Uwaga, utwór może zawierać treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich!

..

.

Średnia ocena: 2.2  Głosów: 17

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (19)

  • Targówek 07.02.2020
    Niech, ci co dali jedynki, je uzasadnią. Bo moim zdaniem ten tekst pod żadnym względem nie zasługuje na jedynkę.
  • fanthomas 07.02.2020
    Pouczające tekst bo przypomina że wkrótce trzeba złożyć pita
  • Targówek 07.02.2020
    Ale tu nic o tym nawet nie ma.
  • indri 07.02.2020
    Całkiem w porzo Tomku. Długi solidny tekst. 5
  • Targówek 08.02.2020
    Dziękuję
  • betti 07.02.2020
    Dałam pięć, bo to dobry tekst.
  • Targówek 08.02.2020
    Dziękuję, Betti
  • AlaOlaUla 07.02.2020
    Dałam jeden, bo zasługuje...
  • Targówek 08.02.2020
    Podobnie jak twoje *dzieła*, Aisak
  • AlaOlaUla 08.02.2020
    Ale ja swoich "dzieł" nie wpycham innym na siłę...

    I prawie nie używam wulgaryzmów.
    W "dziełach".

    Twoje są przesiąknięte, jak zużyta podpaska.

    Tylko dwa teksty były coś warte.
    Reszta ad kosh.

    Pokrako.
  • Targówek 08.02.2020
    *Tylko dwa teksty były coś warte.* - no proszę, jaka łaskawa. Które dwa?
  • AlaOlaUla 08.02.2020
    Nie wiesz?

    To znaczy, że jesteś baranem.

    Szkoda czasu na barany.
  • Targówek 08.02.2020
    Nawzajem
  • Tjeri 08.02.2020
    Widzę, że tekst spotkał się ze skrajnymi ocenami albo 1 albo 5. Nikt jednak nie uzasadnił, a żadna z tych ocen nie powinna tu paść. Jedynki bym Ci w tym przypadku nie dała, bo w miarę poprawnie składasz zdania i jest tu jakaś historia. Na pięć tekst jednak w żadnym razie nie zasługuje (dałabym dwa), bo od zdania do opowiadania daleko.
    Nikt nie uzasadnił, a z tego co widzę Twoich zwykłych beznadziejnych atrybutów (pierdów i kebabów) brak, więc spróbuję nakreślić co wg mnie jest nie tak.

    Twój tekst wygląda jak zbiór dymków z komiksu. Opisujesz skrótowo akcję, dodajesz dialog. Potem następuje przeskok w czasie. W komiksie to wystarczy. Odbiorca ma rysunki, które tworzą klimat, oddają emocje, pokazują otoczenie, wygląd bohaterów (nie tylko zewnętrzny, ale i mimikę, gestykulację). W opowiadaniu jednak trzeba czegoś więcej. Bo w tak zapisanej historii nie ma miejsca na emocje, na klimat. Tak mógłby zapisać opowieść robot i to sprzed ery fuzzy logic.

    Do tego dochodzą błędy. Mylisz związki frazeologiczne, dialogi zapisujesz, unikając didaskaliów, a jak już coś rozwiniesz, to z błędem. Masz też kłopot z interpunkcją.
    Niżej wypisałam parę błędów w formie przykładu (tylko z pierwszych akapitów).

    Jakbym miała podsumować - największą wadą Twojego pisania (w zasadzie wadą niemal dyskfalifikującą) jest komiksowość.

    "Na bankiecie zebrało się pełno śmietanki życia politycznego. "
    błąd użycia związku frazeologicznego. "Zebrała się śmietanka" powinno być.

    Kolejny: "- Niech pan zatamuje czymś ranę, byle szybko." Tamować można krwotok. Ranę uciskać (w celu zatamowania).

    "- To wy, skurwysyny...! - senator chciał rzucić się na Kirilenkę," - Zapoznaj się z prawidłowym zapisem dialogów. Tu "senator" powinieneś napisać wielką literą.

    Kolejne złe użycie związku frazeologicznego "trawiące go nerwy"

    Dalej "Właśnie stracił wszystko, co posiadał." - taki zapis sugeruje bardziej utratę majątku a nie córki. Lepiej będzie brzmiało "właśnie stracił wszystko".

    Gdybym miała dojechać z przykładami błędów do końca, posiedziałabym jeszcze z godzinę.
  • Puchacz 08.02.2020
    Bardzo podobnie rzecz zanalizowano na innym portalu.
    Z jakże charakterystyczną adnotacją - pewnie szkoda mojego czasu, bo ty się i tak nie uczysz.
    Żeby się uczyć potrzebny jest odpowiednio pofałdowany organ pod czaszką.
    I tak autor będzie robił i pisał tak samo, Sowo.
  • Tjeri 08.02.2020
    Nie czytałam, ale widać, że coś jest na rzeczy.
    Vegi w sumie nie znam, tyle co z trailerów (które jakoś mnie nigdy nie zachęciły), może kiedyś obejrzę.

    Czy autor z mojego komentu skorzysta czy nie, to już jego sprawa. W każdym razie potrzebna była szczera opinia, bo "fajne, 5" to bardziej lekceważące niż 1 bez uzasadnienia. A tekst może jest kiepski, ale bez wątpienia autora stać na więcej. Może po prostu nie wie, co jest nie tak.
  • Targówek 09.02.2020
    Tjeri wezmę to co napisałaś pod uwagę. Dotąd nie pisałem aż tak rozbudowanych opisów, z braku czasu i chęci jak najszybszego skończenia tekstu. Ale teraz będę się do nich bardziej przykładał.
  • Targówek 09.02.2020
    Bo i tak pisanie każdego opowiadania zajmowało mi dobre kilka dni.
  • Puchacz 08.02.2020
    To niby ma być w stylu filmów powalonego Vegi.
    Z krótkimi scenkami i pojeb....mi dialogami.
    Ale taka sama żenada i filmów i tekstu.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania