Pytanie

Prawie że Zerro ze swym Kowalskim

"veto lub śmierć!" butnie żądali.

 

Dziś życie sprawdza, rzekło "a kuku``...

Mają więc czas, by słów dotrzymali.

 

"Czy są honorni, zrobią seppuku?" -

Powszechne głosy słychać z oddali.

Średnia ocena: 2.8  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (33)

  • Lotos 11.12.2020
    Hahaha... honorni, za chwile będą tłumaczyć, że zdanie wyrwane z kontekstu.
  • Zdzisław B. 11.12.2020
    Oczywiście. Jak dwa a dwa jest cztery.
  • Tjeri 11.12.2020
    Smutne, że szli jak nosorożce, myśląc, że Orban biegnie obok. A Orban jest wytrawnym graczem. Przycisnął ile mógł, wyszedł na negocjatora i pośrednika w rozmowach z Polską, a ugrał co chciał (bo ustępstwa przecież idealnie pod niego...). Nie zgadzam się z jego poglądami, ale to polityk- szachista...
  • Zdzisław B. 11.12.2020
    To prawda. Tjeri. Orban to autokrata, ale cwaniactwa i wytrawności w polityce nie można mu odmówić. Ugrał swoje kosztem aktualnego rządu w Polsce. Byliśmy mu potrzebni do załatwienia własnego interesu. Co ugrał? Ma najwięcej na sumieniu - korupcję środków unijnych, prywatę. I o to walczył, aby opóźnić sprawdzalność takiej korupcji.
  • laura123 11.12.2020
    Nie, Zdzislawie. Postulaty i weto Polski nie dotyczyły korupcji. Korupcja nadal podpada pod praworządność.

    Musisz się zapoznać z tym tematem, bo albo specjalnie manipulujesz, albo w ogole nie wiesz, czego dotyczyły postulaty.
  • Zdzisław B. 11.12.2020
    Chyba sobie żartujesz. Znam i to dobrze. Chcesz manipulować, to nie u mnie. Do Tjeri pisałem o korupcji na Węgrzech. U nas - o niszczeniu jednej z podstawowych zasad demokracji, zawartych w traktacie o UE oraz w Traktacie o funkcjonowaniu UE - trójpodziale władzy. Skrótowo - o wartościach.

    Jednolitość władzy (przeciwieństwo monteskiuszowskiego trójpodziału) to dyktatura. Trochę poczytaj o ustrojach i systemach politycznych.
  • Józef Kemilk 12.12.2020
    Zdzisław B. Trójpodział władzy to mżonka. Władza wykonawcza i ustawodawcza zawsze w jednej ręce jest. A władza sądownicza w maju 2015 r nawet pokusiła się o pomoc w pisaniu ustawy o TK, a to nie w ich kompetencjach. Żeby był prawdziwy trójpodział władzy, to sędziowie powinni być wybierani przez ludzi na dożywotnią kadencję (ustawowo określone kompetencje, kto może kandydować). Co do władzy wykonawczej i ustawodawczej trudno to rozdzielić, można by wybierać w wyborach ministra finansów i skarbników miast, to by było pewnym bezpiecznikiem. Mamy jeszcze przynajmniej dwie władze, które są niemniej ważne. Pierwsza to media i tu trzeba walczyć o wolność słowa (żadnej poprawności politycznej, walki z mową nienawiści itp. ) oraz o łatwość dostępu do mediów. Druga władza, to korporacje międzynarodowe i tutaj powinien być skuteczny urząd antymonopolowy.
  • SwanSong 12.12.2020
    Józef Kemilk
    "Pierwsza to media i tu trzeba walczyć o wolność słowa (żadnej poprawności politycznej, walki z mową nienawiści itp. )"

    Słucham? Znaczy, można każdego wyzywać? Ten, kto kontroluje dane media, może nazwać przykładowo homoseksualistów masą określeń i nie dopuścić żadnego przeciwnika takiej retoryki do głosu. Masz przykład tvp1 jako reżimowej całkowicie stronniczej i kłamliwej telewizji. Takie chciałbyś mieć?

    "Druga władza, to korporacje międzynarodowe i tutaj powinien być skuteczny urząd antymonopolowy."

    Nie ma czegoś takiego jak skuteczny urząd antymonopolowy. To mrzonka. Korporacje to przyszłość świata i jakiekolwiek regulacje będą albo nieskuteczne, albo obchodzone w ten lub inny sposób.
  • Józef Kemilk 12.12.2020
    SwanSong dopuszczać każdą stronę. Myślisz, że większości podoba się wyzywanie, obrażanie, wulgaryzmy? Nie podobają się. To m. In dlatego tak szybko gaśnie strajk kobiet. Wystarczy pozwolić im mówić. Gdybyśmy im nie pozwolili pod pretekstem hejtu, czy też mowy nienawiści, to strajk kobiet obrósłby legendą i miałby wiele większe poparcie. A gdyby Pani Lampert wylądowało w więzieniu, to pół Polski wyszłoby na ulicę. A tak... Kobieta mówi jak umie i to wystarcza, by większość się odsunęła.
    Co do korporacji to egzekwujmy prawo, by korporacje nie były cenzorem. Musimy z nimi walczyć, osłabiać. W przeciwnym wypadku będziemy niewolnikami. Walka trudna, ale nie niemożliwa.
  • SwanSong 12.12.2020
    Józef Kemilk
    Strajk gaśnie, bo ludzie nie są przyzwyczajeni do długich demonstracji, gdy zimno, pandemia i wszyscy patrzą tylko na Warszawę, więc trzeba dojechać. Zmęczenie materiału przychodzi zawsze. Natomiast wulgaryzmy są bardzo potrzebne, bo inaczej z tym rządem nie da się rozmawiać. Skąd ta nienawiść do potocznego języka? Jak pis zagarnia kolejne urzędy, zabrania aborcji, robi przekręty i afery, kłóci Polskę z UE, podnosi bez przerwy podatki, żeby sfinansować patologiczne 500+ i wchodzi w tyłek kościołowi, przy okazji nawet nie udając, że zajmie się nim w kontekście pedofilii (np. komisja do spraw pedofilii, która jest żartem) to mi też na usta ciśnie się tylko słowo na k ;)
    Codo korporacji to ja się z Tobą zgadzam, bo korporacje to nic dobrego, ale bądźmy realistami. Mają takie zasoby, że legalnie lub nielegalnie, wszelkie próby kontroli takich molochów zostaną stłumione.
  • Józef Kemilk 12.12.2020
    SwanSong widziałeś poparcie dla Pani Lampart? Bodajże 2,7% Powiem tak, dopóki PO i inne twory będą donosić na Polskę, głosować za rezolucjami potępiającymi Polskę, to znaczna część Polaków nie zagłosuje za nimi. Co opozycja oferuje oprócz odsunięcia PIS? Nic, po prostu zero. Mamy fatalne rządy, a opozycja jest tak ograniczona, że myśli iż donosy i wulgaryzmy wystarczą. Jak widać nie wystarczają, mimo poparcia wielu mediów, tj. TVN, Newsweek, Wyborcza, Gazety lokalne i dla kobiet Polityka, Onet, WP, Radio Zet, TOK FM. Po drugiej stronie jest słabiej, tj. TVP, Gazeta Polska, Niezależna i niszowe TV Republika I TV TRWAM oraz Polskie Radio i Radio Maryja. Przyjąłem że reszta mediów jest zbyt słaba lub też pozornie neutralna (Polsat i Interia).
    Wracając do wulgaryzmów, gdyby PiS krzyczał "jebać PO" "Wypierdalać" to poparcie pewnie by im spadło, oczywiście części która by z nimi z została, mogłoby się to podobać bardziej. Co z tego, gdy większości nie byłoby i ich władza odeszła w zapomnienie.
  • SwanSong 12.12.2020
    Józef Kemilk
    Mnie opozycja nie cieszy, ale przynajmniej nie wpieprza się z butami w światopogląd. Akurat potępienie Polski przez UE jest dla mnie ok, jak się odwala takie numery, to trzeba potępiać, a nie przyklaskiwać.
  • Józef Kemilk 12.12.2020
    SwanSong Trzeba wygrać wybory i tyle. A wyrok TK jest identyczny jak ten z 1997 r. I czy PO, Lewica coś zaproponowali w tej sprawie? Oczywiście, że nie. Jak zwykle jak zadyma, to pierwsi, jak potrzebna merytoryka, to lepiej zadyma. Jakim problemem było przygotowanie nowej ustawy, czy też zmiany konstytucji? Jakim problem byłoby zebranie podpisów pod referendum w tej sprawie? Żaden, w końcu Trzaskowski w dwa tygodnie podobno zebrał 1,6 mln podpisów jak startował na prezydenta. Ale ich obchodzi zadyma i nie ma po lewej stronie siły, która umiałaby działać merytorycznie. Nawoływanie na "spacery". Tak. Przygotowanie podpisów pod referendum. Zbyt trudne?
  • laura123 11.12.2020
    A co z tą demokracją u nas nie tak?
  • Zdzisław B. 11.12.2020
    To, co napisałem powyżej. Wtsraczy przeczytać ze zrozumieniem. Mam wyłożyć wszystkie zasady kwantyfikujące współczesną demokrację ?
  • laura123 11.12.2020
    Mamy wolne wybory, mamy więc władzę, która demokratycznie wybraliśmy.
    No chyba, ze chodzi Ci o te sądy. Nie bylo lustracji i mamy jeszcze pozostałości po komunie. To faktycznie problem.
  • Zdzisław B. 11.12.2020
    Mam przypomnieć, że Hitler wygrał demokratycznie wybory? Łukaszenka na Białorusi również? I co się stało z demokracjami w tych państwach?
    Teraz rozumiesz, o czym piszę? To nie tylko wybory, to również, czy wybrana władza nie zaczyna łamać standardów demokracji.

    Po komunie?! :))) Wpierw sprawdź, ile mają lat sędziowie, których próbuje się "usadzić, gdyż wydają wyroki zgodnie z "niezależnością sędziego i niezawisłością sądów. Znów jedna z podstawowych zasad demokracji.

    Naprawdę, bardzo łatwo znaleźć i poczytać o wartościach i tych zasadach ustroju politycznego. Nie będę tu robił całego wykładu. Samokształcenie jest też efektywne.Więc... polecam.

    Wystarczy moich tłumaczeń. Dalej nie rozumiesz, to już nie pomoże dalszy wykład.
  • Celina 11.12.2020
    Zdzisławie, wstydź się, Tfuska przyrównujesz do Hitlera? Może to i folksdojcz i zdrajca Polski, ale do Hitlera mu, przynajmniej na razie, daleko. Też wygrał demokratyczne wybory, jak Hitler.
  • laura123 11.12.2020
    Zdzisław B. Łukaszenka sfalszowal wybory, dlatego doszlo do wyjscia ludzi na ulice. Co Ty porównujesz?
    Sędziowie... chyba nie znasz tego środowiska i nie wiesz, co to "resortowe dzieci "
    Tam się bardzo trudno dostać, aplikację trudno zrobić, kiedy się nie ma w rodzinie zaplecza sądowniczego. To hermetyczny świat, jedynie dla wybranych... dlatego komunistom bardzo zależało, zeby zachować tę władzę dla siebie. Takie zresztą były umowy w Magdalence.

    Banialuki prawisz...
  • Celina 11.12.2020
    Lauro, dokładnie, to próba wprowadzenia zamętu aksjologicznego, przez arcymądrego autora. Sędziów powinno się wybierać w demokratycznych wyborach, wtedy ta bolszewicka zatęchła zgraja okupująca sądy odeszłaby w niebyt. Maksymalnie na dziesięć lat, żeby nie przyzwyczajali się do luksusu i bezkarności. I zero immunitetów, poza niezawisłością w orzekaniu. Oni sobie poprzyznawali przywilej, jak kapłani azteccy i sieją spustoszeni swoimi pseudowyrokami wśród niewinnych ludzi.
  • Celina 11.12.2020
    err - przywileje
  • Zdzisław B. 11.12.2020
    laura123 Banialuki to ty prawisz. Mówię o wyborach na Białorusi w 1994 roku. Tegoroczne to właśnie pokłosie tamtejszych i zmiany ustroju władzy wybranej demokratycznie w autorytarną, po opanowaniu właśnie trzeciej władzy - sądowniczej.
    O tym "hermetycznym świecie" sądowniczym to mnie pusty śmiech ogarnął. W mojej rodzinie nikt nie był sędzią czy prawnikiem. A jest osoba, która się kilkanaście lat temu "załapała" - własnym wysiłkiem, nauką i pracą.

    Już naprawdę wystarczy. Trudno dyskutować, jeżeli masz klapki i posługujesz się dzisiejszą politgramotą.
  • Zdzisław B. 11.12.2020
    Celina Bogumile, lubisz się ośmieszać? To się dalej ośmieszaj. Możesz pisać, ile dusza zapragnie.
    Bez odpowiedzi.
  • Celina 11.12.2020
    Zdzisław B. ciekawe, że tolerujesz "władzę" niewybieralna przez obywateli. Jeśli ma być demokracja, to takich ludzi powinni wybierać obywatele w wyborach, a nie żadne układziki a nie wdrapywanie się lizopupstem. Już widzę te wysiłki i naukę. Pewnie jakaś pusta pała.
  • Celina 11.12.2020
    Wtedy byłbym za trójpodziałem. Ale jak na razie ta kasta to popłuczyny po peerelu. Widać po wyrokach. Skazuje się studentów protestujących przeciw wykładowi komunistycznego zbrodniarza Baumana na uczelni wrocławskiej, a uniewinnia bandziorów siejących popłoch na ulicach, bo lewicowi, czyli bliscy sercu tej bolszewickiej kasty.
  • laura123 11.12.2020
    Zdzisław B. a w mojej rodzinie są prawnicy i wiem, co mówię, Zdzislawie. Wiem też jaką przeszli drogę i ile przeciwnosci musieli pokonać. Także sam rozumiesz...

    Pozostałości po komunie, to najpilniejsza potrzeba -wyplenic. Powinno to być zrobione dawno temu, wtedy Sądy bylyby zupelnie inne. Polskie przede wszystkim.

    Dobrej nocy, Zdzislawie.
  • Zdzisław B. 12.12.2020
    laura123 Też wiem, jaką drogę w mojej rodzinie przeszła ta osoba. I podtrzymuję swoje zdanie - nie ma kasty To wymysł propagandowy. Oczywiście, są też wyjątki, ale na pewno nie jako norma. Tę własną "normę" próbują teraz robić rządzący - opanować wymiar sprawiedliwości podległymi sobie sędziami.

    Dobrej nocy.
  • laura123 12.12.2020
    Zdzisław B. nie ma kasty sędziowskiej? To ciekawe o jakich sedziach wyrazali się politycy z Platformy, których mieli i mają na telefon... ktorzy brali udział w ich partyjnych spotkaniach?
    Nie ma kasty sędziowskiej... na jakim Ty świecie żyjesz?
  • Celina 11.12.2020
    A teksty słabe, raczej na poziomie dna, z dużym ładunkiem nienawiści do demokratycznie wybranych władz, i nic nie wnoszące.
  • Zdzisław B. 11.12.2020
    Celino-Bogumile - jeżeli już piszesz bzdury u mnie, to twoja sprawa. Mogę tylko z politowaniem pokiwać głową.

    Natomiast nie rób przynajmniej prostackich byków ortograficznych. Jednak to portal literacki, do czegoś zobowiązuje.

    To wszystko. Możesz się dalej produkować, tylko - naprawdę - naucz się pisać bez byków..
  • Celina 11.12.2020
    Nie bój żaby, nie robię, obnażam tylko obłudę autora.
  • Celina 11.12.2020
    Bo to co napisałeś konkretnie wyżej, to nawet satyrą porządną nie jest. Przyznam, że raz ci się udała taka satyra wybornie. Ale chyba tylko raz. Lepiej ci wychodzą teksty apolityczne, i przyjemniejsze są.
  • Celina 11.12.2020
    O tą mi chodzi, aczkolwiek zakłamana, to dobra literacko.

    https://www.opowi.pl/wkurw-a63905/

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania