Obraz istnienia

Blada i zimna substancja pokrywa szkieletową konfigurację. Napięta do granic, rozciągnięta na sztaludze, gotowa na przyjęcie koloru. Niechaj ekstrakt czerwieni nada jej fason. Pod mocnym pociągnięciem szorstkiego pędzla uformuje się pejzaż życia, pełnego trudów i cierpień. Czernią grafitu nakreśli światłocień, nowy wymiar dla płaskiej formy, miejsce tajemnicze pozwalające na domysły.

 

Wiele godzin i dni trwała praca, ruchy pędzlem z początku silne i chaotyczne są spokojne i stonowane, bardziej dokładne i precyzyjne. Chaotyczna kompozycja powoli dojrzewa nabierając perspektywy i głębi.

 

Farba zasycha powoli, zbyt gruba jej warstwa pęka i odpada ciągnięta siłą grawitacji. Pozostają rany, krwawe świadectwo nikłego kunsztu artysty. Nie ma czym ich na nowo wypełnić, nie ma innych barw, pozostaną więc jako białe blizny. Dzieło skończone, czas obudować je w ramy, mocne dębowe, niech się ładnie prezentują, niech podkreślą wartość całości.

 

Owinięte w całun spoczęło w ciemnicy.

 

MinasMortis

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (17)

  • Dekaos Dondi 18.11.2019
    Minasmortis→Obrazowo plastyczny tekst, nałożony na przestrzenną konstrukcję przeminięcia. Pozdrawiam:)
  • minasmortis 18.11.2019
    Ukłony w Twoją stronę :)
  • Piotrek P. 1988 18.11.2019
    Bardzo trafnie namalowany, to znaczy opisany, obraz życia bardzo wielu ludzi od czasów już chyba nawet starożytnych, po dziś dzień. Pozdrawiam, 5 :-)
  • minasmortis 18.11.2019
    z podzięką dobry człowieku ;)
  • Krzysztoff 18.11.2019
    Nie wiem o czym to, ale po tekście, widać, że pisał specjalista łatwo ze znawstwem władający piórem (czy tam klawiaturą).
  • minasmortis 18.11.2019
    uuuu Panie poleciałeś z fantazją ;D dzięki ;)
  • Krzysztoff 18.11.2019
    minasmortis interpretacji się nie podejmują, zgodnie z moją maksymą, którą ci kiedyś wyłożyłem, że próby interpretacji bez znajomości kontekstu i okoliczności powstania tekstu są zwykłym błądzeniem we mgle, prawdopodobieństwo trafienia bywa znikome. Nie mam pojęcia, czy autor chciał komuś tym tekstem dokopać, czy kogoś pochwalić, dlatego pozostaję na podziwie dla samej sprawności pisarskiej autora.
    Pozdrawiam.
  • minasmortis 18.11.2019
    Krzysztoff nie wiem o Ci chodzi ale ok, fantazją określam nazywanie mnie specjalistą od pióra. Ale i tak dzięki;)
  • Krzysztoff 18.11.2019
    minas and mortis kiedy ruszasz ze swoim portalem?
  • minasmortis 18.11.2019
    Krzysztoff nie mam napinki czasowej, póki co dopracowuje podstawowe funkcje a co?
  • Krzysztoff 18.11.2019
    minasmortis mam nadzieję że będzie fajny. Bo szata graficzna mi się podoba. Jakbyś szukał admina to ci mogę pomóc.
  • minasmortis 18.11.2019
    Krzysztoff czas pokaże, jak chcesz to możesz sprawdzać na fb - opisuje tam nowości
  • JamCi 18.11.2019
    Osz Ty. Może czytam między wierszami. Może nie. Pozdrawiam z całego serca.
  • minasmortis 18.11.2019
    osz ja ;)
  • JamCi 18.11.2019
    minasmortis oszTy.
  • Angela 18.11.2019
    Dobrze namalowany, miniaturowy obraz życia i przemijania.
    Pozdrawiam.
  • minasmortis 18.11.2019
    Dziękuję za opinię ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania