Prywatna ojczyzna

marzy mi się Polska

jeszcze bardziej polska

 

bez Chopina bo ojca miał Francuza

bez Matejki bo Rejtana sprzedał zaborcy

bez Skłodowskiej bo nie oddała się krajowi

bez Traugutta i Andersa bo brzmią po Niemiecku

bez Szymborskiej i Tokarczuk bo nie czytałem

 

w snach widzę doskonale pustą przestrzeń

słyszę niczym nie zagłuszany dźwięk dudy

 

a Jarosław na cymbałach gra

Średnia ocena: 4.1  Głosów: 18

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (51)

  • kigja 24.10.2020
    ???
  • Lotos 24.10.2020
    Dzięki.
  • Targówek 24.10.2020
    Kolejna prowokacja. Ocenę znasz kolego.
  • Lotos 24.10.2020
    A "miszcz" Ya - ro na cymbałach gra ha ha ha.
  • Tjeri 24.10.2020
    Doskonale pamiętam ten tekst.
    Świetny.
  • Lotos 24.10.2020
    Dzięki.
  • Pasja 24.10.2020
    Znakomicie podane w ich smakach... Ojczyznę dojną racz nam dać Panie!
    Pozdrowka
  • Lotos 24.10.2020
    Dokładnie, dzięki za odwiedziny.
  • Jarema 24.10.2020
    Słabiutka prowokacja niskiej jakości. W dodatku dorzucenie dwóch lewackich urewiątek nie wartych uwagi do grona porządnych ludzi zakrawa na profanację. Nic dziwnego, że pochwały otrzymasz od osób intelektualnie sprawnych inaczej.
  • Szpilka 24.10.2020
    U! Pislamistan jest w dechę! Rodzić potworki, bo urodzenie to jak zrobienie kupy, co nie?

    Każdy inaczej widzi rzeczywistość i ma prawo ją przedstawić w różnej formie. To co robisz, nazywa się nękaniem!
  • Jarema 24.10.2020
    Szpilka wiele Twoich komentarzy, także ten to mobbing i obrażanie za poglądy. Ja ciebie nie wyzywam od pistalewizny.
  • Szpilka 24.10.2020
    Jarema

    "Nic dziwnego, że pochwały otrzymasz od osób intelektualnie sprawnych inaczej."

    A to, co to jest?

    Pislamistan to nie wyzwisko, Polska stała się krajem wyznaniowym, nie ma zaufania do katolików, trzeba ich ubezwłasnowolnić, to przecież paradoks, a nie wolna wola!
  • Jarema 24.10.2020
    Szpilka chrześcijaństwo i katolicyzm to najpiękniejsza rzecz, która przydarzyła się Polsce. Wy tylko wyzwiska, wulgaryzmy, wściekłość macie do pokazania.
  • Szpilka 24.10.2020
    Jarema

    Narzucanie religii naszych braci starszych w wierze jest reżimem, gdzie jest wolność wyznania?

    Sorry, ale w tyle mam takich dobrych jak Ty, bez urazy i jak kiedyś miałam jakieś wątpliwości, to dzięki Tobie się ich definitywnie pozbyłam!

    Nie lubię moherowych berecików!
  • Lotos 24.10.2020
    Będę bardzo wdzięczny za te pochwały "pożądny człowieku".
  • Lotos 24.10.2020
    Szpilka Dokładnie tak.
  • Szpilka 24.10.2020
    Lotos

    ?
  • Szpilka 24.10.2020
    Jarema

    Poczytaj, co ten wierzący i bogobojny rząd wyprawia:

    "Marsz o wolność to marsz poparcia dla mądrej i odpowiedzialnej walki z koronawirusem" – to postulaty protestu, który rozpoczął się w południe w Warszawie. Domagają się odszkodowań za straty wynikłe z decyzji rządu i skutecznych, selektywnych ograniczeń.

    Jak donosi reporter Radia ZET, Piotr Drabik, policja właśnie zaczęła pacyfikację protestu.

    https://www.money.pl/gospodarka/policja-pacyfikuje-przedsiebiorcow-protestuja-przeciwko-obostrzeniom-6568097562639104a.html
  • Lotos 24.10.2020
    Szpilka Wiesz, ja mam dość koszmarną wizję przyszłości, oczywiście z przymrużeniem oka, chyba nie jest za bardzo dobrze napisana,ale wydaje mi się, że celnie oddaje charakter co niektórych rządzących tytuł: "Przyszłość" jak kiedyś będziesz się nudzić to zajrzyj.
  • Jarema 24.10.2020
    Szpilka wolałaś rząd Tuska, który strzelał do górników i pacyfikował brutalnie marsze niepodległości? Bo ja nie. Tam gdzie jesteś też są manifestacje brutalnie tłumione. A żółte kamizelki, wiesz ile ich zabito, albo uczyniono inwalidami podczas brutalnych interwencji? A u nas włos nikomu nie spada.
  • Puchacz 24.10.2020
    Jarema Za mało pacyfikował, bo pełno idiotów pozostało.
    Dlatego jeszcze ujadasz.
  • Jarema 24.10.2020
    Puchacz pewnie rząd folksdojcza liżącego Makrelę to był Twój ideał, a jakiś gruby spocony bauer to Twój król i władca.
  • Szpilka 24.10.2020
    Jarema

    Już pisałam, nie jestem ani lewacka, ani prawacka, obserwuję rzeczywistość i się do nie odnosze, tak jak ją rozumiem. Nie podoba mi się reżim religijny! Nie podoba mi się ustawa, która zmusza kobiety do rodzenia potworków!

    Wcześniej mnie kalendarzyk małżeński Radziwiłła rozezilił i wycinanie lasów. Nie wolno być ślepym jak kret, bo rząd prawacki, to znaczy co, święty i nieomylny?
  • Szpilka 24.10.2020
    *do niej odnoszę
  • Puchacz 24.10.2020
    Jarema Mój król to mój kraj.
    Przerażają mnie idioci w nim bytujący.
  • Jarema 24.10.2020
    Puchacz w Twoim przypadku to normalne. Każą psychol uważa innych za idiotów, tylko nie siebie. To typowy objaw Twojej choroby.
  • Jarema 24.10.2020
    Err- każdy psychol
  • Puchacz 24.10.2020
    Jarema Wszyscy tu już cię zdiagnozowali.
    Spadaj oszołomie.
  • Jarema 24.10.2020
    Puchacz wracaj do buraków głąbie, bo niczego innego się nie nadajesz. Nawet swoich wypocin do pisma czysto literackiego wstydzisz się przesłać, żeby nie wyśmiano.
  • Puchacz 24.10.2020
    Jarema Spadaj oszołomie.
    Nie zniżę się do twojego poziomu bo zwyczajnie nie umiem.
    Napisałem wiersz w dziesięć minut, a nie pół roku.
    Poczeka. :)
  • Jarema 24.10.2020
    Puchacz to wyślij, i opublikuj skoro się nie boisz. Ja wiersz o ojczyźnie już napisałem, bardzo się spodobał i opublikowałem go już na łamach jednego z ogólnopolskich dzienników.
  • Puchacz 24.10.2020
    Jarema Gdzie?
    To i ja tam może wyślę, choć to pewnie kruchtowe pisemko, a swoje tam zrobisz bo jesteś burak i cham.
    Opublikuj tutaj i ja też to zrobię.
    Ludzie na pewno docenią twoją wspaniałą poezję.
  • Jarema 24.10.2020
    Puchacz drukowanych nie wolno publikować ponownie na portalach internetowych, ze względu na prawa autorskie.
  • Puchacz 24.10.2020
    Jarema Pieprzysz oszołomie.
    Jest dokładnie odwrotnie tchórzu.
  • Jarema 24.10.2020
    Puchacz podpisując zgodę na publikację przekazujesz prawa do niej, w przypadku prasy, gazecie która dzieło publikuje. Wydawca, wydawnictwo, bądź tytuł prasowy płacąc ci za publikację tekstu bądź wiersza zastrzega sobie prawo, że nie będzie on publikowany nigdzie indziej, przez pewien okres, a czasem w ogóle. Jaki to miałoby sens, gdybym kupił u ciebie utwór, a ty byś go publikował gdzie chciał.
  • Puchacz 24.10.2020
    Jarema Nie pierdol i nie kombinuj tylko wstawiaj. To gdzie jest to wiekopomne dzieło? :)))
    To gdz
  • Jarema 24.10.2020
    Puchacz nawet czasopisma, które je publikują udostępniają każdy tekst zaledwie w części, niektóre w 50 procentach, a są takiego że tylko w pięcię procentach, a dostęp do pozostałej części tekstu jest płatny esemesem albo z konta. Gdybyś taki utwór opublikował każdy wydawca mógłby cię zaskarżyć, jako plagiatora cudzych treści chronionych prawem autorskim.
  • Jarema 24.10.2020
    To dotyczy pism, które publikują w druku i w necie. Choć są jeszcze takie, choć rzadko, które mimo że mają własne stronki, to puszczają wyłącznie w realu.
  • Puchacz 24.10.2020
    Jarema Gdzie?
    Przestań pieprzyć okołotematycznie.
  • Jarema 24.10.2020
    Puchacz we wszystkich pismach i wydawnictwach jest taka zasada. Chyba, że sam sobie wydajesz coś, tak jak Antoni, to wtedy nie tracisz lub nie masz ograniczonych praw autorskich do dzieła.
  • Puchacz 24.10.2020
    Jarema Gdzie jest to dzieło?
    Nie rozumiesz prostego pytania?
  • Jarema 24.10.2020
    Puchacz w jednym z ogólnopolskich dzienników. Przecież normalne, że nie w Trybunie (Ludu), czy Gazecie Koszernej.
  • SwanSong 24.10.2020
    Jarema
    W Świerszczyku czy Dora zwiedza świat?
  • Puchacz 24.10.2020
    Jarema Kurwa, gdzie???
  • Puchacz 24.10.2020
    No oszołomie?
  • Szpilka 24.10.2020
    Dobre, celne i niebanalne ? ?
  • Pan Buczybór 24.10.2020
    Całkiem wymowne
  • Lotos 24.10.2020
    Dzięki za odwiedziny.
  • Puchacz 24.10.2020
    Masz umiejętności oceny rzeczywistości.
    Od razu baranom skacze ciśnienie.
  • Lotos 24.10.2020
    Dzięki.
  • Jacom JacaM 24.10.2020
    no :-)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania