Nasze Czasy

– Tato, a dlaczego tutaj jest tyle ludzi?

 

– Widzisz synuś, to ludzie wyszli na ulicę, bo nie podoba im się wyrok Trybunału Konstytucyjnego.

 

Aha – odpowiedział Jasiu, niczego nie rozumiejąc.

 

A przed nimi było pełno ludzi z transparentami "Piekło kobiet", "Mój brzuch, moje ciało", ****.***". Tłum niczym żywy organizm drgał i poruszał się w rytm wydobywających się różnorakich, niezbyt cenzuralnych okrzyków. Pan Tomasz, widząc swój błąd, czym prędzej zaczął odciągać sześcioletniego syna jak najdalej od demonstracji. Zbyt późno.

 

– Tato, a tam jest moja pani z przedszkola. – podniecony głosik dziecka, przebił się przez harmider otoczenia. – Słyszysz, ona krzyczy "Wypierdalaj!" Oni wszyscy tak krzyczą!

 

– Synku, tak nie wolno mówić. – Tomasz skarcił synka, ale niewiele to dało.

 

– Tato, a tam mamusia krzyczy "Jebać PiS". Tato chodźmy do mamusi!

 

– Mama teraz nie ma czasu. Idziemy! – Tomasz pobladł z wściekłości, chwycił mocniej rękę syna i pociągnął go w kierunku domu.

 

– Tato, chcę do mamy! – Na próżno wydzierał się chłopczyk.

 

Tomasz ciągnął syna, a ten wciąż wyrywał się w kierunku demonstracji.

 

– Zobacz, jak ten facet zajmuje się synem.

 

Usłyszał głos przypadkowej kobiety, zupełnie ją jednak ignorując. Nie miał ani siły, ani ochoty na potyczkę z tamtą kobietą. W końcu udało mu się dotrzeć do domu w miarę już spokojnym dzieckiem. Tradycyjnie włączył telewizor i odpłynął w świat własnych myśli.

 

– Tato, a ten pan w czerwonych okularach, mówi że trzeba mówić "wypierdalaj" – Chłopczyk uśmiechnął się dumny z siebie, a Tomasz z bezsilności wyłączył telewizor.

 

Niestety pandemia jelitówki wciąż trwała i dopadła także jego syna.

 

– Brzuszek mnie boli – jęknął Jasiu. – I chyba mam brudne majtki. – Dodał i rozpłakał się.

 

Tomasz szybko i sprawnie przebrał syna, dał mu do zjedzenia gorzką czekoladę i zadzwonił do przychodni. Niestety termin teleporady został ustalony za sześć, długich dni. Niestety ani on, ani żona nie mieli już urlopu, a na zwolnienie nie mieli szans. Dlatego też z samego rana zameldowali się w przedszkolu. Co prawda syn był chory, ale miał maseczkę i pampersa, więc nie mógł zarażać innych dzieci.

 

– Cześć Jasiu. Czemu tak wolno się przebierasz? – spytała się przedszkolanka.

 

– Jebać przedszkole – cichutko powiedział Jasiu.

 

Dorosłych zamurowało i dopiero przybycie Pawełka i jego mamy, wyciągnęło ich z osłupienia.

 

– Wypierdalaj – powiedział do Jasia Pawełek, który był w równie złym stanie jak i Jasio. Jego również dopadła jelitówka.

 

Od autora:

1. Chciałem w sposób groteskowy pokazać jak nasze zachowanie może wpływać na dzieci. Ważmy słowa je wymawiając, nawet jak wydają się nam właściwe.

2. Zmieniłem Covid na jelitówkę, żeby zobrazować jak głupio walczymy z epidemią. Ja w ubiegły poniedziałek miałem gorączkę, bóle mięśni i kaszel, miałem kontakt z chorymi na Covid, we wtorek udało mi się dodzwonić do lekarza, teleporadę wyznaczył mi na dzisiaj (po sześciu dniach), test na Covid będę miał wykonany w piątek. A kiedy wynik, jeszcze nie wiem. Oczywiście nie obowiązuje mnie kwarantanna, tak jak i domowników. Pracuję zdalnie, ale pewnie wielu w podobnej do mnie sytuacji musi pojawić się w pracy, a ich pociechy w przedszkolu, czy też żłobku. Po co więc są obostrzenia, które niszczę całą gospodarkę, jeżeli prawie "pewniaki" mogą sobie chodzić swobodnie i zarażać innych. Byle mieli maseczki. Tak, maseczki są najważniejsze.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (29)

  • Szpilka 02.11.2020
    Aha, groteskowe spojrzenie na obecną sytuację, piątak ? ?
  • Józef Kemilk 02.11.2020
    Dzięki.
  • maciekzolnowski 02.11.2020
    Trafne obserwacje, dobry tekst, ja także zwróciłem uwagę na sąsiadujące ze sobą transparenty: "Bóg z nami, a nie z wami", a zaraz obok drugi napis: "WyPiSdalać".
  • Józef Kemilk 02.11.2020
    Dzięki za komentarz.
  • kigja 02.11.2020
    Celina poleciła Twój tekst Józefie, więc przybyłam, przeczytałam i jestem zadowolona, bo nie żałuję czasu.

    Dobre opko, ukazujące współczesne realia covidowe.
    Demonstracje nigdy nie były łagodne, więc pomysł pójścia tam z 6latkiem był bardzo głupi.

    Ale podoba mi się pomysł Maćka na hasło
    WyPiSdalać!!!

    No i fajnie?
  • Józef Kemilk 02.11.2020
    Dzięki za komentarz.
  • laura123 02.11.2020
    Piękny przykład dla dzieci... wyrośnie cudowne pokolenie. Pewnie bedzie walczyć o eutanazję dla rodziców, kiedy coś im się nie spodoba... 5
  • Józef Kemilk 02.11.2020
    Pewnie tak będzie. W Holandii to powoli norma.
  • Józef Kemilk W Holandii debatują o obowiązkowej antykoncepcji. Pomysł złożyła "chadecja".
  • Józef Kemilk 02.11.2020
    Marek Adam Grabowski Nie wiedziałem, za to w Kanadzie jest kampania społeczna, by nie mieć dzieci (ekologia)
  • maciekzolnowski 02.11.2020
    Józef Kemilk Ależ to wszystko pokićkane, nie? W bogatych krajach jest niż demograficzny, ale tak w ogóle, tak generalnie, to jest wyż. Tylko patrzeć, jak i u nas w Polsce pojawią się: Afropolacy, Filipino-Polacy, Polscy Ukraińcy - słowem ludy, które będą pracowały na nasze emerytury.
  • Józef Kemilk 02.11.2020
    maciekzolnowski Zgodnie z pewnymi badaniami (kiedyś mówił o tym Tomasz Wróblewski) bodajże w 2050 roku nastąpi apogeum liczby ludności, a potem spadek. Wynika to z faktu, że gwałtowny wzrost następuje w pierwszym pokoleniu, gdzie radykalnie spadła śmiertelność dzieci (dawniej było 10 dzieci, 8 umarło, 2 zostały i nagle w następnym pokoleniu wszystkie przeżyły). A później gwałtownie spada dzietność i populacja obniża się.
  • laura123 02.11.2020
    Czy to już Apokalipsa się wypełnia?
  • Józef Kemilk 02.11.2020
    Idzie jedynie podmiana narodów. Możemy zapomnieć o dawnej Europejskiej cywilizacji.
  • maciekzolnowski 02.11.2020
    Pozwólcie, że Wam zacytuję:

    „Stoją baby-Bolszewiki”

    Stoją baby-Bolszewiki i chórem ryczą międzynarodówki dzikie:
    - Wy-pis-dalać, wy-pis-dalać! To-le-rancja, to-le-rancja! Bóg jest z nami, a nie z wami! Je-bać PiS, je-bać PiS! Nie dla Kinder Niespodzianki! Mo-wa miłości, a nie nienawiści! Mo-wa miłości, a nie nienawiści! Je-bać PiS oraz Kaczyńskiego! Je-bać PiS oraz Kaczyńskiego!
    Wtem nadchodzi profesor Uniwersytetu Szczecińskiego, pisarka i literaturoznawczyni Inga Iwasiów. I z miłością, czułością wiernych sług Antify odgarnia włosów kosmyki, romantycznie tak, spontaniczne tak, ach. No więc staje, a potem woła, a jej wołanie grzmi jak głos proroka:
    - Je-bać PiS, och, je-bać PiS, ach! Je-bać PiS, och, je-bać PiS, ach!
    Czyżby mowa ta miłości okazała się być piekłem kobiet? Wygląda na to, że wygląda na to.
  • maciekzolnowski 02.11.2020
    Podobno za siedem pokoleń nie będzie już Polaków, bo demografia, bo brak emerytur, bo zubożenie ludności. To dopiero Apokalipsa, nie?
  • Józef Kemilk 02.11.2020
    Siedem pokoleń to bardzo dużo, będzie jeszcze wiele ciekawych zdarzeń, które nieraz zmienią bieg historii.
  • laura123 02.11.2020
    Mam jeszcze nadzieję, że u nas to nie przejdzie. Że nastąpi jakiś przełom.
  • Proste, ale fajne opowiadanie. Oddaje absurd sytuacji.5
  • Józef Kemilk 02.11.2020
    Dzięki.
  • maciekzolnowski 02.11.2020
    Ciekawe, co by na to wszystko Bareja powiedział, na ten cały absurd? Ja także od siebie daję "piątkę"! A co! :)
  • Józef Kemilk 02.11.2020
    Może pojawi się ktoś podobnego formatu. Ja czekam, bo Polska teraz ma jeszcze więcej absurdu.
  • maciekzolnowski 02.11.2020
    Ja także czekam. Co jak co, ale komedie obyczajowe się udawały za komuny.
  • Józef Kemilk 02.11.2020
    Puść sobie na YouTube Legendy Polskie Pan Twardowski. Krótkie i fajne. Z tego samego cyklu Bazyliszek, chyba nawet lepszy.
  • maciekzolnowski 03.11.2020
    :)
  • Marian 03.11.2020
    W sumie niezły tekst, ale te dwa końcowe punkty "Od autora" są zbędne. Wdług mnie popsuły całość.
  • Józef Kemilk 03.11.2020
    Dzięki za komentarz. Życzę Tobie, by z pamięci Twej wypadły słowa od autora:)
  • Onyx 03.11.2020
    Dobry tekst
  • Józef Kemilk 03.11.2020
    Dzięki.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania