Abc

Abc

Średnia ocena: 2.3  Głosów: 20

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (106)

  • MartynaM 05.12.2021
    Jan Pietrzak do dzisiaj jest wierny tej treści. Dzięki za przypomnienie. 5
  • Patriota 05.12.2021
    Piękny koncert dzisiaj się odbył, na rzecz Wojska Polskiego. Pietrzak zaśpiewał na koniec tę piękną pieśń. Oglądałaś?
  • MartynaM 05.12.2021
    Nie. Miałam ''pracę domową'' i musiałam skończyć, ale obejrzę w necie, coś na pewno będzie.
  • Patriota koncert udany. ❤
  • Patriota 05.12.2021
    Marek Adam Grabowski koncert był piękny.
  • SwanSong 05.12.2021
    Jaki artysta (chociaż w przypadku Pietrzaka to słowo nie bardzo pasuje), taki gniot. Zwykłe pierdu-pierdu, żeby dalej okradać Polskę. Przy patriotyzmie to wy nie staliście nawet.
  • MartynaM 05.12.2021
    A ty kiedy stałeś? Jedyne, co dobrze ci wychodzi, to plucie zza węgła, inaczej się boisz, żeby nie oberwać w ''krzywy ryj''
  • Targówek 05.12.2021
    niby w jaki sposób okradać?
  • cos_ci_opowiem 05.12.2021
    Targówek pisowski sposób.
  • SwanSong 05.12.2021
    MartynaM
    "Krzywy ryj" to w lustrze widzisz. Oszołomski koncert wyglądał jak propaganda za najgorszych lat komuny.
  • SwanSong 05.12.2021
    Targówek Poczytaj, to się dowiesz.
  • MartynaM 05.12.2021
    SwanSong, nie wiem jak wyglądał koncert, bo nie oglądałam. Piosenkę Pietrzaka znam i uważam za bardzo dobrą i ciągle aktualną.
    Nie widzę ''krzywego ryja'' w lustrze, mało tego występuję pod własnym nickiem, pod którym publikuję. Ty się ukrywasz, jak ostatni tchórz i atakujesz z ukrycia.
    Takiś prawy, a boisz się, że ktoś cię rozpozna i opluje na ulicy, jak ty tutaj plujesz na ludzi o innych poglądach?
    Bohater!
  • MartynaM 05.12.2021
    Targówek, zapomnieli już jak za PO, sprzedali wszystkie media, banki, przedsiębiorstwa itd
    Pamięć szwankuje, jak widać, a co jeszcze gorsze, to się innych ocenia na podstawie swoich ''dokonań''
  • Spodziewałem się pięknego patriotycznego wiersza, a tu plagiat. Pozdrawiam bez oceny, bo nie wiem komu by się należała.
  • Patriota 05.12.2021
    Jak najbardziej Pietrzykowi. Żeby Polska określana jest jako drugi hymn Polski.
  • Patriota 05.12.2021
    Err Janowi Pietrzakowi
  • Patriota Liczyłem, że samemu napiszesz wiersz inspirowany koncertem, ale ciągnę mam nadzieję, że ten wiersz niedługo pojawi się.
  • Patriota 05.12.2021
    Marku, już było wcześniej kilka wierszy.
  • SwanSong 05.12.2021
    Patriota
    Chyba przez innych oszołomów.
  • Opalony Ernest 05.12.2021
    Rymujesz i adaptujesz, a prawdą jest, że jakiś Las Keczap i No Mersi na ten koncert przybył?
    Zdechnę ze śmiechu, jeśli to prawda.
    A ponieważ mnie kochacie i nie chcecie, żeby reluks zdeh ze śmiecha, to ukrywajcie prawdę.
  • Patriota 05.12.2021
    Byli wykonawcy polscy i zagraniczni.
  • Opalony Ernest 05.12.2021
    Patriota I dzięki dyplomacji Patrioty refluks będzie żył.
    Patriota - spisałeś się!
  • SwanSong 05.12.2021
    Patriota
    Taaa, zagraniczni nawet nie wiedzieli, po co jadą, ale ich lata świetności dawno minęły, a kasa to kasa.
  • LittleDiana 05.12.2021
    Wygląda interesująco :)
    PS: U mnie pojawił sie pierwszy rozdział nowego opowiadania :)
  • Patriota 06.12.2021
    Czytałem zarówno prolog jak i część pierwsza. Dziś napiszę komentarze, jak wrócę w nocy po pracy. Pozdr.
  • Gówno interesujące - pierdolisz...
  • Piosenka znana każdemu - co w tym interesującego, że jakiś pojeb przytoczył? Pierdolnij mocno się w czereb!
  • Zaciekawiony 05.12.2021
    Dajesz cudzy utwór w miejscu, gdzie autorzy powinni raczej wrzucać swoje? Oj, zapytam admina...
  • Regulamin punkt 3: Użytkownik dodając tekst potwierdza, że jest jego autorem i zezwala na publikację utworu w serwisie
  • * Punkt 1.3
  • MartynaM 05.12.2021
    Przecież napisał autora.
  • MartynaM Ale nie dodał cudzysłowu :)
  • MartynaM 05.12.2021
    Edward Handscissors, o rany julek, to ci dopiero zbrodnia. Na szafot z nim!

    Napisał autora, o cudzysłowie zapomniał. Zbrodnia. Ukrzyżować!
  • MartynaM 05.12.2021
    Piosenka, którą zna cała Polska... i toś mógłby ją sobie przywłaszczyć. Paradne!
  • MartynaM 05.12.2021
    ktoś - korekta
  • MartynaM Jakoś chyba w 89/90 puszczali ją w telewizji dość często.
  • MartynaM 05.12.2021
    Edward Handscissors warto zapoznać się z jej genezą, bo dotyczyła dość istotnych wydarzeń i szczerze mówiąc dzisiaj jest równie aktualna.
  • Pan Buczybór 05.12.2021
    aż nie wiem, co napisać w sumie
  • cos_ci_opowiem 06.12.2021
    Zaniemówiłeś z wrażenia po przeczytaniu tego dzieła? ?
  • Jak brak weny, to pożycza teksty, nie pierwszy raz. Tekst znany wszystkim kiedyś, bo leciał i leciał we mediach. Można na forum wrzucić z youtube. Myślę że portal literacki, nie jest przypominajką cudzych treści, ale w tym przypadku było różnie - nie pierwszyzna u publikującego.
  • Narrator 06.12.2021
    Dawno, dawno temu ulicą Narutowicza wracałem do akademika, kiedy z boku doszła mnie jakaś muzyka, śpiew, oklaski. Zaglądam przez otwarte drzwi do środka, a tam na mocno oświetlonej scenie produkuje się jakiś pan w okularach pod krawatem. Patrzy w moją stronę, podnosi mikrofon i woła:
    — Kolego zamknij drzwi, bo wieje chłodem!
    Po czym zaczyna śpiewać tę piosenkę, a wszyscy wstają z miejsc.
  • Patriota 06.12.2021
    Do Lumumbowa szedłeś na piechotę?
  • A nie miałeś migawki, czy wysiadłeś na krańcówce koło Zeto? W plecaku pewnie angielka:)
  • Patriota 06.12.2021
    I jakieś weki.
  • Narrator 07.12.2021
    Patriota
    To nie Lumumbowo w Łodzi, ale zgaduj dalej. Wskazówka: miasto o promienistym układzie ulic, budowane na wzór Paryża.
  • cos_ci_opowiem 07.12.2021
    Narrator ja wiem, ja wiem :>
  • Patriota 07.12.2021
    Narrator no to tylko Szczecin pozostaje.
  • Narrator 07.12.2021
    Patriota
    Tak, Szczecin. Studiowałem przez rok na tamtejszej politechnice i spędziłem w tym mieście miłe chwile. Ulicą Narutowicza szedłem z dworca głównego do akademika przy alei Piastów i tam natrafiłem na kabaret pana Pietrzaka w najbardziej patriotycznym momencie.
  • Patriota 08.12.2021
    Bardzo Ci zazdroszczę możliwości studiowania w takim pięknym mieście.
  • Paweł Beer 08.12.2021
    Edward Handscissors o, łodziak albo ktoś, kto zna łódzką gwarę:)
  • Ja pamiętam jak w telewizji jakiś czas puszczali wciąż muzykę - "Michaił, Michaił ..." Andrzej Rosiewicz - Wieje wiosna od wschodu https://www.youtube.com/watch?v=XM2FSf5IQa8 . To był czas nadziei na zmianę ustroju - komuny i lepszego życia. Jaruzelski prezydentem. I częściowo wolne wybory do sejmu. Hiperinflacja wykładnicza. W telewizji wiadomości CNN i palące się szyby naftowe Kuwejtu -Pustynna Burza.
  • Pustynna burza, to już za Wałęsy, do któregoś stycznia 1991 mieli ultimatum, jechałem pierwszym porannym autobusem i doszło mnie, jak gadali że Husajna zmietło, nie radio, dwa chłopy ze sobą, poprzedniego dnia był raczej pokój (względny spokój) - przynajmniej wg. wiadomości w TVP1 i 2,. Wałęsa rządził już od prawie od miesiąca i kładł się polski przemysł - jeszcze się nie położył, ale kładł w perspektywie, wskutek uczynienia nas rynkiem zbytu - pewnie dlatego.
    Kuwejcka ropa była warta każdego zabitego jankesa, który poszedł tam wyzwalać Kuwejt, jak nie dało się go tak po prostu najechać od morza, dobrze zagrali Husajnem.
  • Patriota 06.12.2021
    Tak, wybór Jaruzelskiego faktycznie dawał gwarancje na lepsze życie. Szkoda, że go nie zdegradowali kanalii.
  • Bohater to był - prawdziwy, w bitwach hartowany, Syberię przeszedł, uchronił być może Bogumiłów od pójścia do partyzantki, na okoliczność jakby ty Armia Czerwona jednak weszła, czas był do szesnastego grudnia, ktoś coś musiał zrobić, choć może lepiej było rozpocząć nowy chwalebny rozdział dla chętnych umierać za ojczyznę? Czesi, Rumuni, Niemcy z NRD i potęga ZSRR, Czesi rwali się odwetowo, wódz Rumunii podobno przypilał, Niemcy zawsze chętni - no ale może tego nie było?
  • yanko wojownik 1125 Wiem. Wałęsa od grudnia 1990. Przemysł położył się, bo cały blok wschodni przestał istnieć. Państwowe fabryki przestały produkować, bo ZSRR nie płaciło za towar. A w sklepach kolorowe produkty, guma Turbo:). Reforma Balcerowicza i wygaszanie inflacji. Wyprzedaż fabryk zachodnim koncernom. Fabryki opon, fabryki samochodów. Prywatyzacja. Referendum uwłaszczeniowe uwalone przez niską frekwencję. Ale wprowadzili ppp = program powszechnej prywatyzacji. Kupowało się "bon" za 20 złotych, i można było sprzedać od ręki za 100.
  • yanko wojownik 1125 I nie skończył jak Czauszesku. Armia czerwona była w Polsce do 1993. Ale na pewno weszłaby w większej ilości, gdyby Jaruzelski nie dał rady zapanować nad państwem, czyli Powtórka 1956 - Węgry i 1968 Czechosłowacja.
  • yanko wojownik 1125 W TVP 2 nie było wiadomości. Panorama powstała dopiero we wrześniu 1991.
  • Patriota 06.12.2021
    Edward Handscissors tak się oszukuj.
  • Patriota A to konkretnie czego dotyczy twój zarzut? Jaruzela? Armii radzieckiej? Ciężko się odnieść. Dopiero Gorbaczow od 1985 roku zezwolił na powolny rozpad tego wszystkiego - imperium zła. Breżniew nie był taki łagodny. Nawet Papieża nie bał się zabić.
  • Patriota 06.12.2021
    Jaruzelski, to ogólnie była kreatura i menda. A dokumenty nie pozostawiają wątpliwości, że Rosja nie miała ochoty na żadne awantury typu Czechosłowacja 1968 roku. Już prawdopodobnie wtedy zapadła decyzja, ze system będzie ewaluował i zbyt wiele było więzi między wschodem i zachodem, żeby ryzykować awanturą taką jak w 1956 roku na Węgrzech.
    Jaruzelski mógł to załatwić inaczej, tak jak to zrobił później, że po prostu wielu działaczy Solidarności kupił. Poza tym wielu tam już było wstawionych szpionów, tak jak kierowca Władek, którym zapewniano już wtedy odpowiednie legendowanie, a to były zwykłe małpy na postronku komuchów.
  • Patriota trzeba odróżnić dwie rzeczy. Z jednej strony moralną ocenę rządów Jaruzela, i tu musi być jednoznaczna krytyka, a z drugiej strony trzeba przyznać, że w latach 40-tych wykazał się odwagą.
  • Edward Handscissors, No tak, czas nie służy dobrze umysłowi, jedno się pamięta, czego innego. Przysiągłbym, że była już panorama, ale nie było, zasugerowanie rokiem.

    No weszłoby ich trochu więcej, coś zdaje się, że około 1800000, nie pamiętam czy wszystkich sił miało być około tyle, czy to Radzieckich.
  • yanko wojownik 1125 Ja też nie wiedziałem kiedy dokładnie powstała panorama. Pomogła ciocia wikipedia. Gdybanie przed komputerem, jaki to Jaruzel był zły jest jałowe. Był "komuchem" i kierował się zasadą mniejszego zła. Ale jednak zła. W kopalni Wujek pokazał, że nie da sobie w kasze dmuchać, chociaż rozkaz wydawał ktoś inny.
  • Edward Handscissors, Wsje pociski tam, to były rykoszety, dwa i pół tysiąca naboi wywalili, jakby w zwarty tłum, to rzeźnia, potrzeba było jednak by historia nie podała, że rykoszety. Nie mówię, że ZOMO było dobre, tylko, że nie podano całej prawdy - o ile wywiady z personelem medycznym, nie były ustawką, jednak myślę że nie, ponoć po konstrukcjach walili, stalowo - betonowych i stąd ci co padli i ranieni, padli od od kul odbitych.
  • cos_ci_opowiem 07.12.2021
    yanko wojownik 1125 Yanko, polski przemysł położył się, bo nikt nie chciał tego chłamu, który wychodził z 80% tych zakładów kupować, od kiedy załamał się rynek wschodni.
  • yanko wojownik 1125 Znalazłem bardzo ciekawą książkę w wersji elektronicznej darmowy dostęp https://scwis.pl/wp-content/uploads/2018/11/Wujek_Relacje.pdf
    Wiele perspektyw tego tragicznego wydarzenia
  • cos_ci_opowiem, I dlatemu choćby Niemcom odszkodowania płacili (za niewywiązaniaz umów np. na elektronikę? jak Diora) Ludzie do roboty przychodzili, się okazywało, że roboty ni ma, materiałów nie dowieźli - nie, robili tu rynek zbytu. Polska myśl techniczna raczej miała się też dobrze, wideofon zaprojektowali i inne cuda, ale o dekadę to było za wcześnie. Zaprojektowali i oblatali polski myśliwiec "Skorpion" miał się chyba zwać, mieli produkować nowy motocykl "Maraton" - zdaje się - taka podrasowana WSK, zdało się że idzie ku postępowi tu, u nas albo tylko, Telewizja, radio i gazety kłamały...
  • Edward Handscissors, Za dużo wypowiedzi duchownych, to mnie trochu zniechęca. Wywiady z medykami i pielęgniarkami kiedyś szły w telewizji, możliwe, że to były jeszcze lata 90te.
    Każdym wydarzeniem można sterować. Nie znam tego od podszewki a wyłącznie z mediów, byłem gnojkiem w tamtym czasie i rajcowało mnie, że w telewizji oglądam wojaków z automatami, a nawet do szkoły przyszli, bo im samochód czy transporter nawalił - znaczy przyszli zaproszeni przez belfrów, bo zdaje się, że im, starszy rangą, kazał go na mrozie pilnować a kolumna pojechała dalej.
  • yanko wojownik 1125 Skorpion nie był oblatany. Ale były zbudowane zaawansowane makiety chyba 1:1 i dużo pieniędzy wydane w symulacje komputerowe. O nim więcej w Zabytkach nieba https://www.youtube.com/watch?v=T7r984PG7DY
  • yanko wojownik 1125 Nie wiem, ja znalazłem tam jedną wypowiedz księdza, reszta górnicy. Co ciekawe nie ma zeznań milicjantów. Zabić górników to jednak na każdego psychikę źle działa, mimo upływu lat, nawet jak tamci rzucali wielkimi metalowymi śrubami i kamieniami.
    Władza pokazała co chciała. Kukliński wiedział, co się szykuje i uciekł na zachód.
  • Edward Handscissors, Kukliński teraz bohater, się dziwiłem, że go uczynili takim, w końcu podobno armia polska miała w razie wkroczenia stawić opór "sojusznikom", podobno i może właśnie po temu uciekł?
  • yanko wojownik 1125 Myślę, że wojsko polskie byłoby wycofane do koszar, a ciężar zajęcia miast spadłby na zagranicznych "przyjaciół". Stan wojenny był wyjściem do przodu. A gdyby jednak Jaruzelski nie był zły i postawił się Imperium zła z wojskiem polskim, pewnie skończyłoby się jak w Groznym w latach 90 tych. USA na pewno by nam nie pomogło, tak jak nie pomogło Czechosłowacji ani Węgrom. Co innego, żę być może dostalibyśmy przeszmuglowane Stingery, tak jak dozborili Mudżahedinów.
  • Edward Handscissors, Toteż Bogumiły mogłyby się spełniać w partyzantce i kontynuować tradycję żołnierzy wyklętych, ciekawe jak zareagowałyby Węgry? ZSRR było zajęte Afganistanem.
    Nikt nie odpowiedział na pytanie - co jeśli nie stan wojenny - no wiadomo zależałoby od reakcji sojuszników.
  • yanko wojownik 1125 Niemcy w sierpniu 1944 też były zajęte "bronieniem" Francji atakowanej w ramach Overlord. Na Warszawę jednak wygospodarowali środki.
  • Gdyby jednak wyrąbać korytarz na Węgry, a Węgrzy chcieliby się odegrać za 56, przenieść walki np. na terytorium Czech - no dobra - kombinuję... Stan wojenny uchronił nas tak czy siak przed tym, co niewiadome, a na pewno gorsze. Mniejsze zło było koniecznością, bo alternatywy za bardzo nie było.
  • cos_ci_opowiem 10.12.2021
    yanko wojownik 1125 Wszystko zaprojektowali, wymyślili, tylko jakoś wdrożyć do produkcji seryjnej nie dało rady i klepali chłam. Owszem, parę zakładów na poziomie było i te w większości przetrwały do dziś po restrukturyzacjach i prywatyzacji. Reszta mogła konkurować z produkcją rumuńską albo ukraińską, bo nawet do czechosłowackiej czy DDR-owskiej brakowało dużo.

    Na ch... komu były jakieś fabryki proszków spiekanych czy XIX-wieczne manufaktury poza utrzymaniem miejsc pracy?
  • cos_ci_opowiem, Znaczy jako naród niczym wartościowym nie byliśmy i tym bardziej nie jesteśmy.
  • cos_ci_opowiem 10.12.2021
    yanko wojownik 1125 No co mam napisać, jakiejś wielkiej chemii do swojej ojczyzny nie czuję, nic na to nie poradzę ;]
  • cos_ci_opowiem, To tak, jak ja...
  • cos_ci_opowiem, Z jedna różnicą, ja tu wegetuję, w czas nie dałem dyla.
  • cos_ci_opowiem, No weź wskaż co jest w Polsce tak git i zajebiste - co?
  • cos_ci_opowiem 10.12.2021
    yanko wojownik 1125 Daj mi dzień na przemyślenia, to może coś znajdę. xD
  • cos_ci_opowiem, Znajdź za pół roku, tez pomyślę.
  • cos_ci_opowiem, Grzyby, smaczne grzyby w lasach, jak rosną, ale coraz mniej.
  • cos_ci_opowiem 10.12.2021
    yanko wojownik 1125 Nie tylko w Polsce są, w moich stronach mało pada, więc słabo rosną :(
  • cos_ci_opowiem 10.12.2021
    *w moich stronach w Polsce
  • cos_ci_opowiem, No własnie - to grzyby są plus, ale fakt - gdzie indziej tez są.
  • cos_ci_opowiem, Ostatnio dobrze padało - tego roku, ale kiepsko rosły.
  • cos_ci_opowiem, Już nawet grzyb tu dobrze nie rośnie - to co?
  • cos_ci_opowiem 10.12.2021
    yanko wojownik 1125 Wiem, co jest zajebiste w Polsce! Można kupić ogórki kiszone w sklepie. :D
  • cos_ci_opowiem, Można nawet samemu ukisić, ale kupić też, to pewnie nie wszędzie.
  • cos_ci_opowiem, To mamy kochać kraj za grzyby i ogórki?
  • cos_ci_opowiem 10.12.2021
    yanko wojownik 1125 tak, przekonałem się. xD
  • cos_ci_opowiem, Dobra, lubię grzyby i ogórki.
  • cos_ci_opowiem, Warto za to umrzeć?
  • cos_ci_opowiem, Za MartynęM może? Podobno zajebista laska....
  • cos_ci_opowiem, Nie powiem, podniecająca...
  • cos_ci_opowiem 10.12.2021
    yanko wojownik 1125 nie wiem, jaka jest Martyna, ale ogórki i grzyby są zajebiste xD
  • cos_ci_opowiem, Dobra, mamy trzy rzeczy: grzyby, ogórki i Martynę.
  • bbly 08.12.2021
    chyba murem za mordercami, jesli juz
  • MartynaM 08.12.2021
    Za takie wypowiedzi, niektórzy mają już zarzuty... nikt w sieci nie jest anonimowy.

    Podaję tutaj link do Instytutu Monitorowania Antypolonizmu. https://www.youtube.com/watch?v=0YifYy9w0jQ
  • Cicho_sza 08.12.2021
    Nie jestem fanką twórczości zaangażowanej, ale takie durnowate komentarze to mógłbyś sobie darować. Mówisz to z perspektywy miękkiej kanapy i ciepłych kapci?
  • Patriota 08.12.2021
    MartynaM to chyba kolejna odsłona p.s.
  • MartynaM 08.12.2021
    Patriota, nie wiem, wiem tylko, że to ''jeździec bez głowy''
  • Patriota 08.12.2021
    MartynaM, xże bez głowy albo z pustą głową, co na jedno wychodzi, to pewne.
  • Patriota, Hełm zastępuje mózg patriotom, ku wielkim celomo, celom jak złoto, życie położą, walcz nieszczęśniku, umrzyj za Polskę....

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania