nocne mary

na sukience tańczyły motyle

chciałeś je policzyć

schować w bezpiecznym miejscu

później zwrócić wolność

 

dlatego wyciągałeś dłonie

po więcej

 

gdzieś po drodze spalił się

wstyd

i wyszłam z kokonu

 

szybowałam

z trzaskiem pękały płuca

walcząc o oddech

 

ty nie walczyłeś

umarłeś

zanim obudził się świt

Następne częścinocne życie kojotów

Średnia ocena: 3.6  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (48)

  • bogumil1 08.06.2020
    Ładny wiersz. Przyjemnie się czyta.
  • laura123 08.06.2020
    Cieszę się, że Ci się podoba. Bardzo dziękuję.
  • Puchacz 08.06.2020
    Czasami klony bywają lepsze od oryginału :)
    Wiersz przeciętny.
  • laura123 08.06.2020
    Puchacz czyli teraz jestem betti, już nie bogumił?

    Napisałam komentarz do wiersza, który był słaby. Jedynym jego atutem była szykana z Marii, atutem dla ateistów. To Ty wyskoczyłeś z atakiem na mnie, chociaż nie byłeś autorem tego 'wiersza''. Ja się odniosłam do treści, Ty pozwoliłeś sobie na wycieczkę osobistą. Nie zmieniaj faktów, bo one są zapisane. Każdy może przeczytać.

    A teraz wróćmy do meritum. Potrafisz interpretować wiersze?
  • bogumil1 08.06.2020
    laura123 pisałem ci, że to żałosny psychol wyzywający ludzi, dziwne że wszystkie te jego chamskie klony są tolerowane przez admina. Nie jesteś pierwszą osobą, którą wyzywa i nie ostatnią. Teraz poleciał się poskarżyć na pitoleniu, bo się okazuje, że prostego wiersza "maestro" od siedmiu boleści nie potrafi zinterpretować.
  • laura123 08.06.2020
    Dziękuję za komentarz, gdybyś mógł jeszcze napisać, co powoduje jego przeciętność, byłabym wdzięczna. Przecież jeśli się uczyć, to tylko od najlepszych, a za takiego się chyba uważasz?
  • Według mnie dwie pierwsze zwrotki nie pasują do pozostałych trzech, które swoją drogą bardzo mi się podobają.
  • laura123 08.06.2020
    Nie rozumiem. Wszystkie zwrotki są ze sobą połączone jedną myślą.
  • Chyba to jest kwestia słów "później", "dlatego" i "i". Jakoś tak bardziej mi pasuje jak ich nie ma.
  • laura123 08.06.2020
    Aha. No cóż, dziękuję Ci za komentarz i wyjaśnienie.
  • Nie ma za co. Przeczytanie Twojego dzieła było przyjemnością.
  • Szpilka 08.06.2020
    bogumil1 Ja też tego wiersza nie rozumiem, ktoś łapie motyle na sukience, inny ktoś wychodzi z kokonu, a tytuł sugeruje, że to nocne mary. Nie jest wstydem nie wiedzieć, wstydem jest udawać, że się wie. O! Nie przepadam za takimi wierszami, męczą mnie psychicznie, lubię jasne sytuacje i jasne wiersze ?
  • bogumil1 08.06.2020
    Szpilko w tym sęk, że to "maestro" się mądrzył i silił na oceny, dlatego został zapytany przez autorkę, a ja się przysłuchiwałem.
  • Szpilka 08.06.2020
    bogumil1 "bo się okazuje, że prostego wiersza "maestro" od siedmiu boleści nie potrafi zinterpretować."

    Powyżej to Twoje słowa, a Ty potrafisz zintepretować? Dlaczego czytelnik ma sobie głowę łamać, czy to rebus?

    Wolę takie jak Bursy:

    ***

    Jaki miły mądry facet
    naprawdę mądry
    nie z tych przemądrzałych
    obieżyświat
    co to z niejednego pieca chleb jadł
    wyrozumiały i uprzejmy
    cała anatomia jego twarzy
    zdradza lekki wysiłek
    ust:
    ...by mądrzej i grzeczniej
    do mnie mówić
    oczu:
    ...by uważniej i uprzejmiej
    mnie słuchać
    Taaak
    naprawdę nie mogłem
    nie napluć mu w twarz
  • laura123 08.06.2020
    Szpilka to żaden rebus, ot prosty erotyk.
  • Szpilka 08.06.2020
    laura123

    "ty nie walczyłeś
    umarłeś
    zanim obudził się świt"

    Od seksu facet wykitował? ?
  • bogumil1 08.06.2020
    Szpilka jam prosty czeladnik pióra, odczytałem wiersz sercem, tak tylko potrafię, wszyscy czekaliśmy na światłą interpretację i wykładnię mistrza.
  • Kerim 09.06.2020
    Szpilka daj spokój Szpilka.
    Kiedy się zorientowałem, że to powrót niesławny betti w asyście kretyństwa, to nic nie trzeba było interpretować.
  • Szpilka 09.06.2020
    Kerim

    Nie orientuję się w tym domu wariatów - z tym nie rozmawiaj, na tym piotelniu pisz, a na tamtym nie, tego epokowych dzieł nie krytykuj, tamtego nie komentuj. Odniosłam się do wiersza, nie wiedząc, kto jest jego twórcą ?
  • Szpilka 09.06.2020
    *pitoleniu
  • laura123 08.06.2020
    Wcześniej dopadła go ''mała śmierć'', jeżeli wiesz co to znaczy.
  • Szpilka 08.06.2020
    I to wszystko wynika z Twojego wiersza? Sorry, ale ja jasnowidząca nie jestem, bez urazy i miłego wieczoru ?
  • laura123 08.06.2020
    Trzeba czytać z głową, inaczej wchodzi się w maliny. To prosty wiersz, aczkolwiek bazuje na skojarzeniach, lecz dla ludzi piszących poezję nie powinien stanowić problemu.

    miłego wieczoru.
  • Szpilka 08.06.2020
    No baaaaaaaaa, dla autorki proste jak drut, dla czytelnika nie bardzo. Umarł to umarł, może bardziej pasowałoby - uwiądł? Pęknięte płuca też tu pasują jak kwiatek do kożucha. Ciao ?
  • laura123 08.06.2020
    Szpilka, miałaś prawdziwy orgazm?
  • Szpilka 08.06.2020
    laura123 Hihihihih, a są nieprawdziwe albo może mierniki natężenia ekstazy? ?

    Nie ma co kombinować, lepiej wiersz podrasować.
  • laura123 08.06.2020
    Szpilka wszystko zależy od wrażliwości na dotyk. Góry lodowe są trudne do rozgrzania.
  • Szpilka 08.06.2020
    laura123 Oj, Laura, Tyś chyba nie Laura, bo o zimnej rybie albo górze lodowej to zazwyczaj facet ?

    Muszę już mykać, miło było ?
  • kigja 08.06.2020
    Czy ostatnia strofa to mała śmierć?
    Orgazm?
    Ta strofa mi niepasuje , ale wiersz ładny i zrozumiały.
    Pozdrawiam
  • laura123 08.06.2020
    Dziękuję za komentarz. Odnośnie Twojego pytania, tylko on umierał, peelka nie zdążyła, choć była blisko. Czasami mężczyźni myślą tylko o sobie. Niestety.
  • bogumil1 08.06.2020
    "Maestro", miałby to sam wszystko wyinterpretować? Za chudy w uszach.
  • Kerim 09.06.2020
    Ale wstyd betonko.
    Tylnymi drzwiami jak złodziej.
    Akwa wykrakał, że czaisz się za meblościanką.
  • Kerim 09.06.2020
    I to w asyście największego oszołomstwa u boku.
  • laura123 09.06.2020
    Kerim to Twoja interpretacja? Chybiona, musisz postarać się bardziej, chyba że nie potrafisz?
  • miruś M 09.06.2020
    laura123 Nie muszę. Kundlizm to kundlizm na 1000 procent.
  • laura123 09.06.2020
    miruś M, Kerim, Puchacz - nie wiem, kim jesteś, ale wypadasz słabo.
  • Kerim 09.06.2020
    laura123 ty nie wypadłaś też najlepiej na koniec swojej kariery tutaj :)
  • piliery 09.06.2020
    Bardzo ten wiersz naładowany smutkiem i dramatem. Kłóci mi się z tym jego erotyczne zabarwienie ale wiersz jest niewątpliwie dobrze napisany.
  • laura123 09.06.2020
    Dziękuję, piliery. Dla kobiety, to dramat, kiedy mężczyzna zostawi ją przed wejściem do raju, stąd smutek.
  • Szpilka 09.06.2020
    laura123

    Gdzie Ty żyjesz? Jest Henry, który nie tylko raj zafunduje, ale i w pogawędkę się wda, a nawet wiersz wyrecytuje. Tylko 8 000 funtów i nie trzeba się łasić do żadnego wymoczka ?

    Meet Henry, the new £8,000 robot with a 'superhuman sexual performance' and great sense of humour.

    https://www.mirror.co.uk/news/us-news/henry-8000-male-sex-robot-12255835

    Dla słabiej uposażonych polski Dawid, ale nie robot ?
  • laura123 09.06.2020
    Dziękuję, Szpilka. Poruszyłaś istotny problem. Zestresowanie mężczyzn powoduje przedwczesny wytrysk, choroba cywilizacyjna. Trzeba im pomóc, a do już do kobiety należy. Dobry seks jest gwarantem udanego związku, dla własnych korzyści musimy o to dbać.
  • Szpilka 09.06.2020
    Laura

    Ani myślę pomagać, niezdrowego egoizmu nauczyłam się od facetów, wysiądzie instrument, kupię sobie Henry'ego ?
  • laura123 09.06.2020
    Ja wyrosłam z zabawek i lubię łaskotki.
  • kigja 09.06.2020
    hi hi hi
  • Morus 09.06.2020
    Lauro6 to jest bardzo ładny wiersz, a dodanie mu elementu erotycznego tylko przydaje mu smaczku.
  • laura123 09.06.2020
    Cieszę się i dziękuję.
  • Bardzo dobry wiersz. Do wielokrotnych powrotów.
  • laura123 09.06.2020
    Bardzo dziękuję. To miłe, że tak uważasz.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania