Parada wrażliwości

„Dobrze jest kochać siebie, ale kochać siebie w doskonałym towarzystwie jest lepiej"

AgnieszkaPierzchała

 

Muzyka i kolory. Śmiech odbijający się w leniwie przepływającej wodzie w kanale łaskotał oczy. Mały mostek, jeden z wielu w tym mieście, wydawał się uginać pod ciężarem radości ludzi, którzy niczym nieskrępowani podchodzili do siebie, rzucali się sobie w ramiona i rozbawieni szukali wśród tłumu znajomych. I choć to niewiarygodne znajomymi okazywali się przypadkowi przechodnie. Słońce przyjaźnie tuliło odsłonięte ramiona, wtapiało się w ufryzowane głowy, czasami gubiło się w piórach aniołów albo muskało atletyczne ciała nieśmiało i delikatnie. Kontrasty i synergia. A wśród tego barwnego zamieszania, tuż po tym jak przechodził tędy Dawid Bowie- stał on oparty o kolana chłopaka siedzącego na barierce. O czymś rozmawiali, uśmiechali się do siebie, ukradkiem spoglądali na boki, tak jakby ich oczy nie mogły nie reagować na wabiące je obrazy. I znów zupełnie bez przypadku jego oczy zatrzymały się w moich. Pochłonął mnie błękit tak przejrzysty, że mogę przysiąc, iż doznałam zaszczytu spotkania się sam na sam z jego duszą. Świat nie zawirował, ale zwyczajnie przeniósł mnie trzy pokolenia wstecz i zanim się odezwał wiedziałam, że jest Niemcem. Pamiętam przerażenie i ulgę, kiedy zdałam sobie sprawę, że tamte czasy dawno minęły. I wtedy mogłam już spokojnie się mu przyjrzeć, choć miałam wrażenie, że znam go od dawna. Jego nieśmiałość i niewinność wstrzymały mój oddech, eteryczność kusiła bezwiednie. I nagle uświadomiłam sobie, że patrzę na cudowne dzieło stwórcy, który ukradł pomysł Michałowi Aniołowi. Nasyciwszy się pięknem i świętością momentu- chwilę pogawędziliśmy, zupełnie jak normalni ludzie a ja nie omieszkałam dodać, że gdyby naprawdę ludzie przewracali się w grobie to Hitler teraz pewnie stoi na głowie.

Tak, bo kiedyś było inaczej. Przecież wiadomo, że homoseksualizm był uważany za chorobę. Całe szczęście, że teraz się tak nie myśli. Teraz na Paradę Równości przychodzą również osoby heteroseksualne, które nie tylko akceptują inność, ale nawet nie częstują gejów ironicznymi uśmiechami - jak ja tego nie lubię, może trochę mniej od wulgaryzmów, ale jednak zaraz na drugim miejscu. Całe szczęście, że teraz jest inaczej. Teraz rodzice nie muszą się wstydzić swoich dzieci, no przynajmniej od momentu, w którym syn sąsiadów okazuje się również gejem, więc można wspólnie milczeć o tym wstydliwym temacie. Rzadko również zdarza się, że dorosłe dziecko przebywające zagranicą może być podejrzewane o haniebne skłonności. Wprawdzie wszyscy wiedzą, że z nim albo z nią jest coś nie tak, ale dopóki się tego nie powie na głos to w zasadzie nie ma problemu. I tym wspaniałym rodzicom nie przeszkadza przyjmowanie pieniędzy i prezentów od syna, który usycha z rozpaczy, bo nie może pochwalić się matce, że właśnie spotkał miłość swojego życia. Albo jeszcze inaczej, nie może się przyznać, że przez tydzień nie chodził do pracy, bo cierpi z powodu samotności albo zdrady. Zaskakuje mnie jak bardzo można oszukiwać siebie- i nie mówię tu o ukrywających się gejach, ale o ich rodzicach. No tak dużo tematów, dużo niezagojonych ran i jeden dzień w roku, kiedy oficjalnie można być sobą, nie tylko eksponując swoją seksualność, ale również kreatywność, fantazję, wrażliwość.

Wybierając Holandię jako kraj emigracji, będąc wówczas młodą jeszcze kobietą, majaczyłam sobie, że właśnie w tym kraju w końcu moje gejostwo przestanie być takie obciążające. Marzyłam by jakiś najwyższy sąd ułaskawił mnie i zawiesił wyrok. Śniłam o paradach i życiu w bohemie. O wielkich romansach z atrakcyjnymi i mądrymi kobietami o nieprzeciętnym poczuciu humoru – tak cholera, niestety intelekt zanurzony w poczuciu humoru, to dla mnie największy afrodyzjak co utrudnia sprawę, nie żeby nie było mądrych kobiet wokół mnie, ale naprawdę rzadko mają też poczucie humoru, chociaż bywają atrakcyjne.

Tak czy siak Holandia była dla mnie homoseksualnym rajem i wiecie co, dopiero po piętnastu latach pojawiłam się na paradzie. Może tyle trwał we mnie proces by w końcu sobie na to pozwolić, choć problemy z tożsamością seksualną zażegnałam jakiś czas temu z pełnym sukcesem. Lubię być lesbijką, tak jak lubię być Barbarą, Basią i każdą kolejną odsłoną siebie. Dlaczego więc do zeszłej soboty wydawało mi się, że jestem jedyną lesbijką na świecie? Nie mam zielonego pojęcia.

Tak więc wracając do parady – miałam przy sobie Agnieszkę – zupełnie heteroseksualną i wyjątkową – bo nigdy się ironicznie nie uśmiecha, kiedy się jej mówi o swoim homoseksualizmie. Był też Rafał – w którym się zakochałam prawdziwie i platonicznie – jak przystało na zakochiwanie się w geju przez wzgląd na wspomnianego filozofa. I byłam ja – Basia lesbijka absolutnie zapominając o swojej seksualnej tożsamości, po raz pierwszy w życiu nie miało to dla mnie żadnego znaczenia – Wszechświat ma olbrzymie poczucie humoru – no figlarz jednym słowem.

Średnia ocena: 3.1  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (58)

  • Akwadar dwa lata temu
    Odważnie, szanuję.
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Fajnie napisane, jestem na tak.
  • BarbaraM Sadowska dwa lata temu
    Dziękuję
  • zsrrknight dwa lata temu
    parady równości kojarzą mi się wyłącznie negatywnie, Holandia powoli również, choć wierzę, że to naprawdę ładny kraj.
  • Akwadar dwa lata temu
    Kojarzenie...
  • Grain dwa lata temu
    Niestety Holandia staje się narkopaństwem, które przesadziło z nadmierną liberalizacją tzw. miękkich narkotyków, stając się narkomarketem Europy. Tak naprawdę rządzą tam narkotykowe gangi. mordujące prokuratorów, dociekliwych dziennikarzy, gorliwych - swoista demonstracja siły. Życie wg odważnych gazet wycenia się na ok. 50 000 Euro - cyngiel i jego koszty.
    ,,Jakżeście chcieli to teraz macie skumbrie w tomacie".
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    W życiu wielu homoseksualistów parada wcale nie musi zaistnieć. Ich życie jest dla nich normalnym, prywatnym życiem. Dlatego może i Twoja bohaterka nie potrzebowała takiego przeżycia przez wiele lat.
    Mimo to ładnie opisałaś nastrój sympatii i radosną atmosferę wydarzenia.
    A opowieść zaczęłabym od trzeciego zdania. Dwa pierwsze nie zaciekawiają.
  • Grain dwa lata temu
    Nic mi do anonimowych homoseksualistów, lesbijek, ludzi z wrażliwością. Odkąd LGBT stało się ideologią, parady w pewnej symetrii czymś w rodzaju spędów pierwszomajowych, które tak naprawdę /cytując znajomego homoseksualistę/ szkodzą tym żyjącym sobie spokojnie, ciągnącym swoje sprawy bez manifestacji.
  • Noico1 dwa lata temu
    To się powinno nazywać paradą rozwiązłości i zepsucia. Kto normalny swoje prywatne upodobania wyciąga na widok publiczny? Nikt. Słuszne to podkreślił Grain, lewactwo nie umie usiedzieć, jak ich nie pognają na pochody pierwszomajowe. Tamtych im zabrakło to sobie wymyślili nowe. Tylko na platformie zamiast I sekretarza KC I Gej.
  • Grain dwa lata temu
    Noio1, nie szukaj we mnie sojusznika do swojej krucjaty Takie sprawy reguluje ustawa o zgromadzeniach. Zdanie już wyraziłem.
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Grain Powiem ci, że zaskoczyłeś mnie, ale w pozytywny sposób. Popieram twoją postawę.
  • Noico1 dwa lata temu
    Grain słusznie, bardzo słusznie, nie będę, przeprasza, zresztą po co. O pierwszym maja i sekretarzach KC brulujących na platformach, później zastąpionym przez I Geja międzynarodówki, bo w komunie musi być obowiązkowo międzynarodówka, marsze zwane nie wiadomo czego równości (niby z czym chcą się równać?) pisałem w wierszu już tutaj, więc nie obawiaj się, nie odgapiłem od Ciebie.

    https://www.opowi.pl/dzien-wstydu-a77366/

    Tylko ja to nazwałem dniem wstydu, a nie wrażliwości.
  • Noico1 dwa lata temu
    błękitnypłomień pocałuj ładnie pana.
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Fajnie, że oceniłeś MERYTORYCZNIE tekst, zamiast wyrażić swoje osobiste podejście do zagadnienia, którego tekst dotyczy. Szkoda, że adminsitracja portalu jest ślepa na takie "merytoryczne" komentarze.
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Noico1 No popatrz, nie przykłasnął ci i już cię boli. A co cię obchodzi moja relacja intenetowa z użytkownikiem Grain? Że tak zapytam naiwnie? Nie masz innych zainteresowań?
  • Noico1 dwa lata temu
    błękitnypłomień dobrze, że ty oceniałaś merytorycznie trollico. Ciekawe, co robiłaś pod moimi tekstami trolując metodycznie, wulgarnie, po chamsku. Oczywiście nie sama, ale w towarzystwie innych trolli. Więc nie zabieraj głosu.
  • Noico1 dwa lata temu
    błękitnypłomień na ironii i żarcie się nie znasz. Oj słabo.
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Noico1 A jak zabiorę "więcej głos" to co zrobiśz? Rozpłaczesz się? A pod swoimi tekstami dostajesz to co sam pod tekstami innych wydalasz z siebie. Prawo zwierciadła.
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Noico1 Prawda jak słabo? Poskacz teraz z radości, że ci ktoś przytaknął. Tylko wysoko skacz.
  • Noico1 dwa lata temu
    błękitnypłomień ja tu napisałem jeden merytoryczny komentarz, a ty jak zwykle próbujesz wzniecać dym. Zatem żegnam się już Tobą serdecznie. Nie oczekuj odpowiedzi.
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Noico1 Kt.ory ten merytoryczny jest dotyczący telkstu, a nie twojej postway wobec osób o innej orientacji?
    A mój komentarz jest o tyle merytoryczny, że jako osaoba, kt,ora nie uzurpuje sobie prawa do oceny literackiej tekstu, bo nie obwołuje się autorytetem w tej dziedzinie, jak co niektórzy tutaj, wyraziłam, że mi się tekst podoba i to wszystko. I nie jest mi przykro, że na siłe,m że szukałam słabych jego punktów, żeby zadowoloić takiego jak ty, który się przyczepia tylko dlatego, że temat jest taki a nie inny, bo jakby autorka opiewała march młodzierzy wszechpolskiej, to byś piał z achwytu, albo [pielgrzymkę do niepokalanowa.
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Noico1 Oj , jak mi jest bardzo wszystko jedno, że mi nie odpowiesz. Tylko się iść i powiesić na kablu od myszki bezprzewodowej.
  • pansowa dwa lata temu
    błękitnypłomień Wypisz, wymaluj - Oszołom
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    pansowa, Póki wie, że między nim a Płomieniem morze, to będzie cwaniakował.
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    pansowa Było do przewidzenia, że prędziej czy później się tiu zlecą sępy chore z nienawiści, właszcza, jak ktoś uzna, że tekst jest ok.
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    yanko wojownik 997 ocean. Gzieś się podział, ochleju? :) Tu jesteś, gdzie indziej cię nie ma - z kim tu pić?
  • pansowa dwa lata temu
    yanko wojownik 997 jak z każdym z nas
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    błękitnypłomień, Jak Sowa gada, tu abstynenta to z płomieniem nie udybiesz, to portal literacki.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    błękitnypłomień, Ocean, to go jeszcze bardziej zachęca a niechby wysechł, na drzewo by wrócił (może tylko na suche truchło drzewa) i twierdził, że nigdy w życiu stamtąd nie schodził.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Póki co niezniszczalny jak Radio Maryja.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    pansowa, A, to nie szło o alkohol... - cóż czasem człowiek, sugeruje się tym co ma w zasięgu o parę kroków.
  • BarbaraM Sadowska dwa lata temu
    Drodzy Państwo- zaskoczyły mnie emocje jakie wywołał mój tekst. Myślałam, że ludziom już naprawdę znudziło się bluzgać na innych. No ale najwidoczniej nie. I tak sobie myślę, że śmieszny ten szum wokół parady- no bo co tak naprawdę przeszkadza, że ludzie się bawią- bo chyba co do przynależności gejów i lesbijek do ludzi nie ma wątpljwości. W każdym razie niektóre wpisy wyjaśniły mi fenomen istniejący nad Bałtykiem- parawany. Przecież rozwiązłość plażowiczów jest wręcz obsceniczna- tak więc może gdyby parawany wprowadzić na paradę nie byłoby zamieszania- tylko kto by wstał przed świtem, żeby ogarnąć miejscówkę? Tak czy siak parada się już skończyła, ja bawiłam się świetnie podobnie jak kilka tysięcy osób. Może pora już przyzwyczaić się, że po strzałach pozostał tylko dymiący karabin.
    I na koniec jeszcze- nie mam zamiaru być anonimowa, ani siedzieć w domu, tylko dlatego, że ktoś uważa, że powinnam- całkiem dorosła osoba ze mnie.
    Pozdrawiam gejowsko, jeszcze nie wiem jak to jest ale pewnie ktoś mi to uświadomi.
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Widzisz, tutaj są tacy, którym przeszkadza, że w ogóle ludzie się bawią, bez względu na orientację, a jak do tego orientacja - sprzeczna z jedynie słuszną dołączy - to już kociołek Panoramixa się robi. W sumie może dobre podejście - zbywać to ironicznym uśmieszkiem, a niech się plują do utraty śliny. Pozdrawiam heterowsko :)
  • Noico1 dwa lata temu
    Myślałam, że ludziom już naprawdę znudziło się bluzgać na innych.

    Niech mi pani wskaże w komentarza to bluzganie na innych? Chyba, ze za takowe uważa pani wyrażenie kulturalne własnego zdania na jakiś temat.

    Tu mi takiej lekcji udzielił jeden z trolli niedawno:

    Poncki 5 dni temu
    "Nie masz portalu na wyłączność. Nie dysponujesz nawet przestrzenią pod własnym tekstem. Owszem możesz kogoś kulturalnie poprosić, aby odstąpił od dyskusji, gdyż czujesz się podczas niej niekomfortowo".

    Także nie wiem, czym Pani się dziwi. Gdyby Pani przeczytała chamskie, wulgarne odzywki pod moim pięknym wierszem, czy niektórych innych użytkowników, i użytkowniczek, które za zgodą i prawdopodobnie przyzwoleniem, a nawet być może z inpiracji Atoniego wel Piotra wyzywane są od "szmat" i "kurew", wtedy powinna się pani dziwić.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Noico1, Pani wystarczająco musi być zadziwiona Tobą w takim miejscu, jak każdemu nowicjuszowi, tako Pani trzeba wspomnieć, że Noico1 vel Bogumił Pińćset Kont, to element tutejszego krajobrazu.
    I jeszcze psujesz Martynę!
  • pansowa dwa lata temu
    Noico1 pani się nie musi przejmować takim oszołomem i mitomanem jak ty.
    Na razie siejesz oszczerstwa, które trzeba zgłosić.
    Proszę wskazać, gdzie jakiś user został nazwany wprost i personalnie szmata lub kurwa.
    Jeśli nie wskarzesz to zgłaszam pomówienie.
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Się czepiacie... Przecież typ "merytoryczny" komentarz wydalił, w którym precyzyjnie aż obszernie ustosunkował się do walorów i mankamentów literackich zamieszczonego tekstu.
  • pansowa dwa lata temu
    błękitnypłomień znowu próba manipulacji w jego stylu
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Noico1 Icuś, czym mógłyś wzieść się na szczyty twej łaskawości i dać mnie niegodnej trollicy link do tego twojego "pięknego wiersza", bo zaiste łaknę przeżyć ekstazę literacką. Z góry uniżenie ci dziękuję.
  • pansowa dwa lata temu
    błękitnypłomień ???
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    błękitnypłomień, Dowolny przeczytaj, ten sam standard jeśli idzie o piękno.
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    yanko wojownik 997 W sensie, że wszystkie piękne? Ojej, nie wiem czy tyle estetyki naraz zdzierżę...
  • pansowa dwa lata temu
    błękitnypłomień w życiu!
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Ale powiedzcie mi, o powiedzcie, druchy nieocenione, jakimż to okrótnym losu niedopatrzeniem królewska akademia w Sztokholmie tych arcydzieł do tej pory nie pomna?
  • pansowa dwa lata temu
    błękitnypłomień Bo tam som lewaki, homoseksualiści, bezpaństwowcy i plujący na Boga i ojczyznę.
    Na literaturze to się te człony nic nie znają.
  • pansowa dwa lata temu
    Zapomniałem o Żydach.
  • Akwadar dwa lata temu
    Jeśli już o te szmaty idzie: "Zenobiusz 8 godz. temu
    Betti ta szmata kłamliwie zgłasza coś co nie jest prawdą te teksty są w wielu książkach ogólnie dostępne kupiłem w ostatni weekend w Gietrzwałdzie kilka książek i broszur w dodatku mam je też w Pdfie. Ta kreatura złożyła fałszywy donos i teraz się tłumaczy. Zresztą nie on jeden ale też Ritha, Marzyciel i dwa trole które Ciebie prześladują.Odpowiedz"
    "Zenobiusz 8 godz. temu
    Zaciekawiony won mendo miliony ludzi zadręczania na świecie przez takie kreatury bak Ty.Odpowiedz"
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Zenonobiusz, to był też przypadkiem Bogumił?
  • Akwadar dwa lata temu
    yanko wojownik 997 masz jakieś wątpliwości?! :))
  • pansowa dwa lata temu
    Akwadar ????
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Akwadar, Nie, tylko komentarz mnie zaszokował - przecież...
  • Akwadar dwa lata temu
    yanko wojownik 997 jest ich całkiem sporo :)
  • pansowa dwa lata temu
    Akwadar już nie bawmy się wyliczaniem.?
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Akwadar, Komentarzy, czy Bogumiłowych kont?
  • Akwadar dwa lata temu
    pansowa a mieliśmy wyliczać?
  • Akwadar dwa lata temu
    yanko wojownik 997 jednego i drugiego
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Akwadar, Niech teraz Martyna napisze...
  • pansowa dwa lata temu
    Akwadar a bo to raz już tu było?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania