OO1 Ustalenia wstępne

Opowidjanie,

 

Po dzisiejszej rozmowie na pitolo urodził się taki pomysł, abyśmy napisali wspólnie książkę Koncepcja w istocie jest dość prosta.

 

Pierwszym etapem byłoby głosowanie dotyczące gatunku. Każdy chętny mógłby napisać w dedykowanym wątku na forum, preferowany gatunek, tytuł oraz w jednym zdaniu podwójnie złożonym zarys wątku głównego: np. “Żywa kometa”, komedia w s-f. Wystrzelony w kosmos astronauta, szuka drogi do domu przez galaktykę.

 

Głosowanie standardowo miałoby się odbywać na zasadach znanych z opowijskich konkursów, czyli każdy chętny rozdaje według uznania 3, 2, 1 pkt. Przechodzi oczywiście największa liczba punktów.

W drugim etapie zajmiemy się już fabułą. Piszemy kolejne rozdziały, oczywiście nawiązujące fabułą do tytułu, zarysu i poprzednich, napisanych już rozdziałów.

Każdy z chętnych musiałby wrzucać na swoim profilu tekst, rozpoczynając tytuł rozdziału znakami “OO1” (opowijska opowieść 1) i wstawiać link na forum. Po ustalonym wcześniej czasie robimy głosowanie i lecimy z następnymi rozdziałami, aż uzbieramy ustaloną liczbę rozdziałów.

Ostatni rozdział będzie musiał zakończyć wątek główny w taki czy inny sposób.

 

Jest jeszcze taki pomysł, że każdy uczestniczących w danym rozdziale (wrzucający swój tekst), może dokonać w zwycięskim tekście jednej dowolnej zmiany treści jednego dowolnego zdania. Nie miałoby to na celu korygowanie czegokolwiek na lepsze (choć również, czemu nie), a wprowadzenie chaosu do fabuły.

 

Do ustalenia jest zatem:

termin rozpoczęcia - startujemy od zaraz, czy czekamy, aż pojawi się większa liczba opowidjan?;

długość pojedynczego rozdziału (5k wyrazów, krótsze, dłuższe?);

całkowita liczba rozdziałów (15, więcej, mniej?);

czas potrzebny na napisanie (3 tygodnie, miesiąc, pół?);

czas potrzebny na głosowanie (tydzień?);

czy chcielibyśmy taką książkę wydać i jak mógłby przebiegać proces wydawniczy (tu oceniam, że jest największe pole do dyskusji).

 

Jak by to wypaliło, to szczerze nie mogę się doczekać efektu końcowego. Pourywanych wątków i nielogicznych przebiegów akcji, znikających postaci w niewyjaśnionych okolicznościach.

 

Chciałbym też ustalić, ile osób byłoby zainteresowanych taką zabawą, oraz czy macie jeszcze inne pomysły dotyczące przebiegu powstawania naszej wspólnej opowijskeij opowieści, więc wszystkie swoje myśli koniecznie zostawcie w komentarzach pod tekstem.

 

Yours truly

Poncki

 

P.S. Wątek na forum

https://www.opowi.pl/forum/opowijskie-opowiesci-prolog-w1607/

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (9)

  • Imć Wszesław 9 miesięcy temu
    Ale się uśmiałem przy "pourywanych wątkach, nielogicznych przebiegach akcji i postaciach znikających w niewyjaśnionych okolicznościach" :D
  • Poncki 9 miesięcy temu
    No powiedz, czy nie chciałbyś przeczytać takiej książki? 😁 Problem w tym, że jej nie ma i trzeba napisać.
  • Imć Wszesław 9 miesięcy temu
    Poncki, taka książka byłaby najbardziej jak życie :D
  • Akwadar 9 miesięcy temu
    Kiedyś już cosik takiego było na opowi
  • Poncki 9 miesięcy temu
    Udało się?
  • Akwadar 9 miesięcy temu
    Poncki przez jakiś czas zabawa była niezła :)
  • Materazzone 9 miesięcy temu
    Biera to i uczę się interpunkcji :D
  • Poncki 9 miesięcy temu
    Rozumiem, że jest kolejny chętny 😃
  • stereo_dream-dolby-C 9 miesięcy temu
    Można w to jeszcze wejść? Ja bym o zetknięciu z patologią na urlopie, jakiś bohater przewodni mógłby jakoś się przewinąć pośród wydarzeń, jeśli taki bohater jest. Wysłałbym go chwilowo na Mazury.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania