nie nasz

to nie jest nasz trup

nasz trup

 

to nie jest nasz trup

nasz trup

 

precz z nim za drut

za drut

 

precz z nim za drut

za drut

 

nasze jest niebo i las

trup nie jest nasz

 

nie jest nasz

 

to nie jest nasz trup

nasz trup

 

to nie jest nasz trup

nasz trup

 

precz z nim za drut

za drut

 

precz z nim za drut

za drut

 

nasze jest niebo i las

trup nie jest nasz

 

nie jest nasz

 

to nie jest nasz trup

nasz trup

 

to nie jest nasz trup

nasz trup

 

precz z nim za drut

za drut

 

precz z nim za drut

za drut

 

nasze jest niebo i las

trup nie jest nasz

 

nie jest nasz

 

to nie jest nasz trup

nasz trup

 

to nie jest nasz trup

nasz trup

 

precz z nim za drut

za drut

 

precz z nim za drut

za drut

 

nasze jest niebo i las

trup nie jest nasz

 

nie jest nasz

 

to nie jest nasz trup

nasz trup

 

to nie jest nasz trup

nasz trup

 

precz z nim za drut

za drut

 

precz z nim za drut

za drut

 

nasze jest niebo i las

trup nie jest nasz

 

nie jest nasz

 

to nie jest nasz trup

nasz trup

 

to nie jest nasz trup

nasz trup

 

precz z nim za drut

za drut

 

precz z nim za drut

za drut

 

nasze jest niebo i las

trup nie jest nasz

 

nie jest nasz

 

to nie jest nasz trup

nasz trup

 

to nie jest nasz trup

nasz trup

 

precz z nim za drut

za drut

 

precz z nim za drut

za drut

 

nasze jest niebo i las

trup nie jest nasz

 

nie jest nasz

 

to nie jest nasz trup

nasz trup

 

to nie jest nasz trup

nasz trup

 

precz z nim za drut

za drut

 

precz z nim za drut

za drut

 

nasze jest niebo i las

trup nie jest nasz

 

nie jest nasz

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 20

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (348)

  • drohobysz 19.11.2021
    Ctrl v
  • skandal 19.11.2021
    bystrzak
  • Garść 20.11.2021
    Nasze trupy będą też. Akcja skutkuje reakcją. W Niemczech najprawdopodobniej już niedługo, ale w Syrii i Iraku zapewne jeszcze szybciej. W materiale filmowym nastolatek w niemieckim obozie dla migrantów usłyszawszy Poland, przejechał kantem dłoni po szyi.
  • skandal 20.11.2021
    no tak... wrogów sobie narobiliśmy wszędzie. niedługo tylko san escobar zostanie naszym sojusznikiem
  • Garść 21.11.2021
    Wałęsa wyznał po okresie współpracy z Kaczyńskimi, że jeśli można coś rozwalić, to bracia to zrobią.
    Taki wewnętrzny przymus.
  • skandal 21.11.2021
    Garść nerwica natręctw.
  • Niekończąca się opowieść, ciągnie się jak pas przygraniczny. Można wpaść w trans. Przydałaby się jakaś ostra koda na wybudzenie - tak mniemam.
    Wasz trup jest lepszy niż nasz.
  • skandal 20.11.2021
    jak się kiedyś wreszcie obudzimy, to się pewnie okaże, że nikt tego nie chciał. że samo się zrobiło...
  • MartynaM 20.11.2021
    Skandal po prostu! Polska powinna się wstydzić, że to nie trupy polskich obywateli leżą na granicy, bo tylko wtedy lewactwo byłoby usatysfakcjonowane?
    Co to za czasy, co za ludzie tutaj mieszkają?
    Byle kto może nam ściągnąć zagrożenie na granicę, a my nie mamy prawa się bronić... skandal i tragedia!
  • skandal 20.11.2021
    mamy prawo się bronić ale nie mamy prawa skazywać ludzi (w tym dzieci) na śmierć z zimna, wycieńczenia i głodu. ponoć jesteśmy cywilizowanym krajem. więc powinniśmy przestrzegać prawa i konwencji międzynarodowych. to co się dzieje na granicy to kurestwo. i skandalem jest nawet nie to, że kręci tym jeden załupieżony kurdupel, tylko to, że ma tylu zwolenników. że tak łatwo jest ludziom zrobić z mózgu klej i naszczuć na innych. nie siedzę na opowi zbyt często, więc nie mam pewności, ale Ty chyba jesteś klonem jakiegoś tutejszego osła (oślicy). ta retoryka Twoja jest taka przewidywalna. no chyba, że wszyscy jesteście spod jednej sztancy..
  • skandal 20.11.2021
    przy okazji tego kryzysu widać też "siłę" naszego oręża. 15 tysięcy żołnierzy i już trampki się kończą i nie ma kto ciepłych kotletów dowieźć
  • Patriota 20.11.2021
    Ty i cywilizacja. Żart.
  • MartynaM 20.11.2021
    skandal Ty chyba masz problem z myśleniem. Łukaszenka ściąga ludzi na granicę, bierze za to grube pieniądze, a Polska ma mu w tym pomagać? Z jakiego powodu? To on chce tymi imigrantami wymusić uznanie go za prezydenta, bo sfałszował przecież wybory i dostał sankcje, które też chce żeby mu znieśli.
    To za chwilę czegoś tam zechce nasz inny sąsiad i też ściągnie nam islamistów na granicę, a my będziemy brać, bo wszyscy wokół mądrzy, pilnują własnych interesów, a my głupki do bicia.

    Weż ty włącz, skandal, myślenie, bo żenada!
  • pansowa 20.11.2021
    skandal Zdrajca narodu wybranego zarażany humanizmem?
  • MartynaM 20.11.2021
    Wyobraźmy sobie, że zapraszam do siebie islamską rodzinę, biorę za to ładną kasę, następnie przez tydzień pokazuję im miasto, zapewniam lokum z gwiazdkami, a po tygodniu odstawiam ich do płotu sąsiada i nakazuję mu, żeby on się teraz nimi zajął, bo ja tak chcę.

    Na pewno sąsiad ich przygarnie, bo czemu niby nie? A jak nie, to kamieniem w łeb. Trzeba sobie radzić...
  • pansowa 20.11.2021
    Wyobraźmy sobie, że nie mogę pomagać ofierze napadu, ponieważ tym sposobem akceptuję przestępcę.
    Klasyczna logika tępych łbów.
  • MartynaM 20.11.2021
    No, przykład tępoty powala... hahaha
  • pansowa 20.11.2021
    Powaliła mnie faktycznie :)))
  • MartynaM 20.11.2021
    Nie od dziś to wiadomo.
    Hahaha
  • pansowa 20.11.2021
    Dryń, dryń :)))
  • MartynaM 20.11.2021
    Kuś mnie, kuś... hahaha
  • pansowa 20.11.2021
    MartynaM Dryń, dryń :)))
  • skandal 20.11.2021
    pansowa Martyna to Laura?
  • pansowa 20.11.2021
    skandal No oczywiście :)
    Widać przeca jak na dłoni. Głupota nie do podrobienia :)
  • MartynaM 20.11.2021
    Skoro tak ładnie mnie prosisz, tylko żebyś później nie płakuniał...
  • pansowa 20.11.2021
    Dryń, dryń:)))
  • pansowa 20.11.2021
    Tylko skonsultuj najpierw ze swoim prawnikiem :)))
  • MartynaM 20.11.2021
    Niby po co?
    On nie kombinuje, jak niektórzy.
  • pansowa 20.11.2021
    MartynaM Bo anonimów nie przyjmują.
    Trzeba się przedstawić i udokumentować przestępstwo bądź wykroczenie.
    I wtedy może się okazać, że z ofiary staniesz się przestępcą - oszczercą :)
  • MartynaM 20.11.2021
    Ojejku, nie wiedziałam, że tak się o mnie martwisz.
    Wzruszyłam się...
  • pansowa 20.11.2021
    No to dryń, dryń :)))
  • MartynaM 20.11.2021
    Sobota dzisiaj... panie Święty!
  • pansowa 20.11.2021
    Weź stoperan.
    Wytrzymasz do poniedziałku :)))
  • MartynaM 20.11.2021
    Ja wytrzymam i rok, ale niektórzy powinni wziąć ten stoperan. Koniecznie!
  • pansowa 20.11.2021
    MartynaM Szkoda na ciebie klawiatury :)
    Dryń, dryń.
    https://www.youtube.com/watch?v=M6wRnouGZFQ
  • MartynaM 20.11.2021
    E tam, Pan to uwielbiasz... zawsze to jakieś zainteresowanie.
    A jeszcze cel taki szczytny... hahaha
  • skandal 20.11.2021
    pansowa to w sumie pozytywne. znaczy, że kołtunów tu nie przybywa. to ciągle te same stadko
  • skandal 20.11.2021
    pansowa a o co chodzi z tym dryń dryń?
  • pansowa 20.11.2021
    skandal To cały czas stabilne ok. 25%.
    To martwi.
  • Pasja 20.11.2021
    Jak licytacja na giełdzie pomiędzy granicą. Te trupy wyjdą prędzej niż się spodziewamy.

    Mocne i prawdziwe.
  • skandal 20.11.2021
    ciężko patrzeć na to wszystko
  • Pasja 20.11.2021
    skandal ciężko, a pan minister obrazy wręcza na drogę... to dopiero odkurzone trupy.
  • pansowa 20.11.2021
    Klasyka sęsolowa w stylu mantry.
    Oczywiście zawsze wysiadam w okolicach połowy, ale powtarzanie prawdy ma sens.
    Może dotrze do niektórych.
  • Noico 20.11.2021
    heh strumieniem raźno płyną
    stęchłe trupy z czarnej dupy
    hej do Moskwy i Murmańska
    płynie czarna dzicz pohańska
  • Angela 20.11.2021
    Brrrr, chora wyobraźnia wciska mi na siłę odgłosy setek, szepczących ten tekst głosów i ciarki łażą po grzbiecie.
  • pansowa 20.11.2021
    Coś jest w takiej wizji odbioru tego wiersza.
    O takiej możliwości wielogłosu nie pomyślałem.
  • Angela 20.11.2021
    pansowa działa na psychikę, prawie jak z horroru taka fonia, a na wizji nocny las przy granicy.
    Nic miłego.
  • pansowa 20.11.2021
    Angela To doceniam, ale przy tej mantrze wysiadałem w połowie.
    A takie spojrzenie zmienia mi odbiór formy.
  • Pan Buczybór 20.11.2021
    Świetne
  • Tjeri 20.11.2021
    Dobre.
    Mógłby zaintonować to chór, jak w tragedii greckiej.
    Dla wzruszenia sumień najlepszych naszych patriotów i katolików. A że ich nie wzrusza? Cóż.
  • pansowa 20.11.2021
    Jakich sumień?
    Oni mają tylko tępe poglądy.
  • pansowa 20.11.2021
    Prawicowe gówno z zasady wzrusza się tylko sobą, więc bardziej warto być lewakiem, niż prostackim idiotą/idiotką.
  • Tjeri 20.11.2021
    pansowa sumienia są. Ale dla ludzi – takich jak oni. Dla innych (obojętnie: "lewak" , gej, Żyd, "uchodźca") nie mają... Ktoś, nie tak dawno, nie tak daleko, takie poglądy wyznawał.
  • pansowa 20.11.2021
    Tjeri Wiem.
    Brunatne barwy mają jesienie cywilizacji.
  • MartynaM 20.11.2021
    https://www.tvp.info/57023921/bialorusini-szkola-imigrantow-jak-nozem-atakowac-polskich-funkcjonariuszy-szokujace-nagranie-wideo

    Ciekawe, czy to wzruszy lewactwo? Na pewno nie.
  • Angela 20.11.2021
    Wiadomości z TVPiS i wszystko jasne XD
  • MartynaM 20.11.2021
    No tak, tvn tego nie podał, więc nie można wierzyć. Trzeba negować.
  • pansowa 20.11.2021
    Angela Na a jak?
    Jak ten reporter TVPis co śmieci rozrzucał, aby brud udowodnić.
    Prawackie gówno próbuje się wcisnąć wszędzie. Po staremu.
    Tylko na bandę czekać bo szefowa wróciła.
  • Angela 20.11.2021
    MartynaM nawet dzieci nie wierzą w to, co szczujnia zapodaje.
  • Angela 20.11.2021
    pansowa to mówisz, że przyjdą zgrają? No tak, w kupie siła, choćby nie wiem jak woniła XD
  • pansowa 20.11.2021
    Angela Mała to kupa, ale śmierdząca i krzykliwa.
  • Tjeri 20.11.2021
    Angela ja bym akurat w szkolenie uwierzyła. Tyle że to nie dowód na zbrodnicze chęci uchodźców, a skurwysyństwo służb białoruskich, którzy trzymają ludzi w szachu. Dowożą gruz do rzucania, podjudzają i kłamią (np. że czekają autobusy do Niemiec tuż za granicą). Uchodźcy są zakładnikami w tej sytuacji.
  • MartynaM 20.11.2021
    Akurat jest to relacja białoruskiego opozycjonisty, ale on pewnie z pis-u.
  • MartynaM 20.11.2021
    to do Angeli, ale spadło...
  • pansowa 20.11.2021
    Tjeri Dokładnie.
  • Angela 20.11.2021
    Tjeri mnie bardziej o sposób przedstawienia tego idzie. Robią z tych przerażonych, zdesperowanych
    ludzi żądne polskiej krwi bestia. Stawiają na równi z Łukaszenką.
  • MartynaM 20.11.2021
    Angela, a jeśli zaczną zabijać ci ''biedni ludzie'', to co?
  • pansowa 20.11.2021
    Angela To jest potrzebne oszołomom.
    Narracja zagrożenia.
    Na granicy czyha armia terrorystów, którzy na cnotę gwiazd będą nastawać w bogobojnej Polsce.
    Tylko mogą oszołomy w tym przeszarżować.
  • Angela 20.11.2021
    MartynaM a dlaczego zakładasz, że zaczną? To są zwykli, oszukani wizją lepszego życia ludzie.
    Czym się różnią poza religią? Krwawią na zielono może?
  • pansowa 20.11.2021
    Angela Co to znaczy trochę czasu do nabrania sił i ze dwie transfuzje :)))
    Aktywność jak ie patrzy!
  • Angela 20.11.2021
    pansowa ehhh, nie wydaje Ci się czasem, że walisz głową o ścianę i nawet tynk się nie sypie?
  • pansowa 20.11.2021
    Angela toteż dużo częściej sobie darowuję te bezowocne zabiegi.
    Co nie znaczy, że będę milczał?
  • Tjeri 20.11.2021
    Angela a to na pewno. Polska, uważająca się za przedmurze chrześcijaństwa... sami dobrzy katolicy... Jak sobie tłumaczą takie zachowanie? Wyganianie kobiet (nawet w ciąży...), małych dzieci na zimno i deszcz, do lasu... Jak to się ma do do zasad wiary? Czy w "uczynkach miłosierdzia"
    (Głodnych nakarmić.
    Spragnionych napoić.
    Nagich przyodziać.
    Podróżnych w dom przyjąć.
    Więźniów pocieszać.
    Chorych nawiedzać.
    Umarłych pogrzebać)
    jest coś o tym kim ci potrzebujący są? Czy może pisze "głodnych Polaków katolików nieciapatych nakarmić"...
    Ech.
  • pansowa 20.11.2021
    Tjeri a głowa cię nie boli Tjeri??
  • Tjeri 20.11.2021
    pansowa
    Cuś...
  • pansowa 20.11.2021
    Tjeri szanuj?
  • Angela 20.11.2021
    Tjeri A za miesiąc święta i huczne obchodzenie urodzin Żydowskiego Uchodźcy. Cóż za ironia.
  • pansowa 20.11.2021
    Angela paradoks oszołomstwa
  • Angela 20.11.2021
    pansowa szkoda klawiatury. Idę, chyba (((:
  • Tjeri 20.11.2021
    Angela
    Zgadza się. I to nie tylko ironia. Smutna prawda i niezdany egzamin z człowieczeństwa.
  • MartynaM 20.11.2021
    Angela tym, że gdzie się nie pojawią dochodzi do ataków terrorystycznych. Po prostu tacy to ludzie. Waleczni. Poza tym dokonuje się na naszych oczach islamizacja Europy.

    Jakbyś sobie wzięła takiego męża, znaczy takiego uchodźcę za męża, to byś musiała w burce chodzić i nie miałabyś nic do powiedzenia, a jeszcze mogliby Cię obrzezać. Fajne, nie?
  • MartynaM 20.11.2021
    No, Pan Jezus, gdzie nie poszedł, to kamieniami w ludzi rzucał, żeby go wpuszczali do miast.

    Jak można robić takie idiotyczne porównania? Co trzeba mieć w głowie? Pustkę zupełną?

    Czy może dziwić, że ''takich ludzi'' wykorzystuje Łukaszenka? Toż mu spadliście z nieba, jak manna.

    On to ma szczęście...
  • pansowa 20.11.2021
    Angela przy tym poziomie durnoty i starych metodach działania oszołomstwa pisalibyśmy do nocy.
    Trzeba nam trochę tolerancji dla chorych ?
  • Angela 20.11.2021
    MartynaM dyskusja z tobą jak zwykle okazuje się poniżej pewnego poziomu, bo doskonale
    wiesz co mam na myśli, a głupa rżniesz, tak więc sobie odpuszczę.
  • Angela 20.11.2021
    pansowa trzeba nam melliski : ))
  • MartynaM 20.11.2021
    E, tam, piszcie. Wasze ''argumenty'' są takie śmieszne. Robicie parodię, chociaż temat wcale nie do śmiechu. Ale Wy potraficie.

    Angela, jak sobie pomyślę, że mogą Ciebie ''ubogacić'', nie, Martyna nie idź za tą wyobraźnią. Wracaj szybko!
  • pansowa 20.11.2021
    Angela Spoko, damy radę.
  • MartynaM 20.11.2021
    Czy przyjęliście już tych ''biednych uchodźców ekonomicznych''?
    A jeśli nie, to kiedy przyjmiecie pod swój dach? Może za wami pójdą tysiące?
    Pokażcie dobry przykład. Po co pisać, trzeba działaniem pokazać człowieczeństwo.
  • skandal 20.11.2021
    no.. ale jak przyjąć, skoro nie można nawet podać kromki chleba? przecież o to cały szum. są ludzie, którzy deklarują, że przyjmą. ale jak, skoro głodnych potrzebujących pomocy do lasu na mróz wyrzucają jak zepsute mięso? coś się popitoliło pani miłośniczce putina
  • MartynaM 20.11.2021
    skandal możecie się przecież przedrzeć. Kominiarki, broń do ręki i nikt was nie zatrzyma. Albo z Łukaszenką się dogadajcie, bo oni, ci biedni migranci, w jego lasach.

    Na wszelki wypadek możecie jeszcze gdzieś u kogoś przy granicy się ukryć i wychodzić do nich nocą, jak partyzanci, albo jak w tym filmie ''allo, allo''
  • skandal 20.11.2021
    MartynaM lepiej zbieraj na trampki dla naszych dzielnych wojaków, zamiast głupoty pisać
  • MartynaM 20.11.2021
    skandal dla naszych wojaków nie pożałuję grosza. W końcu mojej Ojczyzny bronią. Cześć i Chwała Bohaterom!
  • Nic tak dobrze nie wpływa na samopoczucie jak walka na noże między chrześcijany;)
    Chyba wystąpię o azyl w Iraku, bo tu aż strach, a tam zrobiło się luźniej - migracja dwukierunkowa;)
    Hej kolęda, kolęda.
  • MartynaM 20.11.2021
    Jaka walka na noże? Toż tu na dowcipy idzie bitwa, niektórzy takie śmieszne mają ''argumenty''
    W sumie to chyba dobrze, że jeszcze potrafimy zobaczyć drugą, wesołą stronę, tej tragedii.
  • pansowa 20.11.2021
    |:)))
  • MartynaM
    Nie zapominaj, że jesteśmy pożal się boże poetami. Nóż to niekoniecznie nóż;)
  • MartynaM 20.11.2021
    piszęwięcjestem a wiesz przypomniałeś mi o czymś. Pani Jachira uważa, że wśród tych ''uchodźców'' mogą być poeci. No, tak wywnioskowała. Ciekawe, nie?
  • Nawet ateiści znają Uczynki miłosierdzia względem ciała:
    Głodnych nakarmić.
    Spragnionych napoić.
    Nagich przyodziać.
    Podróżnych w dom przyjąć.
    Więźniów pocieszać.
    Chorych nawiedzać.
    Umarłych pogrzebać.
    Amęt;)
  • skandal 20.11.2021
    miłosierdzie tylko na papierze (serwerze). a w praktyce - niech zdychają, to nie nasi, więc niech zdychają. amęt
  • pansowa 20.11.2021
    skandal Amęt.
    Zajebiste ma znaczenie, czy ich Baćka, czy inny diabeł ściągnął.
    Są i cierpią. Niektórzy w desperacji robią różne rzeczy i różnym naciskom ulegają.
    To dziwne to dla tępego oszołomstwa.
    Powinni się ustawić procesją z krzyżem i hasłami miłości dla orła białego (się im wtłacza, że Polska blokuje im wyjazd na zachód, bo samoloty i autobusy czekają) i wtedy może by ich puszczono.
    Jak ciężko zrozumieć na czym polega skuteczna manipulacja na straceńcach.
    Oni nie mają odwrotu, choćby zrozumieli.
  • MartynaM 20.11.2021
    Bóg tu cuda robi. Widzicie?

    Ludzie przypominają sobie modlitwy, dobre uczynki.
    Jednak tak inwazja coś dobrego wniosła.
  • pansowa 20.11.2021
    Ano. Telefon do NFZ :)))
  • MartynaM 20.11.2021
    Sobota dzisiaj, kolejny raz przypominam.
  • pansowa 20.11.2021
    MartynaM Dryń, dryń :)))
  • MartynaM 20.11.2021
    Pamiętam z jakiegoś filmu, na którym pewien człowiek, chyba chory, powtarzał jak mantrę ''mój flet, mój flet'', cały czas tylko tyle mówił.
    Jakoś tak mi się skojarzyło, do sytuacji... hahaha
  • JamCi 20.11.2021
    Smutne, proste i prawdziwe. Przerażajace.
    Mantryczność tu na miejscu.
    Nie oceniam, bo trudno byłoby mi ocenić, to nie o to kaman.
  • Dobra. Załóżmy, że wpuszczą ich do Polski pod jednym warunkiem: muszą być przyjęci do prywatnych domów.
    Kto z was przyjmie uchodźcę?

    Tylko powoli się zgłaszajcie, co bym nadæżył z rejestracją chętnych.
  • pansowa 20.11.2021
    W osiemdziesiątych latach nikt nie wymagał od Niemca, aby przyjmował Polaków - uchodźców.
    Puknij się w czoło Refluks.
    To rola państwa, zająć się, zabezpieczyć, sprawdzić, przyjąć lub odesłać.
    A na pewno nie rzucać nimi na drutem jak workami.
    Do tego ma z moich podatków mechanizmy i służby.
    Nie graj tanią erystyką, którą zarzucasz innym.
  • pansowa Nie mogę sprawdzić stopnia zaawansowania miłosierdzia?
  • pansowa 20.11.2021
    Nadleśniczy Nuncescu Tylko nie graj tanią erystyką, kiedy rozmowa idzie na argumenty.
    Sama płakałaś jak to oszołom podaje linki, a inni nie.
    Tu tez potrzeba ci linków, czy logika wystarczy?
  • pansowa Zadałam proste pytanie.
    Do tej pory nikt nie napisał "Ja bym przyjęła/przyjął".
    Aby ty plujesz się.
  • pansowa 20.11.2021
    Nadleśniczy Nuncescu Aby właśnie tania erystyka mnie wkurza.
    Nie, nie przyjąłbym, ale płacę podatki i oczekuję od mojego państwa, że zachowa ię w sposób cywilizowany i humanitarny.
    Łączenie tych dwóch rzeczy jest graniem na taniej erystyce.
  • pansowa Wspaniale idzie wam pochylanie się publicystycznie i poetycko nad uchodźcami.
    Ale tak naprawdę nie chcecie ich w swoich domach, w swojej dzielnicy, w swoim mieście.
    Takie są fakty.
    Internetowi filantropi.
  • pansowa 20.11.2021
    Nadleśniczy Nuncescu Szkoda gadać, jeśli nie rozumiesz problemu, łącząc przyjmowanie uchodźców z własnym domem.
    To argumenty bandy, bo sprawa uchodźców jest prawą państwa, a nie sprawą osobistą.
    Jeśli byłbym teraz na tej granicy i trzeba by przejść ją, aby pomóc tym ludziom zrobiłbym to bez wahania.
    To jest wymiar indywidualny moich poglądów i zwyczajnej przyzwoitości..
    Pieprzenie o ich przyjmowaniu w domach jest wybiegiem oszołomstwa, aby zdezawuować ludzki odruch pomocy poszkodowanym.
    I chuj mnie obchodzi kto ich poszkodował.
    Cześć.
  • Patriota 20.11.2021
    Celnie i w ponkt punktujesz zakłamanie lewackiego oszołomstwa, NN. Wyrazy uznania.
    Dla swoich własnych synków nie są oni tacy dobrzy.
  • pansowa 20.11.2021
    Patriota Ale na polskich idiotów należy im dać namiar.
    Tych nie będzie szkoda, a i kraj zyska.
  • JamCi 20.11.2021
    A to jest dokładnie tak, jak z byciem przeciwnym aborcji, ale jakoś żaden chrześcijanin nie chce adoptować chorego dziecka (jest jeden wyjątek, jaki znam). Ale są ośrodki dla uchodźców. I pomoc, usamodzielnianie stopniowe. Pomagamy, bo pracujemy na to.
  • pansowa 20.11.2021
    JamCi Bingo
  • JamCi 20.11.2021
    pansowa to są ludzie. Dzieci, kobiety. Matki, ojcowie. Zabójców tam na lekarstwo.
    Chyba. Nie?
  • pansowa 20.11.2021
    JamCi To oczywiste.
    Najpierw pomagaj człowiekowi, a później patrz na kolor skóry i wyznanie,
    Nigdy odwrotnie.
  • Patriota 20.11.2021
    JamCi ty uważasz się za mądrą? W pierwszej dwusetce zidentyfikowano około pięćdziesięciu terrorystów i przestępców.
  • skandal 20.11.2021
    ale co ma piernik do wiatraka? uważasz, że to w porządku, że polskie służby przepędzają do lasu na poniewierkę, zimno i głód nawet małe dzieci. nie spodziewam się odpowiedzi. nikt z tutaj obecnych szlachetnych patriotów nie odpowie na to pytanie. tylko zasłaniacie się pierdoleniem o hipokryzji tych, którym to się nie podoba.
  • pansowa 20.11.2021
    skandal Dziesięciolatek to przecież potencjalny terrorysta.
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa nie doceniasz ich, ich zapotrzebowanie na mordowanie polskich prawaków jest niewyobrażalne. Dlatego Polacy nie wyjeżdżają w ich strony... no poza lewakami oczywiscie:)
  • skandal Polska zaproponowała im, i już dawno, udziekenie pomocy, ale muszą podpisać dokument, nie pamiętam jego nazwy.
    Odmówili.
    Wiesz dlaczego?
    Bo chcą go podpisać w Niemczech.
    I nie epatuj mnie tymi dziećmi, którym nota bene dmuchają dymem papierosowym w oczy, żeby łzawiły niby na okoliczność ataku gazem przez Polaków.

    A co ma piernik do wiatraka?
    Ano tutaj ma.
    Wpuścić, ale niech bëdą z dala ode mnie. Taki to wasz humanizm.
  • pansowa 20.11.2021
    Nadleśniczy Nuncescu A ty to pewnie wolałabyś wolny Ekwador niż płynącą miodem Polskę?
  • skandal 20.11.2021
    Nadleśniczy Nuncescu głodni zziębnięci ledwo żywi ale odmówili. no jasne. może nie zrozumieli po wolsku
  • MartynaM 20.11.2021
    Bo chrześcijanie są źli, islam to religia pokoju. Dlatego trzeba ich brać, nawet bez papierów, do chałup. Są tam dzieci, szesnastoletnie, tak mówią, zweryfikować nie ma jak, ale oni nie kłamią przecież.

    Kto samotny, niech całe rodziny bierze, państwo nie ma aż tyle mieszkań. Dla swoich nie mają. Nie ma lekko, ludzie o dobrym sercu powinni dawać dobre przykłady.

    U nich, w islamie, aborcji nie ma, za aborcję, mąż ma prawo zabić żonę. Może uda się ich uświadomić. To może być misją.
  • JamCi 20.11.2021
    Betti weź. Ludzie umierają. To nieuczciwe. Można pomagać bez egzaltacji i nadużywania swojej przestrzeni. Świat nie jest czarno biały.
  • MartynaM 20.11.2021
    JamCi, nasze konwoje humanitarne, Łukaszenka nie wpuścił do Białorusi.

    Poza tym, to są ludzie, którzy wojnami zrujnowali własne kraje. Jedyne, co świetnie potrafią, to walczyć. Chcesz ich w Polsce? Ja nie.
  • pansowa 20.11.2021
    JamCi Na nawiedzonych idiotów nic nie poradzisz.
    Oczadziałe to indoktrynacją pisu i mają uchył intelektualny.
    Szkoda czau.
  • pansowa 20.11.2021
    Do analogii aborcyjnej jakoś się nie odnieśli :)))
    Ilu patriotów i gwiazdy przyjęły dzieci dzieci z bidula?
  • JamCi 20.11.2021
    MartynaM znam ludzi, którzy stamtąd uciekli parę lat temu. Dzięki temu żyją.
  • JamCi 20.11.2021
    pansowa ja znam dziewczynę, która adoptowała syna który ma porażenie czterokończynowe.
  • pansowa 20.11.2021
    Zapewne nie jest z Lublina i nie dostaje pierolca na widok potrzebujących.
  • JamCi 20.11.2021
    pansowa niezbyt daleko
  • MartynaM 20.11.2021
    JamCi to bardzo piękne, szlachetne, a nawet romantyczne, ale powiedziałabyś to w oczy rodzinom, którzy przez ataki terrorystyczne islamistów, stracili rodziny, dzieci?
  • pansowa 20.11.2021
    Znaczy są tam ludzie, a nie tylko oszołomy?
  • Zacząłem budować ogrodzenie sześciometrowe, nie będą mi tu obce koty właziły i sąsiady ciągle pożyczać wiertarkę.
    Patriota lokalny;)
    Swoją drogą kto widział choć jednego Czeczeńca ze stu tysięcy przyjętych i ilu zrobiło zamach bombowy?
    Tak tylko pytam...
  • MartynaM 20.11.2021
    Aha, czyli najpierw ich wpuśćmy, a jak zaczną nas atakować, wtedy ich wygonimy?
    A co jeśli zrobią sobie w Polsce takie państewka, jak w Niemczech, gdzie nikt nie ma dostępu?
  • Patriota 20.11.2021
    POpaprańcu, Czeczeńców przyjęliśmy z sympatią, bo walczyli z Rosją, jak polscy powstańcy i byli rzeczywiście zagrożeni śmiercią bądź torturami przez sowieckich sołdatów. Jak nie znasz historii, to nie pleć banialuk na forach. "Lepiej wydawać się głupim, niż się odezwać i rozwiać wszystkie wątpliwości". Mark Twain. A ty się właśnie odezwałeś i palnąłeś głupotę.
    A tak naprawdę to poczytaj w sieci, jak narzekają na Czeczeńców, dorosłych i małych tam gdzie oni są. I o czeczeńskiej mafii. Więc i tu się mylisz drobny krętaczau.
  • MartynaM
    państwo w państwie już jest taki program;)
  • Akwadar 20.11.2021
    MartynaM wtedy narodowcy ich powybijają do nogi :) chyba że wczesniej posrają sie ze strachu :)
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar Zgadnij kolejność :)))
    Mogli te imigranty wychrobotać gwiazdę i inaczej by teraz pisała.
    To chyba ten fakt tak ją nastraja nieprzychylnie do nich.
  • MartynaM 20.11.2021
    Akwadar ty ponoć zawrotnie majętny, weź ich, kużwa, do siebie i problem zniknie. Ludziska od rana się tu biją o migrantów. Czas zakończyć tę szopkę.
  • MartynaM 20.11.2021
    piszęwięcjestem to będziemy mieć lepszy... i na żywo z pola walki.
  • Akwadar 20.11.2021
    MartynaM po co mam ich brać do siebie? Po to są osrodki dla uchodźców, a poza tym nie sądzę, by chcieli mieszkać u kogoś i to jeszcze w kraju z galopującą inflacją. Jeśli chodzi o ludziska, to nie mają, co robić i plotą trzy po trzy...
    Swoją drogą nasi PATRIOTy mieli by szansę wykazać się jacy są mocni... nie tylko w gadve ha,ha.
  • pansowa 20.11.2021
    A dasz radę ją skończyć świrusko?
    To przerasta ciebie :)))
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa to jedyna okazja na... istnienie jakiekolwiek
  • MartynaM 20.11.2021
    Akwadar jak po co? Dasz im pracę, dom nad głową. Jesteś biznesmenem. Może jeszcze rząd ci dopłaci...
  • Akwadar 20.11.2021
    MartynaM śledzisz mnie? Sprawdzasz moje oświadczenia podatkowe? Kuźwa, ty naprawdę zafiksowałaś sie na moim punkcie... Powtarzam, nie masz u mnie szans ha, ha
    Jak będę potrzebował konserwatorki powierzchni płaskich do biura, dam ci znać :)
  • MartynaM 20.11.2021
    Akwadar ty naprawdę myślisz, że ja mogłabym ciebie spr? Nie, Martyna to nie może być, nie ma głupszych od, no tego tam. A jak się mylę?
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar Tyż prawda, ale wigor jaki...
    Co to znaczy męczyć się tylko za meblościanką.
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa jaka wytrwałość w sprawdzaniu majątku... :)
    Cwana gapa :))
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar A NFZ w moim wypadku nawet nie wie co go czeka.:)))
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa a jak wpuszczą uchodżcow, to dopiero bedxie kłopot... przecież nasze państwo nie poradzi sobie z islamizacją, kosciól zapewne odda owieczki i kościoły bez jednego strzału.
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar No gdzież!?
    To na wskroś katolicki i dekalogowy naród!
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa ale strasznie niepewny tego dekalogu i katolicyzmu.... kilka tysięcy może zmieść z powierzchni kilkadziesiąt milionów. Tak słabo wierzą, czy tak mocno pragną?
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar W każdym razie skarbowy sprawdzi ciebie, mnie NFZ i administracyjnymi środkami nas się zaknebluje :)))
    A pies drapał czyś człowiek. Ważne, że nie nasz.
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa a niech sprawdza, ode mnie nie zobaczą już zlamanego grosika ha, ha
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar A ja siem bojam.
    Nie doceniasz potęgi pierdolca.
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa możliwe... w koncu musi cos robić :))
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar Ja nie bagatelizuję wodniak.
    Medycyna mówi, że wariata stać na wszystko.
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa ale to też istota czująca... chyba...
    Jak coś to mam pozwolenie na broń i nie zawaham sie jej użyć. Moj dom, moją twierdzą. Dopoki brechta za płotem, nic mu nie grozi.
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar A srebrne kule i osikowe kołki masz?
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa osinę sie znajdzie, a kulki wytopi z lańcuszka babci ;)
  • ogłoszenie
    przyjmę uchodźcę byle nie z pisu;)
  • MartynaM 20.11.2021
    a z Konfederacji?
  • pansowa 20.11.2021
    I nie po kosmetyczce i fryzjerze!
  • MartynaM 20.11.2021
    Najlepiej niedomytą i zarośniętą... hahaha
  • pansowa 20.11.2021
    Po co mi twój rysopis?
  • MartynaM
    Zapytam sąsiada, ma karabin jeszcze z wojny, na pewno się zwąchają.
    Patriotyczne kółko różańcowe;)
  • MartynaM 20.11.2021
    piszęwięcjestem z kim się zwąchają, bo wątek straciłam?
  • MartynaM Z Konfederacją, no nie?
  • skandal 20.11.2021
    hej hej! patrioci - uważacie, że to w porządku, że polskie służby przepędzają do lasu na poniewierkę, zimno i głód nawet małe dzieci? nie spodziewam się odpowiedzi. nikt z tutaj obecnych szlachetnych patriotów nie odpowie na to pytanie. tylko zasłaniacie się pierdoleniem o hipokryzji tych, którym to się nie podoba.
  • pansowa 20.11.2021
    Daj se spokój.
    To beton.
  • Granicę państwa przekracza się legalnie.
    I dzieci nie mają tu nic do rzeczy.
    Według twego toku rozumowania mam prawo przekroczyć granicę Polski z Obwodem Kaliningradzkim, bo ja chcę!!
    I być oburzoną, że mi to służby graniczne Federacji Rosyjskiej uniemożliwiają.
    Tak?
  • pansowa 20.11.2021
    Nadleśniczy Nuncescu Powiedz to tym Polakom co wyjechali na zachód za komuny.
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa rzucali sie przez morze do Szwecji, niektorzy nawet pod naczepami tirów...
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar Legalnie przekraczali? :)))
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa nie inaczej! :)))
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar Aha, a przez obwód kaliningradzki jechali? :)))
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa masz wątpliwości?! ;)
  • pansowa Rozmydlasz dyskusję swoją postową sraczką.
  • pansowa 20.11.2021
    Nadleśniczy Nuncescu Już się wcześniej wypowiedziałem o istocie twoich argumentów.
    Nie chce mi się powtarzać ani podawać linku.
  • skandal 20.11.2021
    Nadleśniczy Nuncescu dzieci mają tu wszystko do rzeczy. dzieci nie są winne, temu że są tu nielegalnie. nie wolno ich za to karać wyrzuceniem do lasu.
  • skandal Nie odpowiedziałeś na moje pytanie.
    Powtórzę je.

    Czy według ciebie mam prawo usiłować przekroczyć* granicę Polski z Obwodem Kaliningradzkim i gdy służby graniczne Federacji Rosyjskiej mi to uniemożliwią, mam prawo pyszczyć jacy są podli, wcześniej obrzuciwszy ich kamieniami?

    *żeby nie było: próba przekroczenia jaką prezentują uchodźcy.
  • skandal 20.11.2021
    Nadleśniczy Nuncescu przykład z dupy. mówimy o sytuacji, kiedy ludzie (w tym małe dzieci) są po naszej stronie. w naszych lasach. są w strefie stanu wyjątkowego, gdzie nie dopuszcza się do nich żadnej pomocy (żadnych lekarstw, ciepłego ubrania, jedzenia, wody itp.) jak ich złapią nasze służby - wyrzucają ich na stronę białoruską , a tam też nie mają możliwości wycofać się ze strefy nadgranicznej. oczywiście - mamy prawo bronić granic ale jak ktoś jednak przejdzie to co? ma zdychać jak pies na naszej ziemi? naprawdę nie żal Ci tych dzieci, kobiet w ciąży, a nawet mężczyzn wygłodzonych, zziębniętych, przerażonych. na polskiej ziemi to się dzieje. w naszych lasach. tańczymy tak jak nam gra łukaszenka. ale powoli chyba dociera nawet do tępych pisowców, że to przegięcie i że cały świat patrzy i jest nadzieja, że może coś się zmieni na lepsze. oby. żenujące, że w ogóle musimy o tym dyskutować. o takich oczywistych sprawach, że nie torturuje się ludzi, nawet jeśli są obcy i weszli do Polski nielegalnie.
  • A nie wiecie, gdzie można zapisać się do patriotów i ile wpisowego?
  • pansowa 20.11.2021
    Może na miejscowej plebanii?
    Choć są tez przecież normalni księża, ale chyba nie podskoczą wyżej od wikarego.
  • Akwadar 20.11.2021
    Jak jesteś patriotą, to sam założ oddział... najlepiej terytorialsów
  • Akwadar O to chodzi, że nikt mi tego nie powiedział, co prawda pilnowałem parę lat granicy, ale czy to wystarczy?
  • Akwadar 20.11.2021
    piszęwięcjestem przekonaj się.
    Chociaż z tego co mi wiadomo, lepiej jakbys sam zadbal o wyposażenie i uzbrojenie... to tak nadmieniam, cobyś za szybko nie zechcial polec ;)
  • Albo wiem, sam tak się nazwę, kto to będzie sprawdzał...
    A pistolet mam i pozwolenie, tylko nie wiem kto swój a kto wróg;)
  • Akwadar 20.11.2021
    piszęwięcjestem spoko, wyjdzie w praniu :)
  • Angela 20.11.2021
    piszęwięcjestem to najpierw strzelaj, tak na wszelki wypadek.
  • Akwadar Będę prał na oślep, w końcu trafię i wroga;)
  • Akwadar 20.11.2021
    Angela dobrze mowisz! Najpierw strzelac, później pytać :)
    Witam Cię, Pani!
  • pansowa 20.11.2021
    Angela Zawsze te baby i dzieci to potencjalni nosiciele pasów szahida.
  • Angela 20.11.2021
    Akwadar Witam Cię, Panie : )
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa nie inaczej!
  • Angela 20.11.2021
    pansowa Toż ostatnio o tym z Betti pisałam, bezpieczniej wytłuc wszystkich, tak na wszelki
    wypadek, bo terroryzm mają we krwi, a i pewnie wściekliznę.
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar A jak się jeszcze po ciemku dobierają do polskich gwiazd i nic?
    Obraza boska.
  • pansowa 20.11.2021
    Angela A o czym napisałem w ostatniej miniaturze?
    Wytłuc wszystkich bo tam terrorysta może być. No może być, ale nie moją rolą jet weryfikacja.
  • Angela 20.11.2021
    pansowa : (
  • Akwadar 20.11.2021
    Angela gorzej jak wezmą z nas przyklad i w dojczlandxie zaczną wybijać na wszelki wpadek potencjalnych zlodziei aut...
    Jedz szwabie do Polen, twoje auto już tam jest :)
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa skubańce wiedzą co brać.... starych pudeł, nawet po ciężkim retuszu, nie chcą :)
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar Proponuję retorsję.
    Jedź do Dojczlandu. Serwis twojej babci juz tam jest.
  • MartynaM 20.11.2021
    Angela a kto chce ich bić? To oni, jak na razie, biją czym popadnie.
    W gościnę przyszli... taka kultura!
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar Jakby wzięli, to byłby tu spokój.
    Durne ciapate.
  • Angela 20.11.2021
    Akwadar no to skończą nam się samochody XD
    A tak serio, to my chyba powinniśmy najlepiej wiedzieć, jak szkodliwe bywają stereotypy,
    ale odnoszę wrażenie, że niczego się nie uczymy.
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa no to trza wybijać kazdego potencjalnego wlasciciela serwisu babci!
    Kurde, to lepsze niz siedzenie na ambonie w nocy w srodku lasu!
    Puchacz, kogo jeszcze obietamy na cel?
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa cwane... widac ze maja dobry wywiad, tubylcy nie chcą, to oni też nie ruszają :)
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar No właśnie to jest problem oszołomstwa i niedopchniętej.
  • Angela 20.11.2021
    MartynaM bosz dziewczyno, jakaś ty niemądra, aż nie wiem, czy jest sens ci odpisywać, ale...
    Ci ludzie są zdesperowani, a w desperacji czasami różne rzeczy się robi.
  • MartynaM 20.11.2021
    Angela no, nawet się morduje, tym bardziej, że te obiecane, od Allaha, dziewice maja dostać.
  • pansowa 20.11.2021
    Angela Wal głową w nur.
    Można tylko wyśmiać, bo na pewno nie przekonać.
  • Angela 20.11.2021
    MartynaM powinni w nasze barwy narodowe się obrać i Bogurodzicą zagrzmieć?
    Pomogłoby?
  • pansowa 20.11.2021
    Angela A gdzie zaświadczenie o błonie dziewiczej?
  • MartynaM 20.11.2021
    Angela powinni na przejście graniczne przejść, a nie w miejsach niedozwolonych, no i dokumenty jakieś mieć. To na początek.
  • skandal 20.11.2021
    legitymację PIS-u
  • Akwadar 20.11.2021
    Angela i tu jest pole do poisu dla naszych katechetów, niech ich na naszą wiarę przekabacą, w konvu jedyna i najlepsza. Posłać katabasow na granice! Przecież nawracanie jest obowiazkiem katolików.
  • Angela 20.11.2021
    pansowa Ha ha ha, no dobra, to chyba da się kupić.
    Już nie dyskutuję, bo w koło jedno i to samo. Myślę, że gdyby to była ściana, już bym się do
    sąsiadki przebiła głową.
  • MartynaM 20.11.2021
    No, a co ma pis do braku dokumentów tożsamości tych pięknot śniadych?
  • Angela 20.11.2021
    Akwadar oby nie tak, jak w czasie krucjat, bo u nas tylko tak nawracanie wygląda : (
  • Akwadar 20.11.2021
    Angela i dlatego jest takie zagrożenie dla naszego katolickiego panstewka... wszystkie chcą dziewice!!!
  • MartynaM 20.11.2021
    Angela, ty się módl, żeby oni nie weszli, bo z twoją naiwnością, to pierwsza w burce skończysz.
  • Angela 20.11.2021
    MartynaM dziękuję za twoją troskę, ale się martwić nie musisz : )
  • Akwadar 20.11.2021
    Angela ty lewaczka, tobie nie grozi:)
  • pansowa 20.11.2021
    Angela Szczególnie o dziewictwo:)
  • Angela 20.11.2021
    Akwadar no wiem, oni za tych prawicowych się wezmą : )))
  • Angela 20.11.2021
    pansowa oj będą grasować pośród tych z cnotami niewieścimi : )
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa betti w burce zaoszczedzi na kosmetyczkach , liftach i innych skrywaniach siwizny
  • pansowa 20.11.2021
    Bo dopuść do takiej osobnika.
    Ma mieć papiery do piątego pokolenia, sprawdzić obrzezanie i mieć papier, że utłukł co najmniej jednego Afgana :)
  • Akwadar 20.11.2021
    Angela beda brali te prawaczki, bedą....:)
  • MartynaM 20.11.2021
    Angela ale wiesz, jakbyś wzięła sobie takiego islamistę, to już wcale nie musiałabyś myśleć, on by myślał za ciebie.

    Jak przyjdą, to nie będą patrzeć, kto lewicowy czy prawicowy, i to jest w tym wszystkim najśmieszniejsze.
  • Angela 20.11.2021
    Akwadar wreszcie coś poza klęczeniem w kościele
  • Angela 20.11.2021
    odwołuję, to chamskie było
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar Sądzisz, że pomoże.
    ZUO przez burkę jest widoczne.
  • MartynaM 20.11.2021
    Angela, przeciez ty niewierząca, więc gdzie ty klęczysz, przed jakim ołtarzem?
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa a to pech
  • Angela 20.11.2021
    MartynaM ty naprawdę myślisz, że oni tacy łasi na Europejki, Dajże już spokój.
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar Życie, o czym nie wie nasza ideolożka (:
  • Angela 20.11.2021
    MartynaM gdzie ja pisałam że w Boga nie wierzę? Ja tylko obsługi naziemnej nie lubię : ))
  • Akwadar 20.11.2021
    Angela malej wiary ta MM... w potege kosciola nie wierzy, w państwowe slużby nie wierzy... ot i patrioci! Kuzwa, jak co do czego, to znow lewaki im dupy beda bronili...
  • MartynaM 20.11.2021
    Angela tu chodzi jedynie o islamizację.

    A to ty w Allaha wierzysz. No widzisz, a ja nie skumałam. Ale Allah ponoć nie toleruje lgbt.
    Wyłamujesz się, a to karane kamienowaniem.
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar Gacie będą mieli w tęczę, a ci lepsi będą pierdolić w necie.
  • Angela 20.11.2021
    MartynaM To ja tak teraz po twojemu: skończ pierdolić, bo żal.
    Dobrze, bawcie się dalej, ja wysiadam : )))
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa ale kurde, az tak?! Kiedyś to chociaż zaklinali się ze nawet guzika nie oddadzą , a teraz nawet nie wspominają o obronie, tylko od razu: islamizacja! Burki! Gwalty!
    Zero ducha bojowego i checi walki o ojczyzne i wiare...
    No coz , wyczyscze sztucery coby MM bronic przed chutliwym islamistą ;) :)))
  • pansowa 20.11.2021
    Angela Ona potrzebuje takich akcji. To lepsze niż leki. :)
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar W tym wypadku to jet pewien syndrom.
    Może sztokholmski.
    Gdyby się sprawdzili w tej ciemnej uliczce, to byłoby git.
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa leki juz nie dzialają.... :(
    Medycyna jest bezsilna
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa weż, zaden nie wprawiony w boju ciapaty nie da jej rady, zwieje ze strachu i zagadany do szalenstwa
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar I dlatego uciekli jak podeszli pod lampę.
    Faktycznie tchórze. Nie ma większego wyzwania niż wyruchać byka będąc w czerwonej koszulce.
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa a tu i tak srają po nogach przed nimi
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar No gdzież, cnota walczy o polskiego penisa.
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa mordercza ta walka...
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar Nie doceniasz polskiego, patriotycznego penia!
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa ale jak zwykle klęski...
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar Chrzanisz wodniak.
    Empatia jest oznaką słabości i zdrady.
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa no i uj bombki strzelił!
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar Choinki nie budiet (:
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa Bożego Narodzenia tyż :(
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar Kevina nie będzie?!
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa o kuźwa, o Kevina bedziem walczyc!
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar Jak o niepodległość. Szykuj skrzydła husarskie.
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa konie osiodlane i larum grać rozkazę!
  • Patriota 20.11.2021
    Akwadar te ze stadniny uratowanej przez Niemców?
  • pansowa 20.11.2021
    Patriota te od Hubala:)))
  • Akwadar 20.11.2021
    Patriota nie te co Hubal uratował i zdązył zahetać.
  • Akwadar 20.11.2021
    * i nie zdążył
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar aktywność debilstwa jest przezabawna :)
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa chyba mu jakiś arab pod czachą zapierdala :)
  • Patriota 20.11.2021
    Akwadar to jak to było, Niemcy uratowali Janów przed polskimi bombowcami?
  • Patriota 20.11.2021
    A bolszewicy pomagali wyprowadzać konie z płonącej stadniny?
  • pansowa 20.11.2021
    Patriota nie, to Hubal uratował araby o były w partyzantce.
    Zapomniałeś już?
  • Akwadar 20.11.2021
    Patriota co ty za bajki pleciesz? Hubal z sowietami? Chyba mu się coś poprzestawialo... znów trzeba wkleić linki, opracowania, historię stadniny... Patriot, znowu nie wziąleś leków na demencję...
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa co się dziwisz, stary jùż jest to demencje ma , gruby więc ma miażdżyce i łysy, to sloneczķo źle działa.
  • Patriota 20.11.2021
    Akwadar cusz, twoja nędzna teoryjka o dobroczynnym wpływie bolszewikó i hitlerowców na stadninę się rypła koniarzu.
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar no daj se spokój.
    Rozumiem, że chciałeś wtedy pokazać kretyństwo pacjenta, tylko pacjent pozostał kretynem.
    Taką właśnie prawdę ludziom sprzedaje o czym trzeba informować.
  • pansowa 20.11.2021
    Patriota to w końcu ty pisałeś o uratowaniu stadniny przez Hubala, czy nie?
  • pansowa 20.11.2021
    Patriota a gdzie się rypła?
  • Akwadar 20.11.2021
    Patriota no to rzeź ci przypomnę jak było, domorosły historyku. Jestes tak glupi jak gruby...
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa jestem przygotowany na te jego zanikipamięci. Kumpel miał podobny problem z ojcem cierpiacym na demencje ojcem i wszystko powyklejal przypominajkami. Pomogę Patriocie w zapamietaniu jak to z konmi Janowa bylo :)
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar dureń prowokuje.
    To metoda bandy, a teraz się uaktywni.
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa w sumie to dobrze, może jakiś opowijczyk jeszcze nie zna historii koni z Janowa i aż takiej tępoty Patrioty :)
  • Patriota 20.11.2021
    Akwadar to były twoje słowa, jacy oni byli dobrzy dla polskich stadnin. Nie wypieraj tego z siebie, ale przeproś ludzi, którymi próbowałeś manipulować, w sobie wiadomym celu.
  • Akwadar 20.11.2021
    Patriota godzinę temu
    Aha, Akwadar, ta historia stadniny, którą wkleiłeś to nie do końca jest prawdziwa. Pewna część koni musiała być ewakuowana w innym kierunku już wcześniej, tam były konie ówczesnych wipów, jak napisałem wyżej Rydza - Śmigłego, czy też Rómmla i pewnie inne. Tych koni nie można było ewakuować do Rumunii, czy gdziekolwiek na wschód według widzimisię ówczesnych zarządzających stadniną. Część stada była ewakuowana w kierunku Polski centralnej, co potwierdzają dwa źródła, które wkleiłem pod tekstem, ale także tekst zamieszczony na stronie Muzeum Historii Polski.
    Decyzję o ewakuacji podjęto po zbombardowaniu stadniny przez Niemców.
    Tu masz tekst Muzeum Historii Polski i tam jest napisane również, że konie były ze stadniny w Janowie.

    http://muzhp.pl/pl/c/2227/nigdy-nie-zdjal-munduru-80-lat-temu-zginal-hubalOdpowiedz

    Akwadar 41 min. temu
    W jakim kierunku? Na jakiej podstawie podważasz wiarygodność wklejonych przez mnie materiałów?
    Opierasz się na tym fragmencie: "1 października w pierwszej potyczce z Niemcami oddział odbija konie zabrane ze stadniny w Janowie Podlaskim, wśród nich dwa należące do wodza naczelnego Rydza-Śmigłego."? Może jednak coś więcej - ile sztuk, która część stada, w kierunku polski centralnej, tzn gdzie?Kiedy zbombardowano stadninę? Zabudowania doznały uszczerbku podczas działań wojennych, hodowla też, ale w trakcie wojny to zwykła rzecz, jakkolwiek to brzmi.
    Ostatni raz tłumaczę i więcej nie mam zamiaru:
    "Po wybuchu II wojny światowej, po wkroczeniu do Polski Armii Czerwonej we wrześniu 1939 r., większość janowskich koni zaginęła, stadnina została zrabowana i zniszczona. Potem w czasie okupacji niemieckiej odbudowano hodowlę. W latach 1940-44 komendantem stadniny był znawca koni Hans Felgibel.
    Kiedy zbliżał się front wschodni w lipcu 1944 r. Niemcy rozpoczęli ewakuację koni. Najpierw zostały one przetransportowane koleją w okolice Drezna, gdzie stały do lutego 1945 r. Dalsza ewakuacja stadniny odbywała się pieszo do Torgau nad Łabą, skąd w marcu konie zostały przetransportowane koleją do majątku Nettelau, położonego na południe od Kilonii.

    Wywieziony wtedy do Niemiec jeden z doskonałych ówczesnych ogierów Witeź II, został zabrany do Stanów Zjednoczonych przez gen. George'a Pattona. „Z jednej strony był to uszczerbek dla stadniny, ale z drugiej strony ten ogier Witeź II rozsławił polską hodowlę w Stanach Zjednoczonych i to bardzo poważnie przyczyniło się do tego, że kupcy amerykańscy zaczęli przyjeżdżać po konie arabskie właśnie do Janowa” – powiedział Pietrzak.

    Z Kilonii konie wróciły do Polski w 1946 r., a od 1950 r. kilkadziesiąt z nich znowu znalazło się w Janowie, gdzie odbudowano zniszczone stajnie. Stadnina od tamtego czasu systematycznie się rozwija aż do czasów współczesnych."

    https://dzieje.pl/wideo/dzieli-z-polska-burzliwe-losy-stadnina-w-janowie-podlaskim-swietuje-200-lecie

    Żeby nie było, materiał opublikowany w 2017 r czyli już za twoich ulubionych rządzących.
    Moja rada - zostaw już w spokoju biednego majora, który przez przypadek trafił na garstkę koni rozproszonych podczas ewakuacji i zajmij się, chłopie, pisaniem wierszyków, to bezpieczne i nie wymaga wiedzy.Odpowiedz

    Patriota 32 min. temu
    Akwadar to nie była garstka rozproszonych koni ale część stadniny, z końmi kilku ówczesnych wipów, teksty o bombardowaniu w pierwszych dniach września już ci wklejałem. To były wspomnienia pracownika. Ktoś kto pisał tekst, który cytujesz, po prostu bardzo go spłycił.Odpowiedz

    Akwadar 31 min. temu
    i jeszcze jeden link, gdybyś jeszcze czegoś nie zrozumiał:
    https://dzieje.pl/rozmaitosci/200-lat-stadniny-w-janowie-podlaskimOdpowiedz

    Akwadar 31 min. temu
    Patriota podaj link do szczegółów ilości koni i do wspomnień.Odpowiedz

    Akwadar 30 min. temu
    Patriota wklej fragment o zbombardowaniuOdpowiedz

    Patriota 30 min. temu
    Według relacji tychże pracowników, udało się odzyskać tylko 1 - słownie jedną klacz zarodową. To faktycznie dużo. I jakby co, bolszewicy byli wtórnymi sprawcami rozwalenia stadniny, po prostu wykorzystali nadarzającą się okazję, a głównymi byli Niemcy, bo to oni rozpoczęli tę barbarzyńską wojnę.Odpowiedz

    Akwadar 30 min. temu
    Patriota link lub fragmentOdpowiedz

    Patriota 25 min. temu
    Odnajdę ci to później, a tu masz relacje, że to była całkiem nowa stadnina, bo z poprzednich została jedynie jedna klacz, która nie pozwoliła wyprowadzić się rabusiom z boksu. Też ciekawy link, Araby ku chwale Trzeciej Rzeszy.

    https://histmag.org/Araby-ku-chwale-Trzeciej-Rzeszy-22622Odpowiedz
    Patriota •
    Patriota 16 min. temu
    A tu masz o zbombardowaniu stadniny:

    …W dniu 1 września 1939 r. praca w stadninie zaczęła się o godz. 4.00, jak każdego dnia w okresie letnim. Około godz. 5.00 dały się słyszeć silne i liczne detonacje… O godz. 7.00 już powszechnie było wiadomym, że te wybuchy to bomby niemieckiego lotnictwa rzucone na Podlaską Wytwórnię Samolotów (PWS) w Białej Podlaskiej, że zaczęła się druga wojna światowa… W dniu 4 września w godzinach popołudniowych, kiedy konie były już w stajniach, niemieckie samoloty zaatakowały obiekty stadniny i stada. Ostrzelane zostały stajnie z broni maszynowej, samoloty zrzuciły kilka bomb - zresztą niecelnie. Pociski karabinowe uszkodziły dachy i wybiły kilkanaście szyb. Nikt z ludzi ani koni nie doznał żadnych obrażeń... W dniu 8 września wszystkie instytucje płatne z budżetu (a więc i PSK i PSO) otrzymały polecenie wypłacenia trzymiesięcznego wynagrodzenia z góry i bez żadnych potrąceń. Równocześnie stadnina i stado otrzymały polecenie z Ministerstwa Rolnictwa przygotowania się do ewakuacji…

    https://swiatkoni.pl/202-lata-temu---historia-janowskiej-stadniny

    I to nie jest jedyny link.Odpowiedz

    Akwadar 15 min. temu
    Patriota no przecież o tym cały czas piszę! Ale na bazie jakich koni? Źrebiły się półroczne albo roczne klacze wyhodowane już przez okupanta? Czy ty wiesz o czym piszesz? Z czegoś musieli odbudowywać stado, nie wydrukowali przecież w 3d.
    "Nie wolno pominąć fundamentalnego faktu: otóż, gdy Niemcy wkroczyli do Janowa, sławionej przez Money.pl „hodowli wspaniałych polskich arabów” już tam nie było, bo niemal wszystkie konie – prócz jednej klaczy, siwej Najady, która nie pozwoliła wyprowadzić się z boksu – zostały zrabowane przez Armię Czerwoną, zaginęły bądź zginęły w 1939 roku.

    Tak opisywał Andrzej Krzyształowicz kres janowskiej stadniny, gdy po trwającej czternaście dni dramatycznej ucieczce, będącej skutkiem napaści Niemiec, a następnie Sowietów na Polskę, ocalałe, choć potwornie zmęczone i poranione konie powróciły do macierzystej stajni:
    A więc wróciły, nie wszystkie ale część wróciła.

    „3 października na sygnał, dany ręczną syreną pożarową przez żołnierzy radzieckich, na teren stadniny i stada wpadło kilkuset mieszkańców wiosek położonych za Bugiem. W pierwszym rzędzie rozgrabione zostały konie, zabierane ze stajen w straszliwym chaosie, wyrywaniu sobie koni itd. (…) Po koniach przyszła kolej na uprzęże, siodła i wszystko to, co było w stajniach. Tłum szalał, pławił się w grabieży, kradł i niszczył to, co było «solą w oku» przez 20 lat niepodległości Państwa Polskiego. (…) Kiedy już zabrakło do grabieży dóbr stadniny i stada, zaczęto okradać mieszkania, naprzód kierownika stadniny, koniuszego itd. (…) teren stadniny i stada ogierów robił wrażenie olbrzymiego śmietnika. Stajnie częściowo bez pokrycia dachowego, bez drzwi, okien, boksów, ogrodzenia porozbierane, szpalery połamane, rozjeżdżone, popioły po ogniskach, wszędzie pełno porozrzucanych śmieci, siana, słomy i obornika”.

    Czytaj więcej: https://histmag.org/Araby-ku-chwale-Trzeciej-Rzeszy-22622
    Przeczytaj tę książkę cał, a potem się wypowiadaj.Odpowiedz

    Akwadar 14 min. temu
    Patriota całą Polskę wtedy bombardowano, ale stadnina nie została zniszczona.Odpowiedz

    Patriota 12 min. temu
    Akwadar stada zostały ostrzelane, a na stadninę zrzucono bomby, ona była celem. No chyba nie to cię martwi, ze nie pozabijali wówczas koni. Powybijano szyby w obiektach, poniszczono dachy.Odpowiedz

    Patriota 9 min. temu
    Akwadar a na bazie jakich koni odnowiono stadninę tego ci nie odpowiem. Oni mogli wówczas wejść gdziekolwiek i zarekwirować konie, może z jakiejś innej stadniny, która nie odniosła takich zniszczeń.Odpowiedz

    Akwadar 8 min. temu
    Patriota nie manipuluj, bo faktów nie zmienisz. nie wybieraj tylko odpowiadających ci fragmentów. Wklejaj wszystko.
    "Rok 1939 …

    Wybuch II wojny światowej brutalnie przerwał 20-letni okres pracy hodowlanej, która podziwiana była daleko poza granicami Polski. Naoczny świadek i czynny uczestnik wydarzeń tragicznych dni września 1939 r. Andrzej Krzyształowicz opisuje dzień po dniu heroiczne wysiłki janowskiej załogi dla ratowania powierzonych im koni. Tu ograniczymy się do kilku fragmentów jego wspomnień:

    …W dniu 1 września 1939 r. praca w stadninie zaczęła się o godz. 4.00, jak każdego dnia w okresie letnim. Około godz. 5.00 dały się słyszeć silne i liczne detonacje… O godz. 7.00 już powszechnie było wiadomym, że te wybuchy to bomby niemieckiego lotnictwa rzucone na Podlaską Wytwórnię Samolotów (PWS) w Białej Podlaskiej, że zaczęła się druga wojna światowa… W dniu 4 września w godzinach popołudniowych, kiedy konie były już w stajniach, niemieckie samoloty zaatakowały obiekty stadniny i stada. Ostrzelane zostały stajnie z broni maszynowej, samoloty zrzuciły kilka bomb - zresztą niecelnie. Pociski karabinowe uszkodziły dachy i wybiły kilkanaście szyb. Nikt z ludzi ani koni nie doznał żadnych obrażeń... W dniu 8 września wszystkie instytucje płatne z budżetu (a więc i PSK i PSO) otrzymały polecenie wypłacenia trzymiesięcznego wynagrodzenia z góry i bez żadnych potrąceń. Równocześnie stadnina i stado otrzymały polecenie z Ministerstwa Rolnictwa przygotowania się do ewakuacji…

    W dniu 10 września wyszły z Janowa ogiery PSO. Każdy masztalerz jadący konno miał przy boku drugiego ogiera. Do wozów, do których zaprzęgnięte były ogiery uwiązane były jeden lub dwa dalsze ogiery… Znacznie gorzej przedstawiała się sprawa prowadzenia klaczy ze źrebakami i młodzieży, ok. 100 klaczy i 150 sztuk młodzieży trzeba było prowadzić w ręku… Zgłosiło się wielu chętnych do prowadzenia koni …W dniu 11 września ok. godz. 17 wyszło ze stadniny w kierunku południo-wschodnim ok. 260 koni i 19 wozów konnych. Kierownik stadniny wspólnie z kierownikiem zakładu treningowego postanowili: marsze tylko nocą celem uniknięcia ataków lotnictwa niemieckiego, możliwe tylko bocznymi drogami ze względu na kopyta niekutych koni, długość jednego etapu 20-30km…

    Najtrudniejszy był pierwszy dzień marszu… Po przejściu kilkudziesięciu kilometrów bocznymi drogami stadnina chcąc przekroczyć rzekę Krzynę, musiała przejść odcinek ok. 2km szosą bitą. Do szosy kolumna doszła ok. godz. 1 w nocy... Kolumna stadniny miała ok. 2km długości, użytkownicy szosy powinni byli przepuścić całą kolumnę. Niestety tak się nie stało. Po wyjściu na szosę ponad połowy koni jeden z niecierpliwych kierowców wojskowej ciężarówki włączył światła i na sygnale zaczął wyprzedzać będące na szosie konie. Wystarczyło, że jedna czwórka młodych koni spiętych ze sobą wyrwała się prowadzącemu i galopowała przed jadącą tuż za nią ciężarówką. Tętent koni galopują¬cych, światła samochodu, warkot silnika płoszyły mijane konie, które przestraszone wyrywały się prowadzącym… Był to pierwszy tragiczny moment w czasie ewakuacji stadniny. Po przejściu mostu pomimo ciemności zos¬tał zrobiony remanent wśród koni. Ustalono, że tej nocy uciekło ponad 80 koni w różnym wieku, przeważnie młodzież. Ze starszych koni zginęła jedynie ze źrebakiem córka Kuhailana Haifi Oda… Wzdłuż dróg były zasieki; w następnych dniach duże nie¬bezpieczeństwo dodatkowo powodowały konie, które się wyrwały i biegały wzdłuż lub w poprzek kolumny, nierzadko ciągnąc za sobą przyczepiony do nogi lub ogona kawałek drutu, czasem nawet z przyczepionym wyrwanym z ziemi słupkiem. Sytuacja stawała się dramatyczna, gdyż coraz więcej koni biegało płosząc te jeszcze trzymane przez prowadzących. Z nastaniem świtu sprawę opanowano; kilkanaście koni było pokaleczonych trzeba bvło zgładzić 3 konie starsze ze złamanymi nogami. Wśród tych ostatnich była siostra Kaszmira Laka (Farys-Hebda). Ofir tak sobie zaplątał tylne nogi, że upadł, tylko dzięki spokojnemu zachowaniu można było go z drutów uwolnić….

    Po kilku dniach dotarła do stadniny wiadomość, że armia radziecka wkroczyła do Polski! Decyzja - powrót!… Kierownik stadniny dowiedział się, że wojska radzieckie znacznie zbliżyły się do stadniny i przysłowiowo „depczą jej po piętach". Wobec tego postanowił ostatnie dzielące stad¬ninę do Janowa 80km pokonać bez dłuższych postojów… Do Janowa konie doszły (niektóre prawie dowlekły się) 25 września o godz. 3.30. W ciągu 14-dniowej wędrówki przeszły około 350km… Tydzień od 25 września do 1 paź¬dziernika minął raczej spokojnie. Konie trochę odpoczęły, odjadły się, lekarz częściowo zaleczył rany. Jedynie od czasu do czasu przyjeżdżał jakiś oficer radziecki na kulawym, chu¬dym koniu, zabierał w zamian ze stadniny ogiera z siodłem sportowym. Zakaz rekwizycji koni stadniny i stada wydany na prośbę kierownika stadniny przez radzieckiego komen¬danta rejonu, został podarty przez pierwszego, któremu go pokazano… 2 października stacjonujący między stajniami oddział radziecki sprowadził ludność zza Buga i wspólnie z nią wyprowadził za Bug (promem) wszystkie ogiery stada, czo¬łowe ze stadniny i z zakładu treningowego. Nie potrzebne były spisy, wykazy, birki - konie zabierano w największym jak można sobie wyobrazić bałaganie i rozgardiaszu. Po zapad¬nięciu zmroku na terenie stadniny zostali tylko żołnierze radzieccy koczujący na dworze. Teren oświetlali i sami się grzali ogniskami, na które początkowo brano ogrodzenia wybiegów i pastwisk, a w miarę jak ich zabrakło urządzenia stajenne (ściany boksów, drzwi, okna itp.)… 3 października na sygnał dany ręczną syreną pożarową przez żołnierzy radzieckich na teren stadniny wpadło kilkuset mieszkańców wiosek położonych za Bugiem. W pierwszym rzędzie rozgrabione zostały konie, zabierane ze stajen w straszliwym chaosie… Po koniach przyszła kolej na uprzęże, siodła i wszystko to, co było w stajniach i w gospodarstwie. Tłum szalał, pławił się w grabieży, kradł i niszczył to, co było „solą w oku" przez 20 lat niepodległości Państwa Polskiego… Od dnia 10 października nastał całkowity spokój na terenie stadniny, która robiła wrażenie olbrzymiego śmietnika… W stajniach została jedynie Najada (Fetysz- Gazella II), siwa, urodz. 1932r., która nie pozwoliła się wyprowadzić z boksu rabującym konie. W nocy zabrał ją gospodarz z sąsiedniej wioski i później wróciła do stadniny.

    Pierwszy etap historii janowskiej stadniny zakończył się po ewakuacji koni w głąb carskiej Rosji w 1915r. Drugi w dniu 10 października 1939r., kiedy nie było w stajniach żadnego konia, a wszystkie urządzenia były zniszczone. Tak smutnie zakończył się wspaniały rozwój stadniny w okresie międzywo¬jennym.

    13 października w godzinach popołudniowych pojawiły się w stadninie pancerne wozy niemieckiego Wermachtu. Niemcy byli zaskoczeni, że armia radziecka sprzątnęła im „sprzed nosa" konie, a obiekt zostawiła prawie doszczętnie zrujno¬wany… Do pracy zaangażowano wszystkich masztalerzy… W tym też okresie został wydele¬gowany na teren powiatu Biała Podlaska koniuszy stadniny Stanisław Więcek, w celu odnalezienia koni zgubionych podczas pierwszego etapu ewakuacji wrześniowej. Wyznaczona została nagroda, początkowo w wysokości 250 zł, a następnie 500 zł za oddanie janowskiego konia... Po remoncie najmniej zniszczonych stajen tzw. czołowej i wyścigowej w dniu 19 grudnia wojskowymi samochodami zostały przetransportowane do Janowa pierwsze konie z tych znalezionych. Było ich 21. Wśród koni zgubionych w pierwszym dniu ewakuacji stadniny i odnalezionych przez koniuszego St. Więcka znalazły się między innymi: Trypolis (Enwer Bey - Kahira), siwy, 1937r., Wielki Szlem (Ofir - Elegantka), gn., 1938r. i Witraż (Ofir - Makata), gn. 1938r.Te trzy ogiery, używane podczas wojny jako czo¬łowe, walnie przyczyniły się do odbudowy hodowli konia arabskiego w Polsce po II wojnie światowej. Tak się zaczęła ponowna odbudowa hodowli w janowskiej stadninie. Dalsze znale¬zione konie, przychodziły w ciągu 1940r. W styczniu 1940 r. przyszły do Janowa pierwsze ogiery ze stad ogie¬rów w Prusach Wschodnich. Niemiecka komenda stadniny i stada, poza masztalerzami, zatrudniła przedwojennych rze¬mieślników, a także na stanowiskach technicznych asysten¬tów kierownika Stanisława Pohoskiego i Tadeusza Mar¬chowieckiego…

    ... do 1945 roku

    Ze stada 32 klaczy zarodowych z 1939 r. pozostała w Janowie jedynie Najada; niemieckie raporty podają, że odnaleziono dwie roczne klaczki Wierną i Wilgę oraz źrebię od klaczy Makata – Zalotną. Ogrom strat jakie poniosła stadnina obrazuje wykaz koni wpisanych do rosyjskiej księgi stadnej jako „sprowadzone” z Polski w 1939 r., są wśród nich: Gazela II, Bajka, Dziwa, Kewa, Krucica, Makata, Narada i wiele innych (z 32 aż 23!). Niemcom, którzy przejęli stadninę udało się odnaleźć 53 konie, w tym 4 klaczki i 13 ogierków czystej krwi. Stado klaczy odbudowywano zakupami oraz sprowadzaniem klaczy wcześniej wybrakowanych z Janowa; przybyły Norma, Okupacja, Cecylia, Saga, Elsissa, Iwonka III (matka m.in. Bałałajki, babka Bandoli i Baska). W 1944 r. stado matek czystej krwi liczyło 15 klaczy. W okresie okupacji komendantami janowskiej stadniny byli Egon Grimm (1939-1930), Hans Fellgibel (1940-1944) i Oberst v. Bonnet (1944-1945). Największe zasługi dla stadniny miał Hans Fellgibel; nie szczędził sił i środków na odbudowę stadniny i przywrócenie jej dawnej pozycji hodowlanej, otaczał opieką polskich pracowników stadniny. Przy ich pomocy organizował tzw. Hengstparady dla niemieckich żołnierzy i okolicznej ludności prezentując ogiery i klacze „w ręku” , pod siodłem oraz w zaprzęgach. Musiał dobrze zasłużyć się swoją działalnością, bo w 1956 r. został zaproszony do Polski jako gość Ministerstwa Rolnictwa, a jego przewodnikiem był pełniący wówczas funkcję inspektora ZHK Andrzej Krzyształowicz, który w czasie wojny był najpierw asystentem, a później kierownikiem stadniny odpowiedzialnym za sprawy hodowlane. Przedwojenny hodowca, twórca janowskiego stada Stanisław Pohoski aż do swojej śmierci w 1944 r. przebywał w Janowie i dzielił się swoim doświadczeniem; jego opinie często cytowane były w raportach wysyłanych do Gustawa Raua, który był szefem stad i stadnin na terenach okupowanych.

    Zbliżający się front wschodni oznaczał dla janowskich koni kolejną ewakuację – 13 lipca 1944 r. zostało ewakuowane stado ogierów do PSO Łąck, a 16 lipca 34 wagonami podstawionymi na stację w Białej Podlaskiej odjechały do zakładu treningowego w Sohland w Saksonii 244 konie – towarzyszył im Andrzej Krzyształowicz z rodziną i janowscy masztalerze. 12 sierpnia dołączyły do nich ogiery z PSO Łącka i tak janowska stadnina ponownie opustoszała.

    A w 1945 r. konie janowskie wyruszyły w dalszą wędrówkę; 13 lutego marszem pieszym do koszar kawaleryjskich w Dreźnie. Ogiery poprzedzające idące wolniej klacze w nocy 13/14 lutego znalazły się w strefie dywanowego nalotu na Drezno; 21 ogierów zostało bezpowrotnie straconych. Dzięki heroicznej wręcz postawie Jana Ziniewicza, który w czasie nalotu utrzymał prowadzone przez siebie konie, ocalone zostały Witraż i Wielki Szlem ! Ludzie i uratowane konie 23 lutego dotarli do Torgau, skąd koleją stadnina przewieziona została na północ Niemiec, do Schonbocken trafiła młodzież, a klacze i ogiery do Nettelau k/Kilonii. Tam doczekały końca wojny."Odpowiedz

    Akwadar 7 min. temu
    Patriota na bazie jakich koni odbudowano, wystarczy wejść w bazę koni (ogólnodostępna) i wczytać się w rodowody. Proste jak metr sznurka w kieszeni.Odpowiedz

    Patriota 22 min. temu
    Das polnische Araber Hauptgestut Janów Podlaski

    We wrześniu 1939 roku Rosjanie, którzy 17 września wkroczyli do Polski od wschodu, zrabowali wszystkie konie i majątek z Państwowej Stadniny Janów Podlaski. Tym samym przestała istnieć najlepsza stadnina arabska w Europie. Ze stada liczącego wg danych z 1938 roku 27 klaczy czystej krwi arabskiej pozostała w Janowie tylko Najada, która szczęśliwie nie dała się wyprowadzić z boksu. Z zagarniętych przez sowiecką armię klaczy 6 zaginęło po drodze, a 20 ostatecznie trafiło do rosyjskiej stadniny w Tiersku na Kaukazie.

    A więc ich Akwadar nigdy nie odzyskano. Stado założone przez tego Szwaba było całkiem nowe.Odpowiedz

    Patriota 8 min. temu
    Ale Twój wpis, o Rosjanach i Niemcach, którzy nie uczynili stadninie, nie tylko zresztą tej jednej, żadnych szkód, był po prostu głupi i powinieneś za niego przeprosić. To się należy tym biednym koniom.Odpowiedz

    Akwadar 5 min. temu
    Żadnych szkód... czytanie ze zrozumieniem jest u ciebie na poziomie klas początkowych szkoły podstawowej.
    Patriota jednak jesteś kretyn, ale już to ci napisałem.Odpowiedz

    Patriota 4 min. temu
    Akwadar bądź mężczyzną i przyznaj się do błędu. To się należy tym koniom. Mój tekst jest hołdem dla jednego z nich. Zrób coś dobrego i napisz o tym tekst, na pewno go skomentuję, i to nie złośliwie.Odpowiedz

    Akwadar przed chwilą
    Wskaż fragment gdzie napisałem, że nie zrobiono żadnych szkód.
    Patriota ,bądź mężczyzną i przyznaj się do błędu. To się należy tym koniom i ludziom, którzy je ratowali. A jak napiszesz tekst własnymi słowami, a nie przedrukami wybranych fragmentów na pewno go skomentuję, i to nie złośliwie.Odpowiedz

    Akwadar godzinę temu
    Wskaż fragment gdzie napisałem, że nie zrobiono żadnych szkód.
    Patriota ,bądź mężczyzną i przyznaj się do błędu. To się należy tym koniom i ludziom, którzy je ratowali. A jak napiszesz tekst własnymi słowami, a nie przedrukami wybranych fragmentów na pewno go skomentuję, i to nie złośliwie.Odpowiedz

    Patriota godzinę temu
    Akwadar akurat mój tekst jest napisany własnymi słowami, dla pewności co do dat i miejscowości podałem linki, bo pamięć jest zawodna, można sprawdzić. Więc proszę, żebyś popełnił podobny co do tematu. Oczywiście liczę, że napiszesz lepszy, bo w końcu jesteś fachowcem z branży zarówno jeśli chodzi o konie, jak i pisarstwo.Odpowiedz
  • Patriota 20.11.2021
    Akwadar czyli nie wycofujesz się ze swoich kłamliwych słów, o dobroczynnym wpływie Niemców i sowietów na rzecz stadniny w Janowie. Szkoda.
  • Akwadar 20.11.2021
    Patriota właśnie dla przypominki wkleiłem twoje pierdolety... a chcesz manipulacji? Proszę bardzo :)

    Odpowiedź na twoje żałosne manipulowanie tekstem:

    Akwadar 8 min. temu
    Patriota nie manipuluj, bo faktów nie zmienisz. nie wybieraj tylko odpowiadających ci fragmentów. Wklejaj wszystko.
    "Rok 1939 …

    Wybuch II wojny światowej brutalnie przerwał 20-letni okres pracy hodowlanej, która podziwiana była daleko poza granicami Polski. Naoczny świadek i czynny uczestnik wydarzeń tragicznych dni września 1939 r. Andrzej Krzyształowicz opisuje dzień po dniu heroiczne wysiłki janowskiej załogi dla ratowania powierzonych im koni. Tu ograniczymy się do kilku fragmentów jego wspomnień:

    …W dniu 1 września 1939 r. praca w stadninie zaczęła się o godz. 4.00, jak każdego dnia w okresie letnim. Około godz. 5.00 dały się słyszeć silne i liczne detonacje… O godz. 7.00 już powszechnie było wiadomym, że te wybuchy to bomby niemieckiego lotnictwa rzucone na Podlaską Wytwórnię Samolotów (PWS) w Białej Podlaskiej, że zaczęła się druga wojna światowa… W dniu 4 września w godzinach popołudniowych, kiedy konie były już w stajniach, niemieckie samoloty zaatakowały obiekty stadniny i stada. Ostrzelane zostały stajnie z broni maszynowej, samoloty zrzuciły kilka bomb - zresztą niecelnie. Pociski karabinowe uszkodziły dachy i wybiły kilkanaście szyb. Nikt z ludzi ani koni nie doznał żadnych obrażeń... W dniu 8 września wszystkie instytucje płatne z budżetu (a więc i PSK i PSO) otrzymały polecenie wypłacenia trzymiesięcznego wynagrodzenia z góry i bez żadnych potrąceń. Równocześnie stadnina i stado otrzymały polecenie z Ministerstwa Rolnictwa przygotowania się do ewakuacji…

    W dniu 10 września wyszły z Janowa ogiery PSO. Każdy masztalerz jadący konno miał przy boku drugiego ogiera. Do wozów, do których zaprzęgnięte były ogiery uwiązane były jeden lub dwa dalsze ogiery… Znacznie gorzej przedstawiała się sprawa prowadzenia klaczy ze źrebakami i młodzieży, ok. 100 klaczy i 150 sztuk młodzieży trzeba było prowadzić w ręku… Zgłosiło się wielu chętnych do prowadzenia koni …W dniu 11 września ok. godz. 17 wyszło ze stadniny w kierunku południo-wschodnim ok. 260 koni i 19 wozów konnych. Kierownik stadniny wspólnie z kierownikiem zakładu treningowego postanowili: marsze tylko nocą celem uniknięcia ataków lotnictwa niemieckiego, możliwe tylko bocznymi drogami ze względu na kopyta niekutych koni, długość jednego etapu 20-30km…

    Najtrudniejszy był pierwszy dzień marszu… Po przejściu kilkudziesięciu kilometrów bocznymi drogami stadnina chcąc przekroczyć rzekę Krzynę, musiała przejść odcinek ok. 2km szosą bitą. Do szosy kolumna doszła ok. godz. 1 w nocy... Kolumna stadniny miała ok. 2km długości, użytkownicy szosy powinni byli przepuścić całą kolumnę. Niestety tak się nie stało. Po wyjściu na szosę ponad połowy koni jeden z niecierpliwych kierowców wojskowej ciężarówki włączył światła i na sygnale zaczął wyprzedzać będące na szosie konie. Wystarczyło, że jedna czwórka młodych koni spiętych ze sobą wyrwała się prowadzącemu i galopowała przed jadącą tuż za nią ciężarówką. Tętent koni galopują¬cych, światła samochodu, warkot silnika płoszyły mijane konie, które przestraszone wyrywały się prowadzącym… Był to pierwszy tragiczny moment w czasie ewakuacji stadniny. Po przejściu mostu pomimo ciemności zos¬tał zrobiony remanent wśród koni. Ustalono, że tej nocy uciekło ponad 80 koni w różnym wieku, przeważnie młodzież. Ze starszych koni zginęła jedynie ze źrebakiem córka Kuhailana Haifi Oda… Wzdłuż dróg były zasieki; w następnych dniach duże nie¬bezpieczeństwo dodatkowo powodowały konie, które się wyrwały i biegały wzdłuż lub w poprzek kolumny, nierzadko ciągnąc za sobą przyczepiony do nogi lub ogona kawałek drutu, czasem nawet z przyczepionym wyrwanym z ziemi słupkiem. Sytuacja stawała się dramatyczna, gdyż coraz więcej koni biegało płosząc te jeszcze trzymane przez prowadzących. Z nastaniem świtu sprawę opanowano; kilkanaście koni było pokaleczonych trzeba bvło zgładzić 3 konie starsze ze złamanymi nogami. Wśród tych ostatnich była siostra Kaszmira Laka (Farys-Hebda). Ofir tak sobie zaplątał tylne nogi, że upadł, tylko dzięki spokojnemu zachowaniu można było go z drutów uwolnić….

    Po kilku dniach dotarła do stadniny wiadomość, że armia radziecka wkroczyła do Polski! Decyzja - powrót!… Kierownik stadniny dowiedział się, że wojska radzieckie znacznie zbliżyły się do stadniny i przysłowiowo „depczą jej po piętach". Wobec tego postanowił ostatnie dzielące stad¬ninę do Janowa 80km pokonać bez dłuższych postojów… Do Janowa konie doszły (niektóre prawie dowlekły się) 25 września o godz. 3.30. W ciągu 14-dniowej wędrówki przeszły około 350km… Tydzień od 25 września do 1 paź¬dziernika minął raczej spokojnie. Konie trochę odpoczęły, odjadły się, lekarz częściowo zaleczył rany. Jedynie od czasu do czasu przyjeżdżał jakiś oficer radziecki na kulawym, chu¬dym koniu, zabierał w zamian ze stadniny ogiera z siodłem sportowym. Zakaz rekwizycji koni stadniny i stada wydany na prośbę kierownika stadniny przez radzieckiego komen¬danta rejonu, został podarty przez pierwszego, któremu go pokazano… 2 października stacjonujący między stajniami oddział radziecki sprowadził ludność zza Buga i wspólnie z nią wyprowadził za Bug (promem) wszystkie ogiery stada, czo¬łowe ze stadniny i z zakładu treningowego. Nie potrzebne były spisy, wykazy, birki - konie zabierano w największym jak można sobie wyobrazić bałaganie i rozgardiaszu. Po zapad¬nięciu zmroku na terenie stadniny zostali tylko żołnierze radzieccy koczujący na dworze. Teren oświetlali i sami się grzali ogniskami, na które początkowo brano ogrodzenia wybiegów i pastwisk, a w miarę jak ich zabrakło urządzenia stajenne (ściany boksów, drzwi, okna itp.)… 3 października na sygnał dany ręczną syreną pożarową przez żołnierzy radzieckich na teren stadniny wpadło kilkuset mieszkańców wiosek położonych za Bugiem. W pierwszym rzędzie rozgrabione zostały konie, zabierane ze stajen w straszliwym chaosie… Po koniach przyszła kolej na uprzęże, siodła i wszystko to, co było w stajniach i w gospodarstwie. Tłum szalał, pławił się w grabieży, kradł i niszczył to, co było „solą w oku" przez 20 lat niepodległości Państwa Polskiego… Od dnia 10 października nastał całkowity spokój na terenie stadniny, która robiła wrażenie olbrzymiego śmietnika… W stajniach została jedynie Najada (Fetysz- Gazella II), siwa, urodz. 1932r., która nie pozwoliła się wyprowadzić z boksu rabującym konie. W nocy zabrał ją gospodarz z sąsiedniej wioski i później wróciła do stadniny.

    Pierwszy etap historii janowskiej stadniny zakończył się po ewakuacji koni w głąb carskiej Rosji w 1915r. Drugi w dniu 10 października 1939r., kiedy nie było w stajniach żadnego konia, a wszystkie urządzenia były zniszczone. Tak smutnie zakończył się wspaniały rozwój stadniny w okresie międzywo¬jennym.

    13 października w godzinach popołudniowych pojawiły się w stadninie pancerne wozy niemieckiego Wermachtu. Niemcy byli zaskoczeni, że armia radziecka sprzątnęła im „sprzed nosa" konie, a obiekt zostawiła prawie doszczętnie zrujno¬wany… Do pracy zaangażowano wszystkich masztalerzy… W tym też okresie został wydele¬gowany na teren powiatu Biała Podlaska koniuszy stadniny Stanisław Więcek, w celu odnalezienia koni zgubionych podczas pierwszego etapu ewakuacji wrześniowej. Wyznaczona została nagroda, początkowo w wysokości 250 zł, a następnie 500 zł za oddanie janowskiego konia... Po remoncie najmniej zniszczonych stajen tzw. czołowej i wyścigowej w dniu 19 grudnia wojskowymi samochodami zostały przetransportowane do Janowa pierwsze konie z tych znalezionych. Było ich 21. Wśród koni zgubionych w pierwszym dniu ewakuacji stadniny i odnalezionych przez koniuszego St. Więcka znalazły się między innymi: Trypolis (Enwer Bey - Kahira), siwy, 1937r., Wielki Szlem (Ofir - Elegantka), gn., 1938r. i Witraż (Ofir - Makata), gn. 1938r.Te trzy ogiery, używane podczas wojny jako czo¬łowe, walnie przyczyniły się do odbudowy hodowli konia arabskiego w Polsce po II wojnie światowej. Tak się zaczęła ponowna odbudowa hodowli w janowskiej stadninie. Dalsze znale¬zione konie, przychodziły w ciągu 1940r. W styczniu 1940 r. przyszły do Janowa pierwsze ogiery ze stad ogie¬rów w Prusach Wschodnich. Niemiecka komenda stadniny i stada, poza masztalerzami, zatrudniła przedwojennych rze¬mieślników, a także na stanowiskach technicznych asysten¬tów kierownika Stanisława Pohoskiego i Tadeusza Mar¬chowieckiego…

    ... do 1945 roku

    Ze stada 32 klaczy zarodowych z 1939 r. pozostała w Janowie jedynie Najada; niemieckie raporty podają, że odnaleziono dwie roczne klaczki Wierną i Wilgę oraz źrebię od klaczy Makata – Zalotną. Ogrom strat jakie poniosła stadnina obrazuje wykaz koni wpisanych do rosyjskiej księgi stadnej jako „sprowadzone” z Polski w 1939 r., są wśród nich: Gazela II, Bajka, Dziwa, Kewa, Krucica, Makata, Narada i wiele innych (z 32 aż 23!). Niemcom, którzy przejęli stadninę udało się odnaleźć 53 konie, w tym 4 klaczki i 13 ogierków czystej krwi. Stado klaczy odbudowywano zakupami oraz sprowadzaniem klaczy wcześniej wybrakowanych z Janowa; przybyły Norma, Okupacja, Cecylia, Saga, Elsissa, Iwonka III (matka m.in. Bałałajki, babka Bandoli i Baska). W 1944 r. stado matek czystej krwi liczyło 15 klaczy. W okresie okupacji komendantami janowskiej stadniny byli Egon Grimm (1939-1930), Hans Fellgibel (1940-1944) i Oberst v. Bonnet (1944-1945). Największe zasługi dla stadniny miał Hans Fellgibel; nie szczędził sił i środków na odbudowę stadniny i przywrócenie jej dawnej pozycji hodowlanej, otaczał opieką polskich pracowników stadniny. Przy ich pomocy organizował tzw. Hengstparady dla niemieckich żołnierzy i okolicznej ludności prezentując ogiery i klacze „w ręku” , pod siodłem oraz w zaprzęgach. Musiał dobrze zasłużyć się swoją działalnością, bo w 1956 r. został zaproszony do Polski jako gość Ministerstwa Rolnictwa, a jego przewodnikiem był pełniący wówczas funkcję inspektora ZHK Andrzej Krzyształowicz, który w czasie wojny był najpierw asystentem, a później kierownikiem stadniny odpowiedzialnym za sprawy hodowlane. Przedwojenny hodowca, twórca janowskiego stada Stanisław Pohoski aż do swojej śmierci w 1944 r. przebywał w Janowie i dzielił się swoim doświadczeniem; jego opinie często cytowane były w raportach wysyłanych do Gustawa Raua, który był szefem stad i stadnin na terenach okupowanych.

    Zbliżający się front wschodni oznaczał dla janowskich koni kolejną ewakuację – 13 lipca 1944 r. zostało ewakuowane stado ogierów do PSO Łąck, a 16 lipca 34 wagonami podstawionymi na stację w Białej Podlaskiej odjechały do zakładu treningowego w Sohland w Saksonii 244 konie – towarzyszył im Andrzej Krzyształowicz z rodziną i janowscy masztalerze. 12 sierpnia dołączyły do nich ogiery z PSO Łącka i tak janowska stadnina ponownie opustoszała.

    A w 1945 r. konie janowskie wyruszyły w dalszą wędrówkę; 13 lutego marszem pieszym do koszar kawaleryjskich w Dreźnie. Ogiery poprzedzające idące wolniej klacze w nocy 13/14 lutego znalazły się w strefie dywanowego nalotu na Drezno; 21 ogierów zostało bezpowrotnie straconych. Dzięki heroicznej wręcz postawie Jana Ziniewicza, który w czasie nalotu utrzymał prowadzone przez siebie konie, ocalone zostały Witraż i Wielki Szlem ! Ludzie i uratowane konie 23 lutego dotarli do Torgau, skąd koleją stadnina przewieziona została na północ Niemiec, do Schonbocken trafiła młodzież, a klacze i ogiery do Nettelau k/Kilonii. Tam doczekały końca wojny."Odpowiedz
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar Historii koni może nie, ale tępotę patrioty każdy,
  • Patriota 20.11.2021
    Akwadar nie musisz się wysilać, zostałeś skompromitowany, i to Ty, taki niby miłośnik koni.
  • Akwadar 20.11.2021
    Patriota Przeczytaj od początku co wkleiłem i przypomnij sobie o kłamstwach jakie pisałeś i pomyśl, co teraz piszesz, bo wszystko jest wklejone, domorosły histeryku oszukańcu.
  • Akwadar 20.11.2021
    Patriota ha, ha wyszedłeś na kłamcę i nie jesteś żadnym historykiem.
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar No widzisz wodniak.
    Pokaż świrowi fakty, a zaprzeczy faktom.
    A wie, że ta stadnina to twoja słabość.
    Jest debilem, ale sprawnym manipulatorem.
    Przynajmniej dla innych debili i manipulatorów.
  • Akwadar 20.11.2021
    Patriota to żaden problem, robię kopiuj - wklej i już patriot wychodzi na ignoranta :))
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa grunt, że inni potrafią czytać ze zrozumieniem, to że patriot nie ma pojęcia o czym mowa jest drugorzędne.
  • Patriota 20.11.2021
    Akwadar nie jestem żadnym historykiem, mamy już tutaj tuza od wpisów nie na temat, ja tylko handluję śrubkami, ale Twoja sprawa dotyczyła stadniny w Janowie, i dobroczynnego wpływu Niemców i Rosjan bolszewików na stadninę, a temat Hubala to temat poboczny. Wybacz. Nie chcesz przeprosić, Twoja sprawa. Nie zmuszę Cię w żaden sposób.
  • Akwadar 20.11.2021
    Patriota przeproś się sam, za to że durnia z siebie robisz :)
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar Kupczyk ewidentnie chce cię wkurzyć ignorancją na twój ulubiony temat.
    To zwyczajny głąb, który che zaistnieć.
  • Patriota 20.11.2021
    Akwadar jakoś tak, ja w przeciwieństwie do Ciebie, wpisów nie kolekcjonuję, ale zacytuję z pamięci, Niemcy i bolszewicy nie zrobili tyle złego w Janowie ile PiS. Myślałeś, że błyśniesz, a jak się dowiedziałeś ode mnie, stadnina została rozwalona do jednej, słowienie, jednej klaczy, która ocalała, bo się nie dała wyprowadzić ze stajni. Najpierw bombardowali stadninę Niemcy, a później bolszewicy rozkradli konie. Więc przeproś za swoją ignorancję, albo zamilcz. Czy pis zbombardował stadninę, albo porozkradał konie? Nie.
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa nie może tego zrobić, mam wszystko skopiowane razem z tym jego tekścikiem, biedny człowieczek od śrubek... Nic mu tak w życiu nie wyszło jak śrubki i kłamanie :)
  • Akwadar 20.11.2021
    Patriota wyżej masz wszystko wklejone, kłamczuszku :)
  • Patriota 20.11.2021
    Akwadar wiesz, ja się zajmuję koniami mechanicznymi, a Ty żyjesz jeszcze w czasach średniowiecza.
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar Zapomniałeś o włosach.
    Wodniak, nie ma znaczenia co masz skopiowane.
    Rżnięcie głupa jest istotą jego istnienia, choćbyś miał sto dowodów, że to psychol.
  • Akwadar 20.11.2021
    Patriota biedaku i tak to właśnie cię konie zglanowały..
  • pansowa 20.11.2021
    Patriota To Hubal uratował konie w Janowie?
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa a co mi tam, to tylko kopiuj - wklej. mam skopiowane jego idiotyzmy, warto je wykorzystać, gdy znowu będzie kłamał głupiec.
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa wszystkie! Wynosił je na rękach, gdy płonęły.
  • Patriota 20.11.2021
    Akwadar na szczęście bohaterscy piloci Luftwaffe chybili celu i skończyło się tylko na zniszczeniach budynków stadniny i powybijanych szybach. Ale zrzucanie bomb na tego typu obiekt, to wyjątkowe barbarzyństwo, przyznasz chyba, że Twoje słowa bolą, bo wyglądają na wybielanie.
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar To ważne, aby potwierdził to co pisał.
    To dowód na to, jak jest wiarygodny w swoich wypocinach.
  • pansowa 20.11.2021
    Patriota Hubal je uratował, czy nie?
  • Akwadar 20.11.2021
    Patriota mów dalej...
  • Patriota 20.11.2021
    Akwadar zdemaskowałem tylko Twoją małą wiedzę. W przypadku tak Ci bliskim, stadnin i koni, to nie najlepiej o Tobie świadczy. A zainterweniowałem, żebyś nie robił ludziom wody z mózgu.
  • pansowa 20.11.2021
    Patriota Uratował Hubal, czy nie?
    Sam pisałeś :)
  • Akwadar 20.11.2021
    Ha, ha, ha, ha
  • Patriota 20.11.2021
    Akwadar szkoda, że Ci szkoda, słowa przepraszam.
  • Akwadar 20.11.2021
    Patriota jesteś śmieszny:
    "•
    Akwadar godzinę temu
    Wskaż fragment gdzie napisałem, że nie zrobiono żadnych szkód.
    Patriota ,bądź mężczyzną i przyznaj się do błędu. To się należy tym koniom i ludziom, którzy je ratowali. A jak napiszesz tekst własnymi słowami, a nie przedrukami wybranych fragmentów na pewno go skomentuję, i to nie złośliwie.Odpowiedz

    Patriota godzinę temu
    Akwadar akurat mój tekst jest napisany własnymi słowami, dla pewności co do dat i miejscowości podałem linki, bo pamięć jest zawodna, można sprawdzić. Więc proszę, żebyś popełnił podobny co do tematu. Oczywiście liczę, że napiszesz lepszy, bo w końcu jesteś fachowcem z branży zarówno jeśli chodzi o konie, jak i pisarstwo.Odpowiedz"
  • Akwadar 20.11.2021
    Patriota przyznaj się panie śrubka, żeś krętacz :))
  • pansowa 20.11.2021
    Patriota Jesteś w stanie błaźnie udzielić odpowiedzi?
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa nie jest, bo próbuje odwrócić uwagę od wklejonego tekstu, który obnaża jego nieudolność, ignorancję i niewyobrażalną niewiedzę. ;)
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar No wiem, dlatego tylko dopytuję o to, co sam napisał.
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa zakończę słowami wicemarszałka: określając jego poziom umysłowy - kretyn ;)
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar Nie obrażaj kretynów.
  • pansowa 20.11.2021
    Nie dostaniemy odpowiedzi wprost.
    Idiota uciekł.
  • i pierwotniaki
  • skandal 20.11.2021
    ja bym wytłukł wszystkich staruchów za to że tak memłają i nie pracują. i wszystkie dzieci w ogóle. bo nie pracują, są infantylne i się garbią. i kobiety w ciąży. nie mogę patrzeć jak się obnoszą ostentacyjnie z tymi wielkimi brzuchami. no i straż miejską oczywiście
  • pansowa 20.11.2021
    Toś brat dla patriotów.
    Jednostki nieużyteczne należy eliminować.
  • Akwadar 20.11.2021
    I te co wyjezdżają za granicę, aby za wraże piniędze interesy otwierac!
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar Sprzedawczki i zdrajcy.
    Potęgę Rzeszy budują!
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa a ja Holendrów... i dobrze mi z tym :))
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar Zdrajca!!!
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa i to jaki!
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar Kurczę, ja też!
    Czy powieszą mnie zamiast łamać kołem, że konto i podatki są w Polsce?
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa źle się ustawiles...
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar Wiem, NFZ mi to uświadomi.
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa jak nic uswiadomi :)))
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar Zadrżałem (((:
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa bój się!
    recepty na sraczkę ci nie dadzą...
  • pansowa 20.11.2021
    Akwadar Dadzą.
    Znowu akcja srania aż do nocy. Po staremu.
    No pasaran.
  • Akwadar 20.11.2021
    pansowa to moze chociaż paracetamol... przynajmnie koronowirusa podleczysz...
  • trocinowyzamek 20.11.2021
    żyjemy pod tym samym niebem :/
  • Akwadar 20.11.2021
    Naprawdę?!
  • pansowa 20.11.2021
    Do którego jest dalej, niż do galaktyki GN-z11.
  • trocinowyzamek 21.11.2021
    nie wiem, wyslij sperme tam moze dzieci sie dowiedza
  • pansowa 21.11.2021
    trocinowyzamek Ileż ty tych klonów namnożysz oszołomie?
    Jakaś terapia jest potrzebna na takie kompulsywne i maniakalne zachowania.
  • trocinowyzamek 21.11.2021
    pansowa przepraszam myslalem ze jestes dorosly
  • pansowa 21.11.2021
    trocinowyzamek Nie obrażaj mnie :)))
    Nic głupszego nie ma niż dorosłość.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania