Pokaż listęUkryj listę

Foto-Zabawa 1 – Pod opieką Wielkiej Szyszki

Tekst do fotki: https://poezja.org/utwor/185669-foto-zabawa/

 

***

 

– Nadszyszkowniku Jaro! Młodszy podszyszkownik Byniu melduje Siódmą Kompanię Krasnoludków Diamentowników gotową do przeglądu po akcji!

– Meldować!

– Akcja poszła nadsprawnie! Kompania weszła do skarbca niezauważona! Zdobyliśmy także doskonałą taśmę do przeniesienia diamentów!

– No widzę, widzę, faktycznie świetna! Elastyczna, diamenty w środku bezpieczne... no no, podszyszkowniku, no no... Co to właściwie jest?

– Melduję, że taśma nazywa się "terajtki"!

– Dziwna nazwa... Nie słyszałem. Jak zdobyta?

– Wielkiego Strażnika Skarbca zastaliśmy przy odprawianiu jakiegoś rytuału. Stał przy samicy, która musiała mieć nadajnik jakieś trzy czwarte krasnoludka poniżej szyi. Mruczał coś do niego, włączał też przyciski wokół urządzenia, a potem też niżej. I jeszcze niżej. Jakby czegoś szukał... Nagle wyprostował się i krzyknął: "Ściągnij terajtki, bo nie mogę się dostać!" Człowieka ściągnęła to coś, a my hyc! Dwóch do środka terajtek, trzech do gabloty, reszta łącznikowa. Poukładaliśmy skarby w terajtkach, każdy chwycił taśmę jedną ręką i dyla!

– Młodszy podszyszkowniku! Awans pana nie minie! A teraz zbierajmy się, bo tu niebezpiecznie.

– Nadszyszkowniku Jaro! Słyszę kroki! Ktoś się tu zbliża! To człowieka! Tylko samice chodzą na szpikulcach!

– Kompania! Rozproszyć się!

*

– Psyt! A gdzie terajtki?

– Zostały... Nadszyszkowniku...

– Poddebile! Nie będzie awansu, nie będzie! Teraz niech reszta zatka brodami gęby, a ty na stanowisko obserwacyjne i módl się do Wielkich Szyszek, żeby człowieka nie zabrała terajtek!

– Jest. Zbliża się... wyciąga coś z tobołka. Duży płaski przedmiot. Na Wielką Szyszkę! Celuje nim w taśmę... Dziwny dźwięk... Stoi jeszcze i patrzy. Jejuniu, może widzi diamenty... przebiegła człowieka...

 

– Nie! Odchodzi! Nie zabrała terajtek! Jesteśmy uratowani! Dzięki ci o Wielka Szyszko!

 

*****

 

*Rajtki

https://sjp.pwn.pl/sjp/rajtki;2513984

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (28)

  • Grain 04.12.2020
    Gdzieś w lodach /Spitsbergen, albo gdzie indziej/ jaest Światowy Bank Roślin.
    A co z nami ?
  • Tjeri 04.12.2020
    Dzięki, Grain. Uwielbiam Twoje komenty, nad którymi trzeba pomyśleć równie długo co nad utworami :))
  • Dekaos Dondi 04.12.2020
    Tjeri↔Jestem na Tak, w sensie↔akcji, formy↔ i treści, którą można różnie zrozumieć:)
    No i nazwy↔ciekawe:))↔Pozdrawiam:)↔5
  • Tjeri 04.12.2020
    Aj! No obawiałam się że wyjdzie niejednoznacznie. Dzięki, DeDo!
  • kigja 04.12.2020
    O, matulu, ale żem się obśmiała hahahahahahahahahaha, aż mnie łezki pocieknęły xD

    Nadszyszkowniku Jaro!
    hahahahahahaha

    Pikne w trąbkę ?
  • Tjeri 04.12.2020
    ? dziękować, Kigjo! A rajtki (tak mawiała moja babcia) przyszły przy do głowy po Twojej stylizacji.
  • Ale dziwny jest ten język krasnoludków. ?
  • Tjeri 04.12.2020
    A bo i krasnoludki dziwne ;).
    Dziękuję, Marku.
  • kigja 04.12.2020
    Uprzejma prośba o wklejenie Dzieła do wątku na forum, żebyśmy mieli wszystkie jabłuszka w koszyczku ?

    https://www.opowi.pl/forum/foto-zabawa-w1347/
  • Tjeri 04.12.2020
    Aa! Oki.
  • Grain 04.12.2020
    Chodziło mi o Bank Nasion.
    Powinno tam się znaleźć nasionko kobiety lubiącej szybkie numery i małe ptaszki.
  • Tjeri 04.12.2020
    ?
  • Józef Kemilk 04.12.2020
    Dobre
  • Tjeri 04.12.2020
    Dziękuję!
  • Pan Buczybór 04.12.2020
    o, naprawdę sympatyczne. Przyjemna lektura
  • Tjeri 04.12.2020
    Wielkie dzięki!
  • Anonim 05.12.2020
    Ubawiłem się. Typowo mój humor, absurdalny i taki, że tak powiem, w stylu Machulskiego.
    Super.

    Pozdrawiam
  • Tjeri 05.12.2020
    Dzięki wielkie, Antła! Machulski miał swoje pięć minut w polskim kinie. :)
  • Szpilka 05.12.2020
    Ano, fajoski był film o krasnoludkach, bardzo ciekawie nawiązałaś ?
  • Tjeri 05.12.2020
    "To wiadro, to wiadro było" - jak myślę o Kingsajz to ten cytat mi się przypomina jako pierwszy. Dzięko, Szpilko!
  • Kocwiaczek 05.12.2020
    Kurde, co to był za przedmiot, ten z tobołka? Dumam i klapa, nie wiem o-O. Ale całe terajtki świetne. Super gra słów i wciągająca historyka :D od teraz wsiadaj do gabloty będzie mieć dla mnie nieco inne znaczenie ;)
  • Tjeri 05.12.2020
    Ha! Toż to Kigja smartfona wyciągnęła i fotkę cyknęła :)).
    Dzięki za koment, Kocwiaczku.
  • Tjeri 05.12.2020
    I cieszy się z fajnej fotki, a krasnoludki to przegapiła! :)))
  • Kocwiaczek 05.12.2020
    Tjeri no masz, faktycznie :D czekaj, czekaj, a gdzie ta kopalnia? ;)
  • Tjeri 05.12.2020
    Kocwiaczek wejście do świata krasnoludków nieznane. A gdzie tego jubilera skroiły to trzeba by Kigję zapytać. Może kojarzy jakiegoś w pobliżu :)))
  • kigja 05.12.2020
    hahahahaha :)
  • Shogun 05.12.2020
    Kurcze, a ja od samego początku inny przedmiot miałem na myśli i teraz nie wiem co myśleć, a i zastanawiam się co same krasnoludki pomyślały haha :D
  • Tjeri 05.12.2020
    ? To ja teraz będę się zastanawiać jaki Ty przedmiot miałeś na myśli... :))
    Dzięki za wizytę, Sho!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania