Przerwa mija, choć na chwilę

zagubione markotne palce

wędrujące po śladach wspomnień

bestia mnożąca wybór

los o barwie zagadnienia

 

wiersz jest tylko słowem

jawne klucze poglądu

otulające kłębem dymu

 

kochające listy nad ranem

zbutwiałe niczym trup

cud pozostający mgłą

szczególny ukłon w nikłą stronę

 

oczywistość iluzją pragnień

przechodząc do abstrakcji

widzę tłuszczę

o zabarwieniu czekoladowym

Średnia ocena: 4.5  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (53)

  • betti 01.05.2018
    Pomijam już ''markotne palce'', ''ślady wspomnień'' czy ''kłęby dymu'' choć wytarte to w poezji do bólu, ale ciekawa jestem jak się ma ostatnia zwrotka do reszty ''wiersza'' ?
  • betti 01.05.2018
    Wróć ''markotne palce'' niewytarte, to nowość, rewelacja, jakiej jeszcze nie było...
  • Something 01.05.2018
    Aaa, i Ty nie masz o Tym pojęcia, skoro łazisz jak nadęta po wszystkich profilach, które dodają coś lirycznego. ;)
  • Something 01.05.2018
    Napisane to zostało specjalnie, żebyś tu przylazła i napisała, jak to wszystko jest wytarte. Widzisz, poezja to coś, co nie ma określonej formy, ani "wytartych" słów. Pisać ją można na wiele sposobów. ;)
  • Dekaos Dondi 01.05.2018
    A mnie tekst podszedł. Może dlatego, że różnie piszę. Nie siedzę w ramce. Chociaż trudno mi czasami przewidzieć, co mi się spodoba.
    Potrafimy łapać motyle doznań, jedynie własną siatką umysłu. A zatem banał: nie ładne to co ładne..tylko..itd...Ostatnia najbardziej.
    Pozdrawiam - 4,5
  • Something 01.05.2018
    Słowa są zabawą - nawet jeśli są niczym więcej, jak próżnym schematyzmem. Pozdrawiam :)
  • betti 01.05.2018
    Takie to liryczne, że można dostać niestrawności... i nie masz racji, że wytarte frazesy są de best, dzisiaj w poezji trzeba się wysilić na oryginalność, powielanie tego co było jest bez sensu. Ile można czytać to samo?
  • Something 01.05.2018
    Oryginalność jest subiektywna ;) Liryka jest liryką, nawet jak w twoim mniemaniu nią nie jest. Próżny schematyzm, pozbawiony sensu, truistyczne brednie, które są niczym więcej niż życiowa pustka - nawet to, ubrane w banalne sformułowania, jest liryką.
  • betti 01.05.2018
    Something Ciebie chyba Bóg opuścił, pieprzysz jak potłuczony.
  • Something 01.05.2018
    betti *potłuczona. Nie rozumiesz, czym jest poezja - ot cała prawda.
  • Something 01.05.2018
    betti I nawet te banalne, utarte zdania u góry - są liryką.
  • betti 01.05.2018
    Something więc czemu u Dawida nie widziałeś tej liryki, skoro wszystko jest liryką?
  • Something 01.05.2018
    betti To i tak była liryka ;) Nawet, jak sama zaprzeczyłam, ponieważ subiektywna opinia skierowała się w kierunku negatywu, jako oceny.
  • Something 01.05.2018
    betti I przestań do mnie pisać formą męską. Zatnę się w sobie, i na tym się skończy.
  • Bbard 01.05.2018
    Tyle, ile będzie to nieść czyjąś ciekawość. Nie powiesz mi chyba, że są jakieś obiektywne kryteria oceny wiersza, jakieś "wytarte frazesy" obiektywnej oceny, co nie?
  • betti 01.05.2018
    To teraz dopiero zacznie się zabawa. Będziemy ''pożyczać'' sobie różne wypowiedzi od wszystkich poetów i tworzyć wiersze. Bez myślenia, bo ono szkodzi...

    Nawet jak sama zaprzeczyłaś, to była... piękne.
  • Something 01.05.2018
    Zapożyczenia były i będą. Nawet przy tworzeniu nowego odłamu awangardy, zawsze z czegoś czerpiesz. Czasami pośrednio, w większości bezpośrednio.
  • betti 01.05.2018
    Więc teraz jak kogoś nie lubię, to mogę napisać, że to nie jest liryka, bo to jedyny przypadek, kiedy mogę i jedyny, który ma uzasadnienie. Reszta jest liryką...
    Cholera, a inni zapożyczenia nazywają plagiatem, co za ludzie... chyba nie wiedzą, że tak trzeba.
  • Something 01.05.2018
    Plagiat, a zapożyczenie to dwie, różne sprawy. Możesz coś nazwać tekstem "nie-lirycznym", ale to nadal będzie liryka. ;) Nasza rozmowa prowadzi... hmm... nie ma ona celu. Ty wiesz swoje, ja swoje.
  • betti 01.05.2018
    Mam wrażenie, że Twoja wiedza z kosmosu... bo moja tylko z nauki.
  • Something 01.05.2018
    Nie znasz mnie, a wydajesz osąd. Dodatkowo gloryfikując swoją osobę, jako kobietę dążącą do naukowej prawdy. Jak to mawiają "non omnis moriar", prawda?
  • Something 01.05.2018
    Określony światopogląd człowiek jest czymś czysto subiektywnym. Antagonizm w tej materii prowadzi to słynnej kłótni, albo wyśmiewania danej osoby, czytając każdy jej wpis.
  • betti 01.05.2018
    Mój kolega zapożyczył sobie od innego kolegi jakieś jego wyrażenia no i wyleciał z funkcji moderatora. Tam nie wiedzieli chyba, że to dwie różne sprawy. Nazwali to plagiatem. Szkoda, że Ciebie tam nie było, byś im wyjaśniła, że nie tylko tak można, ale i trzeba.

    Już nie będę czytała Twoich wpisów, bo faktycznie śmiech mnie ogarnął.

    Pozdrawiam.
  • Something 01.05.2018
    Nie rozumiesz mnie. Wysil się trochę.
  • Something 01.05.2018
    Zapożyczenie to nie jest "kopiowanie"
  • betti 01.05.2018
    Something ale po co zapożyczać, bazować na tym co już było, kiedy można dać coś od siebie. Zobacz ślady wspomnień możesz sobie nazwać jak sama chcesz, a Ty się ograniczasz do tego jak ktoś nazwał i jeszcze nazywasz to szumnie liryką, jakby to było nietknięte.
    Lirycznie, to powinno rzucić na kolana. Powinno płynąć każdym wersem do serca.
  • Something 01.05.2018
    betti Czyli nadal nie rozumiesz.
  • betti 01.05.2018
    Czytelnik nie może łapać się na tym, że już gdzieś to czytał i widział, że to powielanie. Ja tego nie kupuję.
  • betti 01.05.2018
    Rozumiem, tylko liryka kiedyś i dziś, rozgranicza przepaść. Dzisiaj lirycznie napisać dobry wiersz jest cholernie trudno, kiedyś to była bułka z masłem. To tak jak z rymem. Kiedyś częstochowski był chwalony, dziś jest oznaką braku wiedzy, elementarnej.
  • Something 01.05.2018
    Nigdy się z Tobą, w kwestii poezji, nie zgodzę.
  • betti 01.05.2018
    zagubione markotne palce

    wędrujące po śladach wspomnień - to uważasz za liryczne? To jest śmieszne. Markotne palce wędrują... markotne. to komedia, a nie liryka.
  • Something 01.05.2018
    Ano owszem, ponieważ chciałam, żebyś tu przyszła.
  • betti 01.05.2018
    Something i co chciałaś udowodnić tym arcydziełem?
  • Something 01.05.2018
    betti Absolutnie nic. ;) Chciałam tylko dyskusji, ze słynną panią betti
  • betti 01.05.2018
    To trzeba było napisać dobry wiersz, wtedy dyskusja byłaby przyjemnością...
  • Something 01.05.2018
    Ale mi się nie chciało, więc napisałam coś innego. ;)
  • betti 01.05.2018
    Something, że Ci się nie chciało napisałam już w pierwszym komentarzu... ale pośmiałam się i za to dziękuję.

    Miłego wieczoru.
  • Something 01.05.2018
    betti Miłego.
  • akwamen 02.05.2018
    betton poznać gupiego po śmiechu jego ;)
  • "I przestan do mnie pisac forma meska. Zatne sie w sobie i na tym sie skonczy."
    Oj Something, Something ;)..
  • Something 01.05.2018
    Słucham ja Ciebie? ;)
  • Wracając do wiersza, to mi akurat się podobał.

    ''wiersz jest tylko słowem
    jawne klucze poglądu
    otulające kłębem dymu'' - zrozumiałam to jakoś tak, że wiersz jest jakby narzędziem do wyrażania myśli, ale przez to, że ma on formę do oglądu, to te myśli i tak będą pierzchać i się chować w coś ustalonego, w taką jakby zbroję, która niczym niezrozumiały dym się otuli wokół odbiorcy, przesączając się przez jego subiektywny odbiór.
  • ''widzę tłuszczę
    o zabarwieniu czekoladowym'' - mam tylko nadzieję, że to nie zapowiedź uchodźców :D.
  • Something 01.05.2018
    e make i ka pololi Ooo... no proszę, nieświadome nawiązanie.
  • Pasja 01.05.2018
    Dobry wieczór

    W samym tytule zawarłaś mocną prawdę o naszej wędrówce. Wybór należy do nas i możemy kierować się tym co ludzie powiedzą, ale wtedy to już nie nasz wybór. Bądźmy sobą i róbmy swoje.

    wiersz jest tylko słowem
    jawne klucze poglądu
    otulające kłębem dymu... każdy inaczej go ujrzy i to jest wtedy sens i klucz do sukcesu.

    Pozdrawiam i przyjemnego wieczoru
  • Something 01.05.2018
    Pozdrawiam :)
  • Something 01.05.2018
    Doskonale się bawiłam, ale następne teksty będą poważne :p
  • Jeśli ten był tylko dla zabawy i osiągnięcia danego efektu, to tym bardziej pisz, niektórzy nie napisali by takiego 'na poważnie', a cóż dopiero 'dla zabawy'.
  • *nie napisaliby
  • Canulas 02.05.2018
    Jakaś przewrotność i misterność tu zaistniały. Sam nie wiem co o tym myśleć.
  • Something 02.05.2018
    Pozdrawiam, Canulasie :)
  • sensol 03.11.2018
    słabe
  • sensol 23.11.2018
    dobre!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania