o sztuce pisania poezji

wiersz dziś napisać może byle kto

wystarczą chęci i gęsie pióro

ważne by znalazł się nań czytelnik

który to dzieło przyjmie z kulturą

 

kiedy na portal go już wystawisz

na żer złośliwej podłej publice

smutnyś że jeszcze nikt cię nie głosi

drugim Norwidem czy Mickiewiczem

 

gorzko przeżywasz gorycz porażki

łez słonych potok cicho przełykasz

tworzysz kolejne liryki fraszki

których już nigdy nikt nie przeczyta

Średnia ocena: 2.6  Głosów: 19

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (64)

  • Pan Buczybór 13.03.2020
    przewałkowany temat i słaby wiersz
  • indri 13.03.2020
    Gdzie ty widzisz przewałkowany temat, aktualny, na czasie, właśnie toczy się fundamentalna dyskusja na ten temat na opowi. Dziękuję za komentarz.
  • betti 13.03.2020
    Dzieło to jest coś wybitnego, a nie napisane przez przypadkowa osobę, która wpadła na pomysł, że oto dziś zostanie poeta albo pisarzem. Teksty pisane przez takich ludzi, to żadna dzieła.

    Pisać może każdy, ale nie każdy powinien.
  • indri 13.03.2020
    Betti, ale musisz się z tym pogodzić, że 95 % poezji tak powstaje, i nie masz środków, żeby przeciwdziałać temu zjawisku. Powinienem napisać, na szczęście:) Zresztą po co się przeciwko temu buntować, niech każdy tworzy jak chce. A wybitne dzieła i tak się same obronią.
  • betti 14.03.2020
    Mam jednak prawo pisać prawdę. Jestem katoliczka, kłamać nie będę dla nedznych wierszyków.
  • indri 14.03.2020
    Ale żeby stwierdzić, czy ktoś ma lub nie ma talentu musi trochę popróbować, choćby przez rok. Przecież nie możesz zakazać.
  • Beatka 06.04.2020
    Słucham?!
  • betti 14.03.2020
    A komu zakazuje?
  • betti 14.03.2020
    Każdy wystawiając swoje "dzielo" na widok publiczny, musi się liczyć z krytyką. Nikt do niczego nie dojdzie, kiedy będzie chwalony za nic. A Ty to właśnie robisz, chwalisz za nic. Jeżeli sumienie ci na to pozwala, rób tak dalej. Twój problem, nie mój.
  • betti 14.03.2020
    Pojechałeś czestochowa, rym banalny szczególnie w ostatniej strofie, ale to wiesz, bo przerabialiśmy ten temat.

    Spokojnej nocy.
  • indri 14.03.2020
    w dzisiejszych czasach
    poezja staniała
    nie ma w sobie żaru
    młodości

    wersy jak prostytutki
    czają się pod latarniami
    wystarczy schylić się
    i podnieść

    metafory
    mniej warte od papieru
    na którym je zapisano
    szczerzą zęby
    do księżyca

    ostatni bastion
    prymatu wolnego ducha
    nad materią
    abdykował
  • betti 14.03.2020
    Tak, dzisiaj poezja musi bazować na banale, to przecież nietrudne, a po co się wysilać, kiedy zawsze jakieś głupki się znajdą i pochwała czysciutka grafomanie.

    Idę spać, znudził mnie ten temat.
  • indri 14.03.2020
    Dobranoc, trzecią zwrotkę poprawiłem.
  • ściemniacz 14.03.2020
    hehe przyjąć z kulturą chłam niech se autor przymie sam :))))))
  • LeeaThorelli 14.03.2020
    Wartość wiersza nie powinna być powodem do chamstwa i personalnych ataków. Z kulturą =/= z pochwałami, tu chodzi o poziom wypowiedzi. Krytyka to nie wyśmianie, co gorsza autora. Krytyka powinna konstruktywnie, ale kulturalnie, wyrażać zdanie na temat wiersza.

    A jeżeli chodzi o "wybitne" dziła. Nie ubliżając nikomu, ale ci co myślą, że piszą wybitnie i uzurpują sobie prawo do wyśmiewania innych, to może niech zastanowią się czy, skoro ich dzieła są tak wybitne, powinny trafiać na stronę opowi? Opowi to nie portal literatów, bo każdy może założyć tu konto, więc drogi wybitny pisarzu, pomyśl nad innym miejscem dla profesjonalistów? Takie, gdzie oko prawdziwego krytyka oceni jak wybitne jest. :-)
  • betti 14.03.2020
    Ja to już dawno zrobiłam i poddalam się ocenie "prawdziwych krytyków", też to zrób, będziesz zdrowsza i spokójniejsza.
  • LeeaThorelli 14.03.2020
    I dlaczego nie zostałaś w miejscu dla prawdziwych poetów tylko na opowi - miejscu dla każdego? Zaskakujące, taka dobra pisarka, a tkwi na tak mało profesjonalnym portalu - coś tu nie gra.

    Twoim problemem jest to, że masz nieco ułomny sposób patrzenia na pisanie w internecie. Nie, to że ktoś pisze wiersze/opowiadania, nie oznacza, że robi to, by być profesjonalistą. Wiesz, ludzie czasem lubią robić coś "for fun". Ale idąc twoim, jakże żałosny tokiem myślenia, każdą rzecz, którą robimy, robić musimy tylko profesjonalnie lub poddawać się ocenie prawdziwych krytyków. WTF, gdzie w tym chwila dla siebie.
    Nie rozumiesz sensu istnienia takich stron. Są one dla osób, które lubią pisać, a niekoniecznie są profesjonalni.

    Dziewczyno, czas się obudzić, to 21 wiek.
  • betti 14.03.2020
    No właśnie, czas się obudzić, w XXI wieku pisać jak w czasach kamienia łupanego? Wstyd!
  • LeeaThorelli 14.03.2020
    Widzę unikasz zasadniczej części wypowiedzi - dlaczego jesteś na nieprofesjonalnym opowi. Ciekawe dlaczego. xD

    Jesteś parodią.

    Chyba nigdy nie spotkałam osoby, która z takim uporem wmawiała ludziom swój "peofesjonalizm", nie dając żadnego dowodu, że tak jest.

    Dosłownie, poziom kabaretów TVP 2.
  • betti 14.03.2020
    Ja jestem wszędzie i tu i tam... dlaczego nie? To portale dla wszystkich. Tam się uczę, tu bawię...
  • LeeaThorelli 14.03.2020
    Hipokryzja aż cieknie ci z pyska. Że na to nie ma szczepionki. :D

    A widzisz, jedni uczą się tu - bo dlaczego nie?
    Portale sa dla wszystkich, a twoim jedynym argumentem są "wielcy krytycy" - pomyliłaś portal.

    Jakie twoje wpisy są przykre i niemerytoryczne. Poziom wypowiedzi masz na śmiesznie niskim poziomie. Jak na "poetkę".

    Nie, mnie nie boli twoja opinia, bo twoja poezja nie jest zaskakująca. Także, nie schlebiaj sobie. Boli mnie twoja opinia, brak powściągliwość i krytycyzmu wobec siebie.

    Słonko - piszę, bo mi się to podoba. Moją pasją są dziedziny bardziej ścisłe. Nie mam parcia na bycie ą i ę poetką z opowi. xD
    Pytanie, kto tu myśli, że jest Szymborką i już przyznał sobie Opowi Nobla, kogo opinia bardziej boli? Bo to jednak ty toczysz pianę i rywalizujesz, ciągle zaznaczając, jaka jesteś dobra. ;) A dobry poeta nie musi ciągle o tym przypominać, smuteczek.

    Już wystarczająco zostałaś zaorana.
  • LeeaThorelli 14.03.2020
    Szymborską*
  • betti 14.03.2020
    LeeaThorelli jakaś Ty żałosna... ja rywalizuję, pewnie z Tobą... usmialam się.

    Tu możesz jedynie z Mar rywalizować... xd
  • betti 14.03.2020
    Ty - korekta.
  • LeeaThorelli 14.03.2020
    betti
    "LeeaThorelli Ty jeszcze nie wiesz, że oceny nic tutaj nie znaczą, sorry, ze rozwialam zludzenia.

    W sumie pisz tak, nie staniesz się nigdy konkurencją. Nie przejdziesz przez żadna weryfikację, odrzuca po pierwszych wersach..."
  • betti 14.03.2020
    Ale Ciebie boli moja opinia. Jeżeli sie z nią nie zgadzasz, to czemu tak się wijesz?
    Uważasz, że piszesz znakomicie, że jesteś nową Szymborską, że czekasz na Nobla... chociaż w dziedzinie grafomanii jeszcze nie przyznają, niemniej wszystko tak szybko się zmienia, że może i Ty.zablysniesz jak supernowa...
  • LeeaThorelli 14.03.2020
    Mogę zaraz skopiować komentarz, gdzie piszesz o rywalizacji, słonko. :-)

    Zamieszczanie utworów =/= uważnie się za dobrego pisarza.
    Wskaż mi miejsce, gdzie namaszczam swoją "znakomitość". Jak rzucasz argumentem, to staraj się go w jakiś sposób udowodnić. Masz elementarne braki w prowadzeniu merytorycznych dyskusji.

    Nie wiem, zapytam wprost - masz stwierdzone jakieś upośledzenie? Tudzież autyzm - nie, nie obrażam. Po prostu, nie mogę zrozumieć podejścia osoby, która niby czyta komentarze, ale wychodzi na to, że albo nie rozumie, albo ma problemy ze zrozumieniem treści wynikające z ww. choroby. Może tu trzeba zastosować inny język?

    No bo jak zrozumieć podejście betti, skoro zaznaczam, że nie zamierzam wiązać przyszłości z pisarstwem, a ona jak ten osioł niedouczony nadal myśli, że mam takie poważne plany - wyjaśni mi ktoś?
  • Dariusz 14.03.2020
    LeeaThorelli ona, podobnie jak Bogumił/indri po prostu debilnie trolluje. Mają orgazmy, jak się z nimi kłócisz/dyskutujesz, cokolwiek
  • LeeaThorelli 14.03.2020
    Dariusz tylko, żeby betti prowadziła rozmowę na jakimś poziomie. Ale tu biedna merytoryczna i ubóstwo.
  • Dariusz 14.03.2020
    LeeaThorelli poziom trolla. czego oczekujesz? Oni nie są głupi,upośledzeni, tylko atencyjni na maksa. Żywią się tym. Olej ich, a zobaczysz, jacy będą biedni :)
  • LeeaThorelli 14.03.2020
    Dariusz oczekiwała czegoś więcej od osoby, która uważa się za wieszcza narodu. ;-)
    Jestem tu nowa, także musiałam wypróbować "dyskusję".
  • betti 14.03.2020
    A mówią, że to ja obrażam, a tutaj jakieś "słonko" z braku argumentów, z obrazy za niedocenienie marnej jakości tworów, wreszcie z bezsilnosci, pozwala sobie na szukanie u mnie chorób...

    Jeżeli myślałaś, że będę tu z tobą dyskutować, bo jesteś dla mnie partnerką do rozmowy, to grubo się mylisz. Ty nie rozumiesz konstruktywnej krytyki i to nie tylko ode.mnie ale od każdego, kto ma inne zdanie na temat poezji. Więc o czym z kimś takim dyskutować? O pogodzie?
  • LeeaThorelli 14.03.2020
    "Słonko" - najobelżywsze z obelżywych, najokrutniejsze z okrutnych. Czysta wulgarność! Rynce opadają i komu brak argumentów? :D

    Autyzm właściwie to nie choroba, źle to ujęłam w poprzednim komentarzu. Autyzm wymaga odpowiedniego podejścia, a skoro kilka zdań sprawia ci trudności w rozumieniu, to sama próbuję zrozumieć, gdzie leży problem.

    Skoro odpisałaś mi na komentarz, bo to nie ja zaczęłam z tobą rozomowę, to zakładam, że chcesz dyskutować. Jak widać, przeceniam twoje możliwości - zdecydowanie za mocno.

    A, i jak powołujesz się na konstruktywną krytykę, to zasięgnij rady swoich wielkich kretynów... przepraszam, krytyków rzecz jasna, i naucz się, że chamstwo to nie krytyka. Subtelna różnica, a jaka pomocna. :)
  • betti 14.03.2020
    Nawet krytyków obrażasz...no, no ciekawe kogo jeszcze...A wszystko przez brak zachwytu nad grafomanią.xd

    Czy to nie jest śmieszne? Jest...
  • LeeaThorelli 14.03.2020
    Ty nawet nie potrafisz wyczuć sarkazmu, kipiny? Czy tobie wszystko trzeba pisać "sensu strico"? To przerażające.
    Nie widzisz, że kpię i wątpie szczerze w istnieje tych wielkich krytyków, u których zasięgasz rad na temat swojej poezji?
  • LeeaThorelli 14.03.2020
    Stricto*
  • Szpilka 14.03.2020
    LeeaThorelli, tu jest dość oględna krytyka, na forach toksycznych dawno zjedliby Cię z butami.

    Głowa do góry, nie bierz wszystkiego do serducha, to tylko wirtual, zawsze można zrobić - klik! I wszystko znika ?
  • LeeaThorelli 14.03.2020
    Szpilka popadanie w skrajność nie jest dobrym wytłumaczeniem na sprawiedliwie je niektórych zachowań, np. niesamowicie jakościowych wypowiedzi betti.
    Do tego właśnie dąże, że krytyka nie powinna być toksyczna ani nie powinna być próba wylania jadu. A powoływanie się na wielkich krytyków jest zwykłą ignorancją.
  • LeeaThorelli 14.03.2020
    Usprawiedliwienie*
  • Szpilka 14.03.2020
    LeeaThorelli, szkoda czasu na odbijanie piłeczki, jest jak jest, gdzie indziej jeszcze gorzej ?
  • LeeaThorelli 14.03.2020
    Szpilka jak widać.
    Grochem o ścianę. ;-)
  • betti 14.03.2020
    Tak...xd
  • indri 14.03.2020
    nie każdy kto tu wrzuca wiersze
    chce w poetyckim być parnasie
    sny o wielkości są przyjemne
    a sława może przyjdzie z czasem
  • piliery 14.03.2020
    Jednak to portal literacki. Literatura (poezja, proza) ma swoje teoretyczne i praktyczne zasady, normy które określają jej wartość. Tajemnicą jak w każdej sztuce jest HARMONIA w której tkwi istota piękna. Paradokslanie piękno może być zawarte również w brzydocie (to odrębna kwestia) ale choć czasem zbudowane na dysharmonii tylko wtedy jest pięknem kiedy jego dysharmonia jest harmoniczna. Jeśli ktoś chce się tylko bawić - nie rozwijać niech nie zawraca swoimi zabawkami głowy innym.
  • indri 14.03.2020
    Zgoda, ale kto decyduje o tym, czym jest piękno i wyznacza jakieś kanony? Każdy, na szczęście jeszcze, może mieć w tej materii swoją własna opinię. Stąd taka różnorodność artystycznych tworów, które dla jednego mogą być obrazą sztuki, i wulgaryzacją ideału, a innym się podobają.
  • inspekcjapracy 14.03.2020
    piliery, ale o tym co ty piszesz, nie ma słowa na stronie zapraszającej do publikowania na Opowi.

    A jest coś takiego?

    Zapraszamy wszystkich piszących do zamieszczania swoich tekstów. Opowi.pl to portal dla pisarzy, którzy rozpoczynają swoją autorską przygodę oraz dla tych doświadczonych piszących od wielu lat. Każdy może umieścić swój utwór na naszych stronach - wystarczy wypełnić pola formularza. Twój tekst zostanie umieszczony po akceptacji moderatora. Dodajemy tylko polskie utwory
    Jest to portal dla każdego, więc znajdzie tutaj swoje miejsce każdy amator literatury i poezji. Mimo że jest to miejsce wolne od cenzury to obowiązują zasady kultury wypowiedzi. Każda osoba, która chce udzielać się twórczo jest mile widziana.

    Więc nie dopisuj swoich racji i nikogo nie wyganiaj z portalu, bo ie jesteś Adminem. A Wielcy Pisarze? Co oni tutaj robią?
  • piliery 14.03.2020
    indri Opinia jak to w sztuce - tania dziwka. Każdy ją ma. Niestety. Nie jest to jednak żaden miernik. Literatura ma swoich guru którzy dotknęli Parnasu. Warto ich słuchać. Choć sami czasem popełniają błędy to ich oświecenie daje im większe prawa. Tu nie ma demokracji. Wyczucie harmonii to czasem lata pracy, wykuwania formy (patrz Stachura) jednak wielkość osiąga się wtedy gdy posiadając umiejętności i wiedzę wszystko to się odrzuca by pisać sercem (trochę to teoretyczna bzdura bo pisząc sercem mają te formy tak głęboko w sobie ze praktycznie nimi są). Bo Harmonia to boskie narzędzie - dla wybranych. To niemal jak Łaska. Można ją otrzymać ale nie każdemu jest dana a niektórzy dostają ją "za friko".
  • piliery 14.03.2020
    inspekcjapracy Nikogo z portalu nie wyganiam. Wręcz odwrotnie. Zaproszenie jest skierowane do tych "którzy rozpoczynają swoją autorską przygodę". Przygodę czyli pewną drogę do jakiegoś celu ale celu nie da sie osiagnąć bez doskonalenia się. Do tego zachęcam.
  • piliery 14.03.2020
    poprawka: nie każdy ja ma. Każdy ją może mieć.
  • indri 14.03.2020
    piliery właśnie z tymi guru jest problem, bo kto ich dziś wywindował na szczyt. Nie mam na myśli tylko poezji, ale literatury i innych dziedzin. Nagroda Nike. Równie wiarygodna byłaby gdyby Gebbels ją przyznawał. Dziś ci wielcy żyją w niszowych nakładach, a windowani są zazwyczaj mierni, ale wierni. Kultura w Polsce nadal nie znajduje się w rękach Polaków.

    Chciałbyś dowód?
    A choćby Florian Czernyszewski. Dlaczego nikt o nim nie wie? Dlaczego nikt o nim nie pisze. Toż to drugi Sienkiewicz, albo Orzeszkowa. Mało osób o nim w Polsce wie. Lansuje się za to takich Pilchów, Tokarczuki, czy Twardochów, bo antypolscy.
    Nie wiem, jak jest w poezji, ale myślę że podobnie.
  • piliery 14.03.2020
    indri Zgodzę się z Tobą. Istnieją Guru prawdziwi i Ci którzy zostali wykreowani bo byli potrzebni jako narzędzie - jako degradatorzy. To niszczycielska siła. Najczęściej też autodegradująca. Zawsze to kwestia wyboru. Zależy czego chcesz się nauczyć. Chcesz być w Sile czy w Prawdzie.? Prawda jednak to spokój ( spokojem też można burzyć mury).
  • wicus 14.03.2020
    Piękny wiersz, ale szczerze mówiąc nie kupuję jego pesymizmu. "Byle kto"? Nie znam nikogo, kto pisałby wiersze (nawet kiepskie) i był byle kim. Człowiek, który lata nie jest byle kim. Nie uważam też, by fakt, że "nie zostało się ogłoszonym drugim Norwidem czy Mickiewiczem" był autentycznym powodem do smutku - każdy (nawet "nie-wyczynowy" poeta może chełpić się z bycia sobą i cieszyć tajemnicami swoich wierszy. Publika jest zróżnicowana, a nie tylko złośliwa. Każdy potrzebuje krytyki, a hejt i głosy głupców wnoszą element humorystyczny i dają darmową darmową reklamę. Nigdy też nie jest tak, że nigdy nikt nie przeczyta wiersza, nawet jeśli zakiełkuje on i obumrze tylko w głowie autora.
  • indri 14.03.2020
    Dziękuję za "piękny".

    "Byle kto" ma raczej cel prowokacyjny, tak raczej określają nas autorytety i specjaliści. Ale tak naprawdę, gdyby zostali tylko ci, którzy uważają się za "prawdziwych" poetów, portale literackie straciłyby rację bytu, bo ziałoby na nich pustkami i wiatr hulał od drzwi do drzwi, a w końcu przeciąg wywiał nawet tych ostatnich.

    Z pozostałymi uwagami, też nie wypada się nie zgodzić, są bardzo słuszne i na pewno prawdziwe.
  • Zaciekawiony 14.03.2020
    Ani tu pointy, ani odkrywczości, ani dowcipu.
  • indri 14.03.2020
    Opowi to nie kabaret.
  • Targówek 14.03.2020
    Bogumił, ktoś z konta Niepowtarzalny Styl z Opowi wstawiał jedynki moim tekstom. Krąg podejrzanych jest ograniczony.
  • indri 14.03.2020
    Jutro to sprawdzę Tomku.
  • indri 15.03.2020
    Sprawdziełem Tomku, faktycznie wszystkie trzy teskty wstez oprócz ostatniego maja jedynki z niepowtarzalnego stylu opowi. Ja też miałem z tego konta jedynki. Rekalamacja zasadna, potrzebne śledztwo. Organizator chyba wie komu dał hasło?
  • Targówek 15.03.2020
    indri No właśnie jak poprosiłem go o podanie nicków osób, którym dał hasło, stwierdził, że to tajemnica.
  • indri 15.03.2020
    Targówek nicki są pod tekstami o ile nie wszrledł w 2 edycji ktoś nowy
  • indri 15.03.2020
    Targówek jutro zrobimy śledztwo.
  • Pavu Afra 17.03.2020
    Dziwny rytmicznie, infantylny.
  • indri 17.03.2020
    Coś z ciebie za troll, chyba nietrudno zgadnąć. Na pięć komentarzy wyszukałeś czterokrotnie moje teksty i jeden Buczybora, który pochwaliłeś. Chyba jasne z czyjej stajni jesteś.
  • Pavu Afra 31.03.2020
    indri Pan/Pani zabiera się za krytykę i oczekuje gotowości do jej przyjęcia. Wyczuwam hipokryzję. Stosuj język polski- nie jestem prowokatorem. Pokazuję Ci tylko jak zbędna i przykra jest taka pisanina. Poza tym, nie mam racji? Stajni? Przylazłem tu podzielić się swoimi myślami, a nie po to by krytykowali mnie na forum "wspaniali artyści".

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania