post

Ech... ginie wiara w narodzie – zamyślił się Józef, a przecież może być tak cudownie – Bóg, honor, ojczyzna. Najważniejszy poza szczerą i uczciwą wiarą jest szacunek do świętego kościoła, w szczególności zaś wobec duchownych, którzy są pośrednikiem pomiędzy Bogiem a wierną jemu trzodą wiary.

Że JP2 był antysemitą? – przecież nie zostałby papieżem gdyby nie był, ale dbał o wszystko i wszystkich niczym nasz ojciec w świętości swojej i naszej. A Kolbe, Kowalska, Wyszyński, Glemp, Hoser... towarzysz Rydzyk – to inni? Taki był wymóg czasu.

Ach... te bizantyjskie imprezy u Głódzia, łza się kręci w oczach. Korowody samochodów tam pędziły i wszyscy byli szczęśliwi z uczestnictwa sakramentalnego... Covid także nie był taki zły, liczne pogrzeby i donacje w gotówce – żyć nie umierać...

Zbliżał się obiad, więc zaszedł do kuchni.

– Jest Wielki post – nałóż mi na talerz dwa kotlety zamiast trzech, niech Jezus wie – zadysponował kucharce, Marii. – A ten lek wczesnoporonny będzie teraz bez recepty, rozumiesz? – szepnął jej na ucho i nawiązał dalej – więc żeby mi nie było żadnych więcej wpadek – dokończył wypowiedź.

Maria spuściła pokornie wzrok w kierunku kuchennego kącika, gdzie przycupnął mały chłopczyk.

– A ty, smyku, czego się dziś nauczyłeś? – mówiąc to złapał za ucho malca. – Pamiętaj, nie waż się mówić nigdy przy ludziach do mnie – ojcze! Żadnych wpadek więcej – podkreślił, przekręcając ucho do oporu i spoglądając sugestywnie na Marię.

– Że Bóg jest miłością a cierpienie uszlachetniania, księże wójku – wyjęczał malec ze łzami w oczach.

– Święta prawda smyku.

https://www.wprost.pl/tylko-u-nas/10164444/nawet-15-proc-polskich-duchownych-ma-dzieci.html

 

https://oko.press/dzieci-ksiezy-kosciol

Średnia ocena: 3.7  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (11)

  • Bettina 2 miesiące temu
    Zaczynam czytać.
  • Bettina 2 miesiące temu
    Mnie mogłoby nie byc na swiecie, ale z odreotnego powodu.
  • Bettina 2 miesiące temu
    W sumie nie jestem pewna, ale z tego co kiedys czytałam to u grekokatolików zupelnie ma odwrót - wlasnie dxieci duchownych sa przemile widziane.
  • Bettina 2 miesiące temu
    To jest oda do kotleta :(
  • Bettina 2 miesiące temu
    Ech... ginie wiara w narodzie – zamyślił się Józef, a przecież może być tak cudownie – Bóg, honor, ojczyzna. W domyśle - ...3/4
  • słone paluszki 2 miesiące temu
    Taka tam dygresyjka, choć sprawnie napisana.
  • ireneo 2 miesiące temu
    Zgrabne z subtelną ironią. Gratki.
  • Bettina 2 miesiące temu
    post...kurdupel...w. ..kartoflach.
    Hm?
  • Bettina 2 miesiące temu
    Aa, kocioł?
  • Bettina 2 miesiące temu
    Sorry za prawdziwy spam. Nie mam pojəcia o co chodzi, choc znajac Twoją swobode w absurdzie pewnie jest to gdzies z czyms smiesznym. Niestety, nie wiem.
  • il cuore 2 miesiące temu
    dzięki za szczere komentarze
    cul8r

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania