O tym jak powstał świat

Na początku była sama pustynia, nic oprócz niej. Bogowie zebrali się w swoim podniebnym mieście Welt na naradzie, czy ma coś powstać na pustyni.

Banden - bóg piorunów, mówił jako pierwszy, że chce, aby tam coś postało. Większość była na tak, oprócz chytrego boga – Merwina. Ten miał plan, aby otruć ojca Bandena - Czachogłowego. Wtedy inni bogowie musieliby nim się opiekować a pustynia byłaby cała Merwina i jego smoka – Daka. Miał plan, aby stworzyć domek z dala od pozostałych bogów. Nieraz mówił o swoim marzeniu pozostałym.

Otruł Czachogłowego wsypując do napoju pieprz i sól – tego bogowie nie mogli spożywać. Czachogłowy, jak na pstryknięcie palcem, padł na ziemię. Wszyscy , zgodnie z planem Merwina, przejęli się losem chorego i podzielili opiekę nad nim między sobą.

Chytry bóg poleciał na smoku na pustynię, gdzie wybudował domek i pustynny ogród.

Po paru miesiącach Czachogłowy zmarł. Bogowie odkryli plan Merwina. Przylecieli do domku na pustyni. Zdenerwowani skazali Go i smoka na mieszkanie w podziemiach od tej pory do końca świata.

Sami używając czarów stworzyli planetę w miejscu pustyni, zniszczyli dom Merwina.

Tak powstała pierwsza planeta pod nazwą Ziemia.

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (3)

  • Sylwia 26.04.2021
    Wooww, pięknie! Czekamy z niecierpliwością na kolejne opowiadanie!!!
  • Qlio 26.04.2021
    Supcio! Czekamy na więcej!
  • amicus 28.04.2021
    Świetny początek ? Gratulacje?. Zapowiada się kosmiczny dramat stworzenia z szekspirowską intrygą wierności i zdrady?. ??? za wyobraźnię.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania