Poprzednie częścinocne mary

nocne życie kojotów

skomlą coraz częściej i głośniej

jakby tylko skowyt

pozwalał utrzymać się

na powierzchni

 

a przecież od dawna toną

dokladnie kiedy pierwszy raz odrzucili

koła ratunkowe

wtedy szambo lało się

na głowy

 

teraz w akcie desperacji

winy szukają jak zawsze

nie w sobie

 

znowu wychodzi że w kupie siła

nawet jeśli nie chroni

od smrodu

Średnia ocena: 2.7  Głosów: 14

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (94)

  • kigja 28.09.2020
    Nie stać cię na więcej?
    To jest strasznie prostackie: szambo, kupa, smród.
    Posługujesz się językiem plebsu, a jako nadworny krytyk opowi powinnaś uczyć innych, jak pisać ze smakiem.
    Weź kilka lekcji od Szpilki?

    nocne życie kojotów

    skomlą coraz częściej i głośniej
    jakby tylko skowyt
    pozwalał utrzymać się
    na powierzchni

    a przecież od dawna tonąl
    dokladnie kiedy pierwszy raz odrzucili

    koła ratunkowe
    wtedy szambo lało się
    na głowy

    teraz w akcie desperacji
    winy szukają jak zawsze
    nie w sobie

    znowu wychodzi że w kupie siła
    nawet jeśli nie chroni
    od smrodu

    Powtórka z rozrywki?
  • laura123 28.09.2020
    Ty chyba masz najmniej powodu do śmiechu, ale zawsze możesz nadrabiać miną... i pisać, jak wczoraj, do wymiotow.
  • Szpilka 28.09.2020
    Laura, frustratynka Ci wyszła ?

    Kto narzeka na kojota,
    że wciąż skomli albo wyje,
    temu typ pokaże o tak 凸(¬‿¬)凸
    pod budynkiem - tym z radyjem.
  • laura123 28.09.2020
    Dopadł mnie brak cierpliwości do czytania bzdur. Ile mozna? Ta sama śpiewka od lat.
  • Szpilka 28.09.2020
    To nie czytaj knotów i nie komentuj, ja też już przestałam, bo ileż można się udzielać, gdy efektów żadnych?
  • laura123 28.09.2020
    Tak też robię, staram się omijać. Niemniej wywołują mnie do odpowiedzi i piszą albo do mnie, albo o mnie, jakby nie mieli innych tematów.
  • Szpilka 28.09.2020
    laura123

    Za dużo tu przebierańców i popaprańców, ignor zdrowym rozwiązaniem, a o zdrowie trzeba dbać ?
  • laura123 28.09.2020
    Szpilka każdy tak mówi, dopóki nie jego atakują.
  • Szpilka 28.09.2020
    laura123

    Przecież zaatakowali, ale ja preferują krótki boks - zwarcie i do widzenia, a nie okładanie się dniami i nocami. Popaprańcy tym żyją, okładać się bez końca, najbardziej mnie szokuje fakt, że facet potafi być taką upierdliwą glendą.
  • Szpilka 28.09.2020
    *preferuję
  • Szpilka 28.09.2020
    *ględą
  • laura123 28.09.2020
    Szpilka oj potrafi, to straszne i to wyprowadzilo mnie z równowagi. Jak nie z jednej, to z drugiej strony gryzie, a w razie konieczności z jeszcze kilku aby tylko jego było na wierzchu. I jeszcze pomocnicę znalazł, też zawiedziona w oczekiwaniach. Tu szybki boks nic nie da, kiedy o mur niewiedzy a wielkie ego, rozbija się wszelka logika.
  • Szpilka 28.09.2020
    laura123

    To jest wirtual, nic się nie wygra ani nic nie udowodni, mnie już zmęczyło to przelewanie z pustego w próżne.
  • wicus 28.09.2020
    laura123 Rozumiem, że ktoś może nie przepadać za konkretnymi argumebtami i nie mieć predyspozycji do poważnych rozmów, ale komentarze Twoje i Szpilki przebiły już poziom wiejskiego magla: tchórzliwe obrabianie ludziom dupy za ich plecami, plotkarskie szerzenie bzdurnych historyk, próżniaczee przechwałki i wyzwiska, których nie powstydziłby się margines spod budki z piwem: "Upierdliwa glenda". Szkoda tylko, że po jakimś czasie podkulacie ogony i przyznajecie się jedynie do: "merytorycznej krytyki i rad", na ktòre Was nie stać.
  • laura123 28.09.2020
    Misiek, idź stad! Dość już!
  • Szpilka 28.09.2020
    laura123

    Hahahahahahaha, ten wicus to Misiek? Łomatkoicórko, toż to strasznie upierdliwa ględa, miałam nie przyjemność, przecież jemu się gęba nie zamyka!

    Misiek, do magla!

    chociaż ględa portki nosi,
    w takiej ględzie nie ma chłopa,
    czas do piekła słać donosik,
    żeby ktoś mu (_!_) skopał ?
  • kigja 28.09.2020
    Rozżalona gwiazda opowi?
    Mówio o niej, albo do niej?

    Jedna gwiazdka kłuje, druga postękuje??
  • laura123 28.09.2020
    Mnie też, ale musiałam to z siebie wyrzucić.
  • laura123 28.09.2020
    Trzecia szuka sprzymierzeńców, do "poezji", która w lesie, ale niesie jakieś echo, lecz daleko i nie słychać, przez to ciagle, tylko kicha. Taka sztuka.
  • laura123 28.09.2020
    Taka sztuka, lecz nie szukaj dziury w calym,
    gdy rozumek jest zbyt mały.
  • Pan Buczybór 28.09.2020
    Wiersz okolicznościowy, niekonieczne bardzo udany, ale jako tako spełnia swoje założenia
  • laura123 28.09.2020
    O to chodziło.
  • łoizok 28.09.2020
    Mimo że wiersz pewnie odnosi się do obecnej sytuacji, to jednak można by go zastosować do wielu innych także bardzo mi się to podoba, 5/5 :)
  • Kocwiaczek 28.09.2020
    Ech... W sumie smutne, że przenosisz sytuację jaka ma miejsce na utwory. Niestety, ale tym razem nie widzę tu poezji. Brak metafor i sporo ironii. A szkoda. Można by subtelniej, jednak ostatnio panuje moda na robienie tutaj afer. Dla mnie to zupełnie niepotrzebne i wręcz niepożądane na portalu, który ma niby służyć wyższym celom. Pozostawiam bez oceny i pozdrawiam serdecznie.
  • laura123 28.09.2020
    Chodziło mi o zatrzymanie afer, na powrot spokoju. Każdy ma prawo wyrazić się w komentarzu pod publikacją, ale chodzenie za kimś, bo napisał komentarz inny od oczekiwanego, to daleko posunięta żenada.

    Wyobraź sobie, że napisałaś mi niepochlebny komentarz i co robię, idę za Tobą wszędzie i krytykuję, że się nie znasz, bo wiedza nie jest potrzebna, że uzurpujesz sobie jakieś prawa do krytyki itd.itp.
    Anioł by stracił cierpliwość.
  • Kocwiaczek 28.09.2020
    Każdy ma prawo do krytyki. Nawet jak się nie zna. Jeśli chcesz bierzesz to do siebie, jeśli nie, tylko wysłuchujesz, grzecznie dziękujesz i robisz swoje. Ja przynajmniej tak właśnie robię.
  • laura123 28.09.2020
    Kocwiaczek to napisz grzecznie wicusiowi, że Ci się wiersz nie.podoba. co prawda teraz, po "aferze" pewnie grzeczny będzie...
  • Szpilka 28.09.2020
    Kocwiaczek

    Nie każdy, żeby coś skrytykować, trzeba się na tym znać, inaczej to będzie krytykanctwo ?
  • wicus 28.09.2020
    laura123 Przepraszam bardzo, ale wyzywanie od głupców, parobków oderwanych od pługa i grafomanów bredzących w agonii, nie jest zbyt grzeczne... A teraz dodałeś nowe przezwisko, jak w przedszkolu. Rób to proszę bardzo, tylko się potem głupio nie wstydź.
  • Kocwiaczek 28.09.2020
    laura123 ja wysiadam, bawcie się dalej.
  • Tjeri 28.09.2020
    Szpilka zawsze można odnieść się do niepodobania emocjonalnego. Nie trzeba nazywać by czuć.
    Natomiast, faktycznie, jak czytam kogoś chwalącego częstochowczyznę, tudzież rymy niedokładne, bo za mało mu się rymują... Ech.
    W każdym razie, temat niewarty wiersza.
  • Kocwiaczek 28.09.2020
    Szpilka, no to może inaczej: ma prawo wyrazić opinię. Ale jak ją kto odbierze, to już inna bajka.
  • Szpilka 28.09.2020
    Tjeri

    Aha, ale wiesz, czasem się komuś uleje, ja to rozumiem ?
  • Szpilka 28.09.2020
    Kocwiaczek

    A tak, tu się zgadzam, powinno się jednak oględnie, bo piszący wrażliwi bardzo i łatwo urazić ?
  • kigja 28.09.2020
    U wicusa perorujesz, że nie należy pisać Mickiewiczowskim stylem, bo to obciach i żenada.
    I piszesz pod każdym jego tekstem, że nie potrafi pisać i jest grafomanem.

    Nie potrafisz się powstrzymać i ograniczyć do jednego tekstu, tylko gejtujesz go pod każdym.
    Teraz to jest jego wina, bo ty belki w swoim oku nie widzisz, jak na prawdziwego katolika przystało.

    Jeśli zaniechasz swoich hejterskich zachowań, to inni także powstrzymają się od wywyływania cię do tablicy.

    Ale podobno warto być sobą, więc nie krępuj się. Jednego screena już mam i czekam na kolejne?
  • laura123 28.09.2020
    Bo nie należy pisać tak jak Mickiewicz, to nie epoka romantyzmu. Tamta minęła i zapisała się w literaturze. Dzisiaj przeciera się nowe szlaki. Gdyby Szymborska pisała jak Mickiewicz, to Nobla by nie dostała.
  • laura123 28.09.2020
    Poproszę o dowody, że piszę komentarze pod każdą publikacją wicusia.
  • laura123 28.09.2020
    Ja Twoich mam kilka, i co o tym powiesz?
  • laura123 28.09.2020
    Dla Ciebie i wicusia hejtem jest wszystko, co nie jest pochwala publikacji. Macie problem z przyjęciem krytyki, która jest na każdym portalu, wiesz to, bo jesteś na różnych i tam nie pozwalasz sobie reagować akergicznie, jedynie tutaj. Ciekawe dlaczego...
  • kigja 28.09.2020
    Na innych portalach, inni użytkownicy nie pozwalają sobie na hejterskie komentarze pod utworami. Na innych portalach są bardzo aktywni administratorzy, którzy błyskawicznie reagują na przejaw mowy nienawiści.

    Tutaj jest inaczej.

    W każdym razie, jeśli o mnie chodzi, to nie mam zamiaru brać udziału w kupoburzach i skakaniu sobie do gardeł. Innym też to radzę. Nie chodzi o bany, tylko o niepotrzebną utratę energii na nic nie warte przepychanki.

    Chyba, że ktoś spać nie może?
  • laura123 28.09.2020
    alergicznie - korekta
  • Tjeri 28.09.2020
    Szkoda poezji na takie tematy. Nie że uważam ją za świętość, ale szkoda rozmieniać ją na drobne.
  • Tjeri 28.09.2020
    *jej za świętość
  • Tjeri 28.09.2020
    Ech, jednak dobrze było...
  • laura123 28.09.2020
    Kiedy nie wytrzymałam. Normalnie szlag trafia, kiedy na taki mur się trafi i ten mur łazi za czlowiekiem.
  • Tjeri 28.09.2020
    A! Ten "mur" to nie Misiek.
  • wicus 28.09.2020
    Plujesz na ludzi, a potem dziwisz się, że nie milczą.
  • laura123 28.09.2020
    A kto, brat bliźniak?
  • Bliźniak może być, bo Misie są dwa.
  • Tjeri 28.09.2020
    W każdym razie nie on.
  • laura123 28.09.2020
    Tjeri nie wierzę, że Bogumił.
  • laura123, Bogumił też może, bo z miłości.
  • laura123, Misiek bardziej pretensjonalny, tu jakby się kochanek mścił - porzucony.
  • Tjeri 28.09.2020
    laura123
    Ani ja.
    B to Jarema, Antonina, Morus, domina. Z tych ostatnich wcieleń przynajmniej.
  • Szpilka 28.09.2020
    yanko wojownik 1125

    A za co na mnie? Przecież w ogóle nie znam typa ?
  • Szpilka, Na Laurze, Tobie odpowiedziałem?
  • Nie, Laurze.
  • Szpilka 28.09.2020
    yanko wojownik 1125

    Ale na mnie też się mści, dlatego Twoja teoria nietrafiona, bo ja typa nie znam, to jaki porzucony kochanek?
  • Szpilka, Może myśli że jesteś jego ukochaną ciocią, Aisak. Ona była, ale znikła, pewnie tęskni za nią, a Laurę kochał po prostu, była mu ideałem kobiety.
  • Ciocia Aisak, była jak ja lub Laura, lub on (Ty pewnie też, może jesteś Aisak), po banie.
  • Szpilka 28.09.2020
    yanko wojownik 1125

    A to takie buty, nie jestem w temacie, a to pewnie dawne dzieje, dziękuję za wyjaśnienia ?
  • Szpilka, Dawne, ale jak zapamiętane...
  • Szpilka 28.09.2020
    yanko wojownik 1125

    Nie jestem Aisak, nie jestem Laura, nie jestem trollem, sobą jestem i przybrałam pseudonim Szpilka ?
  • Szpilka, Skąd ma biedny Bogumił wiedzieć i biedni my? Wielu nie wróciło z banicji a inni maja całkiem nowe nicki, dlatego w każdym niemal nowym nicku upatruje się wcieleń, to taka tu tradycja.
  • Szpilka 28.09.2020
    yanko wojownik 1125

    Rozumiem, mam nadzieję, że zostanę pozytywnie zweryfikowana ?
  • Szpilka, Nadzieję można mieć, nie zaszkodzi.
  • Szpilka 28.09.2020
    yanko wojownik 1125

    Ale i nie pomoże, gdy ktoś sobie coś ubrda ?
  • Szpilka, Pewności absolutnej jednak nie ma, wiele jest w materii kwestą wiary.
  • Kojoty można by zamienić na coś bardziej humanoidalnego.
  • laura123 28.09.2020
    Nie wierzę, że Bogumił zrobiłby coś takiego. Nie mieści mi się to w głowie.
  • Tjeri 28.09.2020
    To oczywiste, że to nie!
    Bogumił byłby chamski i agresywny. Padłoby parę niewybrednych wyzwisk.
    Misiek niedojrzały emocjonalnie, dziecinnie spory prowadził.
  • Tjeri 28.09.2020
    Dobra. Zmykam.
    Każdy może pisać.
    Każdy krytykować.
    A temat niewarty wierszy.
  • Ja wierzę w mściwość miłości.
  • laura123 28.09.2020
    Jakiej miłości, co Ty pleciesz. To niesmaczne.
  • laura123, Miłości Bogumiła do Laury, tej miłości przez nią zamordowanej, bo on żonę miał. Ale naprawdę kochał tylko Laurę.
  • laura123 28.09.2020
    yanko wojownik 1125 ale Ty masz wyobraźnię, powinieneś powieści pisać.
  • laura123, Miłosną?
  • laura123 28.09.2020
    yanko wojownik 1125 czemu nie, dobrze Ci idzie. Motyw masz i bohaterów. Tylko Romeo i Julia, już bylo...
  • laura123, Nie o nieszczęśliwej tylko o mściwej, a może by faktycznie?
  • Ale tak powieść, to nie łatwo, trzeba z cztery lata.
  • Ale jakby zacząć...
  • laura123 28.09.2020
    yanko wojownik 1125 koniecznie, chetnie przeczytam. Czery lata, to mogę nie doczekać. Spiesz się wiec...
  • laura123, Też mogę nie dożyć końca, to może i zacznę, będzie większa szansa jak wcześniej.
  • laura123 28.09.2020
    yanko wojownik 1125 tak, zaczynaj.
  • laura123. Szkurdę, będę powieściopisarzem!
  • Tjeri 28.09.2020
    *że to nie on
  • kigja 28.09.2020
    Morus też?
  • kigja 28.09.2020
    Tutaj jest najprawdziwsze wariatkowo???
  • Tjeri 28.09.2020
    Ano. Kiedyś się wsypał, nieprzelogowawszy.
  • kigja 28.09.2020
    A ja podejrzewam, że za tym wszystkim stoi tylko jeden człowiek. Taką mam teorię spiskową na miarę stulecia?????
  • Dekaos Dondi 28.09.2020
    Ów tekst, jest zwiewną, pełną miłości, laurką opowijska, z delikatną, balsamiczną nutką przesłania, niczym muśnięcie szerszenia:))
  • Lepiej zinterpretować się tego da. (^ ▽ ^)
  • laura123 28.09.2020
    Hahahaha
  • koniec drogi 21.11.2020
    W tej grupie wszyscy pachną jednakowo...

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania