¯\_(ツ)_/¯

¯\_(ツ)_/¯

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (41)

  • Narrator 25.01.2021
    Znowu rebus. To tak jakbym słuchał ładnej piosenki, ale nie rozumiał słów :(
  • Szpilka 25.01.2021
    Narrator, dlaczemu znowu? Wcześniej nic nie pisałeś, że nie rozumiesz, no cóż ja mogę na to rzec, poezja to nie proza, trzeba się wczuć. O! ?
  • Narrator 25.01.2021
    Szpilka W takim razie diametralnie się różnimy. Żeby czuć, wpierw muszę zrozumieć. Inaczej mój rozum byłby tylko zbytecznym obciążeniem. Trawa jest dla mnie tym piękniejsza, jeśli rozumiem dlaczego jest zielona. Bez zrozumienia treści, ten wiersz to dla mnie gra słów.
  • Szpilka 25.01.2021
    Narrator

    Już sam tytuł naprowadza, czyli jakiś łotr coś nam kradnie - w wierszu kęs chleba, zapijanie żalu, a potem kradzione chwile, palący uścisk, czyli gorące spotkanie, dalej egoistyczny świat, przyjemność za wszelką cenę, naprawdę nie wiem, co tu niezrozumiałe, ale skoro tak twierdzisz, to muszę wziąć pod uwagę i następne pisać przejrzyściej. Dzięki ?
  • Narrator 25.01.2021
    Szpilka Niestety, dla mnie wciąż to jest za trudne. Ale nie przejmuj się. Innym się podoba. Widocznie ze mną jest coś nie tak. Może za niski IQ.
  • Szpilka 25.01.2021
    Narrator

    To zaraz wyłożę, co chciałam przekazać, widocznie nie zawsze mi się udaje czytelnie przelać myśli na papier. Każdy czytelnik ważny, dlatego się przejmuję. O!

    Pierwsza strofa:

    Nie miał wyrzutów, gdy postępował brzydko, co noc jak łotr coś komuś kradł, czasem popijał i pojawiał się nawet żal - chimerny.

    Druga strofa:

    Palący uścisk i kradzione chwile wskazują na romans, czyli sypiał z czyjąś żoną, a potem konkluzja, że nie oglądamy się na innych, byle tylko mieć przyjemność, teraz jasne? ?
  • Narrator 25.01.2021
    Szpilka Tak, teraz jasne i proste, jak sznurek w kieszeni :)
  • Szpilka 25.01.2021
    Narrator

    Hahahahha, będę załączać wyjaśnienie ?
  • Narrator 25.01.2021
    Szpilka Tak jak w lekturach szkolnych, podawali opracowania, żeby można było zrobić ściągę :)
  • Szpilka 25.01.2021
    Narrator

    O kacza zupa! Diabli nadali te opracowania, trzeba było się ich trzymać, a ja jak zwykle miałam własną wizję ?
  • Całkiem fajne. Pozdrawiam
  • Szpilka 25.01.2021
    Marek, dziękuję za całkiem fajne ?
  • Trzy Cztery 25.01.2021
    Jeremi Przybora pisał, a Kalina Jędrusik śpiewała:

    O Romeo słowiczy sokole
    O tęsknoto niewieścich pokoleń
    Otworzyłam Ci okno
    Na tę moją samotność
    O Romeo
    czy jesteś na dole

    - a u szpilki nie ma Romea! pod oknem stoi łotr, który:

    tylko zemnie
    żeby było przyjemnie
    podusi pomaca
    chytra jego glaca

    synonimy do "zmiąć" (łotr - co zrobi? - zemnie!):

    odkształcić,pogiąć,pognieść,pomiąć,przygnieść,rozmiażdżyć,stłamsić,ścisnąć,wymiędlić,wymiętolić,zdeformować,zgnieść,zmiażdżyć,zmiędlić,zmiętosić,zniekształcić,pokręcić,pokrzywić,powykrzywiać,pozałamywać,pozginać,skrzywić,wygnieść,załamać,zdefasonować,wymiąć,wymiętosić,wytłamsić,zgiąć,ugnieść,zewrzeć

    Wiersz nie musi odnosić się tylko do związków męsko-damskich. Zgnieść można wiele rzeczy.
  • Szpilka 25.01.2021
    Trzy Cztery, aleś to pięknie wyłuszczyła, fiuuu, fiuuuu, dzięki ?
  • Angela 25.01.2021
    Przywaliło mi tym wierszem. Czuć klimat i nie wiem czemu, do głowy przyszły zaułki dziewiętnastowiecznego Londynu.
  • Szpilka 25.01.2021
    Angela, to cieszę, że zrobił wrażenie, pięknie dziękuję za komentarz ?
  • Pasja 25.01.2021
    Chimeryczny żal potrafi wypalić ludzkie odruchy. Można postawić za oknem posąg jak... Kamienna chimera strzeże wejścia do Gabinetu Dyrektora Hogwartu i spać spokojnie? To się nie uda. Pić jak najwięcej ognistej i upajać się jej kacem.

    Miłego dnia
  • Szpilka 25.01.2021
    Pasja, no prawdę rzekłaś, zalać robaka i już, reszta sama się wyprostuje, dzięki i też życzę miłego dnia ?
  • Ośmiorniczka 25.01.2021
    Kapitalne to jest. Najwięcej mi się podoba druga zwrotka.
  • Szpilka 26.01.2021
    Ośmiorniczko, dziękuję za kapitalne ?
  • befana_di_campi 25.01.2021
    Ooo, na nos padam ;) Z powodu czegoś, co nazywa się zachwytem :-D
  • Szpilka 26.01.2021
    Befana, puchnę z dumy, dziękuję ?
  • Dekaos Dondi 25.01.2021
    Szpilkowe i jak zawsze, treściwe w treści. Szczególnie druga część, drugiej.
    Już nie mówiąc, o formie i rymach:)↔Pozdrawiam:)
  • Szpilka 26.01.2021
    Dekaos, dziękuję za szpilkowe, cieszę, że mam swój styl ?
  • Piecuszek 25.01.2021
    Dobry wieczór, Szpilko:)
    Przyleciałem poczytać i przyznam, że treść ciekawa. Natomiast wadzi mi ten jeden samiuteńki rym łamany. Wiem, że rymy łamane to wyższa szkoła, ale mi zakłóca łotr czytanie.
    "wcale nie myślał, bojaźń już za nim,
    z bochna co noc kęs za kęsem rwał"
    Tu drugi wers rytmicznie kuleje, tak na moje ptasie ucho trzeba coś z tym zrobić:)
    "niech nam króluje do śmierci przyje-
    mność - zawsze po to by tylko brać".
    Zamiast dywizu dałbym półpauzę.
    Pozdrawiam
  • Szpilka 26.01.2021
    Piecuszku, jak to dobrze, że przyleciałeś i usłyszałeś, co tam w słowach chrzęści ?

    Ahoj, Piecuszku ?

    Ano, z rymem łamanym tak jest, że coś za coś, czyli oryginalny rym za rytm. Pięknie dziękuję za cenne wskazówki, niezwłocznie naniosę ?
  • Szpilka 26.01.2021
    poprawki.
  • Anonim 26.01.2021
    Musiałem przeczytać trzykrotnie, aby do mnie dotarło. Druga zwrotka podoba mi się bardziej.
    Czasem i uścisk pali, i dotyk, i nawet spojrzenie.

    Podoba mi się. Choć pierwszy raz spotykam się z rymem do części słowa.

    Pozdrawiam
  • Szpilka 27.01.2021
    Antoni, oj, to znaczy, że wiersz skopałam, skoro już druga osoba sygnalizuje, że niezrozumiały. Hmmm, trzeba mi jaśniej myśli formułować.

    Dziękuję za podobanie i też pozdrawiam ?
  • laura123 27.01.2021
    Tytuł masz przecudowny... zazdroszczę szczerze.

    Nie da się alkoholem zapić smutków... nie próbowałam, więc ciężko mi stwierdzić, ale wierzę w doświadczenia innych.
    Pod lasem lepiej widzieć niż pod nosem, a może łatwiej... wtedy żyć?

    Nie bardzo podoba mi się przedostatni wers, podzielenie niekorzystnie wpływa na płynność czytania. Sugerowałabym delikatną zmianę.
    Wiersz ciekawy, 5
  • Da się zapić, tylko trzeba już nie trzeźwieć. Ale da się ten chwilę żeby odskoczyć. Alkohol działa różnie na różne jednostki, niektórzy będą apatyczni wskutek, a inni wyrwani z apatii wskutek, nie ma żelaznej zasady, są tylko propocje.
  • *ten - też
  • Szpilka 27.01.2021
    Laura, dziękuję za komentarz ?
  • Szpilka 27.01.2021
    Yanko, ano, wódka jest dla ludzi, ale dla mądrych ?
  • Tjeri 27.01.2021
    O! Świetne! Rymy łamane - dla mnie akurat fajny efekt robią, bo człowiek rozpędzony w czytaniu, musi nagle głos zawiesić. Zaburzenia rytmu być nie musi - a raczej nie musi być odczuwalne przy odpowiedniej intonacji. Super pisanie!
  • Zaśpiewaj to sobie w myślach na spokojną melodię, inaczej wyjdzie.
  • Tjeri 27.01.2021
    yanko wojownik 1125
    Och, oczywiste, że teksty czytane różnie, różnie wybrzmiewają :).
  • Szpilka 27.01.2021
    Tjeri, ano, rym łamany zaburza rytm, ale taka jego uroda, cieszę, że podobuje, bo niektórzy sugerują, że niezrozumiały ?
  • W sumie tez trudno mi zrozumieć, jak niektórym i też pierwszy raz rym do części słowa.
    Właśnie, jak piosenka.
  • W moim odbiorze, ale nie pierwszy tak to widzę, po komentarzach zalukawszy.
  • Szpilka 27.01.2021
    Hahahahah, Yanko, dziękuję za szczerość ?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania