na beczce prochu

Wojna za miedzą siada mi na psychikę jak żadna wcześniej. To nie "gdzieś tam daleko" tylko prawie u nas. Parę godzin jazdy samochodem. Cierpią ludzie tacy sami jak my. Można się z nimi dogadać jako tako nawet bez znajomości języka. Podobnie się ubierają. Mieszkają w takich samych blokach z wielkiej płyty jak my. To mną najbardziej wstrząsnęło. Zdjęcia rozwalonych rakietami dziesięciopiętrowych domów, wypatroszonych pociskami, płonących jak pochodnie. Straszny widok. Moi rodzice mieszkają w takim bloku. Ja całe życie praktycznie też w takim bloku żyłem. Może dlatego to tak bardzo działa. Łatwiej poczuć cierpienie tych ludzi. Uciekają przed bombami z miast przypominających nasze miasta. Zabierają swoje psy, koty, chomiki, świnki morskie, papugi. Dokładnie tak samo my byśmy się zachowali w ich sytuacji.

Żyjemy na beczce prochu. Strach włączyć telewizor. Wejść w Internet. Co jeszcze złego może się wydarzyć? Granice okrucieństwa i skurwysyństwa codziennie są przesuwane. Nie wiadomo kiedy ten krwawy walec wreszcie się zatrzyma albo przynajmniej przyhamuje.

Powietrze cuchnie wojną. Świat pogrąża się w coraz większym chaosie. Dobrze już było. Teraz wszystkie znaki na niebie i ziemi mówią, że może być tylko gorzej.

Chyba mogę sobie powiedzieć, że (w pewnym sensie) udało mi się. Urodziłem się w odpowiednim czasie, w odpowiednim miejscu. Mam już prawie sześćdziesiątkę i obojętnie co się wydarzy, swoje już przeżyłem. Zawsze miałem dach nad głową. Własny kąt, wodę w kranie, kibelek, jedzenie. Bomby nie spadały mi na głowę. Traktowałem te dobrodziejstwa jako oczywistość. Tak ja każdy. Teraz to przestaje być oczywiste.

A przecież oprócz wojny, za progiem mamy całą masę innych problemów. Globalizacja daje rykoszety w postaci epidemii. Ta którą mamy teraz wcale nie musi być ostatnia, ani najgorsza. Emisja CO2 daje rykoszety w postaci coraz szybszych zmian klimatycznych. Rozwój technologii komunikacyjnych (Internet, smartfony itp.) daje rykoszety w postaci pogłębiającego się zidiocenia całych społeczeństw. Gdzie nas ten cały splot nieszczęśliwych trendów zaprowadzi?

A miało być tak pięknie. WWW - Wszechnica Wiedzy Wszelakiej - tak zachwycano się dwadzieścia parę lat temu raczkującym Internetem. Powszechny dostęp do informacji miał być lekiem na całe zło. Zakładano, że człowiek, który WIE, będzie zachowywał się racjonalnie...

Tego entuzjazmu nie podzielał Stanisław Lem. Przewidział dokładnie co się stanie. Może przez wrodzony pesymizm i brak złudzeń co do jakości kondycji ludzkiej. Stało się tak, że to co kiedyś pisał mrożkowski Lucuś na ścianie w wychodku po kryjomu, teraz pisze zupełnie jawnie w Internecie i ma miliony czytelników. Miliony Lucusiów mają miliony czytelników! Przestrzeń informacyjna stała się jednym wielkim wychodkiem. Gorszy pieniądz wypiera lepszy pieniądz. To samo jest z informacją. Im głupsza tym wyżej pozycjonowana, tym większy ma zasięg, tym większą siłę działania. Słowo kretyna równą ma siłę, co słowo mędrca. A nawet większą. Stada kretynów klikają w klawiatury i utwierdzają się nawzajem w kretyńskich wizjach. W kupie siła. Już nie trzeba się wstydzić. Znowu Mrożek się kłania. Edek wkroczył na salony. Edek wie wszystko najlepiej. A jak się komu co nie podoba to i w mordę potrafi dać...

 

Efekt działania Edków to (pierwszy z brzegu przykład) klęska planu powszechnych szczepień przeciw Covid 19. Korelacja statystyczna jest prosta. Im więcej w danym społeczeństwie Edków, tym mniej zaszczepionych. Im mniej zaszczepionych, tym więcej zgonów z powodu niezaszczepienia. Taka prosta zależność - wydaje się, że nawet szympans mógłby to ogarnąć. Ale nie Edek. Edek wie swoje. I nikt nie przekona Edka, że jest inaczej niż mu się w zamulonej głowie roi.

Inny efekt Edka: przywódcą światowego mocarstwa może zostać cham, prostak, patologiczny kłamca, mizogin, oszust, narcyz i kompletny dureń. Te wszystkie cechy (wydawałoby się dyskwalifikujące) pomogły mu w zdobyciu stołka. To właśnie dzięki temu zestawowi cech Trump został prezydentem.

U nas w kraju nie lepiej. Rządzi nami poza wszelkimi strukturami państwa najjaśniejszy pan Jarosław Kaczyński. Otoczony miernotami pazernymi na pieniądze i zaszczyty. Skorumpował ich wszystkich. Teraz ta pokraczna konstrukcja rozłazi mu się i pęka w szwach. Premierem jest notoryczny łgarz i mitoman. To nie jest nawet marionetka. To pacynka. Trudno mieć własne zdanie i zachować godność z palcem prezesa w dupie.

Mając takich ludzi u sterów władzy w tak ciężkich czasach niełatwo o optymizm.

Średnia ocena: 2.9  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (83)

  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Ja to mam szczęście, bo wojny nie widziałam nawet w TV.
    A ta epidemia jest zdecydowania najgorsza z możliwych - gorszej już nie będzie.
    PS. Bardzo dobry tekst - dla tych, którzy umieją czytać między wierszami :)
  • skandal dwa lata temu
    dzięki. ale jeśli umieściłem coś między wierszami, to niechcący :)
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    skandal :)
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    Niczego między wierszami tutaj nie ma, jeśli już, to: niedługo nie będzie obowiązku noszenia masek i robienia szczepień - wróci po prostu normalność i tylko odporne i silne jednostki przetrwają broń biologiczną, która pod maską chemitariasu jest rozpylana od kilku lat z samolotów. ?
  • słone paluszki dwa lata temu
    Tekst z cyklu prawdy objawionej, z którą częściowo się nie zgodzę.
    Najbardziej zgadzam się z tym, że mamy bardzo zły rząd. Najgorszy po '89
    Niestety nie widzę godnych następców. I to mnie najbardziej smuci i frustruje :(
    A napisany tak, że nie trzeba czytać między wierszami.
  • skandal dwa lata temu
    nie wiem czy te prawdy objawiły ni się, czy może gdzieś czytałem... a z opozycją masz rację. kiepscy są. ale wszystko lepsze od tych podleców, co teraz rozpieprzają Polskę
  • Grain dwa lata temu
    CCCP
  • Grain dwa lata temu
    Na oddziale dla objawowych przypadków oderwania od rzeczywistości bez zmian.
  • skandal dwa lata temu
    te zamachowski - sugerujesz, że każdy kto ma inne zdanie, komu się kaczor nie podoba jest psychiczny? tak było w cccp prostaku
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Niektórzy to sami się potrafią tak pięknie zaorać, że duże brawa.
  • Grain dwa lata temu
    sama sobie bijesz w ramach programu: pokaż jaką jesteś szmatą
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Urocze. Multipla już by to zgłosiła do admina :)
  • skandal dwa lata temu
    błękitnypłomień ale cham - pluje nawet nie sprowokowany.
  • Grain dwa lata temu
    skandal, a czym są te pierdoły, uwłaczające inteligencji. Pisząc cham w przypadku tej tekściny powinieneś jedyne z zaimkiem ja
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    skandal Bo tego ich uczą już od chrzta świętego. Itak dobrze, że w necie szerzy "wiarę". Strach pomyśleć co by toto zrobiło w realu...
  • słone paluszki dwa lata temu
    Nie rozumiem katolików. Jak można Dzień Święty święcić inwektywami w internecie?
    Kto tak robi?!
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Godny naśladowaca swojego "stworzyciela".
  • Grain dwa lata temu
    paluszk,i inteligentne inaczej, jako ateistka ty i inne przypadki nie wycierajcie sobie gąb katolicyzmem.
    Bo tutaj nie chodzi o istnienie Boga tylko o szacunek dla każdego wyznawcy swojej wiary, dowolnej wiary: katolika, buddysty, prawosławnego. A ściślej mówiąc o wasze zbydlęcenie. Bez uwłaczania krasulom, hipopotamom.
  • słone paluszki dwa lata temu
    Czy wy Grain, byliście dziś w kościółku? I co wielebny raczył wam powiedzieć, czy idźcie i wyzywajcie kogo popadnie w internetach na chwałę Bożą?
    Jeśli tak było, to spełniajcie swoją powinność Grain i używajcie inwektyw na chwałę Bożą.
    Amen
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Grain Ale że do ciebie szacunek? No to teraz ppo bandfzie pojechane jest.
    Aha! Cieszymy się, że jesteś piewcą szacunku :)
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Grain Dobra - namber łan - będę sobie gębę wyciaerać katolicyzmem i co mi zerobisz? Na jakimś żałosnym portalu użyjesz wobec mnie słów ogolnie uznanych za obraźliwe?
    A po drugie - chłopczyku, czy dziewczynko - bo szczerze mnie to nie interesuje - babrasz swoją wiarę w gównie i masz potem żal, że ktoś "nie szanuje" wyznawców. Masz tam gdzieś niedfaleko market budowlany "Mrówka?" No to idż tam, znajdź solidny młotek i pierdolnij si9ę w ten bezmózgi łeb. Może klepka ci wskoczy i przestaniesz przynosić wstyd temu swojemu za przeporszeniem "bogu", aczkolweiek wątpię.
  • Noico dwa lata temu
    błękitnypłomień akurat lewacki oszołomie Grain jest ateistą, więc trafiłaś kulą w płot. Nie trzeba być katolikiem, czy hindusitą żeby krytykować wasze bolszewickie maniery.
  • Noico dwa lata temu
    błękitnypłomień i grzeczniej się zachowuj, bo zostaniesz zgłoszona. Trochę kultury.
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Noico No to mnie zgłoś. Jaki masz dylematy moralne?
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Noico LEWACKI OSZOŁOMIE - no to dobre było. Masz jeszcze coś równie fajnego?
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Noico Może zgłooś typa, który używa słów typu "szmata"? Nie? Oh,. ciekawe czemu :)))
  • malakruszyna dwa lata temu
    błękitnypłomień to, że akurat prezentujesz zarówno werbalnie, jak i duchowo poziom szamba to żadne odkrycie.
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    malakruszyna Ojej, jak mi przykro, że nie nie jesteś odkrywcą niczego epokowego...
  • Grain dwa lata temu
    lepiej do lekarza albo do kogoś starszego,doświadczonego
  • Akwadar dwa lata temu
    Nie będę dyskutował, tylko powiem, że tekst jest ok
  • Grain dwa lata temu
    dla nierozgarniętych albo zakłamanych
  • Noico dwa lata temu
    Oczywiście, coś bardziej ambitnego to dla ciebie Himalaje Akwuś.
  • skandal dwa lata temu
    dzięki!
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    No i zaraz mnie ta hujoza wkurwi...
  • Angela dwa lata temu
    Noico do budy, bo na łańcuch pójdziesz.
  • Akwadar dwa lata temu
    Noico poprańcu dziesięciolecia się odzywasz? Prosił cię kto? Nie, więc wypad do rynsztoka , gdzie miejsce twoje.
  • Akwadar dwa lata temu
    Grain pytał cię kto? Zajrzyj pod swoje i podumaj się chwilę, a potem zrób odwrót powiedzmy taktyczny i zamilknij na jakiś czas.
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Dla admina. któremiu to beda zglaszac - prosze uprzejmnie sprawdzis, kto sie zwracal do userow per 'szmato' hahhh :)
  • Grain dwa lata temu
    nie userów tylko trolli, a na byciu tutaj niespecjalnie mi zależy
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    ojej. alem się po twoim błyskjoltliwym komentarzu zapadła w sobie...
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Weź już nie rzucaj takimi ambitnymi komentarzami, bo na prawdę potem człowiek nie wie, co ze sobą zrobić - i żeby uprzedzić kolejne błyskotliwe wypowiedzi - n ie wie jakie leki najpioerw wziąć.
  • słone paluszki dwa lata temu
    MartynaM 5 min. temu

    Grain, nie rzucaj inwektywami, bo mi tu UŻYTKOWNICY się demoralizują... jesteś poetą, napisz dosadnie, bez tych wulgaryzmów, ale tak że w pięty zajdzie! Potrafisz!
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    słone paluszki :))))))))
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Grain ty lepiej idź tam Multiple zbrzuchacić - może jak wyprodukujecie upośledzonego kojota, to się nim zajmiecie zamiast łazić po protalach literackich jak smród po niewypranych gaciach.
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Noico - a ty serio nie widzisz, ja ci grain twoją ukochaną religię w rynsztoku babra swoimi wypowiedziami? Naprawdę? Wow! Ciemne okulary i biała laska - tyle z mojej strony celem porady.
  • Grain dwa lata temu
    jesteś, nienawiścią wobec każdego, kto myśli inaczej, poziom szamba
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Grain Jestem - tu twój przecinek (doceniam) - kim jestem. Reszt e sobie dogwizdaj.
  • Grain dwa lata temu
    pomarz sobie - masz w tym wprawę i ślepy upór
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    pomarzańcem jestem, ci ja, wiesz co to dla ciebie oznacza? Nie dociekaj
  • Grain dwa lata temu
    że masz nierówno pod przyrostami
  • IgaIga dwa lata temu
    Grain - ja Cię proszę... dajcie już spokój.
  • Szpilka dwa lata temu
    Wstęp o wojnie bardzo prawdziwy i z nim się utożsamiam, odnośnie do pandemii - tylko jedna trzecia Ukraińców jest zaszczepiona /41 mln ludzi/, bardzo dziwne, że przez dwa lata nie wymarli, a powinni wg ekspertów. Może warto przyjrzeć się faktom, zamiast nazywać oponentów Edkami?

    Tjaaa, o zmianie klimatu i CO2 ciągle trąbią ekofaszyści i nawarzyli piwa i dziś trzeba w tyłek Putina całować, byle tylko kurka nie zakręcił.

    Ciekawie napisane, piątak ?
  • skandal dwa lata temu
    dzięki za wizytę :)
    Szpilka - świat nie jest zerojedynkowy. zaszczepienie nie gwarantuje uniknięcia choroby, tylko zwiększa prawdopodobieństwo. niezaszczepienie nie jest równoznaczne z wyrokiem smierci. ale jednak codziennie umiera u nas ponad setka (w większości niezaszczepionych) jeszcze niedawno ponad dwie setki. jest oczywista korelacja między procentem zaszczepionych w populacji, a liczbą zgonów na covid. takie są fakty. wiem, że tego się nie dowiesz od Edyty Górniak :) ale ona jest śpiewaczką, a nie epidemiologiem...

    ekofaszyści spowodowali, że trzeba kupować ropę od Putina? skąd taka wiedza u Ciebie? Możesz podac źródło?
  • Szpilka dwa lata temu
    skandal

    A nie zauważyłeś, jak Niemce cicho siedzą, bo są totalnie zależni energetycznie od Rosji?
    Czy to nie polityka Merkel i jej klakierów odbija się dziś czkawką - Nord Stream 2?
    Nie Zieloni /ekofaszyści/ stoją za utopijnym programem wiatraczków i solarów? Za bełkotem o zmianie klimatu, redukcji CO2 i zamknięciu elektrowni jądrowych? Niech sobie teraz wiatraczkami energii naprodukują, zamiast się w pas zginać i żebrać o gaz w Katarze.

    Na zdjęciu poniżej Habeck z Zielonych, strasznie krytykujący Katar za łamanie praw człowieka, ale wstyd!

    https://bilder.t-online.de/b/91/86/64/92/id_91866492/610/tid_da/wirtschaftsminister-robert-habeck-und-sein-katarischer-gegenpart-mohammed-bin-hamad-bin-kasim-al-abdullah-al-thani-handschlag-unter-zukuenftigen-partnern-.jpg

    Tu masz źródło bzdetów Zielonych w propagandowej prasie:

    Przekonać własną partię

    "Kilka dni temu Habeck był już w Norwegii, gdzie zabiegał o rozszerzenie dostaw gazu. Niemiecki minister zdaje sobie jednak sprawę z faktu, że surowiec z Kataru pojawi się w Niemczech dopiero w perspektywie średnioterminowej. I dobrze też wie, że będzie musiał wytłumaczyć własnej partii swoją zupełnie nową rolę – promotora importu gazu. Przecież to Zieloni chcą najszybciej jak to możliwe uwolnić się od paliw kopalnych. Ale wojna w Ukrainie doprowadziła do rewizji wielu poglądów. Także u Habecka."

    https://www.dw.com/pl/w-poszukiwaniu-nowych-dostaw-gazu-niemiecki-minister-gospodarki-w-katarze/a-61193525

    Tjaaaaaaaaaaaa, Niemce gorączkowo zaczęli studnie kopać, gdy już się pali!
    A jedna mundra pani, ekspert od energii - Kemfert, zaproponowała obniżenie temperatury ogrzewania w domach, zaś w niedzielę zakaz jazdy autem /sic!/, a gdzie pociągnięcie do odpowiedzialności polityków za podejmowanie idiotycznych decyzji?

    Edyta Górniak wyraziła własną opinię, ma do niej prawo jak każdy z nas, można się z nią zgadzać albo nie, wykpiwanie wzajemne na pewno nie prowadzi do konstruktywnych dyskusji. "Niewątpliwie" tysiące niezaszczepionych Ukraińców w Polsce spowodują kolejną pandemię i załamanie systemu opieki medycznej, co tam wojna u sąsiada, braki surowców energetycznych, podwyżki cen, pogorszenie poziomu życia, najważniejszy jest COVID i strach przed nim!

    Skandal, też mogę napisać, że to Twoje fakty w nawiązaniu do koronawirusa, w oficjalnych mediach stoi jak byk, że tylko jedna trzecia Ukraińców się zaszczepiła i teraz mi odpowiedz, dlaczego nie wymarli na COVID? Owszem, eksperci straszyli śmiercią niezaszczepionych albo ciężkimi powikłaniami pocovidowymi.

    Wykres wyszczepionych w poszczególnych krajach:

    https://300gospodarka.pl/news/specustawa-covid-ukraina-szczepienia-nfz

    Według danych na 23 lutego – czyli na ostatni dzień przed początkiem inwazji na Ukrainę – zaszczepiona była ok. jedna trzecia mieszkańców Ukrainy.
  • skandal dwa lata temu
    Szpilka chowanie głowy pod kołdrę i zamykanie oczu nie sprawi, że problemy znikną. to jest dziecinne. wybierasz sobie jak rodzynki z ciasta informacje, interpretujesz, tak aby pasowały Ci do tych dziecinnych wizji... sorry ale ręce opadają.
  • Szpilka dwa lata temu
    skandal

    Aha, argumentum ad personam, nie ad rem, dobrze, że nie ad baculum, jak to pewien wojownik zastosował, czyli nie potrafisz odpowiedzieć na konkretnie postawione pytanie, OK, thanks ?
  • SwanSong dwa lata temu
    Szpilka
    ty naprawdę masz problemy z rozumieniem. I to nie jest ad personam, tylko stwierdzenie smutnego faktu. Covid nie zabija całych populacji. Ma niską śmiertelność. Wbiłaś sobie do głowy jedną słuszną wizję świata i nic ci jej nie wybije. Tymczasem świat walczy z pandemią i nie słucha takich szpilek. Ciekawe dlaczego?
    O klimacie kolejna kompromitacja. Działalność człowieka wpływa na klimat. Pojedź sobie do Chin i pomieszkaj w pekinie. Zobacz, czy tamtejsze powietrze ci służy.
  • Szpilka dwa lata temu
    SwanSong

    Faktów się nie stwierdza, bo to pleonazm ? ty też posługujesz się argumentum ad rectum, zatem daj se siana z tym bełkotem i iĆ trollować gdzie indziej, opowijski trollu.

    – Ładną mamy dziś pogodę, nieprawdaż?
    – Kupiłem sobie nowe Porsche.
    – Filozofia Nietzchego niczego nie zmieniła w moim życiu.
    – Pali dużo, ale mnie stać

    Tak wygląda dialog z tobą, ja o staglacji w aspekcie makroekonomicznym, a ty o Pietrze, co pieprzy wieprze.
  • słone paluszki dwa lata temu
    Szpilka
    Jesteś don Kichotem, ale dość wytrwałym. Dlatego uważam, wiara, zdrowie, seksualność i stan konta, to sprawy na tyle intymne, by o nich nie dyskutować.
    Chyba, że poprzez literaturę.
  • Szpilka dwa lata temu
    Słone

    Nie jestem, wyrażam tylko prywatną opinię, zapomniawszy o stwierdzeniu Twaina - Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

    Oczywiście stwierdzenie jest nieprawdziwe, bo idiota nie może głupszego od siebie sprowadzić do swojego poziomu. O! ?
  • Szpilka dwa lata temu
    * tylko głupszego od siebie może sprowadzić do swojego poziomu.
  • słone paluszki dwa lata temu
    Szpilka
    Wiele razy wyrażałaś prywatną opinię, przysparzając coraz większą ilość wrogów.
    Jestem niezaszczepiona i jeśli nie będzie odgórnego nakazu, to z własnej woli nie zaszczepię się. Ale to moja sprawa, bo to moje zdrowie i moje życie. Do swojej niewiary również nie zamierzam nikogo przekonywać. Jesteśmy dorosłymi ludźmi z jakimiś poglądami, z niektórymi się zgadzamy z innymi nie, po co wałkować ten sam temat od kilku lat?
    Trochę tego nie rozumiem...
    Ale nie muszę.
  • Szpilka dwa lata temu
    Słone, odniosłam się ogólnie do pisania Skandala, powinien się rzeczowo ustosunkować do mojego komentarza, i tyle. Masz rację, tu się tylko nawzajem ubliża, a nie dyskutuje.

    Ja nikogo nie przekonuję, nie zgodziłam się z założeniami Skandala, chyba na tym polega komentowanie, czy na bezmyślnym przytakiwaniu autorowi?
  • słone paluszki dwa lata temu
    Szpilka
    Ja napisałam, że częściowo się nie zgadzam. Wystarczy. Może dlatego, że lubię sensola i nie chcę z nim drzeć kotów, tylko dlatego, że postanowiono zmniejszyć populację. On się zaszczepił, ja nie. Lepiej, żeby nie wiedział...?
  • Szpilka dwa lata temu
    Słone

    Dyskusja nie polega na darciu kotów, tylko na wymianie argumentów, adwersarz przecież potrzebuje czasu, żeby przemyśleć kontrargumenty, nieprawdaż? Tu się w ogóle niemal nikt nie liczy z adwersarzem, zaraz trzeba go zwyzywać, bo myśli inaczej, niż media nakazują ?

    Akurat mam w domu chorego, który złapał koronę, książkowe objawy infekcji, a wywołać infekcję grypopochodną, może 200 gatunków wirusów, ale przybito COVID.

    Mykam w real, udanego dzionka ?
  • słone paluszki dwa lata temu
    Szpilka
    Od kilku piszesz ludziom, żeby otworzyli oczy, bo patrzą, ale nie widzą. Próbujesz przekonać innych do swoich argumentów, czy choć raz przeczytałaś, że ktoś sprawdzi, przemyśli, rozważy twój punkt widzenia? Czy udało ci się przekonać choćby jedną osobę?
    Bo jeśli nie, to albo masz słabe źródła wiedzy, albo nikt nie ma ochoty być przekonanym.
    Siedzisz na beczce prochu i próbujesz przekonać innych, że po odpaleniu lontu dolecisz na Księżyc.

    Czyste szaleństwo :)
  • słone paluszki dwa lata temu
    Od kilku lat*
  • Szpilka dwa lata temu
    Słone

    Hahahahah, świetne porównanie, dziękuję za dużą porcję humoru ?

    Hihihih, cóż poradzić, wilk się wprawdzie w owczą skórę potrafi przebrać, ale nadal jest wilkiem.

    Ciao ?
  • słone paluszki dwa lata temu
    Szpilka Paaaaa☺
  • skandal dwa lata temu
    Szpilka w którym miejscu użyłem argumentu ad personam? w którym miejscu Ci ubliżyłem? w którym miejscu pod tym tekstem ktokolwiek Ci ubliżył? chyba to, co sama robisz, zrzucasz na innych. pojechałaś po SS mimo , ze nic takiego strasznego nie napisał. Twoje "Tjaaaaaa" też nie jest jakoś specjalne miłe. nie odniosłaś się w żaden sposób do moich argumentów, tylko przerzucasz mnie swoimi, które nijak się mają do istoty problemu. jeszcze raz powtórzę - sto osób (głównie niezaszczepionych) umiera codziennie w szpitalach na covid. Ponad sto tysięcy umarło w 2021 roku. tych śmierci można by uniknąć (w dużym stopniu) gdyby wszyscy, który mogą zaszczepili się wcześniej. katastrofa klimatyczna to nie wymysł zielonych. lodowce topnieją. średnia temp. na świecie rośnie. nasilają się niekorzystne zjawiska pogodowe (powodzie, huragany itp.) tak wiem. to wszystko było wcześniej. ale liczy się skala i tempo zachodzenia zmian. nie odniosłaś się do tych faktów w żaden sposób... ja jestem (jak na siebie) bardzo grzeczny w stosunku do Ciebie, więc trochę przykro, że mi coś przypisujesz czego nie zrobiłem.
  • skandal dwa lata temu
    słone paluszki ponieważ prawie połowa społeczeństwa się nie zaszczepiła wiedziałem, że podpadnę przynajmniej 50% czytających :)
  • Szpilka dwa lata temu
    skandal

    Spoko loko, pogwarzyliśmy i cool, nie ma o co ani po co się tarmosić ? SS dużo wcześniej mi naubliżał, ale to już nieważne. Właśnie złapałam w sobotę koronę i żyję, miałam tylko gorączkę dwa dni i dziś jest OK, po siedmiu dniach od infekcji kończy się izolacja, zatem nie taki diabeł straszny, jak go malują. Udanego dzionka ?
  • Tjeri dwa lata temu
    Chcę mieć nadzieję, że wojna nas ominie.
    Co do zmian klimatycznych, aż ściska. Myślę, że już za późno. Nie byłoby, ale trzeba by działać zdecydowanie i wspólnie. A z tym widać jak jest.
    Niestety większość ludzi nie ma o niczym pojęcia. "Klimat? Bardziej się martwię jutrzejszym obiadem" (cytat).
    Oglądałeś "Nie patrz w górę"? Śmiałam się na tym filmie dopóki nie zrozumiałam o czym jest. Świetnie podpatrzone postawy.
  • skandal dwa lata temu
    też bym chciał, żeby ominęła. jestem zmęczony. lubię wygodne życie. nie chcę, żeby ten skurwiel Putin zburzył mi dom albo zabił. "Nie patrz w górę" oglądałem. bardzo prawdziwe. i smutne.
  • zsrrknight dwa lata temu
    Wizja apokaliptyczna, ale niestety, u jej podstaw stoją niezaprzeczalne fakty. No i ty tutaj piszesz, że jesteś koło sześćdziesiątki, że już, co miałeś przeżyć, to przeżyłeś, a ja i wielu, wielu, wielu - całe życie przed sobą. No i tak czytam tego typu tekstu, widzę, co się dzieje w kraju, a co dopiero na świecie i zastanawiam się, czy młodość nie stała się największym brzemieniem dzisiejszych czasów...
    No i "wojna za rogiem" to coś, co trudno było sobie wyobrazić w Europie, która od dawna nie doświadczyła wojny (Bałkany świadomie pomijam).
  • skandal dwa lata temu
    trochę wstyd powinno być wszystkim staruchom, że taki chujowy świat zostawiają po sobie młodym...
  • 110101011 dwa lata temu
    Przeczytałem tekst i komentarze pod tekstem aż mnie w uszach zaczęło szumieć tak mi podskoczyło ciśnienie - dużo tutaj agresji i słownych przepychanek no i z jakiej to okazji skoro nie widze żeby autor prowokował kogokolwiek? Tekst publicystyczny to nie jest wywód naukowy tylko prezentacja poglądów i refleksji autora a do tego jeszcze mamy prawo w Polsce o ile nic się nie zmieniło odkąd pamiętam w sensie bla bla ochrona danych osobowych ha ja Poncjusz mogą się z poglądami autora nie zgadzać albo mogę się zgadzać to tez wolna wola czytelnika i jego sprawa
    A ja chciałem tylko powiedzieć że bardzo mi się podoba sposób w jaki autor operuje słowami widać zna się na rzeczy
    Z ukłonami
    Poncjusz
  • skandal dwa lata temu
    dziękuję za wyrazy uznania. chyba najwięcej agresji wykazała pani, która najbardziej oburza się na istnienie agresji :)
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    Mogłoby być dobrze, gdyby władza mnie słuchała w 2012 roku i dała mi narzędzia - możliwość przeprowadzenia ataku uprzedzającego i wtedy w ogóle nie byłoby wojny na Ukrainie. ?
  • skandal dwa lata temu
    a ktoś Ty? generał jakiś. czy jak?
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    Nie, nie generał, tylko: pułkownik Agencji Wywiadu, więcej informacji "per ty" znajdziesz w "Silva Rerum" na Polskim Portalu Literackim i przestań wielce szanowny "per ty" ogłupiać czytelników z powodów politycznych. ?
  • skandal dwa lata temu
    Łukasz Jasiński rozkaz panie pułkowniku! I natychmiast zakładam ceratkę p-panc!
  • skandal dwa lata temu
    Łukasz Jasiński panie Pułkowniku - melduję posłusznie, że nie przebrnąłem przez "Silva Rerum". Może dlatego, że nie ćwiczyłem kroku defiladowego w terenie podmokłym.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania