LBnD39 Nawet niektórzy widzieli we mnie człowieka

Nawet niektórzy widzieli we mnie człowieka, tylko ja nie widziałem. Mówili, że jestem przystojny, mądry, wrażliwy. A ja wolałbym, żeby zamilkli na zawsze, zamiast kłamać mi w oczy. Przez lata zdążyłem przyjrzeć się sobie i sam najlepiej wiedziałem kim byłem.

Gorycz, która wraz z lękiem zalewała moje trzewia, wykrzywiła moją twarz. Strach dodał lat. Upokorzenia i porażki, które od wieków nosiłem na swoim karku, zniekształciły moje plecy.

– A ja? – ledwo tlącym głosikiem odezwało się moje serce. – Proszę spróbujmy jeszcze raz. Nie poddawaj się. Ja pragnę żyć, chcę pokazać światu kim jesteś, co potrafisz, jakie masz zasoby. Pozwolisz mi na to?

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (16)

  • LBnDrabble 14.02.2022
    Witamy w Bitwie i życzymy dobrej zabawy.

    Literkowa
  • Pewnie nie łapię wszystkiego, jak powinienem po pierwszym czytaniu, skojarzenia słowne mam na sławny wiersz Norwida "A lać ci będą łzy potęgi drugiej
    Ci, co człowiekiem nie mogli cię widzieć."
    Tudzież z innej mańki wali na inne cytaty: "Jak w każdym pięknie jest brzydota, w brzydocie znajdziesz piękna ślad" już wynikające z przekazu, nie samych skojarzeń ciągów słownych.
    Jako by Człowiek Słoń, lub ktokolwiek ułomny fizycznie. Niemniej jeśli idzie, że od wieków, to choćby sam Bóg, który się zestarzał i zbrzydł a jako Bogu, nikt mu tego nie zapoda. Przekombinowałem chyba.
  • Człowiek może się skupić na swoich wadach i je wyolbrzymiać, albo na zaletach i robić z nimi to samo. Dziękuję Ci za to, że przeczytałeś i skomentowałeś mój tekst. Pozdrawiam serdecznie :)
  • Pasja 14.02.2022
    Niegodzenie się ze sobą, ze swoim wyglądem bywa niszczeniem swojej psychiki. Zewnętrze nigdy nie odzwierciedli naszego wnętrza. Serce zawsze zabije na ratunek.

    Pozdrawiam
  • Dziękuję Ci za komentarz. Pozdrawiam serdecznie :)
  • Dekaos Dondi 15.02.2022
    Urszula Pieńkowska↔Bo dobrze jest, gdy człowiek traktuje siebie oraz innych,, jako całość→duchowo - cielesną.
    Wtedy czasami jedno, wspomaga drugie. I jak rzekłaś, zalety i wady definiują człowieka. nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być jeszcze gorzej. To pozytywny chyba akcent:)↔Pozdrawiam:)↔%
  • O cielesności człowiek wie już dosyć dużo, o duchowości prawie nic. Dziękuję za komentarz. Miłego dnia :)
  • Zapraszamy do zabawy ze słowem.

    Tematy to:
    1) Zimowa elegia
    2) Kołysanka
    Można pisać na jeden lub na drgi, albo połączyć dwa.

    Piszemy do 28 lutego /północ/

    Liczymy na Ciebie!!!

    Literkowa
  • kikimora 20.02.2022
    Nie ludzie, to my nadajemy sobie wartość - pozdrawiam.
  • Tak, ale o tym pamiętają tylko nieliczni. Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam serdecznie ?
  • LBnDrabble 24.02.2022
    Zapraszamy na Forum: https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
    Rozpoczynamy głosowanie. Sześć drabble i tylko 600 słówek do zaczytania.
    Czytamy, komentujemy i głosujemy według zasady: 3 - 2 - 1 - plus uzasadniamy dlaczego?
    Głosujemy do 01 marca /wtorek/ godz. 23.59
    Dziękujemy wszystkim za udział i liczymy na Autorów i na obowiązkowe czytanie i pozostawienie komentarzy.
    Literkowa
  • Pan Buczybór 27.02.2022
    dobre
  • Dzięki ?
  • Dzięki ?
  • Cicho_sza 01.03.2022
    My sami jesteśmy dla siebie najgorszym wrogiem. Czasami. Pozdrawiam
  • A nawet często. Również pozdrawiam ?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania