pojęcia granic. Biedny kaktus, biedny słonecznik. Na szczęście beztroska dzieci rozbiła granicę.
    Dziękuję za wyjaśnienie.
  • Bajkopisarz 12.09.2021
    Bardzo celne obserwacje.
  • Wertyt 12.09.2021
    Dziękuję. Już się cieszę, że się zapomniane uchowały.
  • Trzy Cztery 12.09.2021
    Wertyt, świetne są te miniaturki. "O granicach" i "O pożegnaniach" podobają mi się najmocniej. Reszta też dobra.
  • Wertyt 13.09.2021
    Trzy Cztery
    Takie pochwały od mistrzyni - bezcenne. Może dzięki Tobie odważę się pokazać tu inne, a sporo mi ich się uchowało. Dzięki.
  • laura123 14.09.2021
    Najbardziej wybite okno, zaraz za nim pogrzeb pszczoły... i za to 6
  • Agata Durka 05.11.2021
    Jak wiosna bez kwiatów, jak rzeka bez prądu, jak gniazdko bez kontaktu, jak miłość bez przyjażni. Uwielbiam miniprozę ?
  • Wertyt 07.11.2021
    Dzięki. Nie spodziewałem się już gosci w moich starocìach. Lubisz miniprozę? To dobrze. Nie trzeba się rozgadywać, żeby dużo powiedzieć. Z przyjemnością witam Cię w klubie minimalistów :)
  • Wszytko w trafia w gusta yanka, warto zbierać na książeczkę, na kilkadziesiąt stron lub więcej, myśli takie są do czytania świetne, więcej z nich przekazu często niż z litej treści, choć są wyjątki, jak np. Ulisses, gdzie z treści można łowić sentencje.
  • Wertyt 07.11.2021
    Taki komentarz, to jakbym w totka trafił :).
    Dzięki.
  • Zapraszamy do kolejnej zabawy ze słowem.

    Tematy to:
    1) Biuro rzeczy znalezionych
    2) Ostatni toast

    Można poruszać się w jednym temacie, lub w drugim, albo połączyć obydwa.
    Niech wyobraźnia poruszy wasze listopadowe wieczory.

    Termin do 30 listopada [północ]

    Liczymy na Ciebie!

    Literkowa
  • Z przyjemnością informujemy o zapoznanie się z decyzją NSzOpowi. na Forum:

    https://www.opowi.pl/forum/niepowtarzalny-styl-z-opowi-w1144/

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania