xx

 

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (16)

  • JamCi 27.07.2019
    Nie wiem co rzec. Piękne.
  • Artbook 06.08.2019
    A ja pięknie dziękuje za komentarz i twój ślad ;-)
  • puszczyk 27.07.2019
    Mam wrażenie, że sprawa jest o przemijaniu.
    Że przemijanie dotyczy wszystkich - królów i żebraków.
    Dzbany oliwy kierują mnie w stronę doliny królów, czy piramid.
    Rzym nie ma grobowców swoich siedmiu królów, a w Grecji też brak takich nekropolii.
    To wrażenie ogólne, bo w szczegółach metafory nie dają mi klarownego obrazu.
    Druga i trzecia strofoida nie rozjaśniają mi dylemat skrzypiec, muzyki, a już "...za obrazy" irytuje zwyczajnie, bo nie wiem, czy to literówka, czy obraza majestatu.
    Mam wrażenie, że to wszystko jest nawiązaniem do konkretnej historii i postaci, ale z zaspanego rańca nic mi do beretki nie przychodzi.
    Niemniej szacun za zbudowanie klimatu za pomocą dobrych środków poetyckich.
    Przyjemnie jest wyłowić coś takiego w oceanie przeciętności, albo zwyczajnego gówna.
    Pozdro.
  • Artbook 06.08.2019
    Dzięki puszczyk za bardzo celny komentarz w odniesieniu do samego utworu i bardzo mnie ucieszyły bardzo miłe słowa. Przepraszam, że po czasie komentarz. Serdecznie pozdrawiam!
  • Pasja 27.07.2019
    Dzień dobry
    Przeszłość nas buduje, daje predyspozycje do poznawania, poszukiwania sensu życia. Przeszłość i przemijanie to nic naprzeciw wieczności. Historia tak bardzo budzi nasze nadzieje na jutro. Jednak buduje barykady nierówności. Wyznacza przywileje dla wybranych.
    Praerogativa stanowi wyższość tutaj na ziemi, po życiu wszyscy jesteśmy równi. Wielkie grobowce w których gromadzono bogactwo to nicość. Bo kiedy staniemy w dolinie, wszyscy będziemy tacy sami, a prawda będzie jedna.
    Jak mocno poruszyłeś umysł i dałeś pomyśleć o tych małych niuansach naszego istnienia. Wszystko rozsypie się w kurzu a wiatr posprząta popioły wyższości nad niższością.

    Pięknie dziękuję i miłego dnia
  • Artbook 06.08.2019
    Dzięki pasja :-) Miło przeczytać twój komentarz. Cieszę się, że mogę przeczytać wiele ciekawych wniosków i trafnych przemyśleń. bardzo mi się podoba. Pozdrawiam!
  • betti 27.07.2019
    Dla mnie to wiersz o chrześcijaństwie, Jakby dobry Bóg ulitował się nad tymi maluczkimi i dał im nadzieję... w postaci - Syna.
  • Anonim 06.08.2019
    Też ciekawe podejście do interpretacji ;-)
    Dzięki za wizytę i intrygujący komentarz.
    Pozdrawiam!
  • betti 06.08.2019
    Worknet proszę bardzo, Artbook
  • Witaj,
    Spokojnie i refleksyjnie się płynie, pomimo burzliwego przekazu. Końcówka świetna.

    mała wątpliwość: "ostatecznym był mały los zza obrazy" - obrazu?
    Pozdrawiam
  • Artbook 06.08.2019
    Dzięki Aga za komentarz i czytanie :-) W wersie jest mowa o tym, że obraza dotyczy kogoś, kto się jej poddaje...
    Pozdrawiam!
  • Angela 27.07.2019
    Ja jak zwykle krótko, bo uwielbiam pasjami Twoje pisanie. To jest genialne.
  • Artbook 06.08.2019
    Z podziękowaniem Angela, bardzo się cieszę. Takie słowa dodają skrzydeł ;-)
    Pozdrawiam!
  • Dekaos Dondi 27.07.2019
    Artbook→Najpierw jeno, że mi się podoba. Dobór słów, forma,,, itd...:)
    •••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
    Można różnie rozpatrywać, w zależności, kto w co wierzy, lub jeszcze inaczej.
    Sam już tytuł daje do myślenia.
    Nasze wybory, przd ostatnim wyborem, ale już nie w naszej gesti.
    Zupełnie lub w znacznym stopniu. Jakkolwiek to rozumieć.
    Twój tekst jeszcze mi się kojarzy z klepsydrą.
    I tak w ostatecznym rozrachunku, wszyscy ''spadną'' przez tą samą ''dziurkę''
    Chociaż na ''górze'' ''ziarenka'' mogą ''wirować''.
    Jedno więcej drugie mniej.
    No dobra. Już kończę. Tak to subiektywnie odczułem:) Pozdrawiam:)
  • Dekaos Dondi 27.07.2019
    ~~5~~
  • Artbook 06.08.2019
    DD ty to mnie zawsze zaskakujesz ;-) Świetnie czytasz i rozczytujesz poszczególne fragmenty. Inaczej, barwniej, a często mnie samego zdumiewa na co bym nie zwrócił uwagi ;-)
    Wielkie dzięki, super czytać twoje komentarze, pozdrawiam!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania